Ik walg echt van mezelf

16-06-2010 19:36 259 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt eigenlijk al genoeg...

Ik kreeg vandaag per sms van mijn (beste) vriendin te horen dat ik voortaan van haar been af moet blijven. Het gebeurd vooral als we samen in de auto zitten en we aan het praten zijn. Dan raak ik met mijn hand haar been wel eens aan tijdens een gesprek en ik ben me daar niet heel bewust van. Tot nu dan.

En ik voel me gewoon klote. Enorm klote. Klote dat het via een sms gezegd moet worden. Dat het al langere tijd speelt, maar dat ze er naar lang nadenken toch moest zeggen en dat het zelfs haar vriendin is opgevallen. Ik geef haar gelijk. Ik zelf vind het namelijk ook vies als iemand steeds aan me zit.

Voel me zo´n vies mannetje wat perse iemand moet aanraken. Een persoon waar ik echt van walg. Ik schaam me ook dood. Vond mezelf altijd een integer en net persoon, maar dat is nu aan diggelen geslagen. Weet je, misschien maak ik er ook een drama van, maar het heeft me ontzettend gekwetst. Ook dat ik het zelf niet door had.

Wil haar ook voorlopig niet onder ogen komen. Ik ben ook niet op zoek naar antwoorden, maar vraag me af of er iemand is die zoiets vergelijkbaars heeft meegemaakt...
quote:liselore schreef op 16 juni 2010 @ 21:18:

heb jij toevallig niet onder een andere nick niet al eens een keer over deze vriendschap vertelt hier op het vivaforum?

Ik had ook al last van flahbacks.

Ging dat niet over geld lenen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Inderdaad...er begint me iets te dagen...
Ja Liselore... Norre had het verhaal ook al herkend als zijnde eerder geplaatst.
quote:Norre schreef op 16 juni 2010 @ 21:07:

Ik heb een déjà-vu!

Dit verhaal heeft hier al eens eerder gestaan. Wat leuk!Was dat toen met die lening?
quote:minny schreef op 16 juni 2010 @ 21:17:

[...]

Nou nee, want je wilde ooit inderdaad meer van dr. Dan komt het niet uit de lucht vallen. Of het nu van toepassing is, dat is een tweede.Ja, ooit wilde zij ook meer van mij, dat zijn haar woorden. Moet ik dan ook bij iedere aanraking denken dat ze meer wil?
Culater, wat is er nou wél leuk en niet-problematisch in deze vriendschap?

Heb jij nog een relatie? Zo ja; hoe vindt zij je platonische vriendin en haar vriendin?
Heeft iemand ook een link naar het leen-topic? En TO als je al zo lang problemen met haar hebt, nogmaals de vraag ( waar je maar overheen blijft lezen)

Waarom ben jij bevriend met haar?
quote:Culater schreef op 16 juni 2010 @ 21:21:

[...]

Ja, ooit wilde zij ook meer van mij, dat zijn haar woorden. Moet ik dan ook bij iedere aanraking denken dat ze meer wil?

Nee, hoor.

Sexuele aantrekkingskracht hoeft niet eeuwig te blijven bestaan ( kijk maar naar het gemiddelde huwelijk, zou ik zeggen ) ; goede vriendschap, échte vriendschap kan dat compleet de kop indrukken.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 juni 2010 @ 21:23:

[...]

Nee, hoor.

Sexuele aantrekkingskracht hoeft niet eeuwig te blijven bestaan ( kijk maar naar het gemiddelde huwelijk, zou ik zeggen ) ; goede vriendschap, échte vriendschap kan dat compleet de kop indrukken.Dan heeft dat ook betrekking op mij. Dat bedoel ik maar te zeggen.
quote:dangeensuus schreef op 16 juni 2010 @ 21:23:

Waarom ben jij bevriend met haar?Ik weet het niet. Het is gewoon zo gelopen.
Nou nee, een vriendschap overkomt je niet. Daar kies je voor en daar steek je energie in, en haal je energie uit.

Hoe zit het met het leenverhaal? En wat voor energie haal jij uit deze vriendschap. Ik proef een heleboel wrok en negativiteit van jouw kant uit richting haar.
quote:dangeensuus schreef op 16 juni 2010 @ 21:29:

Nou nee, een vriendschap overkomt je niet. Daar kies je voor en daar steek je energie in, en haal je energie uit.

Hoe zit het met het leenverhaal? En wat voor energie haal jij uit deze vriendschap. Ik proef een heleboel wrok en negativiteit van jouw kant uit richting haar.

Kan moeilijk positief blijven op deze manier. Je hebt gelijk. Het punt dat ik er energie uit haal voorbij. Daarom ga ik ook nandenken.

Kort en bondig over een leenverhaal. Niet mijn ding in ieder geval. Ik heb geen geld. Wel nodig btw.
Als een vriend mij zou zeggen dat ik hem niet moet aanraken dan was het einde vriendschap. Ik zou hem niet meer hoeven zien. Tenzij het een echt irritante aanraking is zoals geklop of getik, maar dan zeg je dat op het moment zelf.
Heb jij geen respect voor iemands persoonlijke ruimte dan Groll?
quote:Culater schreef op 16 juni 2010 @ 21:33:

Het punt dat ik er energie uit haal voorbij.Dat klinkt alsof er toch al meer niet helemaal lekker zat in de vriendschap.
Dan zal dit de spreekwoordelijke druppel zijn...

Ik weet me serieus geen houding te geven meer. Als iedere aanraking als iets sexueels is gezien, terwijl dat helemaal niet het geval was, dan kunnen we maar beter kappen.
quote:Culater schreef op 16 juni 2010 @ 21:33:

[...]

Kan moeilijk positief blijven op deze manier. Je hebt gelijk. Het punt dat ik er energie uit haal voorbij. Daarom ga ik ook nandenken.

Kort en bondig over een leenverhaal. Niet mijn ding in ieder geval. Ik heb geen geld. Wel nodig btw.Wat zou er gebeuren als je haar vertelt dat je de vriendschap niet meer ziet zitten? Op je posts afgaande lijkt ze me een behoorlijk wankel persoontje (dreigen met zelfmoord). Is dat ook een reden dat je vrienden met haar blijft?
quote:Groll schreef op 16 juni 2010 @ 21:37:

Als een vriend mij zou zeggen dat ik hem niet moet aanraken dan was het einde vriendschap. Ik zou hem niet meer hoeven zien. Tenzij het een echt irritante aanraking is zoals geklop of getik, maar dan zeg je dat op het moment zelf.Je mag het ook achteraf zeggen. Vriendschap is niet zomaar over, maar wel een eind op weg als je vind dat je iemand dood zou slaan mocht die hetzelfde doen bij de partner..
quote:Waldorf114 schreef op 16 juni 2010 @ 21:46:

[...]

Wat zou er gebeuren als je haar vertelt dat je de vriendschap niet meer ziet zitten? Op je posts afgaande lijkt ze me een behoorlijk wankel persoontje (dreigen met zelfmoord). Is dat ook een reden dat je vrienden met haar blijft?Dat wordt schreeuwen...Ben niet bang voor zelfmoord. Wil haar alleen niet het laatste zetje geven verder in de put. We zijn elkaar veel tot steun op sommige vlakken... Al is dat de laatste tijd ook eenrichtingsverkeer gewoorden.
Nou Culater, je hebt haar niet meer nodig, je hebt ons nu!
quote:Culater schreef op 16 juni 2010 @ 21:47:

[...]

Je mag het ook achteraf zeggen. Vriendschap is niet zomaar over, maar wel een eind op weg als je vind dat je iemand dood zou slaan mocht die hetzelfde doen bij de partner..Huh? Wie gaat wie dood slaan?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 juni 2010 @ 21:18:

[...]

Ik had ook al last van flahbacks.

Ging dat niet over geld lenen?Lenen doet bij mij geen belletje rinkelen ... wel iets over dat de vriendin van beste vriendin altijd mee moest en anders was het ook einde vriendschap...... zoiets staat mij bij.... plus dat die TO wellicht dezelfde ook ooit gevoelens voor zijn beste vriendin had gehad...... klopt het TO? Ooit al gepost onder een andere nick over dezelfde 'fijne' vriendschap?
Dit was het lening-verhaal: Einde vriendschap?
quote:Culater schreef op 16 juni 2010 @ 21:47:

[...]

Je mag het ook achteraf zeggen. Vriendschap is niet zomaar over, maar wel een eind op weg als je vind dat je iemand dood zou slaan mocht die hetzelfde doen bij de partner..Say Whut??? Wat rook jij kerel!
quote:korenwolf schreef op 16 juni 2010 @ 22:04:

Dit was het lening-verhaal: Einde vriendschap?Knapperd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven