Hoe laat je je vriend denken dat hij katten wil?

22-07-2010 14:17 108 berichten
Nee, mijn vriend wil geen katten. Ik wel

Hoe koen we daar uit?

Ik dacht: we hebben nu al 10 jaar dat we samenwonen geen katten, de komende 20 jaar nemen we wel katten en dan 10 jaar niet enz enz.

Maar dit was niet overtuigend genoeg

Tips?

(Nee het is niet zo'n serieus topic, maar ik zou serieus wel graag katten willen, erg graag. En hij niet, hij vindt ze niet leuk, tenzij ze altijd buiten zouden zijn en dat gaat nu net niet lukken in een normaal rijtjeshuis.....)
Alle reacties Link kopieren
Die foto met die kittens!! Wat ultiem schattig!!

Kan je niet gewoon zgn een kitten cadeau krijgen van euh goeie vriend(in)/nichtje/schoonmoeder? Iemand die vaak bij jullie over de vloer komt en absoluut gegriefd zou zijn als jullie niet blij zijn met het cadeautje?
Door erover te kappen.
Je hebt het vanaf het begin af aan verkeerd aangepakt Wintermuts. Je had moeten zeuren om een paard, een dinosaurus of een chihuahua. Als compromis was daar vast wel een kat uitgekomen. Ik vrees dat je nu bij een cavia of hamster uitkomt.

Star, wil je kippenargumenten?

- ze zijn mooi

- ze zijn lief

- ze zijn koddig

- ze vermaken zichzelf

- ze hoeven niet uitgelaten te worden

- ze zijn goedkoop in aanschaf en onderhoud

- ze zijn aaibaar

- èn ze leggen nog een lekker eitje ook!

En anders neem je hem mee naar mij en laat hem kennismaken met Foppe en zijn harem :-). Hij is gegarandeerd verkocht.
Ik vind hier dingen van.
Ik kan me inmiddels niet eens meer voorstellen dat mensen kittens én katten niet schattig vinden.
Viva naar de knoppen.
@Wintermuts ben je al onderweg naar het asiel?
Ik hou absoluut niet van katten maar als mijn vriend nou zo graag een kat had gewild, dan had ik hem dat gegund. Afgezien van onze hond Bobbes dan, die ze graag door midden bijt (en dat wil je natuurlijk een kat niet aan doen).

Als zoiets nou zo belangrijk voor iemand is, dan gun je hem/haar dat toch? Dat is liefde.
Misschien kun je gewoon met hem eens een bezoekje aan een dierenasiel brengen onder het motto wel kijken niet kopen en misschien zwicht ie dan wel bij het zien van al die katten pracht.

ps kijk een op de site van moederloos.nl daar staan ook katten die nog een baasje zoeken misschien kan je hem dan overhalen
Ik snap trouwens niet waarom mannen altijd zo moeilijk doen over dieren. Ze hoeven er niets voor te doen en ook niets voor te laten.
quote:iones schreef op 23 juli 2010 @ 12:16:

Ik snap trouwens niet waarom mannen altijd zo moeilijk doen over dieren. Ze hoeven er niets voor te doen en ook niets voor te laten.Mmm.... misschien zijn ze bang om op de tweede plek te komen
Viva naar de knoppen.
quote:Arthemis schreef op 22 juli 2010 @ 16:16:

Je vriend ompraten heeft niet zoveel zin, hij moet zelf ervaren hoe het is om katten te hebben.

Die van mij trof ik een keer aan met twee kittens op schoot, had hij nog wel zo hard geroepen dat hij kittens `niks aan´ vond

[afbeelding]

Dit zou ik wel willen, als ik de tijd en het geld had voor zoveel Ik heb al een kat en hier ook niet meer ruimte voor nog meer katten, maar als deze bende van pure schattigheid voor m'n deur zou zitten miauwen zou ik ze allemaal binnen laten
Waarom wil je je vriend iets opdringen? Mijn antwoord op je vraag: Niet...
quote:Ligeia schreef op 24 juli 2010 @ 16:30:

Waarom wil je je vriend iets opdringen? Mijn antwoord op je vraag: Niet...

Er wordt hem niets opgedrongen. Man, waar praat je nou over. Het is maar een kat en hij hoeft er verder niets mee.

Dan draai ik de vraag om:

Waarom zou je vriend je die kat ontzeggen?

Stel dat het om een kinderwens, en de ts verlangde naar een kind. Zou je dan ook de opmerking maken "waarom je vriend een kind opdringen?"?

En niet zeggen nu "dat is iets heeeeeel anders", want het is vergelijkbaar. Het is een verlangen naar iets, iets dat belangrijk voor je is.
Een teddybeer erbij in huis

Viva naar de knoppen.
mijn vriend heeft ook een hekel aan katten. na veel zeuren dat werkt bij mij wel gewoon veel kittens opzoeken op martkplaats ze elke x laten zien en zeggen lief he haha dan wordt hij zo gek dat het uiteindelijk wel mag. hebben we dus 1 kat. het is een poes van 2 jaar ze was een paar maanden geleden krols en toe heb ik haar naar buitengelaten wat dur resulteerde in een zwangere kat nu heeft ze 3 hele lieve kittens en er blijft er 1tje dus nu hebben we 2 katten. ook hebben we een hondje maar die vind me vriend wel erg leuk.
quote:iones wrote on 25 July 2010 @ 09:32:

[...]

Er wordt hem niets opgedrongen. Man, waar praat je nou over. Het is maar een kat en hij hoeft er verder niets mee.

Dan draai ik de vraag om:

Waarom zou je vriend je die kat ontzeggen?

Stel dat het om een kinderwens, en de ts verlangde naar een kind. Zou je dan ook de opmerking maken "waarom je vriend een kind opdringen?"?

En niet zeggen nu "dat is iets heeeeeel anders", want het is vergelijkbaar. Het is een verlangen naar iets, iets dat belangrijk voor je is.Misschien heel vreemd voor je, maar als vriend geen kinderwens heeft en TO wel, dan geldt wat mij betreft hetzelfde, ja. Ze kunnen erover praten, ja, maar als eentje niet wil, dan kun je deze niets opdringen. Enne, TO geeft in de titel duidelijk merken dat ze manipulatie niet uit de weg gaat...
Ik mag hopen dat je haar nu wel hebt laten steriliseren?

Een nest mag dan wel leuk zijn, de asiels zitten al vol met kittens.

Niet om je de les te lezen hoor, maar ik hoop dat er geen ongewenste kittens overblijven als je kat inmiddels nog niet gesteriliseerd is.
Viva naar de knoppen.
Als je vriend echt niet wil, zou ik erover ophouden.

Mijn man wilde ook liever geen katten. Ik heb een paar keer gezegd dat ik ze wel heel graag zou willen en toen gaf hij aan dat als ik dat graag wilde, ik dat moest doen (niet op een negatieve manier hoor). Ik heb er toen niet direct werk van gemaakt. Toen er bij zijn broer een nestje was, was manlief degene die zei: hier, kun je er daar mooi 2 van vragen (ik wilde er wel 2 nl). Toen wel duidelijk met hem besproken of hij er echt achter stond, want ik was niet van plan ze later weer weg te doen omdat het hem toch wat tegenvoel. Maar dat hoefde niet.

Nu heb ik 3 katten. Afspraak is wel dat ik ze verzorg, maar dat vind ik ook vanzelfsprekend. Als ik er echter een keer niet ben, doen manlief het zonder problemen.

Hij vind (ik ook hoor) dat een relatie geven en nemen is en dat wanneer de 1 iets echt heel graag wil en de ander heeft er niet echt veel last van, dat je dat dan gewoon moet doen. Andersom zou ik dat voor hem ook doen.

Als je vriend er echter niet zo over denkt en er echt tegen is, moet je je afvragen hoeveel gezeur het je waard is. Want dat hij er geen last van heeft vind ik persoonlijk niet waar. Die kat komt ook in huis en daar verliest hij haren. Om nog maar niet te spreken over wanneer je een kitten neemt die nog opgevoed moet worden. En die kattenbak staat ook ergens. En ja, die stinkt soms wel een beetje (ook al maak je hem vaak schoon). En als je op vakantie gaat, moet je ook iets regelen voor je kat. Een pension kost ook geld. En daarnaast heb je natuurlijk ook de gewonen kosten (voer, kattengrit, dierenartskosten). Ik weet niet of jullie alles nog gescheiden hebben, maar wij hebben dat bv niet, wij zijn gehuwd in GvG en dan draagt hij dus ook bij in de kosten van de katten.

Wanneer mijn man het echt niet had gewild, had ik me daarbij neergelegd. Ik vind mijn relatie met mijn partner belangrijker dan perse een kat hebben. Maar moet wel zeggen dat ik het van je vriend ook wel wat egoistisch vindt. Jou geluk is voor hem toch ook belangrijk en zo iets heel absurds vraag je m.i. niet. Maar goed, hierover kunnen de meningen natuurlijk verschillen.
Ik deed het zo: ik kocht een kat, deed 'm in een heel grote doos en nam die mee naar huis, zette de doos op tafel en zei met een heel ernstig gezicht: "Je weet toch dat ik al mijn hele leven een dalmatier wil, he?". Daarna deed ik de doos open, riep GRAPJE!!!! en man was zo opgelucht dat er geen dalmatier in die doos zat, dat-ie vergat boos te worden over die kat.

Ik weet nou niet zeker of dit aan te raden valt, maar voor mij werkte het prima, grijns.
.
quote:Ligeia schreef op 25 juli 2010 @ 15:07:

[...]

Misschien heel vreemd voor je, maar als vriend geen kinderwens heeft en TO wel, dan geldt wat mij betreft hetzelfde, ja. Ze kunnen erover praten, ja, maar als eentje niet wil, dan kun je deze niets opdringen. Enne, TO geeft in de titel duidelijk merken dat ze manipulatie niet uit de weg gaat...

Dat is waar.

En dat zijn onoverkomelijke dingen, tenminste voor een kind telt dat nog zwaarder dan voor een huisdier.

Het is vaak een reden om de relatie te beeindigen.

Zelf ben ik een hondenliefhebber. Had ik ooit een man getroffen die niet van honden hield, was het ook niets geworden. Honden zijn heilig bij mij, die moeten er gewoon zijn in mijn leven. Het is "non negotiable".
quote:Mariannanas schreef op 25 juli 2010 @ 21:44:

Ik deed het zo: ik kocht een kat, deed 'm in een heel grote doos en nam die mee naar huis, zette de doos op tafel en zei met een heel ernstig gezicht: "Je weet toch dat ik al mijn hele leven een dalmatier wil, he?". Daarna deed ik de doos open, riep GRAPJE!!!! en man was zo opgelucht dat er geen dalmatier in die doos zat, dat-ie vergat boos te worden over die kat..Die vind ik geniaal!
Viva naar de knoppen.
quote:Ligeia schreef op 25 juli 2010 @ 15:07:

[...]

Misschien heel vreemd voor je, maar als vriend geen kinderwens heeft en TO wel, dan geldt wat mij betreft hetzelfde, ja. Ze kunnen erover praten, ja, maar als eentje niet wil, dan kun je deze niets opdringen. Enne, TO geeft in de titel duidelijk merken dat ze manipulatie niet uit de weg gaat...

Goh, neem het niet zo zwaar op..... het is een grappig bedoeld topic en ja, ik wil wel katten, maar zal het niet door zijn strot duwen, net zomin als ik met een kind bij een zwangerschapswens van mijn kant zou doen.

Een relatie is geven en nemen. Ik zag bv geen enkele noodzaak om die enorme tv en home cinema set te kopen, maar nu ze er zijn, gebruik ik ze ook en vind ik het best leuk. Zoiets kan toch ook met katten? (En nee katten zijn geen producten)
quote:Wintermuts wrote on 26 July 2010 @ 12:57:

[...]

Goh, neem het niet zo zwaar op..... het is een grappig bedoeld topic en ja, ik wil wel katten, maar zal het niet door zijn strot duwen, net zomin als ik met een kind bij een zwangerschapswens van mijn kant zou doen.

Sjee, ik ben inderdaad een tikkie te serieus in mijn reacties, maar Iones is dat schuld!

Nou, ik zou het - als ik jóu was, hè? - dan doen zoals Mariannanas...
quote:Ligeia schreef op 26 juli 2010 @ 13:00:

[...]

Sjee, ik ben inderdaad een tikkie te serieus in mijn reacties, maar Iones is dat schuld!

Nou, ik zou het - als ik jóu was, hè? - dan doen zoals Mariannanas...

Iik geloof trouwens wel in manipulatie, alleen hij is daar beter in dan ik gezien onze technologische wonderen in huis. Een beetje terug-manipuleren en hem zodanig masseren om mijn wens te verwezenlijken, vind ik niet erg.
Wanner ga je het nou doen? Je hebt nou genoeg tips gehad, hoe moet. Kies een kitten uit, die het allerschattigst is en laat die voor de rest het werk doen. Vertel er nog ff bij; dat het schatje het allerlaatste was uit het nestje en anders naar het asiel moest. En dat het vakantietijd is..............................
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Ik wilde ook een kat maar dat ging niet met de hond. Toen zei ik: 'Dan een vogeltje, gewoon een parkiet ofzo!'

Maar mijn vriend dacht dat het een beetje impulsief van me was en dat ik maar even een paar dagen moest nadenken of ik het wel écht wilde.

Week later, na het uitlaten van de hond komt hij binnen met zijn handen tegen elkaar gevouwen. 'Schat kijk eens wat ik gevonden heb!'

Had hij twee mini-musjes in zijn hand zitten. Terwijl hij er vertederd naar stond te kijken zei ik dat hij ze meteen moest terugbrengen. Mijn vriend reageerde heel verbaasd en verontwaardigd zei hij, 'Ja maar je wilde toch vogeltjes?'

(Even voor de beeldvorming, hij is bijna twee meter lang en breed en een doet nooit soft eigenlijk..)

Die musjes waren uit het nest gefladderd en die moeder zat er vast nog wel in de buurt om ze vliegles te geven. Nadat ik hem dat had uitgelegd ging hij beteuterd terug naar het bos om ze op dezelfde plaats terug te zetten. Ik moet er nú nog om lachen.

Hij had zelfs al opgezocht wat ze moesten eten, (geprakte wormen) en zat nog nét niet te bedenken hoe hij dat voor elkaar zou krijgen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven