***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Jek Swis, een wortelkanaalbehandeling! Bah. Ik ben ook niet zo'n held met mijn tanden, maar heb tot nu toe alleen maar een berg gaatjes gehad. Sterkte met de pijn en met je wang!

Wat fijn dat Finn voorlopig niet meer aan de prik hoeft! Wat een bikkeltje dat hij maar heel even heeft gehuild! (Hugo werd bijna hysterisch met de prikjes. Heeft ie van zijn moeder.)

Ick, hoe gaat het nu met je? Ben je al bij de osteopaat geweest? Hoe gaat het met Ruben?

Hugo heeft zijn stem weer terug! (sinds een paar dagen al, maar ik durfde het niet eerder te melden. Het leek zo onzinnig door alles wat die arme Robbie mee moet maken.)

Ga weer even verder wachten op een berichtje van Xaloy en/of Compli. Muisman wordt een beetje kriegel van me; ik loop zo ongeveer om het kwartier even naar de laptop om te kijken of er nog nieuws is! Gisteravond heb ik hem echter betrapt toen hij hier op het forum zat te snuffelen naar nieuws. (hij had al een paar uur geen update van me gekregen en maakte zich zorgen. Aaaah!)
Haha Spitsmuis, dat hebben wij ook. Het eerste wat mijn man vraagt als hij van kantoor komt is hoe het met Robbie gaat. Iedereen leeft zo mee.

Wat heerlijk dat Hugo zijn stem weer terug heeft. Hoe is het met zijn oren? Zijn die weer helemaal ok?

Ik denk eerlijk gezegd dat Xaloy en Compli juist blij zijn af en toe onze stomme kleine probleempjes te lezen. Het wachten moet verschrikkelijk zijn en normaal zijn ze ook altijd geinteresseerd in onze dingen.
Hallo lieve mensen,

Robbie heeft nog steeds 39,3. Het komt er eigenlijk op neer dat men niet weet waarom ontstekingen en dus koorts niet afnemen. In theorie zijn hiervoor 3 mogelijkheden:

1) de ontstekingen bevinden zich op slechtdoorbloede plekken, buiten bereik van antibiotica

Dit lijkt onwaarschijnlijk omdat ze dan abcesvorming op de MRI hadden moeten zien maar dat zagen ze niet.

2) er is nog een andere bacterie actief

Dit lijkt ook onwaarschijnlijk omdat Robbie antibiotica heeft gekregen waarmee juist heel veel soorten bacteriën worden bestreden.

3) er is een virusontsteking naast de meningitis

Ook dit lijkt niet het geval te zijn omdat er geen enkele aanwijzing kan worden gevonden tot nu toe.

We moeten dus afwachten of er uit de kweekjes die gisteren van zijn bloed zijn gemaakt aanwijzingen komen.

En juist dat afwachten en het uitblijven van herstel is wat zo aan je vreet. We WILLEN helemaal niet meer afwachten, maar juist zo snel mogelijk herstel zien. we willen dat de artsen zeggen dat ze weten wat er aan de hand is en dat ze het gaan behandelen. Maar tot nu toe is dat helaas niet het geval.

We mogen verder niet klagen over zijn verzorging, hij wordt op het IC bijzonder professioneel behandeld en krijgt hele goede zorg en veel aandacht. Ook tegen ons is men uitvoerig met informatie en graag bereid alles wat je maar wilt weten toe te lichten. We mogen dag en nacht bellen en stiekum eigenlijk ook dag en nacht komen als we willen.

Toch laten we Robbie veel met rust omdat hij nog steeds erg snel geprikkeld wordt door de minste dingen en zijn rust heel erg hard nodig heeft. Dat zo'n klein mannetje zo lang zo erg ziek moet zijn, is verschrikkelijk oneerlijk. Wat zou ik graag met hem ruilen.

Ik hoop ontzettend hard dat ik op korter termijn mag melden dat de ontsteking afneemt.

Heel erg bedankt voor al jullie lieve reacties en steun. Het raakt ons echt en ik persoonlijk kan het tot nu toe niet droog houden als ik weer eens bijlees.
Compli, Xaloy, wat blijft het eng zo.

Ik hoop dat Robbie snel weer bijkrabbelt.
Dikke kus voor jullie Compli!!
Compli, het lijkt me idd ook zo frustrerend dat ze niet weten wat er aan de hand is! Als je nou wist wat er aan de hand was kon je je daar op instellen en weten wat je kan en mag verwachten. Nu is alles zo onduidelijk en is het enige wat je kan doen afwachten. Heel frustrerend!

Wij willen ook zsm herstel zien!

Fijn dat Robbie in ieder geval wel in goede handen is en dat hij zo goed verzorgd wordt!

We blijven maar duimen en nogmaal een dikke brassa
heel veel suc6 Xaloy, compli en Robbie.

Wat eng dat het geheel onzeker is wat hij nou precies heeft.

Vervelend dat het eigenlijk beter voor hem is als jullie hem met rust laten. Ik kan me voorstellen dat dat voor jullie heel erg moeilijk is.

Heel veel beterschap.
'Robbie nu 38,3 graden. Hij was net wakker en lag erg te worstelen met al zijn draadjes en banden. Erg naar gezicht.

berichtje van Xaloy
, wat erg toch, kleine Robbie vast aan draden enzo.....

Hier staat deze pagina de hele dag open, kijk regelmatig of er nieuws is en leef erg mee....

voor Xaloy, Compli en Robbie
Ach Compli, wat onzettend vervelend, en dan druk ik me zacht uit, dat ze niet weten wat de koorts veroorzaakt! Wel vind ik het fijn om te horen dat ze goed voor hem zorgen op de IC. Ach, ach, ach, wat een dapper mannetje!
Hm, gelukkig dat de temperatuur voorzichtig aan wat aan het zakken is. Is Robbie al wakker dan?
Hier een berichtje van Xaloy die haar wachtwoord voor Viva is vergeten:

Verder even graag aan Leen melden dat ik erg blij ben met haar aanbod, ik heb verkeerde schoenen aan en heb last van reumavoeten, en aangezien het UMCG een enorm ziekenhuis is moet je veel lopen. Ik heb dringend behoefte aan andere schoenen! En aan een jas, en aan de maxi cosi van Robbie, voor het geval dat hij niet met de ambulance naar Enschede terug hoeft maar gewoon met ons in de auto (jaja, hoophoop....) Als haar broer niet met de auto gaat dan laat de maxi cosimaar zitten, da's een heel gedoe in de trein en dan regelen we dat wel op een andere manier als het zover is of überhaupt komt. Ik heb al geprobeerd om haar te bellen op de vaste lijn, probeer het vanavond nog een keer.

Ik ga nu weer even naar Robbie, ben zo bang dat hij alleen wakker is en weer zit te vechten tegen de banden om hem heen. Daar wil ik graag bij zijn om hem misschien een beetje meer op z'n gemak te krijgen. Hopelijk is de koorts nog steeds in de 38. Of nog minder natuurlijk, maar we mogen niet teveel hopen :-)

Later!
Uit naam van Xaloy:

Zoyla, dankjewel! Wat lief! Ben je even bij Robbie geweest? Ik kwam er net aan toen jij weg was zei de verpleger. *eet een stukje ontbijtkoek van Zoyla* :-)

Robbie's temp loopt weer een beetje op. De arts vertelde dat ze niets aan de huidige therapie doen omdat ze niet weten waarom de koorts zo steeds terugkomt. De bloedkweken geven tot nu toe geen reden, totdat ze dat eventueel wel doen (een mogelijke tweede bacterie) blijven ze bij de huidige penicilline. Wel kan het zijn dat ze Robbies slaapmiddel even weer hoger zetten als hij onrustig wordt. Ik had hem net bij zijn handje avst en er kwamen weer een paar stuipbewegingen. De verpleger had het ook gezien en heeft het genoteerd, maar dat is dus een reden om het slaapmiddel niet al te veel af te bouwen.

*zucht*

Ik wilde dat het beter ging. Ik wil naar huis met Robbie.
livingston wijzigde dit bericht op 27-10-2007 17:32
Reden: eerste zin toegevoegd
% gewijzigd
Hier ook steeds kijken voor een update.

Oh Xaloy en Compli wat erg dat Robbie nog steeds hoge koorts houd. Hopelijk krijgen jullie snel uitslag van de kweekjes

Jullie zijn zo beland in de ergste droom die je je als ouder maar kan verzinnen. Zoveel onzekerheid. Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel.

Lilien: Je wilde het vast niet melden hier maar ik wil je toch ff feliciteren met je 30e verjaardag. Wel een gezellige dag gehad.
Xaloy, voor het geval je het niet gezien had, hier een telefoonnummer van de nederlandse meningitis stichting 035-5880072. En de site, http://www.meningitis-stichting.nl/

Wie weet heb je er iets aan. Ik zag dat er ook een forum is. Je weet maar nooit, soms hebben lotgenoten nog goede ideen.

Lilien gefeliciteerd! Is je man eigenlijk weer helemaal ok?
Lieve schatten, ik was de hele dag weg en kan nu pas weer bijlezen, en ik had zoooo gehoopt op goed nieuws over Robbie. Maar het arme jochie heeft dus nog steeds hoge koorts, en waarom toch? Ik blijf hopen, dat er snel meer duidelijkheid is, dat Robbie snel kan herstellen, dat dit straks allemaal achter de rug is. Ik ben er echt helemaal kapot van. Wat jullie meemaken, het is niet te bevatten. Wat een pijn om je kleintje zo te zien lijden. Kom op Robbie, wordt nou beter!
Hé, ik weet gewoon niet meer wat ik zeggen moet, dan gaat het weer wat beter en dan stijgt die temperatuur weer. En ook weer die stuipbewegingen. Wat is het toch weer eng allemaal! Arme Robbie.... wordt nou snel weer beter!!!!

Lilien gefeliciteerd! Ik zal de tabel aanpassen!
Gatver, sta ik weer hier te janken bij de berichtjes van jullie, Compli en Xaloy.. Arme, lieve, Robbie, we hebben zo met hem en jullie te doen! Hier checken we ook continue, wou dat we meer voor jullie konden betekenen. Fijn dat je broer misschien spulletjes mee kan nemen Leen!

Als wij al zo op zijn van de zenuwen, hoe moet het dan met jullie zijn, het is niet te bevatten....
Ik lees net dat die stuipen bij het ziektebeeld horen. Dus dat komt in ieder geval niet van iets anders. Laten we maar allemaal duimen dat de antibiotica snel aanslaat en dat Robbie alle kracht heeft om het gevecht aan te gaan.
Jeetje, ik had gehoopt op wat beter nieuws van Robbie. Ik hoop zo dat de antibiotica (beter) gaat aanslaan en dat Robbie wat minder pijn heeft. Xaloy en Compli, alle respect voor jullie hoe jullie het allemaal doen

Bedankt voor de felicitaties, lief dat jullie eraan gedacht hebben.
Och lieve Xaloy, zijn we mekaar toch nog net misgelopen, ik dacht dat je binnen bij Robbie zat, en ik wilde jullie in geen beding storen. Ik begrijp dat je het graag klein houdt en ik heb daar alle gespect voor. En zomaar bij een kindje binnengaan zou ik nooit doen. Dat vind ik echt iets heel erg privées zoiets doe ik alleen onder toestemming van de ouders. Of samen met de ouders. Nooit alleen.

Fijn dat alles aangekomen is. Ach het was maar een aardigheidje, om aan te geven dat ik met jullie meeleef. En omdat er zoveel voor ons gedaan is, is dit wel het minste wat ik nu eindelijk op mijn beurt eens terug kan doen. En ik weet als geen ander hoe het eten er in de hectiek bij in kan schieten. Vandaar....

Ik hoop zo ontzettend dat het nu allemaal eens wél bergopwaards mag gaan met die kleine jongen van jullie. Dit duurt verdorie nu al veel te lang hoor. Dat moet niet mogen!!

Als je desondanks toch nog een keertje koffie wilt drinken, dan weet je het hé?

Liefs en dikke knuffel,

Zoyla
Lieve Xaloy en Compli, ik had ook zo gehoopt dat er al beter nieuws te lezen was, maar het is nog steeds afwachten lees ik. Wat moet dit moeilijk zijn als ouders, om je kindje zo te zien vechten. Ik knijp in mijn handjes dat Zahra gezond in haar bedje ligt te slapen en hoop dat jullie Robbie ook snel opknapt zodat jullie hem weer mee naar huis mogen nemen. Ik ben ook helemaal ontroerd van alle mensen die meeleven met jullie, en de hulp die wordt aangeboden door mensen uit de buurt (o.a. Zoyla, Framboos en Leen).

Echt top!

Als ik dit allemaal lees ben ik blij dat ik van dit forum deel uitmaak.
Oh en Lilien, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad!

Dropneus, wat een stomme vent van dat buro zeg! Hopen dat het met die sollicitatie iets wordt. 20 uur is op zich wel lekker natuurlijk, nu maar hopen dat ze financieel nog wat te bieden hebben (vooropgesteld dat je de baan zou krijgen natuurlijk)
Compli en Xaloy, Wat een ellende.... :(
Ik blijf het forum maar checken de hele dag en bid voor een voorspoedig herstel. En snel een beetje, graag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven