wat is dat toch met monteurs

29-06-2010 15:47 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zouden ze dat nou thuis ook doen? Met totaal zwarte handen aan de muur zitten enzo? Als ik er dan wat van zeg, dan zitten ze je aan te kijken alsof je een idioot bent. Achterlijke zooi. Vorig jaar had ik al schilders die keihard de steiger in mijn planten zette waarna ik ruzie kreeg (schilder weg natuurlijk want mevrouw was vervelend) en nu kan ik straks rare vegen van de muur gaan halen, wat volgens mij niet gaat lukken want ik probeerde het al even. Man komt met roetzwarte handen binnen, zweet als een otter maar nee, het komt door de algen op het dak waar hij ook overheen moet. Gatsie. Daarom háát ik nou monteurs.
Tja, je brengt het wel een beetje lullig.. Haten?

Het is ook de houding waarmee je een boodschap overbrengt he.. Als je nou probeert aardig te zijn, in plaats van denken in termen als haten, bereik je vast een stuk meer.
Ik wás zelfs heel aardig eerlijk gezegd. Ik ben altijd veel te vriendelijk voor monteurs. Dat is het probleem denk ik. Deze man had iets in zijn oog gekregen bij de vorige klus. Ik liep nét naar boven met een oogwassing en een doek toen ik al die vlekken en handen op de muur zag. Needless to say dat mijn oogbadje er dus nu nog steeds staat.

Toen ik vorig jaar gewoon vroeg of ze een beetje wilden oppassen met de steiger vanwege de planten, deden ze alsof IK gek was.

Zo ook déze man. Het lag aan MIJN dak met algen dat die handen nu op de muur staan.

Sorry hoor.... Daarná kan ik dus niet meer vriendelijk blijven nee.

Maar ik ben blij dat het bij jou niet gebeurt! Serieus. Hier zijn 'te veel mensen over de vloer geweest die dit soort grappen uithaalden ben ik bang

Glazenwassers die met hun trap de lamp breken enzo....
Het klinkt nogal uit de hoogte en gefrusteerd je OP.

Misschien proberen iets blijer te zijn dat er iemand is die over het dak met algen wil kruipen en vieze handen wil maken?
Gewoon vriendelijk vragen, bakkie koffie/colaatje aanbieden en ze vliegen voor je is mijn ervaring.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik bied alle monteurs altijd direct koffie aan! Ze mogen ook roken bij mij. Nooit problemen met monteurs....
Eens met Noah.

Ik werk voor een technisch bedrijf dus zie "monteurs" iedere dag. Ik snap wel wat je bedoelt, in de zin dat de mannen soms niet echt nadenken over hoe ze iets het beste aan kunnen pakken. Maar met een redelijk gesprek kom je dan al een heel end.
Oh, sorry. Je komt nogal verheven over in je OP.

Je kunt het beste rustig en op normale toon een gesprek aangaan. De schade die ze veroorzaken kun je proberen om hun te verhalen, ze zijn vast wel verzekerd.

Maar wees 's aardig. Het is 30 graden en die beste man ligt op het dak..
En zeker met deze temperaturen zitten ze niet op een zeikend wijf te wachten....

Begrijp me niet verkeerd, je hebt echt volkomen gelijk, maar men vangt meer vliegen met stroop dan met azijn!
Nope
ach ja mannen, ze kijken niet zo nauw....
Bij mij krijgen monteurs of werlui altijd koffie en weet ik niet wat. Maar het spijt me, ik vind het echt raar als ze al binnen komen met roetzwarte handen en dan gewoon de handen tegen witte muren aanzetten. Ik weet écht niet wat daar uit de hoogte aan is hoor. Aanvankelijk kijk ik dan alleen even en probeer het snel even weg te krijgen (dan zeg ik er niet eens iets van) maar ik snap gewoon niet waarom ze dit soort dingen gewoon niet zien en dan glashard zeggen dat het aan MIJN dak ligt.

Enne.. moet ik nou verdorie nog 'blij' zijn dat iemand over mijn dak 'wil' lopen voor een idioot uurtarief en voorrijkosten als dit gewoon hun werk is? Nee toch? Het is gewoon een pannendak waar helemaal niets mis mee is hoor..

Zucht. Eerlijk. ik Bén aardig en beleefd maar ik denk TE beleefd en een vrouwtje alleen... die kunnen we wel even aan met een grote mond.
quote:noahtb schreef op 29 juni 2010 @ 15:57:

Oh, sorry. Je komt nogal verheven over in je OP.

Je kunt het beste rustig en op normale toon een gesprek aangaan. De schade die ze veroorzaken kun je proberen om hun te verhalen, ze zijn vast wel verzekerd.

Maar wees 's aardig. Het is 30 graden en die beste man ligt op het dak..

Ik BEN aardig tegen die beste man. Wilde notabene zijn oog nog uitwassen want hij had er zo'n last van. Maar als ik dan iemand zo keihard zie rukken aan een apparaat zodat bijna dat hele ding uit de muur komt... en daarna al die handen op de muur zie zitten wat niet nodig is.....

Ik BLIJF ook aardig en wilde juist hier ff uitblazen..... Want ik snáp het gewoon niet.

Enne.. ik denk dat er ECHT mensen zijn die onaardig doen, en ik ben gewoon te beleefd. Dan kan en mag dat allemaal denk ik.

Ik ben zelfs te verlegen om net te zeggen dat hij helemaal geen 60 minuten is geweest maar 45
Ik herken dat wel hoor.

Een paar jaar terug hadden we een huis wat werd verbouwd, en iedere keer zeken ze de plee vol zonder door te trekken. Terwijl het water toch echt wel was aangesloten.

Of met gips aan hun schoenen over de net gelegde vloerbedekking lopen.

En wat moet je dan vragen, goh, kunnen jullie de volgende keer de plee even doortrekken???

Ja natuurlijk kun je dat wel vragen, maar ik snap gewoon niet hoezo ze daar zelf allemaal niet op komen?
Als je het niet van je muur afkrijgt, gewoon contact opnemen met het bedrijf van de monteur; dan mogen zij het oplossen/hun verzekering in werking stellen etc.
@ 19 juni: dát bedoel ik dus. IK ben aardig en beleefd maar het zijn gewoon van die rare kleine dingen die ik dan niet snap. De man die in de tuin bezig was vorige winter liet mijn suikerpot vallen. Stom.. tegenwoordig leg ik dus van die papieren dingetjes erbij maar die man ZEI niet eens wat. Ik dus uiteindelijk ook maar niet, maar je kan toch wel in ieder geval zeggen "oeps sorry" ofzo?
quote:borderwalk schreef op 29 juni 2010 @ 15:53:

Het klinkt nogal uit de hoogte en gefrusteerd je OP.

Misschien proberen iets blijer te zijn dat er iemand is die over het dak met algen wil kruipen en vieze handen wil maken?

Daar betaalt ze toch voor?

Het is de toon die de muziek maakt natuurlijk, maar ik zou ook pissig zijn als mijn huis bijna moedwillig vies gemaakt wordt. Beetje normaal gedrag wat ze vast ook thuis moeten vertonen is heus niet teveel gevraagd.
Klusmannen zijn ook erg hoor.

Vooral als ze afbellen en vervolgens niet bereikbaar zijn om de rest af te maken. ( En ook nog eens wit en erkend enz)

Hier is nog niks gesloopt, maarja ze moeten dan ook nog het een en ander afmaken.
@Max; ik begrijp je frustratie wel, heus.

Maar wat ik je wilde zeggen is dat je beter met die man een gesprek kan aangaan in plaats van hier mopperen. Begrijp je?

Met praten los je iets op, of kom je tot een compromis.

Met hier mopperen raak je je frustratie wel een beetje kwijt maar bereik je geen oplossing.

Daarom zei ik; ga een gesprek aan met die man over de schade en hoe hij dat denkt op te lossen.
quote:Ainne schreef op 29 juni 2010 @ 16:06:

[...]

Daar betaalt ze toch voor?

.

Tuurlijk betaald ze ervoor en tuurlijk mag je ook verwachten dat die man zorgvulding met je spullen omgaat.

Ik reageerde op TO "Man komt met roetzwarte handen binnen, zweet als een otter" Dat was in mijn ogen een beetje denigrerend, die man heeft zich in het zweet heeft gewerkt, dat kan je em toch niet kwalijk nemen met dit weer.
Tjonge jonge...TO mag frustraties toch wel even uiten? Alsof jullie allemaal zo redelijk blijven als je tot in je tenen geirriteerd bent
Ik snap het heel goed en het is bloedirritant. Zelf ben je zuinig met je spullen en een ander maakt het vies of vernielt het.
quote:borderwalk schreef op 29 juni 2010 @ 16:21:

[...]

Tuurlijk betaald ze ervoor en tuurlijk mag je ook verwachten dat die man zorgvulding met je spullen omgaat.

Ik reageerde op TO "Man komt met roetzwarte handen binnen, zweet als een otter" Dat was in mijn ogen een beetje denigrerend, die man heeft zich in het zweet heeft gewerkt, dat kan je em toch niet kwalijk nemen met dit weer.

denigrerend? zo was het niet bedoeld, maar het is dan redelijk logisch dat je even je handen gaat wassen lijkt me want op die manier is het bijna vanzelfsprekend dat je overal zwart gaat achterlaten.

ik keek trouwens net eens op dat dak. waar die algen dan zitten, is mij echt niet duidelijk hoor. het dak is kurkdroog en bovendien redelijk nieuw

het gaat mij er gewoon om dat ik niet begrijp dat anderen vaak dingen kapot maken of niet opletten wat ze doen. ik geloof er niets van dat ze dat thuis ook op die manier zouden doen. eerlijk niet. en zoals iemand ook al schreef... met vieze voeten over een pasgelegde vloer enzo....

toen hier de verbouwing was, maakt de een ook gewoon soms kapot wat de ander net gemaakt had.

er zijn natuurlijk ook prima werkmannen. ik heb ooit ontzettend geluk gehad met een loodgiter/tegelzetter die zonder porren en zonder enig probleem een kraan uit mijn muur bikte en alles keurig weer achterliet. ik was toen écht helemaal blij.

maar het is toch eigenlijk vreemd dat we dat al bijna 'bijzonder' vinden?

laatst kwam iemand een raam opmeten om te vervangen. óók hij vond het nodig om zwarte handen tegen de muur te leggen. en ik heb écht een trapleuning.

als je dit soort stomme - onnodige - dingen een paar keer achter elkaar hebt, en j hebt niet super veel energie om alles weer op te ruimen en te herstellen, dan is dat echt knap vervelend
Nou ik begrijp je goed hoor. Ik kan er ook helemaal niet tegen als mensen iets vuil of stuk maken waar je zelf gewoon zuinig mee bent. En net wat je zegt, jij betaald hem dus heeft hij zich gewoon te gedragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven