**LDR deel 14**

14-03-2010 21:26 2991 berichten
Alle reacties Link kopieren
Long Distance Relationships deel 14

Voor deel 13 kan je hier terecht.
Es, geen ideeën voor wandelingen in A'dam.. ken daar zelf de weg niet eens. Wat ik de laatste keer wel leuk vond waren de 5 straatjes ofzo (kan zijn dat het heel anders heet).
quote:Spijker schreef op 29 juni 2010 @ 18:24:

[...]

Behandel je date als een teek, wat een heerlijk advies

Hahaha, als in:

Pas op dat je z'n kop er niet af trekt als ie bijt?

Ik ben nog steeds geen fan van teken en rondvliegende insect, het enige leuke is wel dat als je net deet hebt opgesmeerd dat ze dan zo goed als dood neervallen. Ik weet dat ze goed voor 't ecosysteem zijn.. maar niet als ze mij willen prikken of om mijn oren heen zoemen want dan komt de sadist in me naar boven. Buiten die beestje vind ik het veldwerk echt super! Morgen weer... ! En over een paar weken denk ik nog weer een paar keer. Echt zo veel leuker dan achter een stomme computer zitten. Zelf het lab-werk, wat ergens bloedsaai is, is best wel leuk om te doen! Helemaal omdat ik ergens hoop en ook wel een beetje verwacht op basis van de veldmetingen dat er leuke dingen uit gaan komen. Dat maakt het meteen weer goed dat ik deze week niet op vakantie ben

Oh die teken-angst.. tja, ik had er in NL nooit stil bijgestaan, maar hier hoor ik er iedereen over... vooral over die dingen als hersenvliesonstekingen. Nu komen de teken die dat kunnen veroorzaken hier niet zo heel veel voor, maar Lyme lijkt me ook echt niet leuk. Dus me eigen gewoon goed inpakken en goed blijven smeren. Het enige andere wat ik ook echt niet leuk vind, is dat als ik in de grond aan 't wroeten ben er mieren rondlopen, want dat zijn ook niet mijn beste vriendjes.

En verder voetbal!!! Nu NL-Duitsland een mogelijkheid is... hoor ik er nog meer over. Moeten ze alleen wel van Brazilie winnen.. maar als ze die kunnen verslaan kunnen ze wel wereldkampioen worden! Vind trouwens dat ze het best wel goed doen.. voor de eerste keer sinds 1998 in de kwartfinales van het WK.
quote:Snorhaar schreef op 29 juni 2010 @ 20:15:

[...]

Hahaha, als in:

Pas op dat je z'n kop er niet af trekt als ie bijt?

Whahahaha, maar jij hebt weer niet op zitten letten zeker: het is juist belangrijk dat de kop eraan blijft!

Ik heb zojuist nog een teek van een van de hondjes verwijderd en ik kan weer bevestigen: dat gaat echt heel makkelijk.

Ben toch blij dat ik er zelf nog nooit een gehad heb want ik vind het maar een vies idee dat zo'n beest in je gaat zitten.

Spees, goeie outfit gevonden?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ja, dat zeg ik

Ik heb in het verleden wel de nodige teken opgelopen, maar gelukkig nooit iets aan over gehouden. Ben er ook zeker van dat ik ze altijd binnen 24 uur verwijderd heb en ze waren nog zo klein dat die tekenpincet veel te groot was om dat beest mee beet te pakken!!

Tegen die hersenvliesontsteking heb ik me laten inenten, juist omdat ik dus al vaker een teek gehad had en graag buiten in de natuur ben, maar daarna vonden ze me blijkbaar niet lekker meer Ik vind het ook geen fijn idee dat zo'n kreng zich in je vastzuigt! De brutaliteit...

Hier vind je trouwens het verspreidingsgebied van die hersenvliesonsteking, in Nederland geen risiko: kaartje
Spees, volgens mij bedoel je de 9 Straatjes Es, ik ken A'dam wel een beetje, maar niet goed genoeg voor anekdotes of zo. Sorry!

Teken, bah! Werd bij vroeger ook ingeprent dat je voorzichtig moest zijn ivm Lyme. En als ik nu dat kaartje bekijk, weet ik ook waarom: wij woonden idd in een "gevarenzonde". Gelukkig nooit een teek gehad, onze hond wel, maar die verwijderde mijn moeder altijd vakkundig

Spees, hoe was het om je date weer te zien?

En Spijker, leuk, die date! Ben benieuwd hoe het gaat worden. Hoe ken je m eigenlijk, of heb ik daar overheen gelezen? En mooie bikini's trouwens!
Ach.. 5 of 9, is toch bijna hetzelfde? ;)

Date weer terugzien was errug leuk! Voelde meteen weer heel vertrouwd, alsof ie niet met vakantie was geweest. Was lastig om vanochtend weer los te laten en gaan werken. Nu nog 4 uurtjes, en dan stap ik weer in de auto naar hem toe!

Nu weer back to work.. Liefs!
Waar is iedereen? Buiten aan het genieten van het mooie weer ofzo? Zo mooi is 't hier nu trouwens niet eens..

En heb toch stiekem wel iets te lezen nodig om me door de komende 2 uur heen te slepen. Ben zó moe, want was zooo leuk bij Job gisteren/vannacht/vanochtend..
Wie is nu nickname?

Ik heb het gewoon een beetje druk. Helaas niet van de zon aan het genieten.
Ik kan mijn hersenen niet aansporen tot nadenken, want ik ben aan het werk bij 29.5C (geen airco hier )

Ik klaag niet, ik ben blij dat het zomer is (maar zomer met airco was wat aangenamer geweest )
Es, dat was ik.. ging blijkbaar iets mis met aanmelden. Heel vaag.. :-S
Dan zou ik ook even naar de naam in de post kijken en of je hem nog kunt veranderen.
Voor het geval er toch nog meer mensen soms op hun pc kijken..

Heeft iedereen (voor zover werk het toeliet) kunnen genieten van het voetballen vanmiddag?

Spijker: hoe was je date?

Verder weinig nieuws hier. Zit mijn verloren werkuurtjes van vanmiddag nu nog eventjes goed te maken. Maar pc klaagt over warmte en 'maximaal daglimiet', dus ga er zo ook maar mee kappen. Nog even een stofzuiger door m'n huis, wasje draaien en dan kan ik morgen met gerust hart naar DE voor een dagje vrienden zien, bandjes luisteren in het gras (je moet wat als je date in BE zit bij een festival!) en ook koffie drinken met Duitsland-J.

Zie stiekem best een beetje op tegen dat gesprek. Lijkt me heel raar om hem weer te zien, en dan is er ook Job.. :-S Weet vrijwel zeker dat J. daarover gaat beginnen.. We'll see!

Zal zondag even komen updaten hoe 't gegaan is..
Hey Miss Spees, ik kijk hier ook steeds, maar niemand schrijft er iets en ik heb ook geen inspiratie voor verhalen. Komt wel weer als het minder warm is ;)

Veel plezier dit weekend. Wij zitten nu te verzinnen wat wij bij de finale NL-DL doen, want die is nu toch echt mogelijk. Ik heb niet veel met voetbal, maar dan wil ik toch wel een feestje. Misschien gaan wij dan naar familie in de achterhoek. Daar leeft de rivaliteit natuurlijk sowieso heel erg. Wel op een leuke manier.
haha, als er de finale NL - DL komt ga ik absoluut in vol oranje ornaat voor de buis en dan denk ik gezellig samen met duitsers kijken...

Was vanmiddag echt zo onzettend verrast dat NL gewonnen had, had het echt neit verwacht en ik was zo druk bezig in het lab dat ik het straal vergeten was. Dus ik hoorde het van de buschauffeur die me dat in gebrekkig engels even ging uitleggen.

Hier verder ook neit echt veel te melden. Ben gewoon druk met mijn thesis. Vind het best wel pittig en ik ben er veel tijd mee kwijt ook, want het is niet echt helemaal in de richting waar ik voor geleerd heb afgelopen jaren, maar wel interesant! Tja, verder heb ik een soort 8-weken dip. Ik weet niet of iemand dat herkent, maar de eerste weken in het buitenland dan voel ik me "on the top of the world", alles is nieuw, gaaf en uitdagend. En na een week of 6-8 heb ik altijd een beetje heimwee. Dan ben ik nog te kort weg om hier mensen te kennen met wie ik wat kan gaan drinken en mis ik de mensen van thuis. Helemaal nu het tereasweer is... Het hoort er allemaal bij en dat is deel van het avontuur.

Tja, en daarnaast gaat het ontzettend traag om mijn Duits te verbeteren. Het is zo damn moeilijk om mensen te verstaan want ze praten hier verschrikkelijk binnenmonds. Gisteravond hadden het over de kolonisten van Catan, in het Duits dus seatles (ofzo) maar ik geloof dat ik tich keer hitler verstond...
quote:es1450 schreef op 02 juli 2010 @ 21:03:

Wij zitten nu te verzinnen wat wij bij de finale NL-DL doen, want die is nu toch echt mogelijk. Ik heb niet veel met voetbal, maar dan wil ik toch wel een feestje. Misschien gaan wij dan naar familie in de achterhoek. Daar leeft de rivaliteit natuurlijk sowieso heel erg. Wel op een leuke manier.Ik heb deze wedstrijd gekeken in een Braziliaanse bar en het was heeeeeeeeeeeel erg leuk. Het was erg vriendschappelijk, wel was er rivaliteit, maar omdat Brazilië eerst leek te gaan winnen en het daarna omkeerde, leuke, spannende rivaliteit. Daarna trok een Braziliaanse haar dochter een oranje jurkje aan om met mij op de foto te gaan. Daarna gingen we naar een andere Braziliaanse bar waar een kerel begon te huilen toen ik een grapje maakte bij binnenkomst en daarna heb ik een polsbandje geruild voor een shirt, dus nu heb ik een origineel Braziliaans shirt (niet dat dat nu veel waard is ). Dit is echt de lol van het WK voor mij, vooral omdat ik geen andere Nederlanders ken hier in de buurt, beter had het niet kunnen zijn. Wát een avond!!!!
Het lijkt trouwens wel of ik jarig ben, meteen na de wedstrijd belde mijn vriend me (geeft niets om voetbal) en net kom ik thuis en mijn mail, FB en telefoon staan vol berichtjes van gefeliciteerd
Ja, Spijker hoe was je date?

Haha, was wel een verrassing dat NL gewonnen had! En zelfs ikke vond dit een leuke wedstrijd om te zien. Dinsdag ga ik met een andere Nederlandse in de stad de wedstrijd kijken. Dat hadden we gisteren al afgesproken, omdat het vandaag niet ging lukken om af te spreken. Nu blijkt t nog door te gaan ook

Mevrouwtje Z, ik ken die dip heel goed, alleen komt ie bij mij al na 3-4 weken. Precies wat je zegt, de eerste weken is alles nieuw en geweldig, zo veel te zien etc. En als het nieuwtje ervan af is, dan zo'n "WTF deed ik hier ook al weer?" dip. Bij mij is dat meestal de trigger om wat te gaan ondernemen en nieuwe contacten te gaan zoeken. Hopelijk kun jij er ook een positieve draai aan geven! Komt vast wel weer goed!
Nemo, ben je er nog? Hoe gaat het nu met je moeder? En met jou, trek je het nog een beetje?
MZ het lijkt mij ook enorm moeilijk omdat jij slechthorend bent. Dat maakt het natuurlijk niet makkelijker om de taal te leren.

De Kolonisten van Catan is trouwens Die Siedler von Catan.

Zo, hier is het bewolkt en ik ga vandaag maar eens weer aan de studie, daar had ik een paar weken echt geen tijd voor. Althans dat heb ik mij wijs gemaakt. Maar nu hoef ik niets anders en afgelopen week nog een goed gesprek gehad met mijn begeleider, dus ik heb er weer zin in.
Pfff, wat 'n hitte.

Loop 'n heel eind achter hier geloof ik. Eelt wegsnijden met mesjes klinkt eng, dat doe ik dus niet. Is dat ook echt nodig vraag ik me af? Ik heb zelf 't idee van niet (maar ik ben ook niet actief bij 'Mode en Beauty'.

Snorhaar, je lange teen is herkenbaar hier. Ik heb er twee die idd zorgen voor sokken met 'n korte levensduur, ik koop er dus alleen van de Hema voor 'n euro, met 'n beetje pech zijn ze na 3 keer dragen al kapot. Panty's idem, en in combinatie met langere benen dan gemiddeld is dat niet fijn. Ben zeer blij met leggings, maar dat kan dan alleen in laarzen.

Daar hoef ik me nu niet druk om te maken geloof ik.

Jooles, vind 't stoer dat je alleen bent gegaan, en fijn dat je 't zo naar je zin hebt gehad! Jammer van 't weer, maar daar is weinig aan te doen helaas.

Nemo, ben ook benieuwd hoe 't met je is. Goed aan 't verdienen op 't terras hoop ik.

Spijker, ik ben ook benieuwd naar je date!

Hoe gaat 't verder? Gaan de scherpe kantjes van Bassist-missen er 'n beetje af? Supermooie bikini's trouwens!

Es: Job is toch niet de echte naam van Spees' datert? Of vergis ik me nu?

Spees: veel plezier trouwens! Leuk om J1 weer te zien? En je hoeft toch geen verantwoording aan hem af te leggen over J4 ()? Niet te druk om maken. En dit lees je toch niet meer, dus veel voegt 't niet toe.

Ben je gistermiddag nog in de stad geweest? Las ergens in de krant dat 't op de markt de heetste plek van NL was deze week.

Es: wanneer is de bedoeling dat je je scriptie af hebt? Dit collegejaar nog? Is de betaling van 't collegegeld geen grote stok achter de deur om er vaart achter te zetten? Wordt komend jaar weer verhoogd.

Kjong: jij zit vast al lang en breed in TR, hoe is 't daar? Zit je daar 'n beetje relaxed terwijl je werkstress hebt?

Ine, leuk zo'n gemotiveerde zoon. Ga je 't nog 'n keer proberen? En vertel nog 'ns wat over de Tiroler mannen.

MZ: naar mijn idee heb je 't nog helemaal niet zo naar je zin gehad waar je nu zit, of lijkt dat maar? In het begin heb je ook regelmatig geschreven dat je niet wist waar je aan was begonnen, nu schrijf je weer over een dip. Je hoeft er toch niet tegen je zin te blijven? Het is aan de ene kant jammer van de tijd die je dan hebt verloren omdat je zo snel mogelijk afgestudeerd wil zijn, maar 't ook belangrijk om 't leuk te hebben (vind ik). Hoe lang zit je daar nog?

Fieje, hoe is 't met jou? Druk druk druk? 'Vakantie' nu? Hoe was de laatste dag?

Moon: hoog op de roze wolk? Zag 'n paar fotootjes op facebook, wat 'n schatje! Zo veel haartjes al, leuk!

Marg: haha, dat je tussen de Brazilianen zat gister, dat zal idd leuk zijn geweest.

R. was zeer anti-brazilië. Vroeger altijd voor, maar volgens hem speelt dit team zo onsportief en gemeen, heeft niks meer met voetbal te maken, dus hij was zeer blij dat NL had gewonnen. We moesten gister ergens koken dus konden 't laatste stukje niet meer zien, hadden de radio aan in de auto en dat is eigenlijk ook erg leuk. Stonden daarna jammer genoeg wel 'n tijdje in 'n file i.v.m. 'n grote bos/heidebrand, gelukkig niet lang, maar 's middags hebben mensen uren stil gestaan op de snelweg, heftig in die hitte.

TR/RP: ik mis nog steeds meer verhalen van jou! Alles opgedweild intussen?

Cadi: alles goed? Ga je weer de bergen in deze zomer?

Heejhallo, 't is al weer 'n eventjes geleden, maar ik kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt om met vriend te bellen in dezelfde ruimte als al je collega's die zitten te werken. Ik belde ook altijd 't liefst als ik alleen was. Niet dat we altijd heel veel spannends te bespreken hadden, maar gewoon 't idee. Dat was 't enige directe contact dat we hadden met elkaar, dat wilde ik dan ook echt alleen.

Maar lukt 't om elkaar 'n beetje regelmatig te spreken met dat grote tijdsverschil?

Zo, ben weer 'n beetje bij intussen.

M'n inspiratie is even weg, heb 't teringdruk op m'n werk en heb wat irritante schouder-nek-hoofdpijn-migraine-last die hopelijk snel minder wordt. Tot die tijd is achter de laptop niet heel fijn.
Hey Isiss, jij bent er ook nog.

Scriptie, is de bedoeling om in september klaar te zijn. Deze zomer ging toch niet meer lukken,nu heb ik een heel lieve (nieuwe) begeleider omdat mijn eerste en tweede lezer van plaats hebben gewisseld en die weet mij wel steeds weer uit mijn dips te halen. Alleen is hij bijna de hele zomer met vakantie en ik wil ook nog een beetje van de zomer genieten dus nu hebben wij een planing waarmee ik in september klaar ben en dan oktober afstuderen. Hoop ik. Hier is en nog een jaar overgang tot die nieuwe collegegeldregeling erdoor komt dus dat valt mee. Al is natuurlijk iedere maand langer er al een teveel omdat het al zolang duurt.

Ik schok trouwens laast best van mijzelf, want ik zat er een beetje doorheen. Dat heb ik wel vaker, maar nu ging het even echt niet meer en ik betrapte mij op de gedachte dat het wel lekker makkelijk zou zijn als ik nu dood zou gaan, dan zou ik tenminste niet de rest van mijn leven steeds weer tegen dat gepieker hoeven te vechten. Ik durf dit nu bijna niet op te schrijven omdat ik bang ben dat jullie meteen de crisisdienst gaan bellen, want ik ben echt niet van plan om zelfmoord te gaan plegen en gek genoeg gaat het sinds dien weer beter. Het was echt zo een moment waar ik mijzelf wakker schudde. Flink uitgehuid bij vriend, bij scriptiebegeleider en werk aangegeven dat ik er doorheen zit. Daarna kon ik weer een keer goed slapen en dat maakt al een wereld van verschil. En ik heb het boek Cognitieve gedragstherapie voor dummies gekocht en daar veel in gelezen. Gelukkig denk ik nog steeds dat ik er verreweg niet zo ver doorheen zit als de voorbeelden in het boek, maar ik herkende toch wel erg veel uit het puntenlijstje over depressies. Want dat gedoe met de scriptie is bij mij volgens mij echt alleen maar een symptoom. Zodra de scriptie af is vind ik wel weer iets anders om uren over te piekeren en uit te stellen.

Ik ben nu bezig om een aantal dingen te veranderen. Heel consequent op tijd naar bed. Veel minder tijd achter de computer, sporten, een haalbare planning maken voor studie, huishuiden, werken. leuke dingen. Allemaal dat soort dingen. Ik hoop dat het deze keer werkt. Maar zodra ik de volgende keer denk dat ik liever dood ben, dan ga ik echt naar de huisarts, dat is mij nu nog een stap te ver.
Ja MZ, ik dacht ook al dat jij het nog helemaal niet naar je zin gehad hebt op je nieuwe woonplek. Behalve het stuk dat je schreef over veldonderzoek. Ik hoop dat het nog verandert voor jou.
Es joh toch! Ik schrik van je berichtje hoor, en dat had ik ook helemaal niet verwacht bij jou! Pieker je zo veel dan? Ik vind eigenlijk dat je helemaal niet moet wachten totdat je dat weer een keer denkt met naar de huisarts gaan, ik vind dat je eigenlijk nú zou moeten gaan. Waarom vind jij dat je dit helemaal alleen moet oplossen? (met een boek)

Wat ontzettend naar dat je er even zo doorheen zit. Depressie moet je niet onderschatten hoor. Beter nu, voor jouw gevoel toch wat vroeg, hulp zoeken dan de dingen zo uit de hand laten lopen dat het echt een zooitje wordt. Niet dat ik weet of verwacht dat het een zooitje zal worden en dat je er niet alleen uit zal komen, maar er is wel die kans. En dan kan je beter het zekere voor het onzekere nemen en die kans voorkomen toch?

Het is geen schande hoor, om hulp te zoeken!!!
Het voelt heel raar om na t berichtje van Es nu vrolijk over mn date te vertellen.. Maar aan de andere kant ook weer niet omdat hier op dit topic nou eenmaal zo vaak leuke dingen en groot verdriet dwars door elkaar heen staan zonder dat het een afbreuk doet aan het ander.

Maar de date was dus erg leuk. Het heeft niet echt potentie om uit te groeien tot meer dan daten denk ik zo, maar het was wat mij betreft wel voor herhaling vatbaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven