Hét Viva Boekentopic - deel 4
vrijdag 7 augustus 2009 om 22:45
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.

maandag 19 juli 2010 om 16:35
Vanmiddag Kwetsbaar van Tatiana de Rosnay uitgelezen,was wel aardig.Had nog nooit wat van haar gelezen,vind dit boek nu niet zo bijzonder dat ik meteen meer wil lezen.
Ga straks beginnen in de nieuwste Karin Slaughter.
En heb de nieuwe van Isabel Allende nog liggen maar die moet wachten tot na de vakantie denk ik.
Ga straks beginnen in de nieuwste Karin Slaughter.
En heb de nieuwe van Isabel Allende nog liggen maar die moet wachten tot na de vakantie denk ik.

maandag 19 juli 2010 om 16:55
Fijn inspirerend topic. Ik heb al een aantal boeken op mijn lijstje gezet.
Mijn eigen favorieten:
Elia Barcelo - Bal Masque
Ook haar nieuwe roman Donker geheim is erg mooi.
Ook ben ik fan van de Fandorin-reeks en Pelagia-reeks van Boris Akoenin. Russische schrijver die in de trant van Agatha Christie intelligente en vooral humoristische thrillers schrijft.
Mijn eigen favorieten:
Elia Barcelo - Bal Masque
Ook haar nieuwe roman Donker geheim is erg mooi.
Ook ben ik fan van de Fandorin-reeks en Pelagia-reeks van Boris Akoenin. Russische schrijver die in de trant van Agatha Christie intelligente en vooral humoristische thrillers schrijft.

woensdag 21 juli 2010 om 16:16
woensdag 21 juli 2010 om 20:41
Kleintjecool bedankt voor de tips! Ben gek op boeken over de tweede wereldoorlog. Ik zal eens kijken of ik dit boek over een paar maanden kan vinden in onze bieb (nu is er een verbouwing aan de gang die duurt tot eind oktober).
Ben nu nog altijd bezig in 'boekendief' en ben gister begonnen in 'tegengif' van Judith Visser, echt een pageturner en heel aangrijpend. Normaal gezien lees ik maar een halfuurtje, maar nu was ik echt bijna twee uur aan een stuk aan het lezen, zo goed was dat boek.
Deze week had ik ook 'alles te verliezen' van Esther verhoef uit. Ook weer zo een goed boek! Iemand al boeken van Escober gelezen? Zo ja, wat vond je er van. Ik zou die ook graag op mijn lijstje te lezen zetten.
Ben nu nog altijd bezig in 'boekendief' en ben gister begonnen in 'tegengif' van Judith Visser, echt een pageturner en heel aangrijpend. Normaal gezien lees ik maar een halfuurtje, maar nu was ik echt bijna twee uur aan een stuk aan het lezen, zo goed was dat boek.
Deze week had ik ook 'alles te verliezen' van Esther verhoef uit. Ook weer zo een goed boek! Iemand al boeken van Escober gelezen? Zo ja, wat vond je er van. Ik zou die ook graag op mijn lijstje te lezen zetten.

woensdag 21 juli 2010 om 23:07
GeorgieBrown. Barcelo heeft inmiddels 4 boeken geschreven die in het Nederlands zijn vertaald.
Een wat korter boek: Tangohart
En een dikke pil: Stemmen uit het Verleden. Prachtig boek, maar heel anders dan Bal Masque. Zit ook een mystiek element in. Ik hou daar normaal gesproken helemaal niet van, maar dit was geweldig (verrassend).
Je kan nu voor ik meen 20 euro een bundel kopen van deze twee boeken met bal masque.
Als je Stemmen Uit het Verleden mooi vind, raad ik daarnaast De verdwijning van Thomas Lume van Scarlett Thomas aan. Dit gaat over een linguïste die zichzelf verliest in haar gedachte-experimenten. Moeilijk om te schrijven waar het over gaat, het is een heel unieke schrijfstijl.
Kleintjecool, dat boek van Jenna Blum klinkt ook als Lezen.
Een wat korter boek: Tangohart
En een dikke pil: Stemmen uit het Verleden. Prachtig boek, maar heel anders dan Bal Masque. Zit ook een mystiek element in. Ik hou daar normaal gesproken helemaal niet van, maar dit was geweldig (verrassend).
Je kan nu voor ik meen 20 euro een bundel kopen van deze twee boeken met bal masque.
Als je Stemmen Uit het Verleden mooi vind, raad ik daarnaast De verdwijning van Thomas Lume van Scarlett Thomas aan. Dit gaat over een linguïste die zichzelf verliest in haar gedachte-experimenten. Moeilijk om te schrijven waar het over gaat, het is een heel unieke schrijfstijl.
Kleintjecool, dat boek van Jenna Blum klinkt ook als Lezen.

donderdag 22 juli 2010 om 00:20
quote:Witchke55 schreef op 21 juli 2010 @ 20:41:
Kleintjecool bedankt voor de tips! Ben gek op boeken over de tweede wereldoorlog. Ik zal eens kijken of ik dit boek over een paar maanden kan vinden in onze bieb (nu is er een verbouwing aan de gang die duurt tot eind oktober).
Als je graag boeken over WO2 leest, Witchke55 dan heb ik misschien nog wel tips voor je.
De boekendief
Alles ging aan flarden
Het meisje met de rode jas
Ik vond deze boeken indrukwekkend.
Pffff..boekendief..mosterd
Als je graag boeken over WO2 leest, Witchke55 dan heb ik misschien nog wel tips voor je.
De boekendief
Alles ging aan flarden

donderdag 22 juli 2010 om 00:25
quote:annea schreef op 06 juli 2010 @ 14:25:
Heb het evenin Google gegooid. Dit is de volgorde:
1. Nachtschade - Blindsighted
2. Zoenoffer - Kisscut
3. Een lichte koude huivering - A faint cold fear
4. Onzichtbaar - Indelible
5. Trouweloos - Faithless
6. Onaantastbaar - Skin privilege
7. Genesis - Genesis
En de nieuwste
8. Verbroken - Broken
Heb het evenin Google gegooid. Dit is de volgorde:
1. Nachtschade - Blindsighted
2. Zoenoffer - Kisscut
3. Een lichte koude huivering - A faint cold fear
4. Onzichtbaar - Indelible
5. Trouweloos - Faithless
6. Onaantastbaar - Skin privilege
7. Genesis - Genesis
En de nieuwste
8. Verbroken - Broken
donderdag 22 juli 2010 om 11:45
Bal Masqué is dus ook een aanrader? Mooi, want die heb ik nog in de kast staan.
Ik heb Sonny Boy en In Ongenade gelezen, vooral de laatste vond ik erg mooi, hoewel ik niet zo goed kan zeggen waar dat dan aan ligt. En ik ben begonnen in Wat is de Wat, maar daar ben ik nog niet zo ver in. Ik denk dat ik eerst, ein-de-lijk, de God van Kleine Dingen uit ga lezen.
Ik heb Sonny Boy en In Ongenade gelezen, vooral de laatste vond ik erg mooi, hoewel ik niet zo goed kan zeggen waar dat dan aan ligt. En ik ben begonnen in Wat is de Wat, maar daar ben ik nog niet zo ver in. Ik denk dat ik eerst, ein-de-lijk, de God van Kleine Dingen uit ga lezen.
donderdag 22 juli 2010 om 14:59
quote:Chatterly schreef op 22 juli 2010 @ 00:20:
[...]
De boekendief
Alles ging aan flarden
Hart van prikkeldraad heeft veel indruk op mij gemaakt.
Nu nog een aantal boeken die mij roepen vanuit de boekenkast maar die ik wil bewaren voor de vakantie.
[...]
De boekendief
Alles ging aan flarden
Hart van prikkeldraad heeft veel indruk op mij gemaakt.
Nu nog een aantal boeken die mij roepen vanuit de boekenkast maar die ik wil bewaren voor de vakantie.

donderdag 22 juli 2010 om 16:52
Heb al de tips gelezen ivm de boeken over WOII.
Zelfs al gaat de bieb begin november weer open al die boeken zijn er niet te verkrijgen
. Dus dat wordt oftewel nog langer geduld hebben, oftewel sparen oftewel ze zien tweedehands te verkrijgen. Ik hou het op veel geduld hebben, we wonen ook maar in een dorp van 16000 inwoners.
Zelfs al gaat de bieb begin november weer open al die boeken zijn er niet te verkrijgen

donderdag 22 juli 2010 om 17:17
donderdag 22 juli 2010 om 17:32
quote:Paque_in_Pink schreef op 11 juli 2010 @ 13:32:
[...]
Waarrrrr koop jij 8 boeken voor 10 euro?? Waarrrrr???
Gewoon via Marktplaats, ik zocht boeken van Mankell en kwam iemand tegen die Engelse boeken voor 75 cent per stuk verkocht (oa een boek van Mankell), daar heb ik een leuk pakketje van laten maken en toen gaf ze nog wat korting ook. Aardige dame, zeer attent ook nog met mails, etc. Dus ja, ik was ook erg blij
Nu lees ik De ondraaglijke lichtheid van het bestaan, lang geleden eens gelezen. Ik moest er even inkomen, maar vind het wel weer mooi.
[...]
Waarrrrr koop jij 8 boeken voor 10 euro?? Waarrrrr???
Gewoon via Marktplaats, ik zocht boeken van Mankell en kwam iemand tegen die Engelse boeken voor 75 cent per stuk verkocht (oa een boek van Mankell), daar heb ik een leuk pakketje van laten maken en toen gaf ze nog wat korting ook. Aardige dame, zeer attent ook nog met mails, etc. Dus ja, ik was ook erg blij
Nu lees ik De ondraaglijke lichtheid van het bestaan, lang geleden eens gelezen. Ik moest er even inkomen, maar vind het wel weer mooi.
donderdag 22 juli 2010 om 17:35
Ik heb geprobeerd om 'Een dorsvloer vol confetti' van Franka Treur te lezen, ik kwam er niet doorheen. Jammer, want het onderwerp is interessant maar de vertelstijl spreekt me totaal niet aan. Nu begonnen in 'Niemand vertellen' van Harlan Coben. Ik kon het al gelijk niet wegleggen dus dat belooft veel goeds!
Ik ben mijn eigen bananenschil
donderdag 22 juli 2010 om 19:31
@GB - Zal ik doen! Ik was eerder begonnen (heb het 1,5 jaar geleden voor mijn verjaardag gekregen) en toen kwam ik er niet door, dus ik ben opnieuw begonnen. Volgens degene van wie ik 'm kreeg (en die een goede smaak heeft wat boeken betreft), is het begin even doorzetten en wordt het later mooi. Maar je hoort het wel als ik hem uit heb!

vrijdag 23 juli 2010 om 09:34
Gisteravond begonnen in "Het spel van de engel" van Carlos Ruiz Zafon. Heb maar een klein stukje gelezen, voordat ik ging slapen, dus kon er nog niet veel over zeggen.
Ik meen me te herinneren dat ik hier gelezen heb dat ie duidelijk minder was dan de "Schaduw van de wind", dus daar ga ik dan maar even vanuit.
Ik meen me te herinneren dat ik hier gelezen heb dat ie duidelijk minder was dan de "Schaduw van de wind", dus daar ga ik dan maar even vanuit.
vrijdag 23 juli 2010 om 14:19

vrijdag 23 juli 2010 om 14:55
Ik heb het Spel van de Engel gelezen Teigera, en ik was dus niet heel enthousiast. Ik vond de Schaduw van de Wind echt veel beter. Verrassender en minder naargeestig. Het schijnt een trilogie te worden, maar ik denk dat ik het laatste boek dan toch maar oversla. Of uit de bieb haal.
Ok, Fiorah, ik wacht met spanning af.
Heb gisteren Het zijn net mensen uitgelezen. Ik vond 'm erg goed. Het sloot erg aan bij mijn visie op 't nieuws. Dus zeker een aanrader.
Nu ben ik begonnen in De Gekwelde Man van Henning Mankell en ik zit er meteen al lekker in.
Ok, Fiorah, ik wacht met spanning af.
Heb gisteren Het zijn net mensen uitgelezen. Ik vond 'm erg goed. Het sloot erg aan bij mijn visie op 't nieuws. Dus zeker een aanrader.
Nu ben ik begonnen in De Gekwelde Man van Henning Mankell en ik zit er meteen al lekker in.