Thailand Topic!
maandag 21 juni 2010 om 09:21
wij gaan in augustus en dat is ook nog regenseizoen
Hoor wisselende verhalen, maar volgens mij valt het mee en heb je gewoon elke dag een flinke bui en misschien soms een hele dag regen.
Maar het is goedkoper, rustiger en groener in Thailand in het regenseizoen.
Ik zou écht alleen gaan hoor!
Wat is er nou eng aan alleen het vliegtuig nemen? Ik neem aan dat je ook wel eens alleen de bus of trein hebt gepakt?
Ik begrijp nooit zo goed wat mensen zo eng vinden aan luchthavens. Alles staat duidelijk aangegeven en je moet wel echt heel dom zijn wil je je vliegtuig niet kunnen vinden.
En als je eenmaal in dat vleigtuig zit, tsja...dan kan je 12 uur lang toch alleen maar zitten en een boekje lezen dus wat kan daar fout aan gaan??
Ik zou geen groepsreis boeken....vriendin van mij heeft dat ooit met haar ouders gedaan en die zei dat ze continu in die bus gepropt werden op weg naar wéér een bezienswaardigheid.
JUIST Thailand is zooooo geschikt om alleen te reizen, écht....trust me.
Hoor wisselende verhalen, maar volgens mij valt het mee en heb je gewoon elke dag een flinke bui en misschien soms een hele dag regen.
Maar het is goedkoper, rustiger en groener in Thailand in het regenseizoen.
Ik zou écht alleen gaan hoor!
Wat is er nou eng aan alleen het vliegtuig nemen? Ik neem aan dat je ook wel eens alleen de bus of trein hebt gepakt?
Ik begrijp nooit zo goed wat mensen zo eng vinden aan luchthavens. Alles staat duidelijk aangegeven en je moet wel echt heel dom zijn wil je je vliegtuig niet kunnen vinden.
En als je eenmaal in dat vleigtuig zit, tsja...dan kan je 12 uur lang toch alleen maar zitten en een boekje lezen dus wat kan daar fout aan gaan??
Ik zou geen groepsreis boeken....vriendin van mij heeft dat ooit met haar ouders gedaan en die zei dat ze continu in die bus gepropt werden op weg naar wéér een bezienswaardigheid.
JUIST Thailand is zooooo geschikt om alleen te reizen, écht....trust me.
maandag 21 juni 2010 om 09:28
In Juli is het idd regenseizoen. Maar ik ga dan ook en ben al vaker geweest. Dat is het lekkere aan ongepland gaan reizen. Regent het ergens? Dan ga je er weg en ga je naar een plek waar de zon wel schijnt.
Het regent echt geen dagen achtereen en soms zie je helemaal geen regen. Maar als je die ziet is het vaak een uur of twee per dag heel hard en dan is het weer over. Het is gewoon heel warm dus je hebt er echt geen last van.
Het regent echt geen dagen achtereen en soms zie je helemaal geen regen. Maar als je die ziet is het vaak een uur of twee per dag heel hard en dan is het weer over. Het is gewoon heel warm dus je hebt er echt geen last van.
maandag 21 juni 2010 om 23:59
quote:Cocktaildress schreef op 21 juni 2010 @ 09:21:
Ik vind vliegen sowieso al enorm eng. Zo lang 'vast zitten' op 1 plek, er niet uit kunnen en dan heb ik ook nog neerstortscenario's in mijn hoofd...
Ik vind vliegen sowieso al enorm eng. Zo lang 'vast zitten' op 1 plek, er niet uit kunnen en dan heb ik ook nog neerstortscenario's in mijn hoofd...
dinsdag 22 juni 2010 om 10:29
quote:Caroo83 schreef op 21 juni 2010 @ 23:59:
[...]
Ja, je kan het jezelf heel moeilijk maken. Ik vind vliegen ook doodeng maar als ik het niet doe, zie ik niets van de wereld.
En als je neerstort....?
Dan ben je dood.
[...]
Ja, je kan het jezelf heel moeilijk maken. Ik vind vliegen ook doodeng maar als ik het niet doe, zie ik niets van de wereld.
En als je neerstort....?
Dan ben je dood.
dinsdag 22 juni 2010 om 12:18
@ Caroo: ik heb een paar jaar terug 3 weken alleen rondgetrokken aan de Oostkust van amerika. GEWELDIG! Soms dagen alleen doorgebracht, dan weer met mensen die ik in een hostel leerde kennen. Echt doen hoor! Je voelt je zo zelfstandig en stoer en je kan heerlijk doen wat jij wilt.
Weer even on topic:
Weet iemand hoe ernstig de Andaman Zee verstoord is in Augustus? Ik lees hier en daar verhalen over wilde zeeen.
Nou willen wij vanaf Phuket naar Koh Phi Phi en vanuit daar naar Krabi varen. Maar is dat wel te doen in augustus of kan je er dan wel vanuit gaan dat de zee te wild is??
Ik heb nu ongeveer een globaal reisschema gemaakt waar we ons ongeveer aan willen houden, maar hier en daar zitten nog wat vraagtekens omdat ik bijv. geen idee heb over de snelste verbindingen van hier naar daar.
Ook weet ik niet of we na aankomst op Phuket de volgende dag al meteen verder moeten reizen of dat Phuket ook wel leuk is? Ik hoor van veel mensen van niet namelijk.
19 aug. : aankomst op Phuket (8:00 s morgens)
20 aug.: Phuket - Koh Phi Phi
21 aug.: Koh Phi Phi
22 aug.: Koh Phi Phi - Krabi
23 aug.: Krabi
24 aug.: Krabi - Kao Sok
25 aug.: Kao Sok
26 aug. Kao Sok
27 aug. Kao Sok - via Surat Thani - naar Koh Phangan
28 aug.: Koh Phangan
29 aug.: Koh Phangan - Koh Tao
30 aug.: Koh Tao
31 aug.: Koh Tao
1 sept.: Koh Tao - Chumphon (en dan met nachttrein meteen naar Bangkok of dagje Chumphon?)
2 sept.: Chumphon - Bangkok
3 sept. Bangkok Kanchanaburi
4 sept. Kanchanaburi
5 sept. Jungle Rafts hotel
6 sept. Jungle Rafts hotel
7 sept. Jungle Rafts - Bangkok
8 sept. Bangkok
9 sept. Bangkok (we vliegen om 7 uur 's avonds naar Amsterdam)
Is dit een beetje een logische indeling? Of zitten er te veel eilanden in? Ik weet niet in hoeverre die allemaal heel erg van elkaar gaan verschillen.
Volgens mij is het rondom Koh Tao ook rustiger qua weer dan rondom Krabi en Phi Phi.
Alle tips weer welkom!!
Weer even on topic:
Weet iemand hoe ernstig de Andaman Zee verstoord is in Augustus? Ik lees hier en daar verhalen over wilde zeeen.
Nou willen wij vanaf Phuket naar Koh Phi Phi en vanuit daar naar Krabi varen. Maar is dat wel te doen in augustus of kan je er dan wel vanuit gaan dat de zee te wild is??
Ik heb nu ongeveer een globaal reisschema gemaakt waar we ons ongeveer aan willen houden, maar hier en daar zitten nog wat vraagtekens omdat ik bijv. geen idee heb over de snelste verbindingen van hier naar daar.
Ook weet ik niet of we na aankomst op Phuket de volgende dag al meteen verder moeten reizen of dat Phuket ook wel leuk is? Ik hoor van veel mensen van niet namelijk.
19 aug. : aankomst op Phuket (8:00 s morgens)
20 aug.: Phuket - Koh Phi Phi
21 aug.: Koh Phi Phi
22 aug.: Koh Phi Phi - Krabi
23 aug.: Krabi
24 aug.: Krabi - Kao Sok
25 aug.: Kao Sok
26 aug. Kao Sok
27 aug. Kao Sok - via Surat Thani - naar Koh Phangan
28 aug.: Koh Phangan
29 aug.: Koh Phangan - Koh Tao
30 aug.: Koh Tao
31 aug.: Koh Tao
1 sept.: Koh Tao - Chumphon (en dan met nachttrein meteen naar Bangkok of dagje Chumphon?)
2 sept.: Chumphon - Bangkok
3 sept. Bangkok Kanchanaburi
4 sept. Kanchanaburi
5 sept. Jungle Rafts hotel
6 sept. Jungle Rafts hotel
7 sept. Jungle Rafts - Bangkok
8 sept. Bangkok
9 sept. Bangkok (we vliegen om 7 uur 's avonds naar Amsterdam)
Is dit een beetje een logische indeling? Of zitten er te veel eilanden in? Ik weet niet in hoeverre die allemaal heel erg van elkaar gaan verschillen.
Volgens mij is het rondom Koh Tao ook rustiger qua weer dan rondom Krabi en Phi Phi.
Alle tips weer welkom!!

dinsdag 22 juni 2010 om 14:58
Americagirl, voor mij zou het teveel eiland zijn, maar ik ben geen type om wekenlang aan het strand te hangen. Of wil je ook (leren) duiken? Dan kun je eventueel ergens een paar extra dagen blijven en een cursus / serie duiken boeken (krijg je soms nog korting p je overnachtingen ook).
Alternatief voor de nachttrein naar Bangkok is vliegen vanaf Surat Thani, met Nok Air of AirAsia.
Mocht je trouwens nog ruimte hebben in je koffer / rugzak dan even binnenlopen bij Nittaya (Chakrawong, om de hoek van Kao San Road), hele lekkere currypasta's in goede verpakking!
Alternatief voor de nachttrein naar Bangkok is vliegen vanaf Surat Thani, met Nok Air of AirAsia.
Mocht je trouwens nog ruimte hebben in je koffer / rugzak dan even binnenlopen bij Nittaya (Chakrawong, om de hoek van Kao San Road), hele lekkere currypasta's in goede verpakking!
dinsdag 22 juni 2010 om 15:16
Ik vind het op zich wel een goede indeling. Misschien moet je iets meer rustpunten inbouwen, want nu ga je wel na 1 à 2 nachten alweer door naar de volgende bestemming. Ik blijf het altijd zeggen: denk erom je bent in de tropen. Reizen van A naar B is een hele onderneming. Je moet je spullen weer inpakken, uitchecken, op transport wachten, wachten op de bus/boot/trein, weer wachten op transport. Voor je het weet is de dag weer voorbij. Natuurlijk niet tussen Koh Phangan en Koh Tao. Maar bijvoorbeeld wel van Khao Sok naar Surathani. Als je niet gaat duiken, zou ik een dagje Tao inruilen voor Phangan en als je geld over hebt zou ik er een binnenlandse vlucht ingooien.
dinsdag 22 juni 2010 om 15:53
Bedankt!
Ja ik weet dat het heel anders reizen is dan bijv. in Amerika. Ik heb het alleen nog nooit ervaren
Ik dacht trouwens dat Kao Sok naar Surat Thani maar een kleine 2 uurtjes reizen was? Of is dat puur op google maps gebaseerd en is het veel lastiger om uit dat park weg te komen?
Misschien dat we Phi Phi wel schrappen (ivm met de eventueel wilde zee daar ook). Een binnenlandse vlucht behoort zeker tot de mogelijkheden, waar zou je die het beste aanraden?
Van Surat Thani naar Bangkok bijvoorbeeld?
Mijn vriend wilde eigenlijk ook nog graag naar Chiang Mai maar mijn hemel, we zouden eigenlijk niet weten waar dat nog in te passen valt
Ja ik weet dat het heel anders reizen is dan bijv. in Amerika. Ik heb het alleen nog nooit ervaren
Ik dacht trouwens dat Kao Sok naar Surat Thani maar een kleine 2 uurtjes reizen was? Of is dat puur op google maps gebaseerd en is het veel lastiger om uit dat park weg te komen?
Misschien dat we Phi Phi wel schrappen (ivm met de eventueel wilde zee daar ook). Een binnenlandse vlucht behoort zeker tot de mogelijkheden, waar zou je die het beste aanraden?
Van Surat Thani naar Bangkok bijvoorbeeld?
Mijn vriend wilde eigenlijk ook nog graag naar Chiang Mai maar mijn hemel, we zouden eigenlijk niet weten waar dat nog in te passen valt

dinsdag 22 juni 2010 om 16:13

dinsdag 22 juni 2010 om 16:34
Zover ik weet zijn er maar twee rechtstreekse vluchten vanuit het zuiden naar Chiang Mai en gaat verder alles via Bangkok (ook prima te doen, alleen oppassen dat je wel van hetzelfde vliegveld doorvliegt).
AirAsia vliegt de route Phuket - Chiang Mai
Bangkok Airways vliegt Koh Samui - Chiang Mai (duur)
Ander idee is Chiang Mai te bewaren tot een volgende keer, want het noorden verdient meer dan een paar dagen (ik 'moet' er ook nog eens terugkomen).
AirAsia vliegt de route Phuket - Chiang Mai
Bangkok Airways vliegt Koh Samui - Chiang Mai (duur)
Ander idee is Chiang Mai te bewaren tot een volgende keer, want het noorden verdient meer dan een paar dagen (ik 'moet' er ook nog eens terugkomen).
dinsdag 22 juni 2010 om 18:33
Ik vind het een veel te druk schema en zou of Phi Phi schrappen, of Krabi, of allebei want het kan inderdaad flink spoken dan daar, en wat Kaar zegt.Ik ben een keer in september in Phuket geweest. Was verlaten en het regende constant.
Chiang Mai bewaren voor de volgende keer en dan meteen combineren met een rondje noorden (Chiang Rai, Thaton, Pai, Mae Hon Son)
Chiang Mai bewaren voor de volgende keer en dan meteen combineren met een rondje noorden (Chiang Rai, Thaton, Pai, Mae Hon Son)
woensdag 23 juni 2010 om 12:34
maandag 28 juni 2010 om 23:07
Ik las hier al het een en ander over muggen in Thailand. Is het ook zo dat je een klamboe moet meeslepen of is een beetje insmeren voldoende? Of valt het wel mee in augustus?
Ik las op internet dat ze ook aanraden om met lange mouwen/lange broek te lopen maar dat lijkt me wel ver gaan? Of juist niet?
Ik las op internet dat ze ook aanraden om met lange mouwen/lange broek te lopen maar dat lijkt me wel ver gaan? Of juist niet?
dinsdag 29 juni 2010 om 06:10
woensdag 30 juni 2010 om 11:25
Ik heb ook nog even een vraagje.. Ben heel pissig op mezelf omdat ik te lang heb gewacht met boeken (wilde steeds nog ééven verder kijken) en de vluchten naar BKK nu (surprise!) niet meer beschikbaar zijn op de gewenste data :-S
Ik kom nog wel tickets tegen vanaf Dusseldorf. Dan vliegen we naar Dubai en stappen daar over naar BKK. Is dat te doen of wordt het dan wel een heel lange reis..?
Ik kom nog wel tickets tegen vanaf Dusseldorf. Dan vliegen we naar Dubai en stappen daar over naar BKK. Is dat te doen of wordt het dan wel een heel lange reis..?
woensdag 30 juni 2010 om 11:28
woensdag 30 juni 2010 om 11:31
Is wel te doen bonbonne vond ik zelf.Wij hadden daar een wachttijd van 3 uur maar hadden een beetje vertraging en hebben er geloof ik 1,5 uur moeten wachten.De tijd was vrij snel om en ik vond het wel fijn om even de benen te strekken en me op te frissen.
Ik neem aan det het om een vlucht met Emirates gaat?ik was erg te spreken over de service in de lucht en het eten smaakte ook goed en een personal entertainment system.
Ik neem aan det het om een vlucht met Emirates gaat?ik was erg te spreken over de service in de lucht en het eten smaakte ook goed en een personal entertainment system.
woensdag 30 juni 2010 om 11:36
Wauw, wat een snelle reactie, bedankt!
Die overstap in Dubai is dus wel ok? Vind het zelf ook wel fijn om even de benen te kunnen strekken en naar een normaal toilet te kunnen enzo. Die overstap wilden we dus sowieso al wel doen, alleen zouden we nu dan ook nog via Dusseldorf vliegen. Dus die reistijd daarheen komt er dan ook nog bij. Zijn jullie ook via D'dorf gegaan Dolfje? We gaan inderdaad met Emirates; hoor ook veel goede verhalen over die maatschappij, dus dat is fijn!
We willen vandaag echt boeken, want mijn vriend is 'lichtelijk' pissed over mijn uitstelgedrag.....
Die overstap in Dubai is dus wel ok? Vind het zelf ook wel fijn om even de benen te kunnen strekken en naar een normaal toilet te kunnen enzo. Die overstap wilden we dus sowieso al wel doen, alleen zouden we nu dan ook nog via Dusseldorf vliegen. Dus die reistijd daarheen komt er dan ook nog bij. Zijn jullie ook via D'dorf gegaan Dolfje? We gaan inderdaad met Emirates; hoor ook veel goede verhalen over die maatschappij, dus dat is fijn!
We willen vandaag echt boeken, want mijn vriend is 'lichtelijk' pissed over mijn uitstelgedrag.....