Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Ik ben in de nieuwe Karin Slaughter begonnen, Verbroken heet hij. Ik vind het echt een spannend boek!
Ik vond 'Het spel van de engel' ook echt minder... maar vond 'De schaduw van de wind' dan ook waanzinnig mooi, is 1 van mijn favoriete boeken.

Mijn verlanglijstje momenteel:

- De oversteek van Justin Cronin

- De stad der blinden van Jose (?) Saramago

- De eerste dag van .... Nicholls

- Kamtsjatka van Marcelo (?) Figueras

- Het uur van de engelen van weet ik niet

En nog meer, maar daar kan ik even niet opkomen. Heeft iemand hier iets van gelezen?
quote:Noez schreef op 22 juli 2010 @ 14:59:

[...]

Hart van prikkeldraad heeft veel indruk op mij gemaakt.

Nu nog een aantal boeken die mij roepen vanuit de boekenkast maar die ik wil bewaren voor de vakantie.Hart van prikkeldraad is een van de mooiste en indrukkendste boeken die ik heb gelezen. Van Liset Lewin vind ik voor bijna alles bang geweest ook mooi.
@Chatterly, heeft het meisje met de rode jas iets te maken met Schindlers List? Als ik aan die film denk, moet ik denken aan de enige kleur die wordt gebruikt in die film, dat meisje in haar rode jasje.
Ben nu bezig met de oversteek van Justin Cronin. Vind het tot nu erg goed.

Stad der blinden is ook een erg goed boek, rest ken ik niet.

Ik vond 'Het spel van de engel' ook echt minder... maar vond 'De schaduw van de wind' dan ook waanzinnig mooi, is 1 van mijn favoriete boeken.

Mijn verlanglijstje momenteel:

- De oversteek van Justin Cronin

- De stad der blinden van Jose (?) Saramago

- De eerste dag van .... Nicholls

- Kamtsjatka van Marcelo (?) Figueras

- Het uur van de engelen van weet ik niet

En nog meer, maar daar kan ik even niet opkomen. Heeft iemand hier iets van gelezen?

Ben nu bezig in de oversteek, erg goed.

Stad der blinden vond ik ook erg goed, rest ken ik niet.
quote:Marielle29 schreef op 23 juli 2010 @ 22:07:

@Chatterly, heeft het meisje met de rode jas iets te maken met Schindlers List? Als ik aan die film denk, moet ik denken aan de enige kleur die wordt gebruikt in die film, dat meisje in haar rode jasje.Ik heb me dat ook vaak afgevraagd Marielle. Op de kaft van het boek staat dat meisje ook centraal met haar rode jasje in een verder zwartwitte massa. Zou dus best kunnen dat het dàt meisje is waar het verhaal over gaat.
En heb net Swan Thieves van Elizabeth Kostova uit. moest er even inkomen maar daarna erg goed.
quote:Lisbeth__Salander schreef op 22 juli 2010 @ 08:41:

Iemand van jullie Shantaram gelezen? Ik ben nu halverwege en vind het prachtig. Ik lees de engelse versie, denk dat na vertaling dingen niet zo goed/leuk overkomen maar is ook een NL versie van. Echt een aanrader!!!!Ja ik heb het een paar jaar geleden gelezen. Echt een prachtig boek. Je waant jezelf in India hè? Ik heb weleens gelezen dat het verfilmd ging worden, maar nooit meer iets van vernomen. Moet een pracht film worden naar mijn idee.
Ik heb het even gegoogled;

Haar naam is Roma Ligocka, geboren in het Poolse Krakau in 1938, het jaar dat in Duitsland de synagogen brandden. Ze werd wereldberoemd door het enige fragment in kleur uit de film Schindler's List: het kleine meisje in de rode jas dat angstig toekijkt hoe de Duitsers het getto van Krakau ontruimen. Roma Ligocka en haar moeder weten te ontvluchten en zwerven rond. Met valse papieren en geblondeerd haar overleeft ze de Holocaust, evenals haar moeder en haar neef, de latere cineast Roman Polanski. Na de bevrijding duurt de vreugde in Polen echter niet lang. Het Stalinistische regime komt aan de macht en Roma moet opnieuw vluchten, ditmaal met haar man. De pijnlijke herinneringen blijven haar achtervolgen en Roma valt regelmatig ten prooi aan depressies. Tot ze zichzelf terugziet in de film Schindler's List en besluit haar ervaringen op papier te zetten.
Krijg altijd onzettend kippevel bij die scene in de film dat je dat meisje ziet..
quote:Marielle29 schreef op 23 juli 2010 @ 22:38:

Krijg altijd onzettend kippevel bij die scene in de film dat je dat meisje ziet..Ik ook, heeft zo'n indruk gemaakt, heel de film trouwens.
Bijna niet voor te stellen wat er toen allemaal is gebeurd..
Afschuwelijk waar ze toe in staat waren. Onbegrijpelijk. Een gezond mens zou zulke gruwelijke dingen niet kunnen verzinnen. Raar toch dat zulke boeken en films me boeien. Je kunt je er geen voorstelling van maken hoe het geweest is.
Ik ben nu een boek aan het lezen van Stehpen King, 1408, Alles is eventueel. zijn allemaal aparte verhalen.

Heb er hier nog meer van hem liggen.

Hoe vinden jullie hem schrijven?
Ik ben nu een boek aan het lezen van Stehpen King, 1408, Alles is eventueel. zijn allemaal aparte verhalen.

Heb er hier nog meer van hem liggen.

Hoe vinden jullie hem schrijven?

Vond The Stand heel goed en Misery ook. Heb laatst The Dome (zijn nieuwste) gelezen en die ging ook wel. Vroeger was ik echt fan maar de laatste jaren niet meer zo.
misery heb ik hier ook liggen. is idd wel een goed boek.

heb ook rosie, vel over been en de beproeving. maar daar kom ik niet doorheen.
De beproeving is The Stand (ik lees meestal in het engels). Vind ik juist zijn beste boek.

O en welke ik ook goed vond is De Maraton. Is maar een kort boek, maar erg goed.
de marathon heb ik hier ook liggen, nog ongelezen, maar hij lijkt me wel leuk.

de beproeving is zo'n dik boek, hmm toch maar eens proberen dan.

waar gaat het precies over?
Door een ziekte zijn de meeste mensen op aarde dood, klein groepje is overgebleven en komen elkaar tegen/ worden door een kracht ( oude vrouw) naar haar huis geleid. En dat 1000 blz lang :-)

Nu moet ik zeggen dat ik gek ben op dikke boeken, hoe meer blz hoe beter ( als het een goed boek is dan he :-) )
@Fiorah: "Stad der blinden" van Jose Saramago is een van mijn favorieten. Echt een aanrader!

@girlie: ben ook fan van Stephen King, o.a. "The girl who loved Tom Gordon", "de Marathon" en "Thinner".

@Nuska: je bent in de war met een ander boek denk ik, want de Marathon gaat ergens anders over (kleine samenvatting van internet geplukt zonder spoilers): Garraty Raymond Davis doet mee aan een marathon die georganiseerd is door het leger. Als je de marathon wint dan krijg je alles wat je wilt voor de rest van je leven. Er zijn een aantal spelregels: je mag niet zachter lopen dan 4 mijl per uur. Doe je dat wel dan krijg je een waarschuwing. Na 3 waarschuwingen word je doodgeschoten.
@ Teigera: yep weet ik (is 1 van mijn favoriete boeken!), de uitleg ging over De Beproeving. Daarvan wilde ze weten waar het over ging.

The girl who loved Tom Gordon is ook goed inderdaad!
Bedankt voor de uitleg.

toch maar eens proberen dan.

Thinner heb ik hier ook liggen.

Net als ogen van vuur en de ontvoering.
Weet niet of ie hier al genoemd is (ben bij de laatste pagina begonnen hiero)

Maar heb laatst The curious incident of the dog in the night-time gelezen. Briljant!

Ben nu bezig in Darkly Dreaming Dexter. Ook super! Heb de tv-serie niet gezien, maar wil ik nu wel gaan kijken.
quote:nuska schreef op 24 juli 2010 @ 12:52:

@ Teigera: yep weet ik (is 1 van mijn favoriete boeken!), de uitleg ging over De Beproeving. Daarvan wilde ze weten waar het over ging. Oh, oke . Dan had ik me er niet mee moeten bemoeien, haha. The Stand ken ik niet, dat is te science-fiction naar mijn smaak.
Gisteravond de nieuwe Karin Slaughter uitgelezen, wederom een goed boek. En een reeks die volgens mij nog steeds niet ten einde is...

Volgende op de stapel is Het zijn net mensen van Luyendijk. Ik vond de vorige lekker weglezen en dit onderwerp boeit me nog meer, dus ben benieuwd!
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven