Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
@vivaagirl, welkom! Gooi je vragen en ervaringen in de groep!

@Anne02, als je mailen en msnen drie weken niets meer van iemand hoort, zou ik het laten gaan. Je kunt natuurlijk ook nog een berichtje sturen om om opheldering te vragen. Dan weet je het zeker.

@Maudie87, ik vond het aan het begin ook heel eng om af te spreken. Toch heb ik bijna alleen maar leuke dates gehad, nadat ik me eroverheen had gezet. En als jij niet binnen een week wilt afspreken, dan zeg je dat toch gewoon tegen die mannen? Niks mis mee als je wat meer tijd nodig hebt.

@DJJOO, leuk dat er bij jou ook een date aan komt! Ik bel nog steeds niet met R. We hebben elkaar nummer niet en ik ben niet zo'n ster in bellen. Als het goed is, zien we elkaar vrijdag, maar dat moet hij nog wel even bevestigen.
Alle reacties Link kopieren
@Maudie; wat ik altijd doe als iemand me wil bellen, dan vraag ik of ik HEM mag bellen (met afgeschermd nummer) Als hij vraagt waarom, zeg ik altijd: 'elke man is sterker dan ik, en ik geef mn nummer pas als ik iemand in de ogen heb kunnen kijken. Gewoon zelfbescherming, heeft niets met jou als persoon te maken, want die ken ik nog niet'

Doet een man daar moeilijk over, dan weet ik meteen dat het een goeie beslissing was om mn nummer niet te geven! En ja, dat kan dus betekenen dat jij voor de kosten van de eerste belletjes opdraait, maar dat heb je toch over voor de vader van je kinderen?

Nog wel een kleine toevoeging: ik snap dat snel afspreken eng is, maar uiteindelijk is áfspreken wel het doel van internetdaten..

En een kleine update van mij: met mij en mn downloadman gaat het nog steeds su-per-goed! We zijn net samen een weekendje weggeweest (haha, een maand na onze 1e date al) en dat was helemaal top. Deze ga ik houden :D

Dus tja, eigenlijk hoor ik niet meer thuis op het internet-dating topic, ik date niet meer, ik heb gewoon ineens een vriendje!

Maar ik blijf hier wel rondkijken hoor, ben veel te benieuwd hoe het jullie vergaat!

@Rasa, ik ben benieuwd naar je 2e date met R! Ik houd mijn vrijgezelle vrienden dus nog maar ff in de koelkast (wat ze geloof ik ook wel lekker vinden met de huidige temperaturen )
quote:Stoeltie schreef op 05 juli 2010 @ 12:06:

En ja, dat kan dus betekenen dat jij voor de kosten van de eerste belletjes opdraait, maar dat heb je toch over voor de vader van je kinderen?

Hahaha..

Leuk om te horen dat het zo goed gaat met jou en downloadman trouwens.. en een weekendje weg binnen een maand na de eerste date?.. toe maar..
quote:Maudie87 schreef op 03 juli 2010 @ 14:57:

Maar iedereen wilt echt al binnen een week afspreken en ik zie dat dus helemaal niet zitten.

Je kan uiteraard ook een hele tijd blijven mailen, maar mijn ervaring is dat dat helemaal niks zegt.. met iemand mailen of met iemand RL contact zijn twee compleet verschillende dingen..

Heb al vaker meegemaakt dat ik een hele tijd heel leuk heb gemaild/gemsnt met iemand, maar bij RL was er totaal geen klik en was het een saaie doos..

En heb ook wel eens gehad dat iemand gewoon niet goed was in geschreven teksten en dat mailtjes/msn dus totaal niet liep, maar in RL was het gewoon een heel leuk mens..
Ik ben het helemaal met Boogje eens, de klik via mail/MSN zegt weinig. Ik bel zelf ook graag wel even van tevoren, dan heb ik vaak al snel door of ik lekker met iemand kan praten. Ik vind het ook leuk om even een stem erbij te horen.

En als je heel lang eerst mailt of elkaar via MSN spreekt vorm je toch voor jezelf een beeld van iemand en dat wil ik ook graag voorkomen. Dan liever even snel afspreken om wat te gaan drinken, dan weet je tenminste meteen of het wat is. Maar ik ben ook niet zo snel zenuwachtig als ik afspreek met iemand. Dat scheelt natuurlijk. Het blijft wel spannend, maar dat vind ik wel leuk.
@Stoeltie, hee hallo! Fijn dat je hier langs blijft komen. Leuk om zo'n succesverhaal te horen! En yep, ben heel benieuwd naar mijn tweede date met R. Kan nog alle kanten op, zowel wat hem als wat mij betreft. Laat maar komen, ik ben nieuwsgierig genoeg!

En yep, eens met jullie dat afspreken IRL compleet anders is dan een profiel, mailen en MSN'en. Maar als Maudie het nou eng vindt, dan is het toch prima als ze eerst even de kat uit de boom kijkt? Bij mijn eerste paar dates duurde het bij mij ook langer voordat ik een ontmoeting aandurfde. Nu is dat inderdaad wel anders. Hoewel het ironische is dat het nou juist bij R máánden geduurd heeft voordat we elkaar voor het eerst ontmoetten. En juist R is één van de zeer weinige mannen waarbij ik IRL niet meteen teleurgesteld ben. Maar dit is vast toeval.
Nee, even de kat uit de boom kijken en wat langer wachten tot je zeker weet dat je af wilt spreken, daar is idd niks mis mee! En je allereerste date is simpelweg ook het allerengst.

Wat ik ook al tegen jou zei Rasa; het helpt om er niet meteen het label 'ik-moet-kijken-of-hij-bij-me-past' op te plakken, maar gewoon te gaan voor het leren kennen van een nieuw persoon en een leuke middag/avond/uurtje.

Zo beginnen 'normale' relaties immers ook: je raakt met iemand aan de praat (en internet is dan alleen maar een andere manier om met iemand in contact te komen) en ontdekt dan vanzelf of iemand leuk genoeg is om nog eens mee af te spreken.

Wat ga je eigenlijk doen op je volgende date met R? Weet je dat al? Komt hij weer hierheen (dan zeg ik: Over t IJ festival, leuk en ontspannen! ) of ga jij naar Rotterdam?
Ik vond het wel zo fair om deze keer naar Rotterdam te komen. Vind ik ook wel leuk eigenlijk, heel lang niet in Rotjeknor geweest. Geen idee wat we gaan doen. Ik vermoed een beetje rondlopen en iets drinken of iets eten ofzo. Ik zie wel waar R me brengt.

Toen we elkaar zagen schoot er meteen van alles en nog wat door me heen. Het aloude liedje: wat vind ik van deze man? Past deze man bij mij? Word ik hier warm of koud van? De grap is dat ik hem leuk begon te vinden toen ik had besloten dat dit niks ging worden, maar we tenminste nog een gezellige avond konden hebben. Toen zaten we gewoon ontspannen te kletsen en werd het ongedwongener. Morgen kan het echt nog alle kanten op, zowel wat hem als wat mij betreft vermoed ik. Ik laat het maar over me heen komen.
oke, ooit een reactie hier achter gelaten, maar inmiddels helaas weer single.

dus ik kom hier ook mee schrijven, sta op knuz en paiq(laatste vindt ik personlijk iets minder, ookal heb ik er wel een goede vriend via die weg leren kennen

ben nu een drie maand single na een korte relatie ook via internet, time for a new adventure
Welkom terug triesjah, hoop dat je snel een leuke date hebt (en ons daar uitgebreid verslag van doet )
En wij willen natuurlijk een uitgebeid verslag van jouw date morgen Rasa! ;)
Hey Boogje, misschien moeten wij maar eens daten.
Bloeit hier iets moois op?

Djiez, ben weer zenuwachtig. Tweede date lijkt bijna nog wel meer beladen dan de eerste. Misschien komt het ook wel omdat ik (bedenk ik me nu ) nog nooit voor een man de stad uit ben gereisd, hahaha! Het waren altijd Amsterdammers of mannen uit een ver buitenland. En first dates die niet hier woonden kwamen tot nu toe altijd naar Amsterdam toe. Opeens kan ik niet zo luchtig mogelijk denken 'spring even op het fietsie en als het niet leuk is, ben ik zo weer thuis'. Heb nu anderhalf uur de tijd om me in bus en trein druk te maken...
Nou Rasa ik ben ontzettend benieuwd hoe jullie tweede date vandaag is! Meestal wanneer je het gewoon over je heen laat komen, is het vaak een stuk leuker met elkaar. Dan kan je vaak wel ontspannen zijn...
Net pas thuis... Maar dat komt ook omdat het met nachttrein en nachtbus best een reis is vanuit Rotjeknor. Nog geen uitsluitsel. Wederom erg gezellige avond gehad. Wederom niets gebeurd. Aan het eind gevraagd of we elkaar wat hem betreft een derde keer gingen zien. Hij zei zoiets als dat hem dat gezellig leek, maar dat hij nog niet wist welke kant dit op ging. Wellicht kon er iets groeien, wellicht ook niet.

Als een man dit zegt is mijn ervaring dat hij bedoelt dat hij niet genoeg voelt, er niet aan toe is, of iets anders dat uitkomt op nee. Zou wel balen zijn, want bij mij groeit er wel iets. Ik vond hem de tweede keer nog ietsje leuker dan de eerste keer. Dit klinkt als veel geduld, veel onzekerheid en als je hem dan uiteindelijk toch voor het blok zet een nee...

Nou ja, eerst maar eens een nachtje slapen. Of wat daar nog van over is...
Ik heb er nog steeds een gebroken hart aan overgehouden. Betaald voor een gebroken hart zou je kunnen zeggen
Vertel, BillieJean
Ik lees al een tijdje mee en besloten om hier ook een berichtje te schrijven.

Ik heb me sinds een week of 2 ook op het internetdating pad begeven. Paar jaar geleden ook al.... gisteren een date gehad en het was LEUK! Duidelijke klik en ook meteen bij de eerste blik, van ja hij is leuk. Heel gepraat, gelachen, uiteindelijk gezoend. We hadden al heel veel gesmst en ook veel gebeld en dat verliep al heel soepel en dat was irl ook zo. Hij is ook duidelijk mijn type en hij gaf aan dat het goed voelde. We hebben soort van afgesproken om uit te schrijven van de site. Wanneer we elkaar weer zien weten we nog niet. Maar als het aan hem had gelegen vanavond al, maar ga met een vriendin op stap.
Date 2 is inmiddels gepland, we gaan samen voetbal kijken! Hij komt dus bij mij thuis, zou ik normaal gesproken niet doen, maar op een gekke manier is het cirkeltje rond en daarom durf ik het wel aan. (wil liever niet teveel details prijsgeven, ivm herkenning). Gisteren ook de hele dag door contact gehad, en vanmorgen alweer een leuk smsje. Ik probeer het wel rustig aan te doen, heb nl het afgelopen half jaar 2 minder leuke ervaringen gehad met mannen die ook heel hard van stapel liepen en toen is het uiteindelijk ook niet uitgegroeid tot een volwaardige relatie.
Leuk, magnolia. Ook gewoon van genieten hoor!

Ik zit weer met zo'n man die heel langzaam of niet wil...
Jeetje Rasa, ik heb net gelezen hoe jullie tweede date is gegaan. Goed om te lezen dat het gezellig was, maar wat vervelend dat hij nog niet weet wat er tussen jullie gaat gebeuren.

Wellicht dat het nog moet groeien bij hem?! Sommige mannen durven zich er niet meteen aan over te geven.. of worden pas verliefd na langere tijd.. Hebben jullie elkaar na de tweede date nog gesproken?
Hoihoi,

Ik heb even een tijd niks van mij laten horen. Mijn inschrijvingen via de datingsite heb ik twee weken geleden stopgezet.

Via het werk kende ik al langere tijd een leuke jongen zoals ik in mijn vorige post vertelde. En anderhalve week geleden hebben we tijdens een wk-wedstrijd kijken gezoend. Sindsdien zie ik hem prive wel iets van 4 of 5 dagen per week. Het is echt super leuk en ook hij vertelt tegen onze collega's en zijn vrienden dat hij mij echt leuk vindt. Dus helemaal super en ben erg aan het genieten.

@Rasa wel fijn dat jullie tweede date gezellig was maar beetje lastig dat je nog niet weet hoe het vervolg zal gaan zijn. Ik vind dat altijd erg onzeker, of hij je wel of niet je leuk gaat vinden. Heb je nog wel met hem gemaild sinds de date?

@magnolia: hoe was je tweede date? Was het voetbal kijken nog leuk, ondanks het verlies van NL;-) Gewoon lekker van genieten doe ik ook.

@stoeltie: leuk dat het zo goed gaat en dat jullie een weekendje weg geweest zijn.
anoniem_649f2c0e12846 wijzigde dit bericht op 13-07-2010 19:02
Reden: spelfout
% gewijzigd
Mijn 2e date was weer super leuk, ondanks dat Oranje verloren heeft! Ook leuk om iemand op die manier mee te maken, omdat we allebei ook erg meeleefden met de wedstrijd. Morgen staat er alweer een date gepland. We hebben ook vaste nummers uitgewisseld en hij heeft me zijn adres gegeven (dat van mij had ie natuurlijk al sinds zondag). Ik heb me inmiddels ook uitgeschreven op de site. En ben heel erg benieuwd hoe het verder gaat lopen tussen ons. Tot nu toe heb ik nog geen dingen kunnen ontdekken die ik niet leuk vind aan hem, al zal hij uiteraard ook slechte eigenschappen hebben (net als ik). Voor nu ga ik gewoon genieten van dit heerlijke gevoel en de soepele manier waarop het tussen ons nu loopt. Geen onzekerheden of hij wel of niet gaat sms-en of bellen. Of wiens 'beurt' het is om te bellen of te sms-en. Het is gewoon lekker ongedwongen, zoals het hoort
anoniem_20422 wijzigde dit bericht op 13-07-2010 19:04
Reden: aanvulling
% gewijzigd
@Sterre: wow klinkt ook goed! Haha bij jou dus ook al mensen in zijn omgeving die op de hoogte zijn van jou bestaan. Zijn moeder en broer en wat vrienden weten ook van mijn bestaan!
Zo zeg, veel positieve verhalen hier!

Bij mij is er ook nog hoop. Een derde date met R is in zicht. Had ff een ander topic geopend omdat ik zijn signalen erg lauw en vaag vond. Geen idee welke kant het op gaat...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven