Las Barettas Naranjas!

20-06-2010 15:09 2501 berichten

Copyright: Elessie
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 14-09-2010 22:14
Reden: dat zomerhoedje hebben we écht niet meer nodig
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
wat een gedoe, Citro, met Limoen. Ik kan je er geen tips over geven, maar ik begrijp dat je er hoorndol van wordt. Ik begrijp heel goed dat je haar een luier aandoet na 2 ongelukken, maar daar leert ze het natuurlijk niet van. Maar dat weet je zelf ook wel.

Misschienb eens met de huisarts overleggen of een keertje naar een pedagoog; waren jullie daar al niet eens geweest? Kan nooit kwaad. en

Succes met de laatste loodjes, Remma; zal idd wel pittig zijn nu.

Hopenlijk gaat het morgen wat beter, Pammie; vollopende holtes is méér dan irritant. en superfijn dat het bij de 'strenge juf' wel goed was gegaan met Mini.
boekentips: de nieuwste van Tatiana de Rosnay (die laatste zomer) ben ik nu in bezig, leest lekker weg.Niccolò Ammaniti (ik haal je op, ik neem je mee) leek me ook wel leuk, nog niet gelezen

Ildefonso Falcones: ik heb voor deze vakantie 'de hand van Fatima gekocht', vorig jaar heb ik op vakantie 'de kathedraal van de zee' gelezen, vond ik erg mooi.
Ja, maar ik word steeds beter in het organiseren en administreren van alles wat ingeleverd moet worden door de leerlingen én dat scheelt echt een hoop stress

Nog 3 weken dan heeft het Noorden vakantie.

Trusten pammie, wel rustig aan doen morgen hoor.
Wat lastig Citro, met dat plassen. Vrienden van ons hebben een zoontje met hetzelfde probleem een ook zij weten niet meer zo goed wat ze moeten doen.
Ik heb geen tips citro. Mannie heeft er ook een handje van om niet te gaan maar zijn dansje is zo obvious dat ik hem naar de wc kan sturen. een keer naar een pedagoog lijkt me ook een goed idee, om alles wat met Limoen speelt eens door te nemen. volgens mij kan het voor jullie allemaal makkelijker worden met wat hulp. Wij moeten nog 5 weken. ik vergeet steeds dat ik zelf volgende week mijn eigen reisje heb. komt nu wel heel dichtbij.

Aloha.

Ik ben nog thuis. Mocht niet gaan werken van Pamman. Holtes zijn eindelijk beterder (zegt zij voorzichtig) maar maag is nog wobbelig.

En nu ga ik lekker weer slapen.
Verstandig Pammie.

Ik ga ook verder slapen, hoef pas om 2 uur op het werk te zijn en heb niet een heel goede nacht gehad.
Goeiemorgen. En weltrusten Pam en Remma. Vervelend virusje Pam, hoop dat het nu echt snel weg is.

Mijn tripjes zijn alweer een poosje achter de rug, maar nog steeds zo ontzettend druk (en moe) dat ik helemaal geen tijd/puf heb voor forummen. Maar hee, het is nu zomer, en de zon schijnt! Dus. Vooruit met de geit.

Mif alweer aan de poppenwas, dat is echt snel gegaan! Moet je nog veel regelen in je verlof, of kun je lekker niksen?

Es, nog gefeliciteerd met Bel! Heel toevallig, meisje heeft een vriendinnetje die ook Bel heet en die werd zondag ook 5.

Citro, wat irritant, die ongelukjes van Limoen. Ik zou ook niet weten wat je ermee moet. Neefje (bijna 6) heeft bijna dagelijks poep-ongelukjes, en is 's nachts ook nog niet droog, hij is nu bij een speciale fysio, en dat helpt wel iets. Maar bij hem komen ze er ook niet helemaal achter of het nou een fysiek probleem is of dat hij gewoon niet op tijd naar de wc gaat vanwege geen zin/geen tijd of wat dan ook. Boos worden helpt niet, negeren helpt niet, straffen helpt niet, belonen helpt niet. Misschien kun je het eens aankaarten bij de huisarts? (O, dat zei Sok ook al, zie ik nu).

Wij moeten nog 5 weken tot de zomervakantie. Pfff. Best lang. En we gaan pas echt op vakantie als ze bij Sok alweer naar school gaan. Maar ja, da's eigen schuld.

Boekentips: geen. Ik loop altijd heel erg achter. Ik lees nu Een schitterend gebrek van Arthur Japin. En daarvoor 'Lelystad'. Dat vond ik leuk, maar vooral omdat Koekerd daar vandaan komt, dus herkenbaar. Haruki Murakami (de 2 boeken die ik gelezen heb van hem dan) vind ik ook een aanrader, maar je moet er wel van houden.

Zo. Ben niet verder bijgelezen dan dit. Wat ik nog te melden heb: Kruimel krijgt buisjes. Hij heeft vocht achter zijn trommelvliezen en schijnt slecht te horen (iets waar ik niet geheel van overtuigd ben, maar het zou wel goed kunnen). Neusamandel gaat er ook uit. Hopelijk gaat hij daarna iets verstaanbaarder praten. Hij doet nog steeds geen twee woorden achter elkaar en vervangt bijna alle medeklinkers door een k. En de k's vervangt hij weer door wat anders. Dus: vliegtuig is kiku, kiwi is piii. Je moet het even weten

Aan de slag.
Ha Koek, jij ook weer eens hier, gezellig. Wanneer wordt Kruimel geholpen? Bij ons vond de kno buisjes ook ernstig noodzakelijk maar wij merkten nooit iets. Na de buisjes merkten we ook geen verschil behalve dan dat het joch ineens de hele winter looporen had (en voor die buisjes nooit oorontsteking, bijzonder nietwaar).

Remma, weltrusten.

Ik ben alweer wakker, of tenminste, ik kon niet slapen. Wel lekker gelegen maar ja, word ik ook niet veel wijzer van. Nu maar een beetje rommelen.
Ik heb Norwegian Wood van Murakami gelezen en kwam er niet doorheen geworsteld.
Ha Koek! Wat toevallig, nog een Bel op 20-6! Echt grappig.

Ik geloof dat al mijn boekentips hier al genoemd zijn. Ik lees nu Denise Mina van jou Pam!

Citro, wat ontzettend vervelend van het plassen van Limoen. Als ik je verhaal lees snap ik heel goed dat je er moedeloos van wordt. Ik heb geen tips, heb dat probleem niet gehad. Maar het lijkt me onderdeel van een groter geheel... Misschien toch eens zoiets als ik met Liz gedaan heb? Speltherapeut/orthopedagoog?

Kan me voorstellen dat je aan vakantie toe bent Remma... Ik moet eerlijk zeggen, ik kwam er gister pas achter dat ze nog maar 1,5 week 'moeten' hier: ik schrok me dood!

Ik ben een beetje bijgekomen van de verjaarstress. Vanavond voert Lizzy 'haar' musical ("De juf is ziek") op. Dus daar hebben we nu weer stress over, maar wel superleuk! Ik heb echt zin om te gaan kijken. Ze zijn er zo druk mee geweest!
Bij beide neefjes hebben de buisjes wel goed geholpen. Maar het blijft inderdaad een beetje een gok. Ik weet nog niet wanneer we aan de beurt zijn, moet vrijdag eerst langs de poli anethesie.

Norwegian Wood vond ik dus wel mooi. Maar heel veel vaart heeft het niet nee. Dat andere boek was spannender, maar weet niet meer precies hoe het heette, hardboiled wonderland geloof ik.

Over rommelen gesproken. Ik moet vanavond de zolder opruimen want mijn ouders komen dit weekend logeren. Ben bang dat ik niet in 1 avond klaar ben. In 5 avonden ook niet denk ik. En de droger is ook al 3 weken stuk, dus er hangt heeeel veel was daar.
Liz kwam gisteravond binnensloffen (had bij vriendinnetje gegeten) met een harembroek (van vriendinnetje) aan en om-en-om blauwe nagellak en gouden. Had vriendinnetje gelakt.

"Hallootjes," zei ze toen ze binnenkwam waarna ze naar haar kamer vertrok.

Puber.
dat klinkt inderdaad nogal puber. Koekenmeisje mocht zaterdag nagellak uitkiezen, dus die heeft nu ook blauwe teennagels. Staat eigenlijk heel leuk. Bij haar gouden nep-Birkenstocks met grote nep-diamant.
Haha, die Liz.

Koeky, al ervaring met buisjes in de familie?

Citro, lijkt me erg lastig met het plas probleem. Ik zou er ook niets op weten. Ik heb laatst (toen het met s'nachts plassen nog niet heel goed ging) Pampers Underjams in huis gehaald. Ik heb ze niet moeten openmaken, maar het schijnen een soort absorberende onderbroeken voor eenmalig gebruik te zijn. Waarschijnlijk niet handig pedagogisch, maar net niet zo'n stap als weer luiers. Dan weer stikkers als die dingen droog blijven? Geen idee hoor.
Die Liz Kun je lekker op tijd wennen Es. En heb je mijn boeken nou nóg niet uit

Mini wil ook een harembroek. Ik ga morgen even naar het Kruidvat, daar hadden ze die in de aanbieding. Hier wordt trouwens altijd mijn nagellak gepikt. Net als de monstertjes parfum. En mijn borstel. En mijn lipstick. En mijn sjaal

Ik heb net bij Wehkamp broeken besteld voor Mannie. Hij heeft maar 4 korte broeken en 2 van die omslag-broeken. Ik heb er 4 bijbesteld voor nog geen ¤ 50. Kan hij hopelijk weer even vooruit.

Jullie nog maar anderhalve week Es? Wij nog 5.

Ik ga was vouwen.
Ja, wij nog 5 weken. Sjemigdepemig.

Meisje heeft al een harembroek. Een roze. Hij is niet zo handig met fietsen, maar staat wel erg leuk. En hij zit lekker.

Nitro, geen ervaring hier thuis met buisjes, maar wel in de familie dus, neefjes van beide kanten hebben ze gehad, de één vanwege slecht horen/praten (dat is dus ook Kruimel's probleem), de ander vanwege continu oorontstekingen. In beide gevallen was 't een succes. Naja, we zullen zien. Heb met logopediste afgesprokken dat we in oktober kijken of het geholpen heeft. Zo niet, dan moet er andere actie worden ondernomen.
Ik vind het er niet uitzien. Liz is nogal stevig en die broek doet haar figuur geen recht. Maar ze vindt het zelf geweldig.

Hier mogen ze niet zomaar aan mijn spullen komen qua nagellak, parfum etc. Dat wil ik graag nog een tijdje zo houden.

1,5 vind ik nogal kort, maar ja...
Ze vraagt het nog wel hoor, zo'n enorme puber is ze nog niet.

Ik denk dat zo'n broek heerlijk zit maar ik waag me er ook niet aan. Sprieteke Mini kan het wel hebben gok ik zo
Oehoe, must be my lucky day: een SuperSweetSixteen-marathon op mijn uitziekdag
Gisteren was ik overigens bij de ouderraadcomissie van de kindergarten. We kregen te horen dat een leidster (gewenst) pril zwanger is en per direct niet meer komt werken; ze heeft geen afweer tegen rode hond en krijgt daarom een "werkverbod". Ben ik de enigste die raar vind dat iemand gepland zwanger word en niet geent is tegen rode hond en dus gewoon weet dat ze dan 9 maanden bij een vol salaris thuis gaat zitten? Volgens mij is ze niet uit religieuze overwegingen niet geent. Afgezien van het feit dat je sowieso overal rode hond kunt oplopen en dat zou ik toch liever niet willen. Lekker voor de kinderen en collega's van het kdv. Ikzelf ben toen ik tegen de dertig liep met klem door de gynaecoloog (daar ga je in D gewoon voor controle) gevraagd of ze mij even kon inenten (ook al was dat op m'n 12e ook al gebeurd); ook al had ik geen kinderwens, een ongeluk zit immers in een klein hoekje.
Dat klinkt wel heel makkelijk Nitro. En als ze haar nu inenten heeft het geen nut meer?
Ik denk niet dat dat mag/kan. Zou ze misschien niet eens willen, lekker toch.
Nou ja.... Ik vind het echt heel raar. Of je zorgt dat je ingeent bent of je wil dat dus niet en dan neem je dus een risico. Dan moet je vervolgens niet de staat laten opdraaien voor dat risico.

Wat vond de rest daarvan?
Zwanger of niet, is het sowieso niet handig om als leidster op een kdv ingeënt te zijn tegen rode hond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven