Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
@ bergamot: heel erg bedankt voor de site! Handig!
Nou, hier gaan we ook bijna vertrekken! Spannend! Ben echt een nitwit wat betreft backpacken (eerste keer), dus ben heel benieuwd..

Heb net mijn tas als 'proef' in ingepakt (lekker suf haha) en heb nu 't volgende mee: 5 hemdjes/10 strings/2 BH's/3 jurkjes/3 shorts/2 bikini's/badlaken in vacuümzak /VOLLE toilettas/slippers/ballerina's en nog andere kleine dingetjes zoals waslijn, zonnehoed, wasbakstop, etc etc. In het vliegtuig doe ik een lange broek aan, met shirtje met lange mouwen en een vestje met gympen. Is dit een beetje ok? Of veel te veel..? Sarong en lakenzak wil ik graag in Bangkok kopen.

Onze route staat niet heel vast, maar is globaal als volgt:

- Aankomst BKK

- 3 nachten BKK

- Ayutthaya (2 dagen)

- Nat. park Khao Yai (2 dagen

- Sukhotai (2 dagen)

- Mae Sot (2 dagen)

- Chiang Mai en omgeving (7 dagen)

- Vlucht naar Ko Samui (3 dagen)

- Ko Tao om te duiken (7 dagen)

- vlucht vanaf Samui naar BKK

Als we dit aanhouden hebben we nog een paar dagen over, dus er zit nog ruimte in. Maar ik twijfel of we vanaf het nationale park niet recht omhoog moeten gaan naar het noord-oosten, dus richting Khorat, Khon Kaen etc. En dan vanaf daar naar Chiang Mai.. Dit omdat het daar volgens mij wat minder toeristisch is.. Wat vinden jullie? En is Mae Sot leuk? Of kunnen we die dagen beter bij Sokuthai trekken..? Misschien willen we ook nog naar Kanchanaburi; dat zou dan ook vanuit BKK moeten. Hmm.

Lastig, er is zoveel moois!!
Hey Bonbonne!

Leuk dat je de inhoud van je backpack opnoemde, ik ben zelf net een beetje aan het bedenken wat ik allemaal zal meenemen.. zo min mogelijk (maar waarschijnlijk toch net iets teveel haha). Ik denk dat ik wel ongeveer hetzelfde meeneem als jou.

Die wasbak stop is een goeie trouwens!

Ik kan je helaas geen advies geven over de rest.. ik moet het zelf ook nog gaan meemaken.

Heel veel plezier alvast!
Eerlijk gezegd vind ik dat je wel erg veel bij je hebt. Shirts, jurkjes, shorts, slippers etc kun je daar kopen voor 3x niks. Waslijn en wasbakstop is ook niet nodig want je kunt overal je kleren laten wassen voor 50 cent per kilo. Badlaken, veel te zwaar en teveel plek kwijt. Koop daar een pareo of 2, veel lichter en net zo handig. En - belangrijk - zo hou je lekker veel plek over voor spullen om mee naar huis te nemen!

Je route ziet er goed uit trouwens
quote:mayou schreef op 23 juli 2010 @ 20:06:

Pollewopper, ik hoop het voor je!

Americagirl, wat trek je weinig tijd uit voor Phangan (Phang Na ligt bij Phuket en ik neem aan dat je niet dat bedoelt) en Samui. Ach dat kun je inderdaad ter plekke veranderen, want er gaan boten zat heen en weer. Verder wel een goed programma lijkt me. Chiang Mai is zo leuk!!

Ja we hadden zoiets van: we hebben Koh Tao een paar dagen, en dan nog bijna 2 dagen Phangan (we gaan s'morgens vroeg met de boot van Tao en de 2e dag aan het eind van de dag pas naar Samui). En we hebben ook al 2 dagen Phuket, op zich hebben we dan wel genoeg eilandjes gedaan toch?

Samui hoeven we niet te zien, hoor van veel mensen dat het erg toeristisch is en we komen er eigenlijk alleen omdat we naar Chiang Mai willen vliegen.

Even een hele stomme vraag misschien maar neemt iemand wel eens een spijkerbroek mee naar Thailand? We gaan in augustus/september. Ik heb echt geen idee of dat handig is of dat je dat ding echt nooit aan zult hebben
quote:mayou schreef op 26 juli 2010 @ 08:07:

Eerlijk gezegd vind ik dat je wel erg veel bij je hebt. Shirts, jurkjes, shorts, slippers etc kun je daar kopen voor 3x niks. Waslijn en wasbakstop is ook niet nodig want je kunt overal je kleren laten wassen voor 50 cent per kilo. Badlaken, veel te zwaar en teveel plek kwijt. Koop daar een pareo of 2, veel lichter en net zo handig. En - belangrijk - zo hou je lekker veel plek over voor spullen om mee naar huis te nemen!

Je route ziet er goed uit trouwens

Oh is dat al te veel?? haha, nou dan krijg ik het nog zwaar straks als ik moet gaan inpakken.

Trouwens een tip ipv een badlaken: koop een hammam-doek!

Die zijn veel lichter, platter én drogen enorm snel.

Maar je kan in Thailand dus wel goed leuke jurkjes en zo kopen?

Ik heb namelijk maar 2 jurkjes en 2 korte broeken en dat leek me eigenlijk zo weinig.
Haha, ik vond het voor mijn doen ook al heeel weinig!

Maar Mayou, jij bent een stuk meer ervaren dan, dus ik ga kijken wat ik thuis kan laten.. Vind dat mijn eigen hemdjes vaak toch het lekkerst zitten. Maar dat badlaken neemt idd wel erg veel plek in. Ik ga voor een pareo of hammam-doek denk ik! Thanks voor de goede tip :-)

Nemen jullie trouwens altijd zo'n moneybelt mee? Of zo'n ding om je nek? Dat lijkt me echt niet lekker zitten eigenlijk..

Tumtummie, weet je al welke vlucht je gaat nemen? Ik heb ook nog gekeken en Nokair is inderdaad echt veel goedkoper! Wij willen nu van Chiang Mai naar BKK en dan door naar Ko Samui. Is dus niet rechtstreeks, maar ja.. Misschien dat iemand nog een tip heeft voor een mooi (liefst zo uitgestorven mogelijk haha) eiland in de buurt van Ko Tao?
@bonbonne Ik vind mijn eigen hempjes/broeken ook vaak het lekkerst zitten en achja het zal wel meevallen met dat sjouwen :P Ik heb een hele dunne strandlaken dus dat is wel heel handig.

Ik denk dat wij een retourtje BKK- Chiang Mai doen en van BKK naar Surat Thani. Misschien dat we ipv 1 vlucht nog een keer met de trein overdag gaan omdat we dan nog wat zien, hoewel zo'n treinreis mij wel heel lang lijkt.

Weet iemand toevallig hoe lang het reizen is met de trein van Bangkok naar Chiang Mai? Ik denk dat we dan dus een trein overdag nemen om wat te zien.. (ik twijfel nog)
Sawadee Ka!!!!

Vanuit een zonovergoten Chiang Mai groet ik jullie.

Heerlijk hier. Ondanks regenseizoen in de vier dagen dat we hier nu zijn in het noorden pas 1 buitje.

In BKK hadden we er meer in de vier dagen dat we daar waren.

We zijn met een huurauto van BKK hier naartoe gereden en gaan morgen weer richting BKK terug.

Hotels vooraf boeken of via internet...ik weet het niet.

Ik houd van dure hotels en dan is binnen wandelen vaak duurder.

Heb hier in CM ook een werelddeal maar wel vooraf geregeld over de mail.

Onderweg hebben we ergens overnacht dat ik op internet had gevonden maar nog niet had vastgelegd. En dat kostte hetzelfde als via internet.

Op Koh Tao hebben we wel vooraf geboekt. Maar dat is omdat we met een groepje daar naartoe gaan en graag samen willen zitten. Tel daar mijn luxe wensen bij op en dan moet je nu wel vooraf boeken. Het is daar immers hoogseizoen.

Wij wilden 1e klas met de trein en konden ook geen kaartjes meer krijgen. En dat 10 dagen vooraf.

Nu gaan we 2e klasse, ook goed.

Mayou, waar hang jij uit?
De trein van BKK naar Chaing Mai doet er overigens 12 uur over.
Wij gaan over 2 weekjes naar Thailand en ik ben nu ook bezig met wat allemaal (niet) mee te nemen! Nou lees ik over die hamam handdoek, waar zou je die eventueel kunnen kopen? En is dat dan ook gelijk een strandhanddoek?

We gaan vanavond onze route proberen uit te stippelen
Ik heb me toevallig onlangs een ongeluk gezocht naar die hammam doeken want een vriendin wilde er 1 voor haar verjaardag

Zijn vrijwel nergens te koop behalve bij www.ottomania.nl in Haarlem . En die hebben ook een verkooppunt in Delft: Rivendel, op de Brabantse turfmarkt.

Maar verder zou ik het niet weten

Bij Ottomania kan je wel online bestellen.
Waarom koop je niet gewoon in Thailand een stuk of wat sarongs? Ik heb nooit meer handdoeken mee, ze zijn zo droog en handig voor van alles en nog wat. Veel goedkoper en op iedere hoek te koop.
Of wat wij ook vaak doen: een tweepersoons hangmat kopen op Kao San Road en die gebruiken als badlaken voor 2 en dan heb je meteen iets om lekker in te hangen 's avonds. Ik heb ook altid een stuk of 2 paro's/sarongs bij me. Die gebruik ik als laken, handdoek, badlaken, rok, jurk, hoofddoek. Zo makkelijki.

Bonbonne het is maar een idee hoor. Als jij je prettig voelt met wat je meeneemt, lekker doen. Ik ben er alleen met de jaren achter gekomen dat voor mij 'hoe lichter hoe beter' het beste werkt. Ik heb dan ook alleen nog maar een daypack bij me met het hoognodige aan kleding.

Neele, zit je in CM dan ook in het Shangri La? en hoe was BKK?

Wij zitten nu nog in Turkije, maar vliegen morgen terug naar Nederland om over een maand door te vliegen naar Thailand/Maleisie. (jaaaaa) Fietsen gaan mee maar eerlijk gezegd weet ik niet of we doorgaan daar.
Goeie vraag trouwens Americagirl over een spijkerbroek meenemen. Dat vraag ik me nou ook af. Ik neem 1 legging mee als iets 'langs' en de rest 3-kwarts of kort. Zou een spijkerbroek handig zijn (in augustus) of draag je hem inderdaad nooit?

En gelijk nog een vraag. Misschien rare vraag maar ik vraag het me echt af, is toch allemaal gesleep met die dingen.

Eigenlijk neem ik liever niet mijn allstars mee omdat ik altijd op slippers loop. Of is het wel handig om dichte schoenen mee te nemen? (voor tempels? of hoeft dat niet?) We gaan niet de jungle in.
Ik weet niet hoe het in augustus is, omdat ik altijd in jan/feb/mrt ga, maar een spijkerbroek is zo warm en plakkerig. Daar zou ik echt geen zin in hebben. Qua warme kleding heb ik altijd alleen maar de kleding bij me die ik in het vliegtuig draag. Dus een joggingbroek, een shirt met lange mouwen en all stars. Eigenlijk gaat alles onder in de tas zodra we aankomen. Helemaal als je een periode aan het strand vertoeft, dan draag ik alleen nog een paar favoriete jurkjes of een fishermans pants met een hemdje. Ik zie wel vaak jongens in een spijkerbroek lopen, maar mij niet gezien. Volgens mij is dat het minst comfortable kledingstuk.
Kao Yai National Park is echt prachtig. Een aanrader om naar toe te gaan!
Spijkerbroek zou ik niet meenemen of het moet een hele soepele dunne zijn.Ik had van die linnen broeken mee 2 lange en 2 korte.Vriend had er een mee want had hij aan op de heenweg nou die broek heeft 3 weken in de koffer gezeten.Veel te warm.
Wat leuk om te horen dat het Kao Yai National Park zo mooi is! Ben erg benieuwd! Heb daar toevallig ook (in de buurt) geslapen Mriek? Leuke tips? :-)

Ik neem ook geen spijkerbroek mee; lijkt me erg warm en zwaar.. Doe een linnen lange broek aan met gympen en een shirtje met lange mouwen en een vestje. Dan heb ik twee kledingstukken bij me met lange mouwen en denk dat dat wel ok is.. Mocht het koud worden, dan doe ik wel een paar lagen over elkaar aan en wikkel me in een sarong. Voila, nog een functie van die doek

Tumtummie, een paar dichte schoenen is wel handig als je de jungle in wilt denk ik.. Neem zelf slippers mee, oude ballerina's die ik daar laat en doe in 't vliegtuig gympen aan, van die stoffen dingen die heel licht (en lelijk!!) zijn. Hoorde ook dat als je gaat fietsen bijv (wij willen een dagtocht doen in BKK bijv) slippers niet zo handig zijn, dus dan doe ik die ballerina's aan. Idem als we een keer wat chiquer ergens gaan eten.
Wij hebben in Kao Yai Garden Lodge geslapen. In een de goedkoopste kamer die er was met airco. Was oke, niet te duur, maar het eten is in verhouding wel prijzig. De mensen zijn superaardig en ze hebben goede gidsen. De vleermuizengrot is een unieke ervaring (miljoenen vleermuizen die allemaal tegelijk naar buiten gaan). Hier de oude website. Als je ze mailt krijg je wel een link naar de nieuwe website http://www.khaoyai-gardenlodge.com/.

Wij gingen net na de regentijd. Vooral de watervallen in Kao Yai zijn fantastisch! O ja ga je vanuit Bangok? dan met de bus gaan, want dat is veel sneller dan met de trein.

Ik weet niet of je naar Chiang Mai gaat, maar dan zou ik zeker kijken of je naar een kleinschalig olifantenkamp kan 'een dag als mahout'. Dat is echt fantastich. Bare back elephant riding en zwemmen etc met de olifanten. Niet via Greenwoord regelen maar gewoon alles zelf doen. Veel goedkoper en heel makkelijk te doen.
Ik zie nu je schema. Ik zou overwegen om alleen Sukothai te doen en Ayuthaya te skippen. Je hebt op een gegeven moment echt genoeg tempels gezien. Wat in Chiang Mai ook leuk is, is een kookcursus (ik vond Chiang Mai echt helemaal geweldig).

O en niet te druk maken over wat wel en niet mee nemen. Alles is er te koop en het shoppen is ook leuk!
Bonbonne, nog een sarongfunctie: als het heel heet is, dat ding natmaken en omdoen. Heerlijk koel!!

1 paar wandelschoenen en een paar slippers is voldoende. Neem niet je allerleukste lievelingsslippers mee. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand er (per ongeluk) mee wegloopt. Bij veel Thaise winkels, huizen laat je namelijk je slippers buiten voordat je naar binnen gaat.
En in Bangkok koop je een paar slippers voor twee euro ofzo.
Dank dank voor alle tips!! Over Chiang Mai hoor ik veel goede verhalen, dus daar willen we zeker een aanzienlijke tijd blijven. Kookcursus had ik ook op mijn lijstje staan; lijkt me super! En dat olifantenkamp lijkt me ook top. Het is niet zo dat die dieren daar worden uitgebuit toch? Want dat ik hoorde ik een keer over die tochten waar toeristen op ze gaan rijden. Maar weet dus niet of dat klopt.

Dank ook voor de tip van het logeeradres in Kao Yai national park! Ziet er mooi uit! Vind het heel eng om niet alvast iets te reserveren vanuit NL, maar we kunnen nu eenmaal nog niet zeggen op welke dag we precies waar zijn.. Hoop niet dat we buiten moeten slapen haha. Is het wel verstandig om alvast een paar dagen op Ko Tao vast te leggen? We willen daar onze Padi gaan halen. Of ook niet nodig?

Ayutthaya misschien skippen dus..het zijn dus echt vooral tempels daar? Heb het opgenomen in ons reisplan omdat het in veel boekjes als echt 'must see' staat aangemerkt. Maar tja, de boekjes zeggen zoveel Misschien zouden we dan ipv daarvan naar Kanchanaburi kunnen.. Is dat mooi? Vind die drijvende hotels zo gaaf!

Waar zo'n sarong allemaal niet goed voor is Mayou! Eerste wat ik ga kopen in BKK haha. Wat versta je onder wandelschoenen? Ik heb halfhoge bergschoenen waarmee ik in Noorwegen heb gewandeld, maar neem aan dat je dat niet bedoelt? Zat te denken aan lichte gympen, type allstars. Die heb je toch vooral aan als je de jungle in gaat?
Is de onrust in Thailand inmiddels weer voorbij?.. Wilde er ook graag nog een keer naartoe, maar toen ik een x-aantal maanden terug zat te zoeken naar vakanties, toen was er een reisverbod in kracht mbt BKK volgens mij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven