Bezig voor de eerste - part 2

21-10-2007 13:37 3989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leef

tijd:Bevallen:Naam:J/M:Sari 1975327 mei '08LaureMMeggie782924 juli '08OlivierJ_Sungirl_2914 aug. '08KayneJAmy803128 aug. '08Merle SophieMTijn252930 sept. '08MerijnJLode263 nov. '08BramJKaatje1981275 jan. '09NickJKusje2511 maart '09AnnabelMSouth2914 juli '09SouthminiMNaam:Leef

tijd:Bezig

sinds:Uitgerekend:Bijzonderheden:Troela468124nov. '0715 nov. Een meisje!! Naam:Leef

tijd:Bezig

sinds:NOD*:Bijzonderheden:Winterdip32aug. '07Bloempje66629febr. '08

* NOD = Niet Ongesteldheids Dag!

Dus de dag waarop je ongesteld moet worden, maar niet wil natuurlijk.
Het verhaal van papua vind ik erg herkenbaar. Was vorig jaar ook even gestopt met de pil maar toen kreeg ik ook twijfels. Dit had bij mij toen ook met promotie op werkgebied te maken. Ben toen weer begonnen met de pil en nu ben ik dus twee maanden geleden gestopt met de pil en nu heb ik ook het het gevoel van: al word ik minister president dan nog ga ik nu voor een baby.
Heb m'n verjaardag doorstaan en alle vragen én het geld geínt voor de baby kamer, bedankt voor jullie felicitaties \\:-)//

En dat bedoelde ik in het begin van: dat is toch iets vrouwlijks ofzo, dat je internet afspeurt naar alles wat met baby's te maken heeft enz.Al was het alleen maar om te 'checken' of je het wel écht wilt of dat het je gewoon erg leuk lijkt of dat het erbij hoort ofzo.... Ja, vind dit wel een mooi excuus voor het feit dat ik onze baby kamer al helemaal heb ingericht(geestelijk)

Nog van harte meis!

Ik hoop dat je dikke cheques hebt binnengesleept.

Het lijkt me super als ik zwanger word maar met een babykamer ben ik nog absoluut niet bezig hoor. Mijn lief is wel praktisch in die zin. Toen we een paar maanden geleden die positieve zwangerschapstest hadden was zo´n beetje het eerste wat hij zei: Kut, we hebben geen dubbele beglazing aan de voorkant boven. Dat moet er komen. En een auto, dan moeten we ook maar een auto kopen!

Hahaha... Nu hebben we ook verbouwplannen voor volgend jaar (pas in de zomer) dus misschien kunnen we die kinderkamer er tegen die tijd ook wel even gelijk bij doen.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ik ben zwanger!!!!!! Ben helemaal happy! Vriend kon eerst ook ogen niet geloven (had heb wakker gemaakt en test laten zien.) Morgen willen we 't aan de ouders vertellen en verder proberen we nog onze mond dicht te houden.
Allereerst Doortje, nog gefeliciteerd met jouw verjaardag!! Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad!

En dan Tafeltennis: GEFELICITEERD!! Ik hoop dat jij een fijne zwangerschap mag hebben en er voornamelijk van kan gaan genieten samen met jouw vriend. Kan me trouwens wel voorstellen hoor, dat jouw vriend zijn ogen niet kon geloven. Hahaha!
Tafeltennis wat goed!!!!!

Gefeliciteerd. Wat heerlijk, en zo snel. Helemaal happy voor jullie. Ik hoop dat je het nog even voor je kunt houden tot morgen hahahaha!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Tafeltennis, gefeliciteerd meis!!!
Whoehaaaa.......ben ik 2 dagen niet op het forum geweest........lees ik hier het blijde nieuws van 2 nieuwe zwangerschappen en een trouwerij en een verjaardag!!!! Van harte gefeliciteerd meiden!! Ohh, wat leuk dat ik nu niet meer de enige zwangere ben. En nu hopen dat alles goed blijt gaan. Ik ben ook nog steeds niet van die zorgen af. Ben nog steeds bang dat er iets mis kan gaan. Donderdag heb ik naar dat programma babyboom gekeken, en daar was ook een vrouw bij die het hartje heeft zien kloppen bij haar kindje en bij de volgende echo was het weg.......zoiets zet mij echt aan het piekeren.

En dat de rest van jullie snel mag volgen!!
Ben vandaag de hele dag met een goede vriendin op stap geweest dus heb de vuurdoop al gehad wat betreft mond houden. Zij mag het natuurlijk ook snel weten maar eerst willen we het nieuws aan onze ouders vertellen! Ben benieuwd naar hun reactie!
tafeltennis van harte gefeliciteerd !!!!!!!!
YEAH !!! Het gaat goed op dit forum! Gefeliciteerd Tafeltennis en Jubel!!!

Nu maar hopen dat het heeeeeeeeeeeeel besmettelijk is:)

Duurt bij mij nog een weekje tot mijn NOD...afwachten dus.

@Tafeltennis en Jubel: hadden jullie ook typische zwangerschapstekenen? Of bleef bleef de ongesteldheid gewoon uit maar geen last van zere borsten, pijn in onderbuik etc.?? Ben wel benieuwd!
Ik heb wel een paar keer een vlaag van misselijkheid gehad maar ook lichte menstruatie kramp. Nu heb ik nergens last van. Ouders reageerde positief vooral mijn moeder was helemaal door de dolle heen!
tafeltennis van harte!!!!
Ja, ik vind het nog steeds supernieuws hier allemaal!!! Ben echt blij voor degenen die zwanger zijn nu! Ik weet dat het met mij ook allemaal goed mag gaan komen, alleen beslist de natuur wanneer. Heb een rotsvast vertrouwen!

Zal m'n eigen nieuwe NOD eens gaan uitrekenen.

Goede week allemaal!!
Mijn nieuwe NOD is 25 nov. Mijn vruchtbaarste dag zal volgens berekening op babydrabbel-site zijn: 10 nov.
Gefeliciteerd allemaal!!

Leuk, al die lieve reacties van jullie op mijn stoppen. Dank je wel!

Over de vakantie als je zwanger bent, tot 28 weken mag je vliegen zonder doktersverklaring. Tussen de 28 en 36 weken mag je vliegen met een doktersverklaring. Je moet dan ook nog onder de 36 weken zijn als je terugvliegt en een doktersverklaring van daar hebben. Het zijn dus maar een paar weken dat je niet op vakantie zou kunnen.
Papua, ik snap jouw keuze wel! Als je twijfelt moet je het (voorlopig) niet doen... vind ik ook hoor. Als het voelt dat jij jouw eerst 100% moet geven voor je nieuwe functie, dan moet je dat volgen. Misschien als het lekker gaat lopen, dat je dan weer aan kinderen gaat denken. Dan past het er misschien voor jou beter tussen.

Thanx voor info over vliegen en zwangerschap, altijd handig om te weten.
Hallo meiden

FF een vraagje wat doen jullie om het leuk te houden in bed.Bij ons is het ja oke doen we wel ff weer.Komt denk ik ook dat we al lang niet meer om de dag sexen.Die tijd hebben we wel gehad.
In bed Sungirl???Op het aanrecht, in de auto, in de duinen, op het strand(nu éven niet hoor: brrrrrrr) en gister, spontaan, op de bank en hem dan het gevoel geven dat ie on-weer-staan-baar is(is ie ook, hoeft ie niet altijd te horen) en het 'heft in eigen hand nemen'(letterlijk óf figuurlijk of beide natuurlijk).Kortom, geen idee!8-P Het is bij ons eigenlijk altijd wel goed(walgelijke ideale sex).Al moet ik toe geven dat vriendlief wel vaker wil dan mij en we het tot voorheen elke dag wel deden(tot het verlossende bericht dat óm de dag beter is), mét plezier overigens, maar nu wat spontaner en minder 'kind makend gericht' en ongeveer om de dag maar soms ook wel meerdere keren die dag om de dag.Snap je?

Sorry, had beter m'n mond kunnen houden maar ik heb nu zoveel getikt dat het zonde zou zijn van alle inkt om het weer te deleten...

Jubel en Tafeltennis, gefeliciteerd !!! Verheug me erop te lezen hoe het gaat en wat jullie voelen en dat soort dingen. Geweldig, en best snel ook jullie.. Moest wel lachen over dat 'seks leuk houden', heb ook soms wel een beetje het gevoel dat het ineens 'moet'... Maar goed, we houden het gewoon leuk, en ik ga ook niet temperaturen en met ovulatietesten aan de gang, dan word ik, denk ik, helemaal gestresst en kan ik aan niets anders meer denken dan een kindje voor ons. Niet dat dat nu wel lukt hoor

Maareh, snap het eindelijk wat betreft die NOD, zag het in zoveel topics voorbij komen maar begreep niet wat ermee bedoeld werd. Als ik een normale cyclus zou hebben, zou het 7 november moeten zijn. Jammer eigenlijk dat ik nooit zo bezig ben geweest met mijn cyclus, heb echt geen idee hoe die van mij loopt. En ik heb nu al het gevoel dat het eraan zit te komen dus dat is helemaal een beetje vreemd. Hebben jullie trouwens geen last van het uurtje terug?? Ik moet er weer erg aan wennen, het is meteen kei vroeg donker, beetje chaggie word ik er wel van..
Hoe houden wij het leuk in bed? Nou eeeeh, niet met het idee van een kind-verwekken bezig, maar blijven genieten van mekaar! En inderdaad niet alleen in bed. Probeer het spannend te houden.

Ook wij doen het niet zo heel vaak meer en zeker niet om de dag. Maar nu is het toch een beetje anders. Dus knop om en genieten maar! Hahahaha! En soms inderdaad een ' vluggertje', maar ook dat is leuk!
Janneke666 ik vind die winterdtijd ook 3x niks. bah... en dan ook nog die regen gister, maar ik moet toegeven dat in mijn hoofd het zonnetje gister weer begon te schijnen.

Gister ben ik naar de vk geweest. Ik had me echt zorgen gemaakt over dat plekje in de baarmoeder, dus ze heeft meteen een echo gemaakt en het was gelukkig bijna helemaal verdwenen. Wel moest ik nog 2 weekjes rustig aan doen. Maar naar de sauna gaan kon ik dus ook beter nog even uitsstellen, dus zijn we niet geweest. Ik heb het hartje horen kloppen met de doptoon en het kindje was goed gegroeid, hij zwaaide zelfs al naar me!!! Haha, je zag de ledenmaatjes echt al bewegen. Ik kwam gister uit op 10 weken en 2 dagen. dus de uitgetelde datum is bij mij bijgesteld op 26 mei. Ik vond het wel jammer dat lief niet mee kon, die had gister en vandaag cursus van zijn werk, hij was ook superblij om te horen dat het allemaal goed zat nu. De vk zei dat we er nu ook wel vertrouwen in mochten hebben dat het goed zat. Nu hebben we dus al onze vrienden ingelicht en ook oma van lief gister ingelicht. Ik hoop dat ze het kindje nog mag leren kennen, ze is al 94 jaar.

Ik voel mij trouwens net jarig.....zoveel kadootjes die we krijgen, gister een mooi boeket bloemen gekregen van mijn vriendin, een paar slofjes van de ouders van lief. Kaartjes die met de post komen. Echt leuk!

Papua, ik vind ook dat je een goede beslissing hebt gemaakt, ik heb al in het vorige topic geschreven hoe ik hier over denk, en ik vind het een verstandige keuze!

En over de sex, ja, heel belangrijk dat je het leuk probeert te houden in bed en dat het geen moeten word, van beide kanten niet. En hoe je het leuk kunt maken voor je partner, dat zul je zelf aan moeten voelen, niet iedere man zal hetzelfde leuk vinden.

Ik heb in dit topic een paar namen voorbij zien komen die ik vervolgens niet meer hier zie, eigenlijk wel jammer. Ik ben wel benieuwd hoe het verder met die mensen gaat.

Groetjes Sari.
Sari, wat fijn dat alles goed mag gaan met jouw zwangerschap. En wat leuk dat je zulk positief nieuws meekrijgt van vk! Heb je ook terug gezwaaid naar de kleine in je buik? Leuk zeg, als die cadeautjes!!

Ik heb niet echt last van dat uurtje terug, gelukkig. Ben daar normaal wel heeeeeel gevoelig voor, maar dit keer niet. Zit al poosje in de ziektewet, dus leef niet zo op de klok momenteel. Donderdag ga ik trouwens met mijn nieuwe baan starten!! Zin in!!
He tafeltennis, Gefeliciteerd!! Wat heerlijk dat het zo snel is gegaan!

@Sari goed nieuws dat de vk gezegd heeft dat je er wel vertrouwen in mag hebben dat het goed gaat. Ook heel fijn dat je nu je vrienden heb kunnen inlichten Het lijkt me persoonlijk wel moeilijk om zulk leuk nieuws zo lang voor je te houden.

Ja over de sex leuk houden, dat vind ik zelf nog wel lastig. Ik heb zelf altijd al wel meer behoefte eraan dan mijn mannetje, maar sinds ik van de anticonceptie af ben is dat alleen maar erger geworden. Ik ben voor mijn vriendje af en toe ietsje te direct, en dan voelt het voor hem volgens mij af en toe wel eens als moeten. Ik moet het geloof ik iets subtieler gaan aanpakken, dat hij het idee heeft dat hij 'begonnen' is

Dat uurtje terug bevalt me aan de ene kant heel goed (ik kan makkelijker optijd opstaan nu) maar andere kant dat vroeger donker, daar heb ik toch wel moeite mee. Al vind ik het ook altijd wel een gezellige periode, het geeft wel aan dat sinterklaas en kerst er weer bijna aankomen
hoi,

ik ben sinds 2 weken gestopt met de pil ik vind het allemaal super spannend, ik hoop echt dat ik snel zwanger ben,

wel leuk om zo met iedereen te kunnen praten die ook zwanger willen worden.

groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven