Postcrossing 5

04-05-2010 22:53 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier doen we verder aan postcrossing!

Voor uitleg en kaartenwinkels, zie eerste post!
Hoi meiden!

Ik kom ook mn neus weer laten zien!

Zojuist net weer 2 kaartjes op de bus gedaan, naar Brazilie en Finland! Van de week ook nog een aantal kaarten geschreven!

Ik heb ondertussen 67 kaarten verstuurd en 58 ontvangen, ook zijn er nog 8 onderweg. Dus ik loop er nog wel een aantal achter.. Nou ja we wachten het af. Dit heb ik onderweg!

Brazilie sinds vandaag

Finland sinds vandaag

Slowakeie 1 dag

USA 4 dagen

Duitsland 7 dagen

China 11 dagen

Argentinie 15 dagen

Rusland 40 dagen

Mn brievenbus was 9 dagen happy in juni

Country ranking by sent: 1333rd

Country ranking by distance: 1420th

Zo dat was het officiele gedeelte, hoe is het met jullie?

Zazana wat zal jij geschrokken zijn, ik ben blij dat je niets hebt. Al zal de schrik er wel goed inzitten.. Brrrr.

Wel doorgaan met lessen he!!

Janna, als ik wat langer weg zou gaan zou ik hem wel op non actief zetten ja, maar bijvoorbeeld een weekje zou ik dat niet doen... Maar tot nu toe voor mij geen vakantie helaas dat word pas in het najaar.. Hoe is het met jou?

Beachlover, hoe was het op het strand? Heb je lekker liggen bakken. Hier waait het flink dus hoop dat je niet van het strand geblazen bent haha.

C_estelle, wat lekker zeg Egypte! Vooral het idee van lekker niks doen staat mij wel aan haha! Ik hoop voor je dat het niet TE heet word daar!

Chrisy, wat sta jij hoop op de lijst zeg!! Wow, hoeveel kaarten heb jij ondertussen verstuurd en ontvangen?

Neferisis, wat jammer zeg dat je geen post had, heb je wel een lekker weekend gehad?

En de rest zal ik wel vergeten maar ik hoop dat jullie een lekker weekend hebben gehad en genoten hebben van het mooie weer!! Ik heb van het weekend Letters to Julliet gezien in de bioscoop, o wat een heerlijke film!!
Dames ik heb alles wel gelezen maar geen tijd om overal op te reageren. Ik wens iedereen die vakantie heeft een hele fijne vakantie toe. Ik ga nu mijn koffer inpakken want morgen vertrek ik al. Heeeerlijk! Tot snel allemaal...
Juuf een hele fijne vakantie toe gewenst!!! Geniet ervan!
quote:noa_lynn schreef op 04 juli 2010 @ 13:09:

[...]

Vond ik ook, die kaarten waar al een postzegel op gedrukt zat heb ik poos terug al besteld via de tnt-site.Even een blonde vraag maar hoeft ik er dan geen postzegel meer op te doen? Of alleen wat bij te plakken als ik 'm naar t buitenland stuur?
Mijn kaartje naar de USA in zojuist geregistreerd, na 4 dagen! Echt snel. Dus weer een nieuw adres aangevraagd, wederom USA.

Mijn kaartje naar Taiwan is al 30 dagen onderweg, het meisje is ook sindsdien niet meer online geweest. Wat doen jullie dan, sturen jullie een berichtje of wachten jullie af?
Kaatje, ik zou het gewoon nog even afwachten. Je kaart heeft tenslotte nog 30 dagen om daar te komen. En tegenwoordig lijkt de post wel langzamer te gaan.. Heb ik zo het idee.

C_estelle geen idee.. Daar heb ik geen ervaring mee..
Juuf, je leest dit niet meer maar evengoed fijne vakantie. Over een week de finale en de dag erna VAKANTIE (nu hoop ik dat de finale niet tegen Duitsland is want daar gaan we doorheen de hele dag.............Ned-spanje is dan beter.

Uit protest vandaag in het iets te koude water gegaan (bad is 3,06 diameter........) maar niet kopje onder, verder wel nat geworden. Toch wel heerlijk.

Kaatje, ik zou een berichtje sturen.

Bij een weekendje weg zet ik me niet op non-active maar vanaf donderdag (we gaan 12 dagen) wel.

We gaan naar 4 Unesco-plaatsen (puur toeval) en het worden veel kaarten kopen, vriend vind het goed gelukkig.

Zo en nu ff niet computeren het is hier nl heeeeeeeeeet.
quote:c_estelle schreef op 04 juli 2010 @ 18:33:

[...]

Even een blonde vraag maar hoeft ik er dan geen postzegel meer op te doen? Of alleen wat bij te plakken als ik 'm naar t buitenland stuur?Als de frankering 44 cent is voor NL hoef je niets bij te plakken, wil je hem de grens over sturen dan moet je bijplakken tot het gewenste bedrag 77 of 95 cent en dan eventueel nog een priority-sticker erbij plakken.

quote:c_estelle schreef op 04 juli 2010 @ 09:34:

Chrisy, ik heb me op het PC-forum ook maar even bekend gemaakt als je PC-vriendin..... Ik had het gezien, gezellig hoor dat je jezelf daar ook bekend hebt gemaakt
Juuf fijne vakantie!

Ik heb vandaag nog 5 kaarten verstuurd: Canada, Duitsland, NL, Estland en Japan.

Ik heb nu 12 van de 31 kaarten onderweg, 7 expired op dit moment. In 4 jaar tijd heb ik 1188 kaarten verstuurd en 1174 kaarten ontvangen.
Na een druk maar gezellig weekend (vrijgezellenfeestje zus en dagje strand) heb ik ook bijgelezen.

Juuf, heel fijne vakantie!!!!!

Ik moet nog 6 weken werken voordat ik vakantie heb.

Zazana, wat zul jij geschrokken zijn.

Noa-Lynn, balen van je expired kaart.

Heb er inmiddels ook weer eentje lopen naar Brazilie, maar diegene (is een schoolklas) is al een hele tijd niet on-line geweest.

We houden maar moed he.

Hier verder weinig pc nieuwes, want geen kaarten en geen hurrays.

Wel weer 2 kaarten die favoriet gemaakt zijn!
quote:chrisy1 schreef op 04 juli 2010 @ 20:56:

[...]

Als de frankering 44 cent is voor NL hoef je niets bij te plakken, wil je hem de grens over sturen dan moet je bijplakken tot het gewenste bedrag 77 of 95 cent en dan eventueel nog een priority-sticker erbij plakken.

Ik weet niet of het een echte postzegel is nl. want volgens mij waren die kaarten even duur als de kaarten zonder voorgedrukte postzegel....... vandaar mijn vraag aan Noa_lynn
quote:c_estelle schreef op 04 juli 2010 @ 21:29:

[...]

Ik weet niet of het een echte postzegel is nl. want volgens mij waren die kaarten even duur als de kaarten zonder voorgedrukte postzegel....... vandaar mijn vraag aan Noa_lynn

Ik zou zelf ook gewoon bijplakken voor buiten NL, heb hm ook binnen NL al eens verstuurd en gewoon alleen de opgedrukte zegel gelaten en niet gehoord dat ze moest bijbetalen ofzo.

Volgens mij wel een hele echte zegel dus..
Noa-Lynn … haha, subtiele buurman hoor, lekker zijn wasgoed laten vallen hihi! En wat een enorme leuke naam voor je kat fijn dat blijdorp goed was bevallen, moest wel lachen om je natte broekspijp haha! Maar tjah, het huishouden wat niet zo goed gelukt toen, ben er sowieso niet zo goed in hoor, chaoot 1e klas. Dank je wel voor je leuke lap tekst, voel mij zwaar vereerd!

Neferisis… inderdaad glaswol.. wat een prut zeg, in 1e instantie had ik ook wel een trui aan maar dat was niet te doen onder de dakpannen, maar de jeuk is nu gelukkig over!

Beachlover.. en heb je het fijn gehad op het strand, hmm lijkt mij heerlijk om daar in de buurt te wonen!

Janna.. poeh met een weekje weg weet ik het eigenlijk niet… iets later of eerder maakt dan ook niet echt uit toch? Of ben ik dan erg makkelijk…

Juuf… geen idee of je het nog leest maar heel veel plezier op vakantie! Geniet ervan!

Kaatje… 4 dagen is inderdaad erg rap! Jeetje, wat Taiwan betreft, gewoon even afwachten een kaar mag max. 60 dagen onderweg zijn dus moet goedkomen

En oeh wat heb ik een heerlijk dagje gehad vandaag. Met een vriendin hier in de buurt lekker bij het water gelegen onder een brug (oeh klinkt wel fout) ultieme hippiegevoel haha, miste alleen vriendlief met zijn gitaar dan was het compleet geweest!

Kom er zojuist achter dat ik al 8 kaarten onderweg mag hebben, niet eens doorgehad (terwijl ik er wel 8 onderweg heb, ook een kunst!) momenteel zijn 10 kaarten van mij favoriet gemaakt (van de 25 die ingescand staan) best hip!

Nou ik ga nog even nagenieten van vandaag! Voor straks, welterusten kop int kussen gat in arm sloap lekker warm kop int stro dan sloap ie zo!
quote:Janna80 schreef op 04 juli 2010 @ 11:34:

Gaan jullie je profiel op non actief zetten als je een weekje weg bent? Of registreer je dan gewoon wat later je kaarten?

Ik was het niet van plan.

We zijn maar een weekje weg en dan registreer ik wel meteen als we thuiskomen.

Net nog een kaartje gestuurd naar Rusland.

Leuk profiel en ze wilde graag een map-kaart.

Die had ik nog wel!
Goedemorgen!

Had ik daar even een feestje gister avond dat ik boven kwam.. Een hele wespen plaag op mn zolder...

Bleek dat ze uit het gat komen wat mn vader in het dak gezaagd had om het muizengif in te gooien... Alle wespen opgezogen, gat weer dicht.. En hopen dat het nu over is.. Grrr zijn het muizen zijn het wel wespen..

Maar goed over tot de orde van de dag, ik ben lekker vrij vandaag, ga zo even het konijnenhok schoonmaken, vanmiddag de stad in en vanavond sporten Ik wens jullie allen een fijne postcros dag!
Goedemorgen!

Juuf: een heel fijne vakantie toegewenst! Geniet ervan :-) Vanaf volgende week maandag heb ik ook heerlijk vakantie, yeah!

Voor alle geinteresseerden: deze week gaan we het voorlopig koopcontract tekenen Afgelopen zaterdag met ouders en schoonouders nog in het huisje geweest en het is goedgekeurd! De moeders zijn helemaal in de wolken hahaha. Mijn vader heeft een paar losse tegels ontdekt in de keuken, maar verder niets!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd helemaal geen zin heb om kaartjes aan te vragen. Zaterdag (geloof ik) heb ik er 3 aangevraagd, maar kon helemaal niks verzinnen om erop te schrijven....
quote:Jokejacket schreef op 05 juli 2010 @ 09:10:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd helemaal geen zin heb om kaartjes aan te vragen. Zaterdag (geloof ik) heb ik er 3 aangevraagd, maar kon helemaal niks verzinnen om erop te schrijven....

Ik heb dat net zo...

Ik vraag even helemaal geen kaarten aan, al 2 weken lang en heb dr nu van de 23 nog maar 3 onderweg.

Wat superleuk van je huis, gaat nu vast heel heel heel snel allemaal.
Gek, ik heb dat ook... wel zin om een adres aan te vragen en ook nog wel om een kaart uit te zoeken, maar niet om em te schrijven...

JJ, leuk zeg, van je huis!!

Noa_Lynn, wat vond je eigenlijk van de buurman z'n vriendin??
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Het is toch geen ramp om even geen kaartjes te sturen, heb er af en toe ook geen zin in hoor.... Als je het doet omdat het moet.... dan ben je naar mijn insziens niet goed bezig.

Zo ik heb vorige week een hele leuke kaart verstuurd, al zeg ik het zelf ( 4 of 5 van die danseresjes ( of zijn het travestieten, kon ik niet zien) uit de jaren 40-50) Geweldige leuke hurray ontvangen en direct 5 x favoriet gemaakt!!

Vannacht nog een hurray... kaartje was na 105 dagen aangekomen in China... ;) dus er is hoop.

Dit is mijn lijstje tot nu toe:

Finland 0 dagen

Nederland 2 dagen ( gaat nu op de post)

Phillipijnen!!!! 2 dagen ( gaat nu op de post)

USA 5 dagen

Taiwan 11 dagen

China 11 dagen

Rusland 11 dagen

Portugal 11 dagen

Hong Kong 17 dagen

Duitsland 21 dagen

USA 245 dagen

Denemarken 310 dagen

Slovenie 357 dagen
Mijn statistieken:

Country ranking by sent: 276th

Country ranking by distance: 330th

Heb op dit moment 10 van de 12 kaarten onderweg... waarvan de langste pas 17 dagen aan het travellen is naar the USA. 3 expired kaarten, die ik niet ga hersturen.
1 hurray uit Finland en gelijk door ontvangster favoriet gemaakt. Post nog niet bekeken.
Vandaag had ik een adres aangevraagd, of ik mijn diepste geheim erop wilde zetten. Ik braaf verteld dat ik helemaal gek ben van Brad Pitt, ben benieuwd op de reactie.

Tine, gatver wespen.

Ik heb twee nieuwe brillen, een voor de hele dag en een voor de zon. Zouden pas donderdag erzijn maar ze waren er nu al.

Het is niet echt zwembadweer helaas.
Helemaal vergeten, ik heb mijn postcrossing t-shirt binnen.
Wow, fotooooooo van jij in je postcrossing-shirt, please!... ga je die op je vakantie zo veel mogelijk aantrekken, zodat je nieuwe leden gaat werven?!

Hier 1 grappige Nouvelles Imageskaart (die verzamel ik) en 1 heel mooie official uit Zwitserland met een waterval erop :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven