***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Dat waren ze! En we zijn een best een aantal keer op en neer gereden en dan ook nog binnen no time een 2de chauffeur.

Ik moet eigenlijk flink gaan opruimen en alles want morgen verhuizen. Maar dat is ineens niet zo belangrijk meer.

Kan me ook nergens toe zetten.

Nou, ik ga de pc van mijn moeder weer verlaten. Doei allemaal en blijven duimen voor Robbeltje!
Geen bijzonderheden
Poeh, voorzichtig positief dus, gelukkig in ieder geval geen abces of andere afwijking! We blijven ons maar suf duimen dat Robbie nu wat beter uit de narcose komt!

Yasmijn, babies mogen inderdaad niet ziek worden! Dat is toch wel zo ontzettend oneerlijk!

Spitsmuis, idd weer een geval van typisch Nederlandse bureaucratie!
Wilde de SMS plaatsen, maar zag dat dat al gebeurd was.

Hier ook kaarsjes aan.........
Is dit goed nieuws ja? Maar wat betekent het? (durf niet te gaan googlen)

(laat kaarsjes voorlopig even doorbranden!)

Terwijl ik X zat te sms-sen bedacht ik me dat ze wel bedolven zullen worden onder de hart-onder-de-riem berichtjes...maar goed, die krijg je ook nooit te veel... denk ik...
Wat fijn dat er tussen alle rotte appels toch nog een paar pareltjes blijken te zijn, zeker als je ze net tegenkomt op het moment dat je ze het hardst nodig hebt!

Ik hoop echt dat ze in Groningen met een goede diagnose komen en dat Robbie niet zoveel pijn meer hoeft te hebben als de afgelopen dagen. wat moet dat zwaar zijn voor een klein ventje. Gelukkig dat ie van die geweldige ouders heeft!!
hier ook tranen met tuiten, de hele dag geen tijd gehad om te controleren.

Robbie wat laat je iedereen schrikken, ga maar snel weer beter worden lieverd, je kunt het!

Ik ben niet religieus, maar ben erg hard aan het bidden en duimen. Zet hem op Robbie!

Xaloy en Comli, heel veel sterkte, jullie maken echt de nachtmerrie van elke ouder mee. Ik hoop dat ze goed voor jullie zijn in Groningen.
Ik zit constant heen een weer te toggelen van hier naar onze msn-groep. Pfff, hoop dat Robbie zich hier goed doorheen slaat. Heb goede hoop, hij is inderdaad een sterke baby, hij heeft wat bij te zetten.

Doe je best, Robbie!!!
Ik kreeg een telefoontje van Yasmijn: De taxichauffeur van vannacht stond bij haar aan de deur..... hij kwam om te horen hoe het met Robbie ging, het liet hem maar niet los en hij wilde graag ook horen hoe het verder ging. Word je daar nu niet helemaal warm van???

Verder heeft Yasmijn geen nieuw nieuws.... ik schaar het maar onder de noemer 'geen nieuws is goed nieuws'.
Xaloy en compli waren net even bij ons. Ze hadden wat spulletjes nodig.

Robbie komt nu langzaam bij uit zijn narcose. Dit gaat naar verwachting een paar dagen (!) duren. Zoiets moet afgebouwd worden. Tot die tijd zitten Xaloy en compli in het Ronald huis.

afwachten dus.....

Ik vond ze beiden heel sterk overkomen, knap hoor!
Wat vreselijk toch, dat wachten en afwachten. Nu weer een paar dagen om bij te komen uit de narcose... Ik heb er echt de woorden niet voor, wat moet het afschuwelijk zijn om dit mee te moeten maken. Xaloy, Compli & Robbie, mijn gedachten zijn de hele dag bij jullie.

Framboos, je bent een lieve engel jij!
Hele dag geen internet gehad, maar ben gelukkig via sms op de hoogte gebleven.

Wat een vreselijke nachtmerrie is dit zeg!

Ik ben blij dat een abces is uitgesloten en dat op de MRI verder ook geen afwijkingen te zien zijn, maar het blijft spannend......

Laten we hopen dat de kleine Robbie rustig uit zijn narcose krabbelt en verder kan vechten tegen de meningitis. Ik smste het Xaloy ook al: stille wateren hebben diepe gronden; Robbie is een vechtertje, dat staat vast!

Een dikke knuffel voor Xaloy, Compli en Robbie, maar ook voor jullie allemaal. Ik vind het zo ontroerend om te lezen hoe er meegeleefd wordt!
Jeetje, wat is die taxichauffeur een engel! Wat een schat van een man.

Een paar dagen om bij te komen uit de narcose??? Gompie...Die arme, kleine Robbie. Het lijkt me verschrikkelijk om niets anders te kunnen doen dan wachten.

Framboos, wat ben je een lieverd!
Framboos, wat fijn dat jij Xaloy en Compli hebt kunnen helpen. Al is het maar met wat spulletjes of even langs komen en praten, denk dat dat hun erg goed doet.

En lief van die taxichauffeur, tja, wel bijzonder hoe iedereen meeleeft!

Robbie moet wel in een erg diepe narcose zijn geweest als dat een paar dagen duurt om daar uit te komen... Of doen ze dat rustig aan om niet het risico te lopen dat hij opnieuw stuipen krijgt?!

Ik heb de popjes nog eens extra stevig vast gehouden met tranen in mijn ogen toen ik ze vandaag van het kdv haalde, ze zullen daar ook wel gedacht hebben.....
Lange tijd lees ik hier al mee, de afgelopen dagen even niet en dan gelijk deze ontzettend trieste berichten. In een flits zie ik woorden als hoge koorts, hersenvliesontsteking en dan narcose staan en ik schrik me kapot. Dit zijn de dingen waarvan je hoopt dat ze je niet overkomen en dan overkomt het toch weer zo'n kleine uk. Bovendien hoor je dit vaker maar dan is het ver weg en mider heftig. Nu 'ken' je degenen om wie het gaat en het feit dat er hier boven in zijn bedje ook zo'n kleine uk ligt te slapen maakt dat dit bericht hier keihard aankomt. Hoe erg moet het dan wel niet zijn als je er midden inzit...

Lieve Xaloy, Compli en natturlijk Robbie. Ook hier gaan per direct de kaarsjes aan en zijn onze gedachten nu bij jullie. Heel veel sterkte en kracht en ik hoop echt met heel mijn hart en wezen dat Robbie goed uit de narcose komt en dan weer een lachje laat zien. Kom op jochie, vecht !

Liefs, Myrthe..
Een paar dagen?! God, god, die arme lieve Robbie toch.... wat is het allemaal verschrikkelijk...!

Framboosje wat ben je toch een lief engeltje! Fijn dat je hebt kunnen helpen!

En wat een lieve taxichauffeur zeg. Fijn dat er zoveel lieve mensen zijn.
Ik heb vandaag vanaf mijn werk steeds even hier gekeken of er nieuws was en schrok ook van de verhuizing naar Groningen... Xaloy en Compli, nogmaals heel veel sterkte. Dat dappere kereltje komt er wel. Ik hoop dat hij snel opknapt!
Framboos zulke mensen zoals jij zouden er meer moeten zijn !!

Wat erg dat hij nu nog een paar dagen uit de narcose moet ontwaken ! Ik duim me ter pletter hier dat het beter zal gaan na de narcose !
Ook weer even een berichtje van mij, al weet ik niet goed wat ik moet schrijven. Ik denk constant aan jullie, lieve Xaloy Compli en Robbie. Die onzekerheid en dat wachten wat moet dat verschrikkelijk zijn.

Framboos je bent geweldig!

Die taxichauffeur, wat enorm lief. Dat kom je niet vaak tegen.
Excuses voor de inbraak, maar ik schrik van het nieuws over Robbie.

Xaloy en Compli: heel erg veel sterkte, ik duim me suf.
.
Update van Xaloy:

Het gesprek met de arts was uitgebreid en redelijk geruststellend. Redelijk, want hoe gerustgesteld kan je zijn als je baby op de IC ligt..?

Goed. De MRI heeft geen afwijkingen laten zien, behalve de al bekende menigitis. Nog steeds aardig actief dus. De EEG laat ook niets abnormaals zien, behalve alweer de meningitis. Robbie heeft de stuip waarschijnlijk (! niet zeker dus) gekregen vanuit een teveel en telang aan koorts en ontstekingsactiviteit. Ze hebben hem dus nu met zware middelen uit de stuip moeten halen, omdat de gewone middelen niet werkten. Door deze middelen kan Robbie niets meer zelf, vandaar dat hij een sonde heeft, een catheter, een beademing en nog 300 andere dingen. Ze durven Robbie niet sneller uit de 'narcose' te halen omdat ze bang zijn dat hij weer in een stuip schiet. Daarnaast moet hij heel langzaam zijn eigen functies weer gaan gebruiken. Hij zal waarschijnlijk maandag al aardig helder zijn. Ik ben bang voor het moment dat hij merkt dat hij aan allerlei slangen en dingen ligt, maar volgens de zuster valt dat wel mee. Ja, zij is er aan gewend.. Hij kan dan niet huilen vanwege de beademing, en dat lijkt me een heel eng en naar gezicht. Maar goed, daar moeten we doorheen.

Duimen dat hij niet opnieuw wegzakt, duimen dat de antibiotica nu echt snel de rest opruimen, duimen dat hij midden volgende week met ons mee naar huis (of in ieder geval naar Enschede) mag.

Wij slapen in Ronald Mcdonald, superinstelling.

We zijn net weer bij Robbie geweest. Stabiel, geen hoge koorts, rustig. Hij ligt te slapen, weliswaar als junkie, maar hij ligt te slapen. Wij gaan nu eten halen en proberen ons een beetje te ontspannen.

Wat een afschuwelijke dag.

Morgen meer. Lang leve UMCG met internetvoorzieningen. Dankjulliewel voor jullie medeleven!!
Lieve Framboos, wat fijn dat je wat voor

ze hebt kunnen betekenen! Zo lief van je!

Ze zitten ook de hele tijd in mijn gedachte, en ondanks ons eigen verdriet, voel ik intens met deze 2 mensen mee. Je bent allemaal ouders. Ouders van een ziek kind. En dat behoeft geen woorden. Dat is op de een of andere manier een universeel ding.

Helaas zal ik in dit geval welhaast zeggen....

Je hebt toch liever leukere dingen met mekaar gemeen....

Ik hoop met heel met hart dat deze nachtmerrie met een sisser af gaat lopen en snel ook!

Zonder nagevolgen, bijwerkingen of complicaties op welke manier dan ook.

Gewoon, klaar sluiten over en nooit meer aan denken!

Lieve mensen ik denk aan jullie, en voel met jullie mee. Het aller aller beste en slaaplekker voor strax. En je weet het hé Xaloy, als er ook maar íets is. Ik woon om de hoek, je weet me te vinden!

X
Zie net de update van Xaloy,

Meisje meisje toch....

Van een andere mama wiens zoontje in een zgn kunstmatige slaap gehouden werd heb ik gehoord dat hun hartslag en hersenactiviteit rusiger worden als je ze veel aanraakt en zachtjes tegen ze praat.

Ook een shirt gedragen door jou, bij hem in zijn bedje, kan herkenbaar en geruststellend werken.

Die sonde, die slangen, och mens, je hebt onze Iris gezien vanmiddag, en alles went. Maar ik vind wel, dat ze daar niet moeten verwachten van ouders die daar net in aller ijl binnen komen en nog nooit een ziekenhuis voor hun kleine van dichtbij gezien hebben. Beetje emphatie is dan geen overbodige luxe.

Wist je al dat je via de afdeling een kaartje kan krijgen waarmee je bij de hoofdingang een pasje voor het bedrijfsrestaurant kan halen. Goed eten voor bijna geen geld. En je kan een parkeerkaart krijgen. Scheelt ook al gauw een slok op een borrel, al snap ik dat dat laatste je nu vast niets boeit.

Pffff toen je me vanmorgen het verhaal vertelde, zei ik je al dat het wel eens van de koorts kon komen hé?

Wát een nachtmerrie meid.

Ongelooflijk.

Het is echt niet eerlijk allemaal!

Ik weet verder ook niets te zeggen, enkel dat ik enorm met jullie meeleef.

Liefs Zoy
Lieve Xaloy, bedankt voor je update. Wat fijn dat het gesprek enigzins geruststellend was. Elk sprankje hoop is meegenomen. Kleine stapjes tegelijk zullen het de komende tijd zijn. Probeer een beetje te rusten. Veeel liefs voor Robbie!
Ow wat toch een vreselijk akelig bericht. Best positief maar ik zie dat kereltje gewoon liggen. Aan al die slangetjes en beademing. Je zou er toch liefst zelf gaan liggen. Zelf kunnen ze je uitleggen wat er gebeurt en waarom het is.

Ik sta er wel van te kijken dat ie misschien mid volgende week al weer naar huis zou mogen. Zou dat echt zo snel gaan? Zo snel zo vreselijk ziek en dan relatief nog sneller weer aan de beterende hand. Ik duim heel erg met jullie mee en hoop dat het zo is. Niets fijner als je kleintje lekker in z'n eigen bedje te zien slapen.Ik ben net boven wezen kijken en heb me dat dit keer 3-dubbel gerealiseerd. Ik hoop en duim zo vreselijk hard dat Robbie volgende week ook weer lekker in z'n eigen bedje mag slapen. Xaloy en Compli, heel veel sterkte nogmaals. Ik vind jullie super sterk overkomen, misschien gaat zoiets wel automatisch maar ik vind het knap. (f)
ook maar weer een berichtje van mij! Fijn dat er geen nare dingen uit de mri scan zijn gekomen, en nu maar hopen dat hij goed bijkomt uit zijn narcose en snel weer mee mag naar enschede!

Framboos; wat fijn dat jij Xaloy en compli hebt kunnen voorthelpen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven