Mode & Beauty alle pijlers

Sauna & kinderen......

18-07-2010 22:56 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft me gevraagd om met haar en haar kinderen naar de sauna te gaan (kinderen zijn jonger dan tien).

Met die vriendin ben ik al eens naar een sauna geweest, beviel goed, maar ik heb geweigerd om te gaan wanneer haar kinderen ook meegaan (mag blijkbaar in een bepaalde sauna, soort familiedag of zo).

Voor mij voelt zoiets niet goed, voel me daar ongemakkelijk bij, instinctief wil ik dat niet waar haar kinderen bij zijn. Vind ik ongepast.

Dit heb ik uitgelegd aan haar, maar het is me blijkbaar niet gelukt om 't haar duidelijk te maken waarom ik dat niet wil. (Als zij bloot is met haar kinderen, prima, ze is heel open en ontspannen en snapt niet waarom zoiets voor mij niet prettig aanvoelt).

(Ik kom regelmatig in sauna of op een naaktstrand, bloot is dus geen punt voor mij, maar wél als er kleine kinderen bij zijn).

(Nog afgezien van het feit of sauna/wellness geschikt is voor kinderen).

Vraag: is mijn houding zo raar, en hoe doen anderen mensen dat?
ja ik snap hem. Goed dat je voorzichtig bent maar wat slordig van je vriendin om jouw zo klakkeloos te "introduceren" aan haar kinderen
quote:twinkeling schreef op 18 juli 2010 @ 23:19:

Voor kinderen vind ik 'naakt op afstand' anders dan 'naakt in hetzelfde gezelschap'. Als we samen naar het naaktstrand gaan, of samen naar de sauna wordt er niet van ze verlangd dat ze zich een houding geven. Zodra we 'met' iemand gaan ontkomen ze daar niet aan.

? Dat snap ik niet. Als die kinderen al gewend zijn om in hun blote kont op het strand te lopen, zullen ze zich dus niet 'vreemd' voelen als er een keer iemand mee gaat naar hetstrand, toch?

Ik kan me dat van vroeger echt niet herinneren. Als we naar de sauna meemochten, gingen we met mijn vader en zijn beste vriend en alle kinders (mijn moeder en zijn vrouw/moeder van de kinders houden niet van sauna) en ik heb me daar nooit vreemd bij gevoeld. Misschien toen ik aan het puberen sloeg, maar toen gingen we al niet meer mee, dat was niet cool
quote:tilalia2 schreef op 18 juli 2010 @ 23:33:

Is het 'een' vriendin, of 'je' vriendin?

Beetje er tussenin.
In de meeste sauna's die ik ken is zondag familie dag.. ben er vaker gezinnen met kinderen tegengekomen en ben destijds ook vaak genoeg met m'n vriendin en de kids naar de sauna gegaan..

snap het probleem niet zo..
quote:rider schreef op 18 juli 2010 @ 23:28:

[...]

Kinderen en sauna is een bijzonder ongezonde combinatie. Net zoiets als pratende mensen en sauna, ook héél ongezond voor mijn bloeddruk.

Ik neem aan dat kinderen alleen in de minst warme saunacabines gaan, en niet lang.

Praten vind ik niet storend, er zijn stilte sauna's voor mensen die geen gepraat willen horen, en wellness is ook een sociaal iets, en veel leuker vind ik om met iemand te gaan, dus voor mij geen punt als sommigen dan bijpraten e.d.

(Vooral niet als ze leuke verhalen vertellen
quote:jasmine schreef op 18 juli 2010 @ 23:20:

Ik heb niks tegen kinderen maar in de sauna wil ik ze liever niet tegenkomen.

Daar kom ik net als anderen al schreven voor mijn ontspanning en rust. Moet er echt niet aan denken om dan gegil om me heen te horen. Zou dus ook niet naar zo'n familiedag gaan.

Het blootzijn in bijzijn van kinderen maakt mij niets uit, immers op het naaktstrand loopt ook jong en oud door elkaar.

Hoe ervaar je dat op het naaktstrand dan? Vind je het daar ook een probleem?

En is het een idee om dan eerst met haar en de kinderen een keer naar het naaktstrand te gaan omdat dat al bekend voor je voelt?

Ik zou ook niet naar een wellness gaan als ik zou lezen/weten dat het een kinder/familiedag is oid. Teveel risico op lawaai en onrustige sfeer (al kunnen sommige volwassen er ook wat van...).

(Kinderen die geen ervaring met sauna hebben vinden het misschien niks, en willen na vijf minuten weer weg....dat kan ook....)

Naaktstrand had ze al eerder voorgesteld, en dat zijn haar kinderen wél gewend, misschien dat eerst maar eens proberen.

(Strand waar ik kom zie ik nooit kinderen, en als ze er zouden zijn, dan een flink eind weg, is erg rustig).
quote:tilalia2 schreef op 18 juli 2010 @ 23:37:

[...]

? Dat snap ik niet. Als die kinderen al gewend zijn om in hun blote kont op het strand te lopen, zullen ze zich dus niet 'vreemd' voelen als er een keer iemand mee gaat naar hetstrand, toch?

Naakstrand zou ik misschien inderdaad wel doen. Sauna niet. Vind ik teveel op een kluitje. Zal ook heel eerlijk zeggen dat ik niet snel voor de keus zal komen te staan, ik ga graag met mijn zoon en/of mijn zus, maar verder gewoon heel graag only the lonely.
Zeg Quattro, na een paar maanden, en na dit voorstel zou ik er toch voorzichtigaan rekening mee gaan houden dat het voor haar niet meer in de fase 'er tussenin' zit hoor .
.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Exhibitionistisch typje, die vriendin van je. Ik zou er niet aan moeten denken om mijn kinderen in zo'n situaties voor te stellen/laten wennen aan een eventuele nieuwe partner.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Mamasaar schreef op 18 juli 2010 @ 23:57:

Exhibitionistisch typje, die vriendin van je. Ik zou er niet aan moeten denken om mijn kinderen in zo'n situaties voor te stellen/laten wennen aan een eventuele nieuwe partner.Ze kennen em toch al? Hij loopt in boxershort door hun huis...
quote:tilalia2 schreef op 19 juli 2010 @ 00:04:

[...]

Ze kennen em toch al? Hij loopt in boxershort door hun huis...Tja.....
Ja, dat vind ik echt.
quote:Mamasaar schreef op 19 juli 2010 @ 00:09:

[...]

Tja.....

Nou jaaa wat een domme reaktie, een boxershort is toch net zo veel als je op ieder strand mannen aan ziet hebben?

Wat is daar nou weer mis mee?
quote:kevin8 schreef op 18 juli 2010 @ 23:18:

Ik denk dat het er ook aan kan liggen welke sauna bezocht wordt.

Ga je bijv. op een zondag naar Wellnesscentre De Thermen te Rosmalen, dan heb je waarschijnlijk geen kind aan die kinderen. Er zijn dan meer kinderen, die zelfs om15.00u. hun eigen opgieting hebben. Andere gasten hoeven niet zoveel (over)last te hebben van de kinderen. En wat nu als je niet met die vriendin afspreekt om naar de sauna te gaan, maar dat je zelf zonder afspraak bij puur toeval op dezelfde dag als zij en haar kinderen die sauna bezoekt?

In feite zou dat geen of weinig verschil moeten uitmaken. Maar ik weet dus niet hoe goed je die vrouw en kinderen kent en hoe oud die kinderen zijn. Ik kan me ergens wel dat beetje ongemakkelijke gevoel voorstellen. Ik denk dat het gewoon een kwestie is van gewoon een keer proberen.

Dank voor de tip.

De kans dat ik haar en haar kinderen zou tegenkomen in een sauna (dus zonder dat we 't van elkaar weten dat we daar zullen zijn) is nul: zij heeft weinig tijd, en ze heeft ook niet zoveel sauna ervaring (ik ga nooit in mijn eentje, dus dan zou er ook nog een andere vrouw bij zijn).
quote:Annepanne1 schreef op 18 juli 2010 @ 23:10:

Kinderdag in de sauna, mijn god...

Ik begrijp TO helemaal. Naast dat het mij vreselijk storend lijkt op een ontspanningslocatie (maargoed tis schijnbaar familiedag), zou ik me ook ongemakkelijk voelen.

Nog eens rustig met die vriendin zitten, en zeggen dat een sauna-kinderdag simpelweg niet bij je past, maar dat je evt graag een andere activiteit met ze doet.

Ik neem aan dat je vriendin dit dan respecteert.

We gaan ook iets anders doen, en ze weet dat ik er bezwaar tegen heb (en respecteert dat), al snapt ze niet waarom: ze dacht dat ik me schaamde, maar dat is het totaal niet.
quote:jasmine schreef op 19 juli 2010 @ 00:10:

[...]

Nou jaaa wat een domme reaktie, een boxershort is toch net zo veel als je op ieder strand mannen aan ziet hebben?

Wat is daar nou weer mis mee?

Dat is iets heel anders. Kinderen zien heus wel het verschil tussen ondergoed en een zwembroek.

Mijn kinderen zien mij en hun vader ook bloot, absoluut geen issues hier over bloot zijn binnen het gezin.

Maar een nieuwe partner en natuurlijk de moeder in kwestie horen mi uit respect naar de kinderen toe afstand te houden met dit soort zaken.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Mamasaar schreef op 19 juli 2010 @ 00:21:

[...]

Dat is iets heel anders. Kinderen zien heus wel het verschil tussen ondergoed en een zwembroek.

Mierenneukerij.
.
Toen ik nog klein was (5 of 6) namen mijn ouders mijn zus en mij ook mee naar de sauna. Dan gingen er vaak ook vrienden mee. (en evt, hun kinderen).

Als kind vind je alles normaal wat je ouders doen, dus daar wat betreft het naakt nooit iets raars aan gevonden. Wel verveelden mijn zus en ik ons altijd stierlijk en vonden we t irritant dat het enige zwembadje dat er was (waarin we ons nog enigszins konden vermaken) ijskoud was!!

Maar eerlijk gezegd vind ik het achteraf ook wel raar en vind ik een sauna ook geen plek voor kinderen. Die doe je echt een veel groter plezier met een tropisch zwembad of pretpark of zo...
Jakkes, bedenk me nu ook dat er natuurlijk ook pedo's zijn die zulke 'familiedagen' in de gaten houden... :-S

Of mag je er zonder eigen kind niet in???
quote:aninha schreef op 19 juli 2010 @ 01:15:

Jakkes, bedenk me nu ook dat er natuurlijk ook pedo's zijn die zulke 'familiedagen' in de gaten houden... :-S

Ik denk het dan niet nee, net als vrouwendag, dan hoef je als man zijnde echt niet te verschijnen.

Ik begrijp TO trouwens wel hoor, ik zou ook niet zo snel naar de sauna gaan met mensen/kinderen die ik niet zo goed ken. Is misschien iets persoonlijks denk ik. Ik ken mensen toch liever iets beter voor ik de rest van de familie naakt zie.
quote:Mamasaar schreef op 18 juli 2010 @ 23:57:

Exhibitionistisch typje, die vriendin van je. Ik zou er niet aan moeten denken om mijn kinderen in zo'n situaties voor te stellen/laten wennen aan een eventuele nieuwe partner.

Als voor moeder en kinderen bloot de normaalste zaak van de wereld is, dan is bloot voor haar niet een uiting van exhibitionisme. Die typering zegt meer over je eigen beleving bij bloot.

Ik vind het in dit geval vooral belangrijk of haar kinderen bloot normaal vinden. Als dat het geval is, waarom is he tvoor jou dan nog een probleem?

Er zijn overigens zat kinderen die de sauna heel erg leuk vinden, het lijkt me dat je dat vooral per kind bekijkt.
quote:aninha schreef op 19 juli 2010 @ 01:15:

Die houden de schoolpleinen waarschijnlijk oko in de gaten.

Ik mag toch hopen dat je ook op familiedagen nog het recht hebt om zonder kinderen naar de sauna te gaan.
quote:quattro35 schreef op 19 juli 2010 @ 00:11:

[...]

Dank voor de tip.

De kans dat ik haar en haar kinderen zou tegenkomen in een sauna (dus zonder dat we 't van elkaar weten dat we daar zullen zijn) is nul: zij heeft weinig tijd, en ze heeft ook niet zoveel sauna ervaring (ik ga nooit in mijn eentje, dus dan zou er ook nog een andere vrouw bij zijn).Dan lijkt het me sowieso verstandig dat de kinderen bij vader of iemand anders zijn die dag, en zij eerst zelf eens gaat kijken of het wat voor haarzelf en belangrijker: voor haar kinderen is.
quote:Poeszie schreef op 19 juli 2010 @ 11:00:

[...]

Die houden de schoolpleinen waarschijnlijk oko in de gaten. Op welke school rennen de kinderen naakt rond in de pauze dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven