Interrail?? Vakantie tips gevraagd!

23-06-2010 12:27 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben sinds 1 maand na 9 jaar weer vrijgezel...... Vakantie ligt dus opeens helemaal open. (gelukkig was er nog niks geboekt).

Nu zit ik te denken aan een interrail pas. Met sowieso stops in Cannes, Barcelona, Madrid, waar vrienden wonen.

Wie heeft nog leuke tips voor mij? Enigszins op deze route?

Ik reis alleen.

Groetjes!
sorry geen tips, maar vind het knap van je dat je het alleen doet!

ik doe dit dus niet, en ben daarom al 3 jaar niet op vakantie geweest....

veel plezier!!
verder door naar zuid spanje, ik vond granada fantastisch, niet te groot. Mijn ervaring is dat je meer mensen ontmoet in een stad die niet zo enorm groot is. En als je van sirfen houdt kan je je opgeben voor zon klasje, is ook gezellig.

San sebastian kom je ook bijn langs, heel leuke stad. En portugal vind ik over het algemeen stukken gemoedelijker dan spanje, echt zon land waar je constant wordt uitgenodigd voor familiefeestjes, mits je naar het noorden gaat. Daar is het klimaat ook fijn: niet te heet en altijd een lekker briesje.

Stoer dat je alleen gaat! Veel plezier!
Wow, vet! Ik heb ook weleens alleen getreinreisd en mijn motto was: als het ergens niet leuk is gewoon doorreizen. Je stops klinken leuk. Misschien nog was pittoreske kleinere plaatsen tussendoor, om te kunnen zonnen, zwemmen en lezen? San Sebastian klinkt als een plan bijvoorbeeld.
Bestaat interrail nog? En ben je jong genoeg? Dan gewoon doen! San Sebastian is mijn favoriete stad. Combinatie van schoonhied, vergane glorie, heerlijk eten, leuke bars, lekker strandje. Dus daar zeker langs gaan
Op weg naar Barcelona absoluut een dagje Girona meenemen. Eventueel naar Figueras voor het Dalímuseum (erg toeristisch, maar ook erg mooi).

Als je tijd/geld hebt, een dag een auto huren voor de kust boven en onder Girona (richting Lloret de Mar...) en iets meer het binnenland, gewoon omdat het zo mooi is.

Als je in Barcelona bent, is een dagje Montblanc (Middeleeuws dorpje) erg leuk, te combineren met Poblet (prachtig oud klooster, moet je wel van houden) of een wijnproeverij in de omgeving daar. Voor Barcelona kun je hier genoeg andere topics vinden denk ik. Wil je naar het strand, ga dan naar Sitges (met de trein half uurtje), vind ik het leukste strand in de buurt.

Ga je naar Madrid, dan is een paar dagen Salamanca ook erg erg leuk, en een dag Toledo.
Een heerlijke reisgids is trouwens 'Spanje' van Rik Zaal. Hierin geen informatie over overnachtingen en dergelijke, maar heel veel achtergrond, kleine dorpjes en dingen om te doen, geschiedenis en cultuur.
Dank jullie wel voor de tips! San sebastian lijkt de grote favoriet te zijn dus dat ga ik zeker effe opzoeken zo.

Interrail is voor alle leeftijden, wel goedkoper onder de 26. Maar met 28 nog steeds goedkoper dan veel verschillende vliegtickets...

Ik ga even googlen met alles wat julie aangedragen hebben! Bedankt!
@reddevil. Jammer dat je niet gaat! En een groepsreis? Is dat ook niks voor jou?

Ik heb het geluk dat ik door mijn werk veel vrienden over de hele wereld heb, en zelf mijn talen aardig spreek...

Wel zie ik er een beetje tegenop om dit alles zonder mijn ex te doen natuurlijk. Ik mis hem nog iedere dag. Ga hem ook zien, maar ja, een vakantie samen zit er niet in.........
nope, geen groepsreis voor mij! ben ik geen type voor!

beetje eigenzinnig :D (twee beetjes) en dan klikt een groepsreis niet zo....

veel plezier!
Wij hebben deze lente voor het eerst geinterraild na een onverwacht niet doorgaande vakantie naar Mexico(stomme aswolk) en we vonden het echt geweldig. Je ziet ook gewoon heel veel vanuit de trein en als iets je niet bevalt kan je bijna gelijk weer verder.

Over Spanje kan ik je niet erg veel vertellen(ben alleen een keer aan de Costa Brava & Barcelona geweest,) maar interrailen is echt een aanrader. Er is overigens een Lonely Planet Oost Europa, dus ik neem aan dat er ook wel een voor

Zuid Europa is. Ik vond het heerlijk om in de trein te lezen over alles waar ik eventueel naar toe zou kunnen.

Wel 1 tip: Zorg wel dat je niet per ongeluk in de Eurostar gaat zitten zoals deze muts. We waren voor het stukje Verona - Venetie ineens ¤18 p.p. extra kwijt.
I choose happy!
hi essential bliss!

Leuk dat je goede ervaringen hebt!

Is het niet zo dat je wel met eurostar tgv etc kan reizen mits je vooraf reserveert? Betaal je dan altijd extra?
Mijn ervaring met interrailen is ook dat je op veel trajecten inderdaad moet bijbetalen. Het is wel al een paar jaar geleden, maar toen waren we bij veel reizen toch weer een tientje (of meer) extra kwijt.

Het loont wellicht ook de moeite om eens te kijken wat een goedkope vlucht kost naar madrid b.v. en dan losse treintickets te kopen.
quote:elfje26 schreef op 23 juni 2010 @ 14:06:

hi essential bliss!

Leuk dat je goede ervaringen hebt!

Is het niet zo dat je wel met eurostar tgv etc kan reizen mits je vooraf reserveert? Betaal je dan altijd extra?

Nee, je kan wel met korting reizen met de Eurostar, maar niet op je interrailkaart. De interrailkaart is eigenlijk gemaakt voor gewone internationale en nationale/regionale treinen. Wij zijn naar Italië Kroatië, Hongarije, Tsjechië en Duitsland geweest met de interrail. We moesten alleen in Kroatië 14 kuna(omgerekend ¤2 samen) bijbetalen als reserveringskosten. Gewoon bij de conducteur.

Je kan zonder reserveren met de trein mee. Waar je wel op moet letten is dat de plaatsen waar je gaat zitten nog niet gereserveerd zijn. Je mag er wel gaan zitten, maar als die persoon komt moet jij je plaats afstaan. Wij vonden reserveren(=tegen betaling) een beetje onzin, want we hebben op ons hele traject welgeteld 1 uur op een klapstoeltje i.p.v. in een coupé of plaats gezeten. Best weinig als je bedenkt dat we 8 van de 10 reisdagen hebben gebruikt. Wij hadden de kaart van 10 reisdagen binnen 22 dagen.
I choose happy!
Ik ben vorig jaar gaan interrailen door Spanje en Zuid-Frankrijk. We zijn begonnen in Madrid en hebben toen de trein naar Cordoba genomen (in het zuiden). Dat is een heel leuk en oud stadje, zeker de moeite waard! Vanuit Cordoba zijn we een dagje naar Sevilla gegaan, ook erg mooi! En daarna vanuit Cordoba via Madrid naar Barcelona. Vanaf Barcelona hebben we de kustroute met de trein genomen naar (uiteindelijk) Carcassonne. En vanaf daar naar Nimes. Ik vond eigenlijk alle steden wel de moeite waard. Carcassonne is erg oud (het spel Carcassonne is op deze stad geïnspireerd). Het is er niet groot, dus als je daar een dag bent, heb je het wel gezien.

Succes met uitzoeken! En stoer dat je gewoon alleen gaat!
oeh wel leuk om hier de tips te lezen, ik ga nl in september een cursus spaans doen en het leek mij leuk om dat of in oktober/november of in maart in de praktijk te brengen (ook met de trein), aangezien ik dan vakantie heb :p Iemand nog tips over het beste reismoment naar Spanje?
Barca is echt geweldig! Ik ga zelf deze zomer interrailen richting Praag-Budapest-Bratislava, misschien een idee om via die route terug te gaan? Niet zo duur en zeker de moeite waard (als ik anderen mag geloven...)
Klinkt goed die route in Spanje! Ga ik even bekijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven