Ik walg echt van mezelf

16-06-2010 19:36 259 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt eigenlijk al genoeg...

Ik kreeg vandaag per sms van mijn (beste) vriendin te horen dat ik voortaan van haar been af moet blijven. Het gebeurd vooral als we samen in de auto zitten en we aan het praten zijn. Dan raak ik met mijn hand haar been wel eens aan tijdens een gesprek en ik ben me daar niet heel bewust van. Tot nu dan.

En ik voel me gewoon klote. Enorm klote. Klote dat het via een sms gezegd moet worden. Dat het al langere tijd speelt, maar dat ze er naar lang nadenken toch moest zeggen en dat het zelfs haar vriendin is opgevallen. Ik geef haar gelijk. Ik zelf vind het namelijk ook vies als iemand steeds aan me zit.

Voel me zo´n vies mannetje wat perse iemand moet aanraken. Een persoon waar ik echt van walg. Ik schaam me ook dood. Vond mezelf altijd een integer en net persoon, maar dat is nu aan diggelen geslagen. Weet je, misschien maak ik er ook een drama van, maar het heeft me ontzettend gekwetst. Ook dat ik het zelf niet door had.

Wil haar ook voorlopig niet onder ogen komen. Ik ben ook niet op zoek naar antwoorden, maar vraag me af of er iemand is die zoiets vergelijkbaars heeft meegemaakt...
quote:Java schreef op 16 juni 2010 @ 20:55:

[...]

Ik heb zin om een etiket te plakken: TPSTPS?
quote:Culater schreef op 16 juni 2010 @ 20:56:

[...]

Vanaf 21 jaar...Dus ze weet al 6 jaar dat jij, als je troost, je handen daar bij gebruikt. En dan is het nadat een vriendin haar er op attent maakt ineens een issue? Raar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Culater schreef op 16 juni 2010 @ 20:57:

[...]

Maar dan neem ik voor het gemak aan dat jij andersom ook geen aanrakingen geeft?Liever niet nee. Ik heb wel eens een vriendin een knuffel gegeven omdat ze er echt een nodig had en ik wist dat zij dat wel fijn vindt (heb dr ooit zeer streng moeten vertellen dat ik NIET van knuffelen houdt omdat ze het maar bleef proberen). Dat doe ik dan voor de ander, niet omdat ik het zelf heel erg prettig vind. Dat wist ze ook trouwens, dus het is niet dat ze daarna ineens een knuffelfestijn op me af ging vuren.
quote:minny schreef op 16 juni 2010 @ 20:57:

[...]

Was in het algemeen deze keer Ok Ik dacht al: straks wordt er nog gedacht dat ik klakkeloos orgies houd met de halve buurt
Dubbel
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 juni 2010 @ 20:57:

[...]

Voelt dat voor jou niet heel onnatuurlijk om niet op die manier te troosten? Dat zou ik namelijk wel hebben. Of ik op mijn handen zou gaan zitten ? Ja. Maar er zou na zo'n " voorvalletje " voorgoed iets kapot gemaakt zijn.Op dit moment zou ik haar zelfs geen hand durven te geven. Klinkt overdreven, maar ik weet me geen houding te geven even. Zeker niet tegenover haar vriendin die dit dan ook zo gezien heeft.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 juni 2010 @ 20:58:

[...]

Dus ze weet al 6 jaar dat jij, als je troost, je handen daar bij gebruikt. En dan is het nadat een vriendin haar er op attent maakt ineens een issue? Raar.Eens. Dat maakt dat ik zeg tijd voor een nieuwe beste vriendin. Niet omdat ze aangeeft dat ze wil dat je met je tengels van haar afblijft. maar omdat ze hier zes jaar mee wacht, er op geattendeerd word door een vriendin, en dit als argument in de strijd om het ontdekken van een fout op een cv via sms aan te voeren. Dat vind ik op z'n zachtst gezegd vreemd.
Het lijkt me een moeilijk dametje, Culater.

Zoals ik al eerder postte: Ik krijg het idee dat deze vriendschap niets toevoegt en dat je vriendin heel wat energie kost. Klopt dat?
quote:Culater schreef op 16 juni 2010 @ 21:00:

[...]

Op dit moment zou ik haar zelfs geen hand durven te geven. Klinkt overdreven, maar ik weet me geen houding te geven even. Zeker niet tegenover haar vriendin die dit dan ook zo gezien heeft.Snap ik.
quote:Culater schreef op 16 juni 2010 @ 21:00:

[...]

Op dit moment zou ik haar zelfs geen hand durven te geven. Klinkt overdreven, maar ik weet me geen houding te geven even. Zeker niet tegenover haar vriendin die dit dan ook zo gezien heeft.Je kunt het ook overdrijven. Een hand geven om te feliciteren is iets totaal anders als haar been aanraken.
quote:dangeensuus schreef op 16 juni 2010 @ 21:00:

[...]

Eens. Dat maakt dat ik zeg tijd voor een nieuwe beste vriendin. Niet omdat ze aangeeft dat ze wil dat je met je tengels van haar afblijft. maar omdat ze hier zes jaar mee wacht, er op geattendeerd word door een vriendin, en dit als argument in de strijd om het ontdekken van een fout op een cv via sms aan te voeren. Dat vind ik op z'n zachtst gezegd vreemd.OP en het cv-verhaal staan toch los van elkaar?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 juni 2010 @ 20:58:

[...]

Dus ze weet al 6 jaar dat jij, als je troost, je handen daar bij gebruikt. En dan is het nadat een vriendin haar er op attent maakt ineens een issue? Raar.

Toen ze vrijgezel was zat ze steeds tegen me aan op de bank met haar hoofd op mijn schouders. Later zei ze nog dat als ze haar vriendin niet had ontmoet er veel meer gebeurd was tussen ons.

Joh, ik weet het na vandaag niet meer. Elke aanraking klinkt als vloeken op dit moment...
quote:dangeensuus schreef op 16 juni 2010 @ 21:02:

[...]

Je kunt het ook overdrijven. Een hand geven om te feliciteren is iets totaal anders als haar been aanraken.Inderdaad.
quote:Culater schreef op 16 juni 2010 @ 20:58:

TPS?Ik gok theatrale persoonlijkheidsstoornis
Oh niet denken dat ik achter haar aan zit hoor... Dat is niet van toepassing.
Waldorf, ik begreep dat ze ruzie kregen om een CV en dat ze in dat gesprek tussen neus en lippen door meldde dat ze het niet prettig vond dat hij aan haar zat, misschien heb ik het verkeerd begrepen.
Ik zou me in Culaters plaats enorm afgewezen voelen als persoon.
quote:Culater schreef op 16 juni 2010 @ 21:02:

[...]

Toen ze vrijgezel was zat ze steeds tegen me aan op de bank met haar hoofd op mijn schouders. Later zei ze nog dat als ze haar vriendin niet had ontmoet er veel meer gebeurd was tussen ons.

Joh, ik weet het na vandaag niet meer. Elke aanraking klinkt als vloeken op dit moment...Kan het stiekem zo zijn dat jij wel meer gevoelens voor haar hebt dan je durft toe te geven, en dat zij dit wel degelijk oppikt?
quote:dangeensuus schreef op 16 juni 2010 @ 21:02:

[...]

Je kunt het ook overdrijven. Een hand geven om te feliciteren is iets totaal anders als haar been aanraken.Ik zei het ook bij wijze van spreke... Ik snap heus wel dat een hand geven normaal is...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 juni 2010 @ 21:03:

Ik zou me in Culaters plaats enorm afgewezen voelen als persoon.Dat is een reden waarom sommige mensen het niet aangeven als ze het niet fijn vinden om aangeraakt te worden. Maar dat neemt niet weg dat ze het onprettig vinden.
quote:Culater schreef op 16 juni 2010 @ 21:02:

Later zei ze nog dat als ze haar vriendin niet had ontmoet er veel meer gebeurd was tussen ons.

Hoe en waarom heeft die vriendin dat beïnvloed dan?

En hadden jullie allebei wel 'meer' gewild?
quote:Twinkle1001 schreef op 16 juni 2010 @ 21:02:

[...]

Ik gok theatrale persoonlijkheidsstoornisBij die vriendin, TO of beiden?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 juni 2010 @ 21:03:

Ik zou me in Culaters plaats enorm afgewezen voelen als persoon.Ik ook, omdat het na zes jaar via sms naar aanleiding van iets wat weer een derde persoon heeft opgemerkt neergeplempt word. Had de vriendin in kwestie gewoon gezegd: "ik vind je heel lief maar zou je me niet steeds aan willen raken, ik voel me daar niet prettig bij " terwijl het gebeurd, of tijdens een goed gesprek, dan was er niet zoveel aan de hand lijkt me
quote:dangeensuus schreef op 16 juni 2010 @ 21:04:

[...]

Kan het stiekem zo zijn dat jij wel meer gevoelens voor haar hebt dan je durft toe te geven, en dat zij dit wel degelijk oppikt?Been there, done that... 2 jaar geleden ofzo... Ook een drama geweest omdat zij zich schuldig voelde... Nu niet van toepassing. Ze is niet voor niets lesbisch.
quote:dangeensuus schreef op 16 juni 2010 @ 21:05:

[...]

Ik ook, omdat het na zes jaar via sms naar aanleiding van iets wat weer een derde persoon heeft opgemerkt neergeplempt word. Had de vriendin in kwestie gewoon gezegd: "ik vind je heel lief maar zou je me niet steeds aan willen raken, ik voel me daar niet prettig bij " terwijl het gebeurd, of tijdens een goed gesprek, dan was er niet zoveel aan de hand lijkt meHad ik wel respectvoller gevonden. Zeker omdat zij ook altijd haar mond vol heeft van respect...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven