Gezondheid alle pijlers

Pijn bij middenrif

30-08-2009 17:11 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand bekend met het hebben van een drukkende pijn bij je middenrif? Dus onder je borst (waar je bh ophoudt) een soort brandend zuur? Weet iemand hoe ze dit behandelen?

Ik denk niet dat het een middenrifbreuk is, want ik heb er maar af en toe last van.
anoniem_90988 wijzigde dit bericht op 22-06-2010 20:34
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Janna, probeer je hoofdeind van je bed eens iets hoger te zetten.

Als je maagzuur hebt kan je de pijn voelen in je slokdarm.

Ik heb pijn echt tussen mijn borsten, dus iets hoger dan de onderste rand van mijn ribben.

Ik heb nooit (bewust) last gehad van maagzuur, maar nu blijkt toch dat maagzuur mijn slokdarm heeft aangetast. Daardoor voel ik deze pijn nu (je slokdarm is niet bestand tegen het maagzuur).

Probeer anders in plaats van normale pijnstillers eens zetpillen. Dat is nog veel beter voor je maag.
Nou, ik heb het maar af en toe he. Dus dan denk ik, ik kijk het weer even aan... dan heb ik het weer een hele tijd niet... Gelukkig natuurlijk, maar ik heb dus idd het idee dat het geen maagzuur is. Anders zou Rennie wel beter werken toch? Maar ik ga nu (als ik het weer een keer heb) even kijken of staan helpt en die Rennie achtige pillen nemen. (Ranitidine heet het) En anders weer terug.

Bedankt voor het meedenken!!
Ik had hetzelfde en bij mijn bleken het galstenen te zijn. Ik heb echt krom gelegen van de pijn. Uiteindelijk moest mijn galblaas verwijderd worden.
Hier ook ongeveer hetzelfde, en galstenen. Kroop af en toe echt over de grond van de pijn. Galblaas is twee weken geleden verwijderd met een kijkoperatie, nergens meer last van.

Als het aanhoudt zou ik vragen om doorverwijzing zodat er een echo gemaakt kan worden.
Maar kan het bij galstenen (of galblaas) ook zo zijn dat je maar af en toe pijn hebt? Echt 1x per 2 maanden ofzo?
Ja hoor. Je hebt niet continue pijn. Het zijn echt aanvallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven