Het ijskonijn smelt

06-07-2010 23:25 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ivm herkenning wil ik cryptisch blijven. Kijk, ik hoop natuurlijk wel op adviezen, een verfrissende kijk op de zaak, en het allerliefst wil ik natuurlijk begrip, maar als dat er vanwege mijn raadselachtigheid er niet in zit, dan moet ik het daar maar bij laten.

Al weken loop ik te formuleren en te proberen de dingen een beetje anders te omschrijven, en laat ik het maar zitten, vanavond dan toch maar een poging gewaagd.

Ik voel me zelf in vergelijking met andere vrouwen maar muizig en onopvallend, en ik zal wanneer er mannen in de buurt zijn niet mee gaan flirten als zij dat wel doen, ik trek me eerder nog meer terug.

Geen beginnen aan voor mij, ik delf toch het onderspit, ik ga me niet aan lopen stellen.

Ineens was daar de situatie dat ik zo'n man waar andere vrouwen omheen zwermen van wel heel dichtbij in de ogen heb gekeken, en wat ik in die blik heb gezien, heeft me verward. Zie ik dat goed, flitste er door mij heen, geeft hij om mij, ben ik belangrijk voor hem? Hij gaf me een knuffel. En toen was ik nog steeds het ijskonijn. Even toeschietelijk als altijd (dus niet). Hoewel het binnenin iets bij me losmaakte ging ik gewoon verder met de dingen van de dag. En hij pinkte een traantje weg.

Ik ben niet verliefd, dat is het niet. Of meer: ik heb hem nooit op die manier bekeken, het was niet aan de orde.

En dan nu dit. Nooit zou ik iemand zo dicht laten komen, en nu gebeurde het voordat ik het in de gaten had.

Herhaling of verder gaan zit ermet hem niet in. Uitgesloten.

Maar, wat wel waar is: het ijskonijn begint te smelten.

Ik heb ontdekt dat ik nog gevoel heb.
Houvanjezelf, dat is iets wat ik weet, maar wat ik niet belangrijk genoeg heb gevonden om er iets aan te doen, ik dacht dat het toch geen zin had..

Puck, het is echt helemaal definitief.
Jammer, jammer. Want als hij niet onherroepelijk getrouwd&geëmigreerd&overleden was, had je wellicht toch al je schroom overboord kunnen gooien voor zoiets als een 'Hallo, ik mis je'.

In elk geval klinkt het als een heel bijzondere gebeurtenis die je hopelijk vooruit helpt.
quote:Perel schreef op 08 juli 2010 @ 10:09:

Oh, Sarah, hier heb ik het gisteravond ook met mijn zus over gehad.

Dat ik een uitstraling heb dat ik sterk ben, alles zelf wel regel en niemand nodig heb.

Dat daar zo in op ga dat ik niet meer om me heen heb gekeken de laatste jaren, een beetje op de robotstand geleefd heb.

En misschien heb ik gemist dat hij iets in mij ziet, of misschien ook niet (mijn woorden, mijn zus ziet dat anders), hij heeft er in ieder geval wel voor gezorgd dat ik me nu bepaalde dingen realiseer.

Misschien ben ik er gewoon zo ondersteboven van omdat in geen jaren iemand mij letterlijk heeft omarmd.Oh oh....zó herkenbaar.....
Ik heb niet echt iets nuttigs toe te voegen, maar wat mooi en goed dat je dit topic hebt geopend!
Sarah, hoe is bij jou die ommekeer dan tot stand gekomen?

Heb je daarover misschien hier het een en ander beschreven?
De warmte van die persoon was zo doordringend, dat al mijn ijs is gesmolten Het ging sneller dan dat mijn vriezer aankon zeg maar. Er was niet tegenop te vriezen Ik heb er inderdaad wel wat over geschreven maar inmiddels ook weer verwijderd.

Kortom; hele andere situatie dan waar jij in zit
anoniem_15888 wijzigde dit bericht op 08-07-2010 23:02
Reden: en weer weg
% gewijzigd
Wat een enorm mooi topic!

Ik herken mezelf erin, al is mijn situatie totaal tegenovergesteld. Ben heel open en spontaan en veel te goed van vertrouwen en ben daar vele malen mee op mijn gezicht gegaan.

Zal niet zeggen dat ik een muurtje heb, maar ben wel afwachtender en voorzichtiger geworden...

Dit even ter zijde ;)

Ben erg blij voor je Perel, succes ermee in je toekomst!
Jammer dat ik je ongeknipte post niet heb kunnen lezen, maar ik begrijp het denk ik wel.

Als ik hier zelf iets neerzet waarvan ik niet zeker ben of het onherkenbaar blijft haal ik het ook weer weg.

Wat fantastisch Sarah, dat jou dat overkomen is, wat zal je gelukkig zijn.

Vandaag ben ik naar buiten gegaan, heb kílometers gefietst, lekker in het zonnetje gezeten met een boek en cappucino, weggesoest met mijn ogen dicht en mijn mp3-tje aan.

Ik kwam weer heel anders thuis dan ik weg ging.
Ghehe Toch niet helemaal. Ben je nog online? Dan zet ik het stukje er weer even tussen...
En lekker he, fietsen.....kan ik ook mijn kop lekker mee leegmaken.
Ja, ik ben dr nog...
Het mag weer weg...ik heb het gelezen.
Ok!
Dankjewel, Saar.

Dat is dan inderdaad heel iets anders dan dat ik verwacht had.

Ik zou 'mijn geval' ook wel iets specifieker willen verduidelijken naar jou toe, maar ik vind het niks om het hier neer te zetten.
Je mag me wel mailen (sarahscottviva@googlemail.com) maar ik duik nu onder de douche dus lees het morgen op zijn vroegst
is goed. ik weet niet of ik het nu nog voor elkaar krijg, anders wordt het morgen na mijn werk.

Trusten!
Is goed, ik zie m vanzelf!

Weltrusten!
quote:Sarah Scott schreef op 08 juli 2010 @ 09:26:

[...]

Klopt helemaal. Maar soms kan dat ook een schrikeffect hebben, je wilt (nog) niet dat iemand er doorheen kijkt? Of het verbaast je dat die persoon zomaar zijn eigen (correcte!) denkbeelden over je heeft, waardoor je je muur nog hoger bouwt. Je moet het wel willen toelaten, dat die iemand er de sloophamer bijpakt.

Vandaar de zin na de vetgedrukte.

Een sloophamer is trouwens niet de enige manier, zo is mijn ervaring. Een muur die steentje voor steentje is opgebouwd, kan ook gewoon weer steentje voor steentje afgebroken worden. Dat tempo bepaal je in zekere zin zelf, onder andere door te besluiten of je zo'n sloophamer toestaat of niet.
In mijn geval was er tegen het geweld van die sloophamer niks te beginnen
Ik ben de hele dag al 'blij-ig'. Vind het fijn om er weer eens over te praten, ook al blijft het redelijk bij vage bewoordingen.

Dus Perel, bedankt voor het openen van je topic
quote:Sarah Scott schreef op 09 juli 2010 @ 16:44:

Ik ben de hele dag al 'blij-ig'. Vind het fijn om er weer eens over te praten, ook al blijft het redelijk bij vage bewoordingen.

Dus Perel, bedankt voor het openen van je topic , dankje voor je fijne mail, je hoort nog van me.
@Sarah: die post was mede voor jou bedoelt indeed.

@perel: jemig, weer 'n overdaad aan liefdevolle reacties.

(ik moet merendeel nog lezen, het is zoveel tekst; gezien mijn problemen best lastig..)

okidoki,

Zoals Qwertuu al beweerde, flirten is léúk, ook voor on the go..

Ik krijg regelmatig 'n knipoog van dames waarvan ik het écht niet verwacht(te); zelfs in mijn conditie & met mijn lichamelijke verzorging..

ik straal inderdaad veel geluk & warmte uit de afgelopen periode..

wat ik wil zeggen: je avatars, je reacties, ze straalde ál die tijd het liefdevolle, sociale dier uit dat je werkelijk bent & hoe jij je werkelijk (wil) voelen.. (man krijg er zelf kippenvel van, dit soort teksten typen.)

Lievv zijn is plain FUN!

Alles wat je eigenlijk hoeft in te zien: ga uit van je eigen krachten! (negeer de negatieve reacties van anderen, je gevoel zegt je zóvéél méér!! Negeren lukt misschien niet (altijd), maar probeer vooral jouw sterke punten in die context te zien!)

*iets met zonlicht & wk-finale doet NL 'n massa-orgasme krijgen ofzeau*

*Rouke verexcuseert zich nogmaals*

ohja, even enkele reacties lezen.

@hvjz: leuk motto, zelf verzonnen?

wel ja, nu we toch bezig zijn...

Madhe, zelfde geldt voor u..

@alle dames: hier 'n lieve mega knuffel:

(Rouke moet stoppen hypomaan te worden & naar bed gaan.)
anoniem_35363 wijzigde dit bericht op 10-07-2010 02:30
Reden: damn, nacht editen van deze post?!?
% gewijzigd
Rouke...

Leuke post, waardoor was jij in zo'n mellow mood gisteravond??

Ik volg je niet helemaal maar mijn mondhoeken gaan ervan de goeie kant op en er staan ook wel heel belangrijke dingen voor me in.

Thanx.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven