Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

bibi: morgen moet ik weer, ik ben benieuwd! ik moet sowieso vrijdag nog niet naar het ziekenhuis bij ons doen ze dat pas bij 10 dagen overtijd dus volgende week dinsdag pas. verder beweegt hij nog goed dus ik denk ook niet dat ze wat zullen doen...

wel spannend voor je, vrijdag!
Hey dames,

@Bibi & Eef: zou fijn zijn als er onderhand iets zou gaan gebeuren he of niet ;o)

Hopelijk duurt het allemaal niet te lang meer voor jullie.

Hier gaat alles z´n gangetje, Evi drinkt en slaapt nog altijd goed en is een zeer tevreden kindje.

Gister merkte ik wel dat ze maar anderhalf tot 2 uur tussen de voedingen liet zitten en werd dan veel onrustiger wakker door de honger. Ik denk dat ze een zogenaamd ´regeldagje´ had. Vandaag gaat het alweer wat beter.

Ik heb nog wel een vraagje aan diegene die borstvoeding geven........

ik heb gelezen dat je meestal moet wachten met een fopspeentje totdat je kindje goed aan de borst drinkt. Nu heb ik Evi nog geen fopspeentje gegeven, maar ik merk wel dat ze veel behoefte heeft aan zuigen. Ze drinkt goed aan de borst dus mi zou ik wel een fopspeentje mogen geven nu. Toch?.......of moet er een aantal weken tussen zitten, tussen het leren drinken uit de borst en het geven van een fopspeentje........weet iemand raad?

Liefs van mij!
Hallo allemaal,

even kort een berichtje om te zeggen dat ik nog leef.... want bijlezen daar ben ik nog niet aan toegekomen.

Iedereen van harte gefeliciteerd met zoon of dochter(s)!

Bibi en Eef: spannend wat er allemaal gaat gebeuren, veel succes.

Hier is het druk, maar het gaat.

Lotte en Sophie hebben allebei hun eigen ritme, waardoor ik veel tijd kwijt ben met voeden. Ze krijgen allebei borstvoeding en kunst, want Sophie had in het begin moeite met de borst. Van alles geprobeerd en uiteindelijk gekozen om voor haar te kolven. Dat krijgt ze nu met een fles. Zo heeft ze toch borstvoeding en is er bij ons rust.

Verder zijn ze gelukkig behoorlijk rustig, natuurlijk af en toe een huilbui waarvan je echt niet weet wat er is, maar meestal "gewoon" van de honger.

Manlief is sinds gister weer aan het werk, na 4 weken "vrij". Ik heb het idee dat hij er meer moeite mee heeft dan ik.... Ik vond het spannend, maar het lukt. Gistermiddag kon ik zelfs nog lachen toen hij thuiskwam!

Tot gauw!
Margreet: ik heb begrepen dat je vanaf zo'n 4 weken een speen kunt/mag geven.

Je kunt het ook proberen en als ze dan ook maar een beetje "raar" gaat doen aan de borst er weer mee stoppen (al zal ze daar waarschijnlijk ook niet blij van worden...)
Bibi, begint nu wel spannend te worden he! hier doen ze ook pas wat met 41,5 weken, ben benieuwd wanneer er actie komt!

En bij Eef natuurlijk ook, spannend hoor meiden!

Margreet, ik dacht ook ze zo'n 4 weken moeten zijn voor je met speen gaat beginnen. maar als ze heel goed drinkt kan het misschien ook wel eerder. Fijn dat het verder goed gaat, al zijn die regeldagen wel killing he!

Monky, leuk om van je te horen. Kan me vorostellen dat het superdruk is met twee van die dametjes, maar de eerste dag alleen thuis heb je in iedergeval overleefd!!

hier alles ok, al een paar dagen veel hoofdpijn, dus dat is minder, maar met milan gaat alles goed en z'n zus vindt het tot nu toe ook nog allemaal leuk, al wil ze wel wat extra aandacht.

ga nu badje klaarmaken en de kleine man even lekker badderen, dat vind ie echt heerlijk, zo leuk om te zien!!
Hallo! Ik wil jullie even laten weten dat ik dinsdag 16 oktober bevallen ben van een dochter!!! Helemaal geweldig! Ik voel me alleen nog niet optimaal dus van achter de pc kruipen komt nog weinig. Maar zijn jullie even op de hoogte!

De bevalling is uiteindelijk best snel gegaan. Maar het verslag volgt nog een keer. Ga snel de kleine meid voeden!

Miep
Miep, gefeliciteerd met je dochter!!!

geniet lekker van je kleine meid, en ben benieuwd naar je verhaal!
@Miep:

van HARTE GEFELICITEERD met je DOCHTERTJE!!

Veel geluk en geniet ervan.
Miep van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje. Fijn dat alles goed is gegaan.

Monky, ik geef ook borstvoeding aan mijn meiden. Vaak wordt de ene uit zich zelf wakker die ga ik dan voeden, als ik daar klaar mee ben maak ik de ander wakker. Anders is het geen doen, ben je de hele dag alleen maar bezig met voeden. Dat gevoel heb je toch al, zeker nu ik dagelijks een wandeling maak blijft er nog minder tijd over. Morgen moeten we naar de consultatiearts, worden ze ook gewogen ik ben benieuwd.

Over het speentje onze meiden hebben eigenlijk al vanaf het begin een speentje/voeding met de fles gehad en ik merk niets van speenverwarring ondanks dat ik borstvoeding geef. Ik merk niets van speenverwarring, ik heb het er ook met de lactatiedeskundige van het ziekenhuis gehad, ze zei dat het geen probleem was. (Misschien geldt dit alleen voor prematuurtjes, ik weet het niet).
He Miep, van harte gefeliciteerd met je dochter!

liefs crini
Whatever, I do what I want
miep, gefeliciteerd!

hier nog steeds niets, vandaag naar vlos

groetjes eef
Miep GEFELICITEERD met je kleine meid!!!!

Hier ook nog niets te melden. Leef eigenlijk redelijk naar vrijdag toe! Terwijl er dan nog niets hoeft te gebeuren natuurlijk. Stiekem hoop je natuurlijk voor die tijd te bevallen. Maar weer een dag en nacht voorbij zonder activiteit. Zelfs minder harde buiken!

Kga maar weer wat in huis rommelen!

Eef: Laat even weten hoe het bij je VK was. Hier doen ze vanaf 41 weken wat. Maar omdat t op een zaterdag valt en ze de CTG en echo voor die tijd willen hebben doen ze het op vrijdag. Mocht t strippen geen activiteit gegeven hebben komt ze zondag weer langs. Ik hoef dus ook niet meer naar de praktijk toe. Wel relaxed!

Groetjes bibi
Miep gefeliciteerd met je dochtertje!

Bibi en Popeye heb ik in het andere oktober-topic ff een hart onder de riem gestoken.

Was even een paar dagen offline i.v.m. computerproblemen. Balen want ik was natuurlijk erg benieuwd naar jullie verhalen. Lezen en schrijven op dit forum is toch best wel een sociaal gebeuren als je thuis zit met verlof.

Hier gaat alles goed, behalve gisteravond. Toen had Lucia een huilavond en was met de gangbare troostmiddelen niet meer stil te krijgen. Totdat we haar boven op haar eigen kamertje te slapen legden, ze heeft uren achter elkaar als een roosje geslapen! Het is daar erg koel dus misschien had ze het wel gewoon te warm???

Ik gebruik trouwens ook regelmatig een speen. Ben daar vanaf dag 4 mee begonnen om haar te troosten en omdat ze volgens de kraamhulp een enorme zuigbehoefte had. Het helpt heel goed en ik merk niets van een tepel-speenverwarring hoor!
Ik las Luna's laatste bericht nog even...wat vervelend voor je dat het allemaal even niet lekker loopt! Maar het komt vast goed! Ik hoop dat het je lukt om regelmatig even bij te slapen, alleen daardoor zul je je vast snel beter voelen. En doe anders eens iets goeds voor jezelf. Ga lekker even een uurtje shoppen en koop wat moois voor jezelf. Je mag best goed voor jezelf zorgen, vergeet jezelf niet! Ik voelde me een tijdje terug ook niet zo jofel en heb toen via Internet (Esprit) nieuwe kleding besteld. En afgelopen vrijdag ben ik even een uurtje wezen shoppen, mijn vriend is dan 's middags altijd vrij en dus ben ik er even vandoor gegaan. Hopelijk heb je iets aan mijn tips.
hallo

bij de vlos geweest, eiwit in urine ben toen doorgestuurd naar ziekenhuis dus was wel schrikken. bloeddruk was verder wel goed dus maakte me toch niet zoveel zorgen. in het ziekenhuis nogmaals urine ingeleverd, bloed geprikt, ctg gemaakt en gestript (auw dat deed zeer zeg! nou ja wordt straks alleen maar erger) met baby is alles goed maar in urine enz was toch duidelijk verhoogd eiwit te zien dus willen ze morgenochtend gaan inleiden dus om 8 uur moet ik klaarstaan en als vannacht of vanavond de weeen beginnen dan moet ik ook naar het ziekenhuis omdat het nu een medische indicatie geworden is. Ik ben hier wel flink van geschrokken en de adrenaline giert nu door mijn lijf, ben verschrikkelijk zenuwachtig gelijk!!!! hoop eigenlijk dat het uit zichzelf gaat beginnen zodat in in elk geval niet aan de weeenopwekkers hoef maar we zullen zien!

voorlopig zullen jullie van mij dus even niks horen, moet sowieso daarna nog 24 uur in ziekenhuis blijven omdat je eiwit daarna nog even omhoog kan schieten.

groetjes eef
@Eef: heel veel succes morgen. Ik geloof het goed dat je zenuwachtig bent. is niet niks dat je nu al gewoon weet dat je morgen aan de slag mag.

Is toch anders als dat je onverwachts de weeen krijgt.

We zullen aan je denken meid!!

Liefs van mij
Eef: veel succes, hoe dan ook, nu is echt het einde in zicht! Ik hoop dat je alles goed doorstaat!
Eef, dat is schrikken!

Heel veel succes morgen (of vannacht), ik duim voor een vlotte en soepele bevalling! en we hopen snel wat van je te horen

liefs, nitro
Eef, spannend zeg!! Heel veel succes meid, nog even en je hebt je baby in je armen!! Ik zal aan jullie denken!
Eef zet 'm op! Miljoenen vrouwen zijn je voorgegaan en konden het ook (zelfs ik ), laat dat een schrale troost zijn...

Ik heb even een goednieuwsberichtje. Vanochtend bezoek gehad van de wijkverpleegkundige. Het gaat goed met onze dochter, ze is zaterdag 4 weken oud en weegt inmiddels 4270 gram, twee weken geleden was dat nog 3500 gram. Dus ik kan er wel vanuit gaan dat mijn borstvoeding goed is...ze slaapt de laatste nachten ook lekker lang door dus wij zijn erg tevreden! Nu wil ik gaan beginnen met kolven, hopelijk gaat dat ook een beetje lukken.

Hoe is 't met Bibi en Popeye vandaag????? Instrueer jullie mannen anders even hoe ze dit forum moeten bedienen, mochten jullie zelf niet in staat zijn om even een update te geven....ik ben zo benieuwd!!! Ik hoop op voorspoedige bevallingen en gezonde baby's.
Gisteren naar het consultatiebureau geweest met de meiden. Wat een onderneming zeg! Natuurlijk was de afspraak rond voedertijd, dus de dames zette het op een krijsen toen we daar aankwamen. Gelukkig dat lillyman vrij had genomen en mee is gegeweest. Ze zijn goed gegroeid, Marieke is nu 51 cm en 3390 gr en Charlotte is 50 cm en 3440 gr. Ze ontlopen elkaar dus niet meer.

Vandaag ga ik op advies van de consultatie arts toch nog even met Charlotte naar de kinderarts. Haar navelbreukje puilt nu flink uit en de darmen zitten er in. Even afwachten dus.

Eef zet 'm op vandaag ik denk aan je.
Eef: meid weet dat je dit niet leest en dat je ws hard aan t werk bent nu, of dat je vannacht al bevallen bent. Begrijp dat t schrikken was. Maar het moment is er nu eindelijk waar we zo lang op zaten te wachten.

Hier geen nieuws! Heb na 1 week weer een redelijke off-day. Hormonen gieren door mn lichaam. Versleep me van stoel naar bank. Ik vind t nu echt niet leuk meer. En schaam me ergens dat ik me zo voel. Moergen naar t ziekenhuis voor een CTG en echo en dan dan 's avonds gestript worden. Ik hoop echt dat t gaat werken!

Heb trouwens een vriendin die ook veel op viva zit. En die heb ik al geinstrueert dat ze jullie moet laten weten als ik ben bevallen! Scheelt uitleg aan vriend :-)

Liefs bibi
ha ladies,

ook hier vandaag een consultatiebureau bezoekje. Milan weegt nu 3265 gram, en dat is 120 gram meer dan vorige week, prima dus.

Gisteren nog bij de kinderarts geweest, hij heeft namelijke en lichte vorm van hypospadie, maar daar gaan ze voorlopig niets aan doen. In augustus moeten we dan met hem naar een kinderuroloog en dan gaan ze bekijken of er uberhaupt iets aan moet gebeeuren of dat dat niet nodig is.

Bibi, valt niet mee he, die laatste loodjes! Hoop dat je echt snel gaat bevallen nu, maar in iedergeval morgen ctg, dan gebeurt er tenminste iets. En fijn dat je een vriendin geinstueerd hebt, is altijd leuk om snel het nieuws te horen te krijgen!!

Eef, ben zo benieuwd hoe het nu met jouw is, en of je al een kindje in je armen houdt!

Wyfke, wat fijn dat je meisje zo goed groeit, dat is wel een geruststelling toch?!

Lily, wat fijn dat je meiden het zo goed doen! en twee krijsende dames op t cb...pff gelukkig dat je man mee kon!

laat je nog even weten wat ze bij de kinderarts over het naveltje van charlotte zeggen?
Hi meiden!

Ik meld me even met geen nieuws. Vanmiddag CTG + ECHO en vanavond word ik als t goed is gestript. Hoop dat de volgende posting dan ook morgen van mn vriendin is met HEEL GOED NIEUWS :-) :-) Eindelijk!! Die kleine meid in mn armen!

Liefs bibi
Bibi, spannend! ik duim voor je dat het strippen effect heeft!

en ben erg benieuwd hoe het met Eef is.

hier verder weinig te melden, kom morgen even kijken of er nieuws is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven