Werk & Studie alle pijlers

kepputzowarrumophetwerk!

11-07-2010 19:09 34 berichten
Nu nog actueel, over een paar dagen vast niet meer!

Heb (ZZP'er) project van een paar maanden gekregen (schrijven van handleidingen) bij een groot bedrijf. Groot vooral in de zin van heel erg veel m2's en talloze trappen waar geen eind aan komt. Ik sjouw heen en weer van fabriekshal naar werkplaats naar kantoorgedeelte en weer heen en weer terug en weer heen en weer ...enz. Beetje kalm aan doen is voor mij geen optie, klant eist een minimaal aantal bestede uren, want willen (of course) voor een duppie op de eerste rang. Ik ren me dus het ape(n?)lazerus om alle benodigde info te krijgen. Nee, niks zieligs aan, want ik verdien er mijn omzet mee, maar ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met deze temperaturen op je werk. Ik hoef geen oplossingen (die zijn er niet), maar ik ben nieuwsgierig naar jullie verhalen. Hoe komen jullie de dag door? Overvallen op de ijswatermachine? Goeie smoezen om niet naar afdeling XXX te hoeven waar het extra heet is? Alle verhalen welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de verpleging.. Mensen wassen, douchen, aankleden, medicatie geven, eten en drinken aanbieden. Bedden opmaken, kamers opruimen. Verschonene\, naar het toilet brengen... Dus rustig aan doen is er ook niet bij. MAAR!! Ik haal gewoon ijsjes.. die deel ik uit en die neem ik zelf. En ik pauzeer af en toe 5 minuten op het balkon. Verder weet ik niet wat te doen.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Hier nog iemand in de zorg, dus daar is rustig aan doen niet aan de orde. Verstand op nul en denken aan die heerlijk lauwe douche als ik thuiskom. En veel drinken.
Ik werk ook in de zorg, maar zit veel stil (telefoon). Wij hebben geen airco en daar baal ik zo van!!! We hebben een plat dak, dus echt zweten.

Ik ben nu 2 weken vrij geweest, maar zie er alweer tegenop om weer te gaan werken in die sauna.
Hihi ik doe vakantiewerk in de visafdeling van een grootwarenhuis.

En af en toe moet ik ook in de frigo zijn

(sorry, kon het niet laten )
Hiero ook in de zorg en toen ik vanmorgen begon (7.30 ) was het binnen al, of nog steeds, 29 gr binnen.

Goed, das erg warm, maar de clienten hebben daar de hele nacht in mogen slapen, .

Wij zijn 's avonds om 21.30 uur afgewerkt en moeten alles afsluiten......

Dat is de afgelopen dagen eigenlijk pas de tijd dat je, voorzichtig, iets opengooit.

Enne ja, dan begint het douchen ed.

Dus eigenlijk ben ik soms wel jalours op de telefoniste, die het welliswaar warm heeft maar "niets" fysieks hoeft te doen.

( En in de praktijk zitten ze in het kantoorgedeelte waar wel airco is, omdat anders de administratie niet werken kan )
Zorgers, en ook alle zorgers die nog gaan reageren, ik heb mateloos respect voor jullie werk en inzet! Jullie cliënten zijn rechtstreeks afhankelijk van jullie, terwijl het mijn teksten worst zal zijn of het 35 graden boven of onder nul is. Hulde!
Ben ik even blij dat ik 7 weken vakantie heb.
Kan je niet wat meters overbruggen met een vouwfietsje?

Ik werk al een week thuis (tenminste... dat probeer ik... ) dus heb ik niet zo veel te klagen.

Als ik het echt warm heb, pak ik de plantensproeier en spuit mijn gezicht, hals en schouders in, heerlijk.
Ik werk in de huisartsenzorg en zit niet te springen om nu een paar diabetesvoeten na te kijken en voor de dames vind ik het erg sneu wanneer ze nu voor een uitstrijkje komen (ik zou mezelf plakkerig en al erg ongemakkelijk voelen).

Ik heb een ventilator op mijn spreekkamer en meer kan ik er niet mee. De assistentes zetten 's morgens de voordeur open en zodra het warm wordt alles potdicht maar het blijft stikheet binnen.
ik heb een torenventilatortje die ik meeneem naar mijn werk.

Die zet ik dan op mijn buro. Scheelt echt!
Bij mij op de groep is het 32 graden...boven in het kantoor is het nog veel warmer......

Het is gewoon werken op een laag pitje. Alleen doen wat noodzakelijk is, en verder regelatig effe dippen in het badje van de bewoners.
Ik werk in een heel charmant, maar oud villapand. Slecht geisoleerd, snel koud, maar dus ook stikheet. Alles openzetten, op blote pootjes en een zak met waterijsjes in de vriezer... ik vermaak me wel...
Ik heb niets te klagen, bij ons op kantoor een goede airco.

Heerlijk, ik ben liever op mijn werk dan thuis. In huis 35 graden.......

Maar wat te denken van vuilnismensen.......

Buiten in de hitte en met die stank! Respect
Ik ben postbezorger.

Kleding is erg fijn, zwarte broek (wel kort), zwart met beetje oranje shirt en zwarte pet.

Hebben met onze leidinggevende kunnen regelen dat we de post een uurtje eerder krijgen nu het zo warm is, maar dan nog is het 11 uur. Later beginnen heeft ook geen zin, want alles moet voor 5 uur bezorgd zijn en dan is het nog snikheet.

Zodra ik iemand tegenkom die met de tuinslang in de tuin staat heb ik hem te pakken.
Niet zeuren, maar doorgaan!
quote:annie2 schreef op 12 juli 2010 @ 00:00:

Niet zeuren, maar doorgaan!Jij werkt zeker niet?
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:nikkinuts schreef op 12 juli 2010 @ 00:04:

[...]

Jij werkt zeker niet?Meer dan genoeg!
Ik werk in de catering, bovenste verdieping, plat dak en geen airco. Ik heb nu nog vakantie maar zie als een berg op om weer te moeten beginnen straks in dat warme hok.

Maar ik doe het lekker rustig aan, niet meer dan nodig is, als ik weer aan het werk ben.
quote:sri schreef op 11 juli 2010 @ 19:09:

Ik hoef geen oplossingen (die zijn er niet), maar ik ben nieuwsgierig naar jullie verhalen. Hoe komen jullie de dag door? Overvallen op de ijswatermachine? Goeie smoezen om niet naar afdeling XXX te hoeven waar het extra heet is? Alle verhalen welkom!Sorry, kan het niet laten, 2 oplosingen: 1 een stepje, voor als je van hot naar her moet. 2: een dunne katoenen sjaal die je vocihtig gemaakt om je nek drapeert, werkt zoooo goed.
Hee Guinevieve, die sjaal ga ik zeker proberen! Prijstip! Met dat stepje donder ik die trappen maar af, en na vijf seconden zonder toezicht is dat ding waarschijnlijk weg. In elk geval erg bedankt, ik ga straks gelijk in mijn kast graven naar die sjaal.
quote:sri schreef op 12 juli 2010 @ 15:25:

Hee Guinevieve, die sjaal ga ik zeker proberen! Prijstip! Met dat stepje donder ik die trappen maar af, en na vijf seconden zonder toezicht is dat ding waarschijnlijk weg. In elk geval erg bedankt, ik ga straks gelijk in mijn kast graven naar die sjaal.

Schijnt ook goed te werken bij honden die het erg warm hebben, hoorde ik martin Gaus laatst op de radio zeggen . Omdat je halsslagader dan gekoeld wordt.

Ik werk ook in een pand met airco, die ook nog eens goed afgesteld staat (dus niet ijskoud waardoor je een trui mee moet nemen naar je werk). Maar onze slaapkamer thuis is op zolder van een oud pand, met plat dak. Je kunt je wel voorstellen hoe dat aanvoelt nu....
Het ergste wat ik ooit gedaan heb was op mijn badslippers, in een hempje en met korte broek naar kantoor te gaan. Ze konden me wat in die hitte. (plat dak, grote ramen op het zuiden en geen zonwering). Verder vroeg beginnen en vroeg naar huis.
Ik heb een kantoorbaan, dus gelukkig geen op en neer geren hier, maar ik zit ik een oud pand op zolder zonder airco waar de ramen niet van open kunnen. Heb wel een ventilator, maar daar heb ik he-le-maal niets aan aangezien ik in een orkaan van papieren zit als ik hem aan doe.

Oplossing: op de rechtbank hebben ze wel airco, dus veel kort gedingen aanspannen, zit ik alleen nog met die verplichte toga

Ach, niet lullen maar poetsen, toch? En zolang ik geen clienten over de vloer heb kan ik best met bloten oksels en benen hier zitten.

Maar echt: ik wil niet meer klagen nu, ben zo blij dat het eindelijk lekker weer is!
Ik werk in een broodjeszaak, het is binnen erg warm vanwege de ovens.

Maar gewoon de moed erin houden, veel drinken en m'n collega heeft een plantenspuit gekocht waarmee we onszelf nu besproeien.

Heb altijd in keukens/lunchzaken gewerkt dus ik ben het inmiddels gewend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven