Mode & Beauty alle pijlers

goede oogschaduw

19-06-2010 19:20 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
He meiden

wie kan mij vertellen welke oogschaduw er GOED is.. en dus niet lastig op te brengen is (lees: duw duw...) of die er na 1 uur alweer vanaf is.

ben erg benieuwd. Ook liever eentje die de oogleden niet heel erg irriteert, daar heb ik nogal snel last van.
Ik heb bourjois, clinique, etos, l'oreal en sleek pallets. Die doen het allemaal prima.

Hoe breng je je oogschaduw op? Met een applicator of met een kwastje (met haren)? Daar kan het ook nog aan liggen.

En je oogschaduw blijft beter zitten als je er een make-up basis onder doet.
Ik zweer bij Dior, Prijzig maar is het wel waard!
Owja, daar heb ik er ook nog eentje van liggen.... Je begrijpt wel...mijn make-up collectie is veel te groot Maar Dior doet het ook uitstekend!
Vanmiddag toevallig een doosje van essence (Kruidvat) gekocht, prima spul, en kost niks, namelijk 2,79 E
Ik vind Dior heerlijke oogschaduw hebben. Heerlijke zachte poeder die heel de dag blijft zitten. Heb eens zo'n kit op een vliegveld gekocht. Heb ook eens Chanel en Estee Lauder gehad maar vind Dior de beste. Heb trouwens ook Hema in huis.
Onlangs heb ik John van G gekocht, bij de Da. Blijft écht de hele dag zitten! Ik breng het 's morgens om ½ 8 aan en 's avonds moet ik het met remover afhalen! Mooie kleuren ook...
Dat zijn allemaal van die kleine losse blokjes toch?
Ik maak mijn oogschaduwkwastje vaak ook een beetje nat met wat water. Dan komt de kleur er beter op, en vaak wordt de kleur er ook wat mooier door.

Heb dan wel het idee dat ik mezelf aan het schilderen ben, ipv aan het opmaken.
Liever elitair dan een pauper!
MAC. Met een kwastje.
Lancome, super!
Dior en Guerlin.....

super
Ik zweer bij Mac, niet alleen omdat het goed is, maar ook omdat er zoveel mooie kleuren zijn.

Als je van veel kleur houdt dan is een 88 pallet ook wel een goede http://www.zoeva-shop.de/_py_PALETTEN/c-48-0-0-0-0-0/

(genoeg reviews op internet te vinden).

Qua goedkope merken springt Wet 'n Wild eruit (verkrijgbaar bij trekpleister of te bestellen van ebay), niet te verwarren met Wet 'n More.

En als je een oogschaduwbasis gebruikt weet je zeker dat het de hele dag blijft zitten (van de Hema moet een goede zijn, heb er zelf één van Urban Decay, dat is de beste die er te krijgen is, maar moet je wel bestellen via internet)
Inderdaad, een basis eronder doen. Mijn nichtje is visagiste en als ze mij opmaakt doet ze er altijd "gewoon" foundation onder. Even laten drogen en dan de oogschaduw opdoen. Ook poeder met een applicatorstokje wat dikker opbrengen werkt ook! En dan de oogschaduw er overheen.

Ik gebruik oogschaduw van Essence (de goedkope! Geweldig met lichte glimmertjes!) of van Bourjois.
Ja, Essence is inderdaad prima. Ik heb er ook mascara, potlood, nagellak en blusher van. En alles kost een paar euro per doosje.
quote:Zwup schreef op 19 juni 2010 @ 19:59:

Dat zijn allemaal van die kleine losse blokjes toch?ja, klopt. Blijven door een magneetje zitten in het doosje. Je kunt ze dus los kopen.
quote:Zamirah schreef op 19 juni 2010 @ 20:37:

Ja, Essence is inderdaad prima. Ik heb er ook mascara, potlood, nagellak en blusher van. En alles kost een paar euro per doosje.Oeh Zamirah, ik heb er nu de french manicure tip painter van! Die is ook goed En dan doe ik er wél Herôme nagelversteviger over, want anders bladdert het af!
quote:Nammma schreef op 19 juni 2010 @ 20:48:

[...]

ja, klopt. Blijven door een magneetje zitten in het doosje. Je kunt ze dus los kopen. Dan weet ik welke je bedoelt! Die zien er echt leuk uit!
Ik heb laatst bij Make Up Store in Amsterdam oogschaduw gekocht, goed spul, blijft de hele dag zitten. Ik moet wel zeggen dat ik altijd eerst een basis (Hema) aanbreng.

Ik ben ook tevreden over Body Shop en Mac. Heb je geen groot budget, dan is Catrice (kruidvat) ook goed. Of Gosh (bij Kruidvat).

Een goede oogschaduwkwast is geen overbodige luxe trouwens.

Op youtube zijn honderden filmpjes te vinden over oogschaduw en kwasten. Kijk ook eens op de blogs van misslipgloss, beautygloss of Livelifegorgeous.
YSL.
Ik ben nog opzoek naar fijne kwasten, maar ik vind alles zo duur!

Hebben jullie daar ook tips voor?
Gosh, Sephora, Body shop.
Ik heb een heel fijne kwast van het Kruidvat.
Maybelline vind ik ook heel goed...
Ik krijg af en toe complimenten over mijn oogschaduw, dat het zo mooi zit en dat het mooie kleuren zijn. Is van L'oreal. Vind het ook handig dat je al van die setjes kleuren hebt. Ben blond, dus gebruik ook die serie voor blondines. Staat daarom ook niet te hard qua kleur!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven