Sauna & kinderen......
zondag 18 juli 2010 om 22:56
Een vriendin van mij heeft me gevraagd om met haar en haar kinderen naar de sauna te gaan (kinderen zijn jonger dan tien).
Met die vriendin ben ik al eens naar een sauna geweest, beviel goed, maar ik heb geweigerd om te gaan wanneer haar kinderen ook meegaan (mag blijkbaar in een bepaalde sauna, soort familiedag of zo).
Voor mij voelt zoiets niet goed, voel me daar ongemakkelijk bij, instinctief wil ik dat niet waar haar kinderen bij zijn. Vind ik ongepast.
Dit heb ik uitgelegd aan haar, maar het is me blijkbaar niet gelukt om 't haar duidelijk te maken waarom ik dat niet wil. (Als zij bloot is met haar kinderen, prima, ze is heel open en ontspannen en snapt niet waarom zoiets voor mij niet prettig aanvoelt).
(Ik kom regelmatig in sauna of op een naaktstrand, bloot is dus geen punt voor mij, maar wél als er kleine kinderen bij zijn).
(Nog afgezien van het feit of sauna/wellness geschikt is voor kinderen).
Vraag: is mijn houding zo raar, en hoe doen anderen mensen dat?
Met die vriendin ben ik al eens naar een sauna geweest, beviel goed, maar ik heb geweigerd om te gaan wanneer haar kinderen ook meegaan (mag blijkbaar in een bepaalde sauna, soort familiedag of zo).
Voor mij voelt zoiets niet goed, voel me daar ongemakkelijk bij, instinctief wil ik dat niet waar haar kinderen bij zijn. Vind ik ongepast.
Dit heb ik uitgelegd aan haar, maar het is me blijkbaar niet gelukt om 't haar duidelijk te maken waarom ik dat niet wil. (Als zij bloot is met haar kinderen, prima, ze is heel open en ontspannen en snapt niet waarom zoiets voor mij niet prettig aanvoelt).
(Ik kom regelmatig in sauna of op een naaktstrand, bloot is dus geen punt voor mij, maar wél als er kleine kinderen bij zijn).
(Nog afgezien van het feit of sauna/wellness geschikt is voor kinderen).
Vraag: is mijn houding zo raar, en hoe doen anderen mensen dat?
maandag 19 juli 2010 om 13:41
Ik sta best wel te kijken van sommige reacties hier. In de sauna waar ik vaak heenga (Lucaya Oss), zijn kinderen op zondag tot 18u welkom. Ikzelf heb geen kinderen maar ik heb me er nog nooit aan gestoord want ik heb er nog nooit eentje zien of horen gillen/plonzen/schreeuwen/rennen/janken. Ik denk dat je ze dan ook niet gauw meeneemt.
Ik moet zeggen dat er altijd wel een gemoedelijk sfeertje hangt op zondag. Gezellig Brabants, als dat iemand wat zegt. Tja, je kiest ervoor of niet.
Oh en uiteraard heeft iedereen die dag toegang (dus ook zonder kind).
Ik moet zeggen dat er altijd wel een gemoedelijk sfeertje hangt op zondag. Gezellig Brabants, als dat iemand wat zegt. Tja, je kiest ervoor of niet.
Oh en uiteraard heeft iedereen die dag toegang (dus ook zonder kind).
maandag 19 juli 2010 om 13:47
quote:aninha schreef op 19 juli 2010 @ 13:32:
[...]
Op welke school rennen de kinderen naakt rond in de pauze dan?
Ja, dat bedoelde ik inderdaad.
Mijn punt was dat er overal pedo's rondlopen en dat die overal seksuele gedachten hebben bij kinderen. Dus ook bij scholen, maar ook bij zwembaden waar kinderen halfnaakt zijn. Als het naakte als specifiek toevoegt aan de beleving van een pedo, betekent dat ook niet dat je je kinderen daarom dingen hoeft te onthouden, en ze niet naar het zwembad of sauna kunnen. In een sauna ben je nog bij je kind.
Maar goed dit wordt misschien ook teveel off-topic.
[...]
Op welke school rennen de kinderen naakt rond in de pauze dan?
Ja, dat bedoelde ik inderdaad.
Mijn punt was dat er overal pedo's rondlopen en dat die overal seksuele gedachten hebben bij kinderen. Dus ook bij scholen, maar ook bij zwembaden waar kinderen halfnaakt zijn. Als het naakte als specifiek toevoegt aan de beleving van een pedo, betekent dat ook niet dat je je kinderen daarom dingen hoeft te onthouden, en ze niet naar het zwembad of sauna kunnen. In een sauna ben je nog bij je kind.
Maar goed dit wordt misschien ook teveel off-topic.
dinsdag 20 juli 2010 om 10:55
quote:aninha schreef op 19 juli 2010 @ 01:15:
Jakkes, bedenk me nu ook dat er natuurlijk ook pedo's zijn die zulke 'familiedagen' in de gaten houden... :-S
Of mag je er zonder eigen kind niet in???Bij een beetje fatsoenlijk sauna/thermenbedrijf hebben ze voldoende personeel in dienst die (dan) een oogje in het zeil houden. En daarnaast zijn er ook vaak nog wel de nodige stamgasten die vreemde types/dingen opmerken. En dat geld niet alleen bij pedo's.
Jakkes, bedenk me nu ook dat er natuurlijk ook pedo's zijn die zulke 'familiedagen' in de gaten houden... :-S
Of mag je er zonder eigen kind niet in???Bij een beetje fatsoenlijk sauna/thermenbedrijf hebben ze voldoende personeel in dienst die (dan) een oogje in het zeil houden. En daarnaast zijn er ook vaak nog wel de nodige stamgasten die vreemde types/dingen opmerken. En dat geld niet alleen bij pedo's.
woensdag 21 juli 2010 om 14:11
Nou Quattro, jij voelt je er ongemakkelijk bij en dat is je goed recht. Het is voor ons moeilijk in te schatten welk soort relatie je hebt met die vriendin en met de kinderen maar als je het zelf niet goed vindt aanvoelen, dan is dat toch OK?
Jouw vriendin heeft dat te respecteren en dat doet ze gelukkig ook.
Jouw vriendin heeft dat te respecteren en dat doet ze gelukkig ook.