Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Wat een handig topic dit!

Ik ben van plan om december/ januari ongeveer 3 weken naar Thailnad te gaan. Low budget, want huis gekocht dit jaar dus mijn spaarrekening is een echoput geworden hahaha. Ik ben de afgelopen 2 jaar naar Maleisie (ook Borneo) en Costa Rica geweest met een ruimer budget.

Maar ik heb dus de vraag wat 3 weken Thailand excl. ticket kost. Luxe is niet nodig, eten doe ik het liefst bij 'lokale' tentjes, het liefst slaap ik wel alleen maar af en toe delen is geen probleem.

Ik hoop dat jullie ervaren Thailandreizigers mij kunnen helpen!
Pfff als je echt low cost gaan, afhankelijk van waar je heen gaat natuurlijk want het noorden is goedkoper dan het zuiden, dan ben je aan slapen 5 tot 10 euro per nacht kwijt en aan eten bij lokale tentjes ook zoiets per dag (3x eten). Als je alleen een bak rijst of noedels eet lukt het ook voor 3 euro per dag trouwens. Je hebt echt niet veel nodig daar. Reizen met de (lokale) bus is ook spotgoedkoop. De meeste kosten gaan in je vliegticket zitten helaas, want die zijn in die periode echt reteduur.
Ticket technisch is het inderdaad niet de meest voordelige periode, maar kan niet eerder weg door verlof van collega en heel veel later ook niet door start van nieuwe opleiding.

Ik ben vooral van plan om naar het noorden te gaan en evt. een paar dagen relaxen in het zuiden te doen. Ik zie liever een bepaald gebied goed dan van alles een beetje, kan altijd nog eens terug!

Als ik de kosten weet kan ik kijken wat in budget past qua route. Hier lees ik in ieder geval al veel tips van wat je gezien/ gedaan moet hebben.
Ik wil gewoon even zeggen dat ik altijd heel blij wordt van dit topic en altijd veel goede ideeën opdoe! Dus iedereen die antwoorden geeft én iedereen die vragen stelt: tnx!!

Aansluitend op Bijenkoninging: als je in het zuiden en op de eilanden overnacht in een basic accommodatie in dec/jan, hoeveel ben je dan per nacht kwijt +/-? Ik dacht zelf aan tien euro. Red je het die maanden (die geloof ik duurder zijn want hoogseizoen, maar correct me if I'm wrong) met 800 euro per maand? Ik wil graag: bezienswaardigheden zien, (heel) af en toe een duik (als het echt de moeite waard is), simpel slapen en bij locals (stalletjes op straat) eten, maar wel graag een biertje 's avonds. Is dan 800 euro haalbaar per maand? Ik hoor erg wisselende verhalen..
Ik zat rond de 700/800 euro per maand, ik deed erg low-budget qua accomodatie (meestal 3/4 euro per nacht en de vreselijkste kamers met de hardste matrassen ) maar wel weer veel activiteiten, veel rondgereisd (een vlucht zelfs) en redelijk wat drankjes. In het zuiden is het inderdaad duurder, wil je een beetje normale accomodatie dan is dat inderdaad zo'n 10 euro. Maar als je vrij simpel wil slapen kan dat ook wel goedkoper. Ik denk dat dat dus wel moet lukken el_lebel! Ik was er trouwens in oktober/november en maart.

Duiken zou ik er zeker aanraden, ik heb gedoken op PhiPhi met Viking Divers en het was fantastisch. Het koraal is niet zo indrukwekkend, maar de verscheidenheid aan vis wel! Haaien, roggen, triggerfish, noem maar op Op Koh Phagnan heb ik ook gedoken, maar toen was de zichtbaarheid erg slecht. Een dagtrip met twee duiken koste zo'n 2000-2500 baht. Redelijk prijzig naar verhouding, maar dat zit dus ook bij die 700-800 in.
Voor de mensen die naar noord-thailand gaan: Ing Doi Guesthouse in Pai is echt fantastisch. Een klein guesthouse met mooie, schone bungalows, in een rustige omgeving, en werkelijkwaar goddelijk eten. Het is ook niet duur, ik geloof iets van 450 baht voor een 2 persoonsbungalow. Het wordt gerund door een Amerikaanse man en zijn Thaise vrouw, erg vriendelijke en behulpzame mensen.

Ing Doi guesthouse
Als je wilt duiken, kun je beter naar Tao gaan. Vanaf Phangan ga je meestal naar Sailrock en dan moet je inderdaad mazzel hebben met de visability. Op Tao heb je veel meer divesites.

Duiken op Tao begin bij 50 dollar voor 2 duiken en hoe meer je duikt des te goedkoper het wordt.
En nog even als je echt mooi wil duiken: similan eilanden. Kan alleen vanaf de boot dus een liveaboard of een dagtrip zijn de mogelijkheden. Niet goedkoop, dus als je echt low budget gaat is het niet te doen. Maar zo gaaf.
Woz, Mayou, Kaar.. thank yoooou! De Similan eilanden staan idd al op mijn lijstje, lijkt me heerlijk. Ik zit net de denken dat het natuurlijk wel goedkoper is wanneer je een kamer deelt, maar ik reis alleen, dus dat zal niet altijd lukken.
Hallo,

Ik heb niet alles gelezen maar wil graag weten of iemand wel eens in september naar Thailand is geweest. We willen namelijk graag gaan maar ik las dus dat in september de meeste regen valt. En als het om een bui gaat is het natuurlijk niet zo erg maar wel als het de hele dag zo'n beetje regent.
Lieve Thailandkenners,

Het is bijna zover..over drie weken vertrekken we! Veel zin in! Is de eerste keer Azie, dus ben erg benieuwd! Heb nog een paar kleine vraagjes:

Vriend wil graag zijn Padi halen, ik weet het nog niet. Wil wel een proefduik doen, maar misschien vind ik het niks en dus willen we graag naar een mooi (liefst zo rustig mogelijk) eiland waar het ook als niet-duiker goed toeven is. We dachten eerst aan Ko Tao (en dan het kleine eilandje daar linksboven), maar ik hoorde dat dat echt vooral een walhalla is voor duikers. Daarnaast ben ik bang dat het er slecht weer is in augustus. Wat is jullie ervaring hiermee? En hebben jullie misschien een (andere) goede tip voor een leuk eiland..?

En..wat is jullie ervaring met het laten maken van kleding in Bangkok? Is dat ook te doen voor bijv een jurk? Of zijn ze vooral goed in het maken van pakken? En is het dan handig om een voorbeeldplaatje mee te nemen of hebben ze daar ook van die voorbeeldboeken?

Heb nog een paar vraagjes, maar moet nu even weg, dus die stel ik graag later (als het mag :-))

Alvast bedankt!!
Hallo dames,

Ik vertrek morgen voor 6,5 weekjes naar Thailand, voor het eerst alleen rondreizen. Ik heb het topic al doorgespit en al vele tips opgeslagen.

Nu heb ik nog een praktische vraag.

Ik ga redelijk low budget, dwz goedkope guesthouses en hostels. Maar hoe doen jullie dat met waardevolle dingen, geld, paspoort e.d. Dragen jullie dit te alle tijden bij je? Of zijn er kluisjes in de guesthousen, zijn deze betrouwbaar? Of hebben jullie andere tips hiervoor.

Groetjes!
Bij guesthouses kun je je waardevolle bezittingen afgeven aan de receptie. Daar krijg je meestal een envelop die je zelf met een niettang of plakband dichtdoet. Daarna zet je je handtekening erop als een soort zegel. Zij doen het dan in een grote kluis. Het is in 10 jaar tijd altijd goedgegaan. Het is niet waterdicht, maar als je gewoon geld pint dan is het enige dat echt belangrijk is je paspoort. Je e-ticket mail je naar jezelf zodat je altijd bij een kopie kan.

Bij andere hotels/guesthouses heb je gewoon een gratis kluis op de kamer.
Ik hou het eigenlijk altijd bij me. Heb toch een rugzak bij me, kan dat dan ook mooi in.

Bonbonne, in augustus is het gewoon lekker op Tao hoor. En als je bijvoorbeeld op Au Leuk of Tanote gaat zitten is het supperrustige en nogal idyllisch! Een andere goeie bestemming voor je padi is Phi Phi, maar daar regent het waarschijnlijk wel dan.
Mayou, wat ontzettend vervelend wat er met je man gebeurd is. Sterkte!

Wij hebben zojuist geboekt naar Maleisie voor 3,5 week.
@Muze26: surfen kan enkel in bepaalde seizoenen. Ik zou er nu in ieder geval niet op rekenen. Overigens staat Thailand ook niet bekend om het surfen.

De nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai heb ik ook gedaan. Het beste zijn de slaapplekken zonder airco (met airco al snel te koud). Je moet er overigens wel snel bij zijn met de aankoop van treinkaartjes, want de slaapplekken zijn snel weg.

@Sunshinequeen: als het hotel / de guesthouse niet over een kluis beschikt kun je het ook altijd achterlaten in je backpack / koffer. Maar dan wel meet een slot erop. Dan heb ik gedaan. Zelf ben ik onderweg helaas van mijn tasje beroofd (zonder dat ik het door had).

Voor iedereen die gaat.. de Thaise eilanden (met name Koh Tao) en Chiang Mai zijn ECHT aanraders!
Oh, dat klinkt goed! Ko Tao ga ik zeker markeren in m'n Lonely Planet!

Iemand toevallig nog ervaring met het laten maken van kleding daar?
Ja kun je gewoon overal laten doen. In BKK in Lebua at State Towers zit een hele goeie kleermaker, maar die van Kao San Road zijn ook ok.

Kaar, thanks. Het gaat alweer beter met'm ondertussen. Zit onder de hechtingen, kneuzingen en blauwe plekken (en heeft vandaag ook nog een k..humeur!), maar niets wat niet overgaat gzd. De schrik is nu nog eigenlijk het grootst. We gaan dan ook voorlopig maar verder met de bus, wel zo verstandig.Grote kans dat we over 2 maanden lekker weer in Thailand zitten en wie weet zelfs wel weer op de fiets!

Weet je nu al wat je gaat doen in Maleisie?
Hmmm ik heb kaartjes gekocht voor de nachttrein maar elke keer alsik ze wil printen vanaf die site dan flikkert internet expolorer eruit....hopelijk kunnen we het doen met ons reserveringsnummer en bednummers..iemand daar ervaring mee?

ik heb met airco dus ik zal me warm aankleden niessie!

We hebben maar 2 weken,als het bevalt in Chaing Mai en omgeving gaan we misschien wel niet naar het Zuiden. Of begaan we dan een grotevergissing? Mijn vriend heefthet zo hysterisch druk gehad op zijn werk,dat we ook niet heel gehaast willen reizen ;)

nog 4 nachtjes slapen!
Nee ik vind dat geen grote vergissing. Heet noorden is erg mooi. Wat bijvoorbeeld erg leuk is om te doen is een vlottocht van Thaton naar Chiang Rai en dan onderweg op het vlot slapen of in een dorpje onderweg. Of doe het rondje CM - Pai - Mae Hon Son. Een trektocht door de jungle is ook geweldig. Die kun je trouwens ook vanuit Chiang Rai maken en dan nog ff naar de Golden Triangle. Er is zo veel te doen in het noorden. Veel plezier.

Mocht je nog een leuk guesthouse zoekn in CM, Awana house is leuk en erg centraal.
Nog 4 weken!! Ik krijg er steeds meer zin in

Ik vroeg me even wat af rondom Kho Tao.

We willen vanaf Surat Thani naar Koh Phangna, daar dan 2 nachten blijven en dan door naar Kho Tao.

Na Kho Tao willen we richting Bangkok en Kanchanaburi.

Mijn vragen

1. Hoe lang is het met de boot vanuit Surat Thani naar Kho Phangna?

2. Hoe reis je vanaf Kho Tao het beste naar Bang Kok?

Moeten we dan eerst weer terug naar Surat Thani? En hoe lang gaan we hier ongeveer over doen? Kunnen we misschien vliegen?
Nog 48 uur......:)

Het ligt aan de boot die je neemt.

Van Surat naar Samui is volgens mij een uur of 3. Phagnan is iets verder.

Van Koh Tao naar BKK kan je naar Chumpon en dan de bus of de trein.

Je kan ook de boot naar Samui nemen en dan vliegen.

Met de bus en de boot ben je een hele lange dag bezig.

Met de boot naar Samui en daarna vliegen is een stuk sneller.

Misschien moet je gewoon naar Chumpon gaan. Dan naar Tao, daarna naar Phagnan. Dan de boot naar Samui en vliegen naar BKK.
Oh ja dat is ook nog wel een reele optie! Bedankt!!

Ik vind het nog een behoorlijke puzzel haha....maar met de hulp hier van de kenners kom je een heel eind.

Dat zou dan trouwens betekenen dat we vanaf Kao Sok naar Chumphon moeten ipv Surat Thani, is dat wel te doen op 1 dag??

Heel veel plezier trouwens!!! Maar dat zal wel lukken :-)
Ik zit tussen alle pagina's te zoeken naar wat hotelnamen in bangkok maar kan het zo snel niet vinden.

Wie weet er toevallig nog een goed/leuk hotel in Bangkok waar we de eerste dagen kunnen doorbrengen en wat 'handig' ligt. (Koa san road?) Niet al te duur. (20/30 euro pp per nacht?)
Wij hebben net via Expedia.com (let op niet .nl !!) de 4-sterren Aspen Suites geboekt voor maar 39 dollar per nacht! (= ongeveer 30 euro, dus 15 euro p.p)

Erg mooi hotel, met mooi zwembad

Het hotel ligt vlak naast de skytrain en de metro schijnt ook dichtbij te zijn. Het ligt aan Sukhumvit Road, en ik hoor van veel mensen dat dat een leuke buurt is en minder hysterisch en "backpackerig" dan Kao San Road.

Wil je toch bij Kao San road dan is miischien New Siam II of New Siam River Side wel iets voor jullie??

Vooral deze laatste ziet er erg mooi uit en ligt om de hoek van Kao San Road.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven