Full House

09-06-2010 20:21 2505 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3022 apr. '104 en 2 Bevallen!!

07-04-2010Aapjeopeenstokje308 mei '104 en 2 Bevallen!!

10-05-2010Amalia356 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1011, 9 en 6Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81295 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 1,5It's a girl!!Bengel358 feb. '113 en 2 It's a boy!!Uma2912 mrt '113 en 2 It's a girl!!5x5264 en 2

Link naar het eerste deel, een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
jemig pinkeltje shocking!!!!! Had je daar bij je vorige zwangerschappen ook last van? Echt schrikken zeg, heel veel sterkte daar!
Viool, succes vandaag!

Bengel, wat fijn, een goede echo!

Rikst, wat een toestand met het slopen! Hoe gaat het nu met je schoonvader?

En ik zou ook nog heel even wachten met de kleertjes, ik denk dat volgende maand de nieuwe collectie in de winkels ligt. Vaak lukt het mij wel bij de Hema of H&M ofzo.

Amalia, ik kan me het wel voorstellen hoor, ook een beetje rust nemen ook al werk je niet, zodat je toch een soort van verlof hebt. Maar dat moet dan wel kunnen natuurlijk. Is je man wat meer thuis nu, of kan dat niet?

Sardegna, fijn dat het zo lekker gaat, minder van de stuwing. Goed aan het genieten van de kraamzorg?

Roze Wolk, wat leuk, zo'n schaterlach! Man en ik waren dan altijd bang dat die vrolijkheid de rest van de nacht door zou gaan, en wij niet meer zouden slapen

Pinkeltje, wat een toestand! Kan dit nu te maken hebben met die te lage bloeddruk, of niet? Hopelijk blijft je kindje nog even zitten, 28 weken is toch wel iets te vroeg...

Wat een toestandentopic is het zo zeg, met alle ziekenhuisdingen!

Hier was het gisteren ook een lekker doktersdagje. Eerst naar de huisarts, omdat ik regelmatig last heb van kramp in mijn voeten en ook flink vocht vasthoud Daar had ik eerder deze week al met de assistente van de verloskundige gebeld, en die gaf aan dat ik daarvoor naar de dokter moest. Doktersadvies: veel drinken, en de voeten omhoog.

Daarna met oudste naar de diëtiste geweest omdat hij te licht is. Denk je alles goed te doen (redelijk normaal voedingspatroon, oké, soms een beetje te weinig fruit, maar goed), blijkt hij 500 kcal te weinig binnen te krijgen op een dag! Dus dan is het niet zo gek dat hij ineens gaat afvallen.

We krijgen nu wat voedingssupplementen, en moeten verder voor oudste de volvette varianten gaan gebruiken.

En 's middags nog naar de verloskundige. Alles was verder goed, en het eerste wat de verloskundige zegt op mijn kramp is het gebruik van een magnesium/calciumsupplement, en dat je dat zo mag gebruiken. Lekker dus, dat dat huisarts dat 's ochtends niet ook even vertelde, en de assistente eerder deze week. :angry:

Gisteravond een keer heel vroeg naar bed, lag er uiteindelijk lekker om half 9 in. Dus heerlijk lang geslapen, was wel even nodig... Vandaag een dagje thuis met de kinderen, lekker niks doen.
Pinkeltje gaat goed komen hoor!!! Ik duim voor je.

Viool daar ga je meisje. Wat een bijzondere dag.

Bengel ja kaartje gekregen hoor. En van Uma ook. Allemaal bedankt. De rest had ik al bedankt toch? Zo niet dan bij deze .

Rikst, ik wil je welmwat kleertjes toesturen. Tegen de tijd dat jij bevalt is A er al uit en ik weet niet zo goed wat ik met die spullen moet doen. Viool jou wil ik ook wel wat sturen als je wilt.
Lekker irritant, Tieger! De een zegt dit, de ander dat. Hopelijk helpt het magnesiumspulletje je!

En met zoon naar de dietist dus. Mijn oudste is ook veel te licht. Volgende maand wordt hij 5 en hij weegt 15,5 kilo...Maar nooit iemand die iets gezegd heeft over een dietist. Of komt dat omdat jij al met je zoon in het medisch circuit zit? Hoe moet je die extra kcalorien binnen zien te krijgen? Ik krijg er bij oudste echt niet meer in, hoor. En van volle producten gaat ie over zijn nek. Ook wel es slagroom door zijn toetje geprobeerd enzo. Maar dat lust hij gewoon niet. Hij heeft liever een stuk komkommer...

RW, wat heerlijk zo'n lekkere schaterende baby!

Echt zo lief!

Sardegna, fijn, dat het allemaal zo goed gaat daar!

Amalia, wat lief, van de kleertjes! Als je echt geen andere bestemming hebt, houd ik me graag aanbevolen!

Hier lijken de jongens zich erbij neergelegd te hebben, dat ze het deze vakantie toch echt met elkaar moeten doen. De rust is weder gekeerd!

Alleen tegen de avond is het standaard geklier. Nou ja, ik ben er blij mee zo.

Vandaag maar even een poetsdagje. Wat minder warm, dus dan moet het maar even. :-)

ok, ga weer aan de slag!
Blegh, ik kom echt gewoon nergens aan toe vandaag. Heb er ook totaal geen zin in, zou het liefste gewoon lekker in bed kruipen en niks doen. Maar dat kan helaas niet

Kinderen zijn nu even boven aan het spelen, hopelijk maken ze er niet een al te grote bende van...

Rikst, oudste is altijd al licht geweest, en we zijn 4 jaar geleden bij dezelfde diëtist geweest (in het ziekenhuis). En nu dus doorgestuurd door de longarts, omdat die wil uitsluiten dat het afvallen door zijn longafwijking komt. Hij is 106 cm, en 14 kg. En dus 4,5 jaar. Kun je kijken of jouw oudste er in de buurt komt

En die extra caloriën: door de vette varianten te gebruiken. Dus geen halfvolle melk, maar volle melk. Extra boter of olie door het eten, veel slagroomtoetjes en chocoladetoetjes. Geen Blueband goede start, maar margarine of roomboter op brood. Geen wit of bruin brood, maar volkoren.

En we krijgen dus extra calorierijke drankjes (soort suikerwater) toegestuurd, waar we de roosvicee mee aan kunnen maken, en iets als vervanger voor het ochtendpauzedrankje straks op school. Overigens krijgen we verschillende producten, en kunnen we eerst gewoon dingen uitproberen en kijken hoe het gaat. Wordt allemaal via het ziekenhuis geregeld, ook direct met de verzekering, en bezorging gaat via de post. Zullen de buren wel niet zo blij mee zijn, heb ook net het recept geregeld voor de luiers die we voor hem vergoed gaan krijgen. Dus een hoop pakjes kunnen bezorgd gaan worden

Maar de diëtiste zag ook wel in dat het net naar school gaan ook een aanslag op een kind is, qua vermoeidheid en hoeveelheid drinken enzo. Denk dat ik morgen de bso gewoon 's vraag of ze eens bij willen houden hoeveel hij nu precies eet en drinkt op een dag bij hun, dat we dat zelf ook eens kunnen bekijken. En straks op school maar eens moeten aangeven dat hij gewoon echt zijn brood op moet hebben, dan maar wat tempo erin. Zit er niet op te wachten om allerlei energieverrijkt spul naar binnen te moeten stoppen, terwijl hij met een normaal eetpatroon en voldoende tijd en tempo om te eten wel aan zijn caloriën zou komen.

Maar nu is het tijd voor een lunch, als we het toch over eten hebben
Pinkeltje wat een schrik! Hoop voor je op goed effect van alle medicijnen. En dan van het weekend weer lekker thuis, dat zou mooi zijn.

Hoe zou het met Viool gaan en met viool-meisje...
He meiden, ben er wel...maar even (of alweer) in een dip...t gaat goedkomen, maar op het moment is het niet makkelijk, m'n lichaam werkt niet mee en ik loop vaak tegen mijn grenzen op.

Pinkeltje, las in de gauwigheid dat je in het ziekenhuis ligt, sterkte meid, hoop dat de kleine zo lang mogelijk in je buik blijft!
nog geen babynieuws????

Dan ga ik even douchen, ga straks uit eten met een vriendinnetje!

sterkte adl
Oooh lig ik te slapen, best lang want de jongens Zijn we niet; mis ik een telefoontje van Viool!! Wat jammer... .

Maar een hele leuke VoiceMail van een onwijs gelukkig klinkende verse meisjesmoeder: ze is er en alles is goed gegaan!!!

Zie Hyves!
oeoeoeoeoeoeoe, snel naar hyves!!
hoera! o gelukkig begon me al zorgen te maken! ik ga naar hyves!!!
Joehoe, zit hier nog na een half uur met kippenvel ha ha. Ben zo blij voor Viool.

Dat kippenvelgebeuren komt door de hormonen hoor . Had ik bij de jongens de eerste maanden na de bevalling ook: kippenvel bij elk goed bericht hi hi.
En weet je wat zo leuk is: Tieger is de eerstvolgende die gaat bevallen!!!

Hoor je dat Pinkeltje: jouw jochie blijft dus gewoon lekker zitten hoor.
Tieger, het eten en drinken bijhouden klinkt als een goed idee.

ADL, natuurlijk zit je in een dip. Je hebt nogal wat te verwerken . Neem daar alle tijd voor.
quote:amalia schreef op 15 juli 2010 @ 17:01:

En weet je wat zo leuk is: Tieger is de eerstvolgende die gaat bevallen!!!

Da's waar ook
Viooltje heeft net een half uurtje met viooltje baby op de borst kunnen knuffelen, wat een wondertje .... Ze is zoooo lief!!!!
Gaaf Viool!!! Mag je haar dan ook proberen bij je te laten drinken?

Ha ha Tieger. Spannend hè? Nu gaan we jou stalken zodra je je te lang niet meldt
Viool wat een ontzettend mooi laatste berichtje is dat van jou. Ik hoop dat je zo nog heel veel met je meidje mag knuffelen. Wat heb jij je goed gehouden zeg al die weken. Je mag echt zo enorm trots op jezelf zijn en op je gezinnetje. Ik hoop dat jullie snel weer met z'n allen samen mogen zijn.

Wat een naar nieuws van Pinkel. Het lijkt wel of het hier alweer te lang goed was gegaan. Pinkel, houd je sterk hè, en we hopen dat je mannetje nog heel lang blijft zitten.
Tieger hoe ver ben jij nu dan? Wat leuk lijkt me dat om de eerst volgende in rij te zijn.

ADL neem je tijd hè! We begrijpen allemaal dat je nu in een heel moeilijke tijd zit, en dat je heel veeel te verwerken en op een rij te zetten hebt. Als je zo af en toe maar even langs komt om ons op de hoogte te houden. Sterkte!
Pinkeltje ik vind het zo rot voor je, beetje cliche maar ik kan me goed voorstellen hoe dit voelt meid! Ik hoop voor je dat het goed uitpakt en je gauw naar huis mag!

Even een ego mama post maar ik ben zo trots, de eerste melk ( heel klein beetje ) naar babymeisje en .... Morgen speels gaan proberen

@amalia meisje had net een flesje gehad, beetje miscommunicatie ( heel apart gezien ik heel duidelijk was over de borst) mn meisje was daarna harstikke slaperig dus ik dacht laat ik haar nou niet meteen een borst voorstellen, mn gevoel zei laat haar lekker liggen en toen ging ze zo lief pruttelen !!!
Pinkeltje, je gaat niet voordringen hoor, ben het wel met Amalia eens dat ik wel de volgende ben Al was het maar beter voor jouw knul.

Bengel, ik ben nu 33w3, ik loop een halve week achter op Viooltje. En jij wordt vanzelf een keer de eerstvolgende hoor, nog even geduld. Eerst ikzelf, dan Pinkeltje, dan Rikst, en dan mag jij

Vanavond nog even een proefrit gemaakt, in een 307sw. Was het toch niet helemaal, we hadden telkens het idee dat ie behoorlijk moest trekken. Plus dat ie ook een afwijking naar rechts had, de blower het niet deed, en man had het er net over dat ie ook al een half jaar op naam van de huidige eigenaar (= garage) staat. Dus ze hebben 'm al even, en waarschijnlijk hebben we 'm een paar weken ervoor ook al eens zien staan voor een veel hogere prijs.

Maar goed, de verkoper zat wel met het schaamrood op z'n kaken nog verder te zoeken, die zat flink te balen.

De kinderen lagen er in ieder geval laat in, hopelijk slapen ze wel goed. Ik vond jongste wel warm, en die bleek bij even temperaturen 39,5 te hebben. Even kijken hoe dat gaat vannacht, en hoe ze morgenochtend is. Iemand enig idee of dat gewoon van de drukte en vermoeidheid kan komen? Ze is verder namelijk wel vrolijk, hoewel ze vanavond wel wat stiller was.Maar goed, morgen maar even afwachten.

Nu in ieder geval naar bed! Trusten!
Goedemorgen!

Hier heel diep geslapen, was wel om 5 uur half wakker. Om kwart voor zes moest mn medicijnen bijgevuld worden, dus ik was nu echt wakker. De laatste longrijpingsspuit is er gisteren ingegaan...vanavond is alles helemaal ingewerkt. Buik was rustig, maar voelt nu weer geprikkeld. Alsof ik niks kan doen zonder een harde buik te krijgen. Soms schopt mn zoon ook zo hard dat ik er weer een harde buik van krijg... Maar goed, de arts komt vandaag en ik hoop dat ze gaat kijken wat de onrustige buik van gisteren met de ontsluiting heeft gedaan....

Tieger: jij mag van mij eerst hoor! Ik zal proberen alles tegen te houden ;)

Viool: wat fijn dat de bv op gang is gekomen en je meisje het al heeft gehad! Heb je al een keer aangelegd?

Straks even vragen of een zuster me wilt helpen met loskoppelen voor de douche...kan ik ook lekker schoon worden...

Geniet van het mooie weer vandaag!!
ADL al vroeg wakker dus maar wel diep geslapen. Dat is prettig. Ai die harde buiken klinken niet fijn. Hopelijk nemen die snel af.

Viool hoe is de eerste nacht gegaan?

Tieger op zoek naar een andere auto dus ;-(
ik denk dat je pinkeltje bedoeld amalia, heb jij wel goed geslapen

viool ben benieuwd hoe het met je is, krijg tranen in mijn ogen van je berichtje dat je haar al hebt vastgehouden wat superfijn dat het allemaal goed gaat!

pinkeltje hoop dat je buik snel wat rustiger word, fijn dat alle longrijpingsspuiten er nu inzitten pffff wat een toestand zeg

amalia hoe gaat het met jou? Red je het een beetje met 3 kinderen? Komt baby nog vaak s'nachts voor een voeding?

Ik ga zo met de kinderen naar de kinderboererij, hun lekker spelen en ik lekker zitten! Brood mee kan dochter daarna gelijk naar bed!
Hij zit er nog steeds in! We krijgen vandaag een rondleiding over de neo ic. Stel dat het morgen geboren wordt, wil ik eenbeeld hebben van wat de procedurs bij de bevalling zullen zijn, hoe een afdeling eruit ziet en eventueel ook hoe groot een kindje dan ongeveer is. Dan weten we eenbeetje wat te verwachten...

Maar...we houden nog moed. Vanmiddag wel wakker met eenkeiharde, pijnlijke buik. Ik moest ook plassen. Daarna nog twee keer een harde buik gehad en inmiddels is het weer rustiger...

RW: hoe was de kinderboerderij? Wel lekker weer daarvoor!

Tieger: al ideetjes voor een auto?

Bengel: hoe is het er nu mee? Voel je je al watbeter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven