Thailand Topic!
woensdag 30 juni 2010 om 11:43
Neele, op welke data is dat..? Kijk ik dan helemaal verkeerd? Wij willen rond 31 juli/1 aug vertrekken en zo'n vier weken later terugkomen. Is dus nog enigzins flexibel. Ik wilde boeken via de site van Emirates, maar de vlucht via D'dorf en Dubai heb ik gevonden op World ticket center. Op Emirates zijn de goedkopere vluchten pas weer beschikbaar vanaf 9 aug..
Oh, en we wonen wel heel westelijk in NL (kan niet meer westelijk eigenlijk haha).
Oh, en we wonen wel heel westelijk in NL (kan niet meer westelijk eigenlijk haha).
woensdag 30 juni 2010 om 11:53
Ja wij waren ook via Dusseldorf maar wij wonen in Eindhoven dus voor ons maakt het qua tijd/afstand niet uit of we via Dusseldorf,Schiphol of Brussel gaan het is allemaal ongeveer even lang rijden.
Als je via Dusseldorf gaat moet je trouwens wel zo lang mogelijk wachten met door de douane gaan want na de douane is er daar geen klap te beleven,wij wilden er nog wat eten maar er was haast niks te krijgen en ook maar 1 winkel.Niet net als op Schiphol.
(ik heb het wel over 2 jaar geleden dus weet niet of het inmiddels is veranderd)
Als je via Dusseldorf gaat moet je trouwens wel zo lang mogelijk wachten met door de douane gaan want na de douane is er daar geen klap te beleven,wij wilden er nog wat eten maar er was haast niks te krijgen en ook maar 1 winkel.Niet net als op Schiphol.
(ik heb het wel over 2 jaar geleden dus weet niet of het inmiddels is veranderd)
woensdag 30 juni 2010 om 12:24
woensdag 30 juni 2010 om 13:10
woensdag 30 juni 2010 om 13:15
woensdag 30 juni 2010 om 13:26
woensdag 30 juni 2010 om 13:39
Wauw, dat ziet er gaaf uit Neele! Heerlijk!!
Idd goed om op die tijden te letten ja..de vlucht die ik nu heb gevonden heeft op de heenweg iets minder dan 4 overstaptijd en op de terugweg een hele nacht..maar ik denk dat we dan gewoon een hotel boeken op Dubai. Tickets kosten overigens 750e, dus dat vind ik wel ok.
Idd goed om op die tijden te letten ja..de vlucht die ik nu heb gevonden heeft op de heenweg iets minder dan 4 overstaptijd en op de terugweg een hele nacht..maar ik denk dat we dan gewoon een hotel boeken op Dubai. Tickets kosten overigens 750e, dus dat vind ik wel ok.
woensdag 30 juni 2010 om 13:43
Wij zouden ook een hele nacht moeten wachten op de terugweg (geloof aankomst daar 23 uur en de volgende morgen 6/7 uur weer weg) heb er toen een stopover van gemaakt en 2 nachten een hotel geboekt want ik dacht eer je van het vliegveld af bent en in de stad ben je weer een paar uur verder en je moet er ook weer op tijd zijn dus vond ik dat voor die paar uurtjes die moeite niet.
Uiteindelijk is dat niet doorgegaan omdat we door de toestanden in BKK in dec 2008 niet terug konden vliegen en zijn doen vanaf Phuket direct naar Duss gevlogen.
Erg jammer want wilde Dubai graag eens zien.
Uiteindelijk is dat niet doorgegaan omdat we door de toestanden in BKK in dec 2008 niet terug konden vliegen en zijn doen vanaf Phuket direct naar Duss gevlogen.
Erg jammer want wilde Dubai graag eens zien.
woensdag 30 juni 2010 om 14:47
Ok, die stopover is ook wel een goed idee.. Hoewel Dubai volgens mij vooral heeel veel zand en heet is..!
En komen wij om 21u al aan en vertrekken de volgende ochtend pas na negenen, dus dan is één nacht nog wel te doen denk ik. Kunnen we toch even lekker slapen en daarna naar huis (dat heb ik altijd op de terugweg
). Heb al een hotel gevonden pal tegenover het vliegveld!
En komen wij om 21u al aan en vertrekken de volgende ochtend pas na negenen, dus dan is één nacht nog wel te doen denk ik. Kunnen we toch even lekker slapen en daarna naar huis (dat heb ik altijd op de terugweg

woensdag 30 juni 2010 om 16:16
Er gaan ICE treinen van Amsterdam rechtstreeks naar Dusseldorf HBF of Dortmund (geloof ik, 1halte voor Dusseldorf in ieder geval). 5 minuutjes wachten op de boemel naar het vliegveld en je bent er. Tickets kosten 19 euro enkele reis.
Ik vind Dusseldorf trouwens een geweldig vliegveld. Het is er hartstikke rustig, dus je hoeft nergens lang te wachten. Ik heb nooit bagage bij me (alleen een rugzak) dus van te voren inchecken en zo doorlopen naar de gate. Heerlijk.
Dubai is geweldig om een dag rond te lopen. Je kijkt je ogen uit daar. Geen zand te bekennen, alleen op het strand. Het is alleen wel kokend heet daar in juli-aug, graadje of 45 is normaal dan...
Neele, Shangri-La?? Geweldig!!! En dan zo voor de deur op de boot stappen...Zo'n pasje wil ik ook wel!
Ik vind Dusseldorf trouwens een geweldig vliegveld. Het is er hartstikke rustig, dus je hoeft nergens lang te wachten. Ik heb nooit bagage bij me (alleen een rugzak) dus van te voren inchecken en zo doorlopen naar de gate. Heerlijk.
Dubai is geweldig om een dag rond te lopen. Je kijkt je ogen uit daar. Geen zand te bekennen, alleen op het strand. Het is alleen wel kokend heet daar in juli-aug, graadje of 45 is normaal dan...
Neele, Shangri-La?? Geweldig!!! En dan zo voor de deur op de boot stappen...Zo'n pasje wil ik ook wel!
donderdag 1 juli 2010 om 09:17
Zal het nog even leuker maken....Ik zit in de Krungthep wing.
Daar heb je een butler, de hele dag gratis drankjes bij het zwembad, smiddags high tea, en sávonds cocktails en lekkere hapjes.
Het kost me 50 euro extra per dag maar met een kleuter die graag in het zwembad ligt en een hotel waar een kopje koffie al een euro of 6 kost is dat het wel waard....
Mayou, volgens mij moet jij best zo'n pasje kunnen krijgen.
Gewoon je ex werkgever opgeven.
En in Azie zit er overal Shangri La en je kan echt goede deals krijgen.
Nu gaan we waarschijnlijk ook in Chiang Mai er zitten.
Door het pasje kost een kamer dan 60 euro per nacht ipv de 200 die het anders kost....
Daar heb je een butler, de hele dag gratis drankjes bij het zwembad, smiddags high tea, en sávonds cocktails en lekkere hapjes.
Het kost me 50 euro extra per dag maar met een kleuter die graag in het zwembad ligt en een hotel waar een kopje koffie al een euro of 6 kost is dat het wel waard....
Mayou, volgens mij moet jij best zo'n pasje kunnen krijgen.
Gewoon je ex werkgever opgeven.
En in Azie zit er overal Shangri La en je kan echt goede deals krijgen.
Nu gaan we waarschijnlijk ook in Chiang Mai er zitten.
Door het pasje kost een kamer dan 60 euro per nacht ipv de 200 die het anders kost....
donderdag 1 juli 2010 om 10:38
Wauw Neele wat een geweldige kans.
Ik ben druk met het boeken van een vakantie en het zou Sumatra/Java/Bali worden, maar nu blijkt Sumatra een malaria gebied te zijn en ik doe een poging om zwanger te worden. Nu moet ik dus weer iets anders bedenken en de keus lijkt te vallen op iets luxe. Hebben jullie nog een leuk idee? We gaan 17 september t/m 8 oktober.
Ik ben druk met het boeken van een vakantie en het zou Sumatra/Java/Bali worden, maar nu blijkt Sumatra een malaria gebied te zijn en ik doe een poging om zwanger te worden. Nu moet ik dus weer iets anders bedenken en de keus lijkt te vallen op iets luxe. Hebben jullie nog een leuk idee? We gaan 17 september t/m 8 oktober.
donderdag 1 juli 2010 om 10:54
Geweldig Neele, ben echt jaloers!
Kaar, jammer dat je idee niet door kan gaan; lijken me erg mooie bestemmingen.. Tips vind ik lastig; ben nog niet op heel veel plaatsen buiten Europa geweest.. Maar na Thailand staat Nieuw-Zeeland ook hoog op ons lijstje; lijkt me ook prachtig! Alleen wel ver weg..
Wij hebben trouwens tickets! Gisteren geboekt, heel fijn!! Met alleen op de terugweg een overnachting in Dubai; op de heenweg maar 3 uur overstap. Gaat nu écht gebeuren, heel spannend! Kom jullie waarschijnlijk nog wel lastig vallen met wat vraagjes...

Wij hebben trouwens tickets! Gisteren geboekt, heel fijn!! Met alleen op de terugweg een overnachting in Dubai; op de heenweg maar 3 uur overstap. Gaat nu écht gebeuren, heel spannend! Kom jullie waarschijnlijk nog wel lastig vallen met wat vraagjes...

donderdag 1 juli 2010 om 11:14
Wij vertrekken 19 juli via Dusseldorff rechtstreeks naar bangkok. We gaan een vriendin van mij opzoeken die een prachtig huis heeft laten bouwen in Chiang Mai met zwembad, vervelend hoor
Daarna willen we nog een weekje naarhet Zuiden want mijn vriend wil graag surfen.
Heeft iemand tips voor een surflocatie?
En nog tips voor leuke overnachtingsadresjes in bangkok of het Zuiden of het Noorden?
Hoelang zouden jullie aanraden om in Bangkok te blijven?

Heeft iemand tips voor een surflocatie?
En nog tips voor leuke overnachtingsadresjes in bangkok of het Zuiden of het Noorden?
Hoelang zouden jullie aanraden om in Bangkok te blijven?
donderdag 1 juli 2010 om 21:27
Dan ga ik volgend jaar ook maar eens achter zo'n pasje aan, lijkt me wel wat, zo'n James aan het zwembad. In Chiang Mai ligt Shangri La ook al op zo'n lullige lokatie!
Kaar, balen van Sumatra, maar waarom ga je in plaats daarvan niet naar Gili Trawangan na Bali. Daar heb je redelijk luxe accommodatie en geen malaria. Houdt er wel rekening mee dat er in Indonesie wel regelmatig dengue voorkomt, dus overdag ook goed smeren (als dat kan)
Heb ook nog nooit surfers gezien in Thailand. Geloof ook niet dat het daar gedaan wordt.
Kaar, balen van Sumatra, maar waarom ga je in plaats daarvan niet naar Gili Trawangan na Bali. Daar heb je redelijk luxe accommodatie en geen malaria. Houdt er wel rekening mee dat er in Indonesie wel regelmatig dengue voorkomt, dus overdag ook goed smeren (als dat kan)
Heb ook nog nooit surfers gezien in Thailand. Geloof ook niet dat het daar gedaan wordt.
vrijdag 2 juli 2010 om 11:24
maandag 5 juli 2010 om 12:06