Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Sukhumvit is erg druk en erg lang en heeft erg leuke gedeeltes. Het hangt er alleen erg vanaf waar je zit daar.

Van Chumpon naar Koh Tao is wel een uur of 5 varen, maar het is inderdaad logischer het te doen zoals Neele voorstelt. Van Surat Thani naar Samui is 2 uur varen, en dan nog een half uur naar Phangan en van daar nog 2 uur naar Tao.

Tuntummie: op Rambutri heb je veel leuke hotels: wij zitten altijd in Baan Sabai, daar kosten de kamers 20 euro en ze hebben erg lekker eten, Rambutri Village is iets duurder maar heeft een zwembad en de hotels die Americagirl noemt. Erg leuk is ook Lamphu House, maar die zitten vaak vol, dus ff bellen van te voren kan geen kwaad.

Neele, mocht je dit nog lezen, een hele fijne relaxte vakantie, en denk ff aan me als je met een cocktail in je hand in het zwembad van het Shangri La drijft.....
Hihi ik heb net dus ook spontaan geboekt; ik vertrek overmorgen voor een maand naar Thailand.

Het is voor mij niet de eerste keer dat ik alleen op reis ga, maar wel de eerste keer dat ik alleen naar Thailand ga.

Ik wil sowieso mijn duikbrevet gaan halen op Ko Tao en verder is het zo'n spontane actie dat ik het echt nog niet weet...Normaal verdiep ik me er van te voren echt in, dus ik vind dit best spannend!

Als jullie nog tips hebben dan hoor ik die graag :-D Ik zal het topic ook morgen eens heel goed gaan doorspitten.
1x is genoeg...
Ha, grappig! Veel plezier!! Ik kan je aanraden je Padi te gaan halen bij Budha View Dive Resort op Tao. Daar weken een paar erg leuke Nederlanders sinds kort én het is een hele goeie duikschool. Ze zitten in Ban Chalok huppeldepup.
en ze hebben een geweldige BBQ......
Nog een paar uur en dan stap ik het vliegtuig in :-) Ik vlieg op Bangkok, kom 's ochtends aan en heb daar dan 1 overnachting. Ik wil daarna z.s.m. richting Ko Tao om te leren duiken ( bedankt voor de tips m.b.t. duikschool!) en ik ga daar ter plekke besluiten waar ik nog meer heen ga.

Op de terugweg wil ik in ieder geval nog een paar dagen Bangkok/ omgeving Bangkok meepakken.

Zijn er nog meer van jullie die ook in deze periode richting Thailand vertrekken?
Hoi,

Hoe boeken jullie binnenlandse vliegtickets? Vooraf of ter plekke? Ik zit te denken aan een retourtje Bangkok-Chiang Mai (gelijk door als we 's ochtends aankomen op Bangkok)

Zijn er nog meer websites behalve airAsia en NokAir? Ik zag dat NokAir vanaf de andere luchthaven (Don Muang) vliegt en dat lijkt me weer niet handig als we gelijk door willen..
BangkokAir is ook een goede optie, alsmede One-Two-Go.
Wij boeken alles ter plekke. Air Asia via internet, maar ook al een paar keer Thai Airways via zo'n bureautje. Bleek stukken goedkoper dan via internet. Maf.

Als je meteen door wil vliegen kun je het ook op het vliegveld regelen (als je daar nog zin in hebt na 11 uur vliegen...)
Wij zitten ook een beetje met het vastleggen van vliegtickets.

We willen namelijk van Koh Samui naar Chiang Mai vliegen en vanaf daar terug naar Bangkok, en alleen Bangkok Air biedt op deze route vluchten aan.

We hebben ze nu gevonden voor 190 euro p.p.

Niet heel erg goedkoop dus maar ja...nu vraag ik me dus af of we ze al moeten boeken of niet? Of dat ze alleen nog maar duurder worden als we ze daar 3 dagen van tevoren gaan boeken??

Je legt je reis natuurlijk wel heel erg vast als je halvewege al vliegtickets geregeld hebt.

Aan de andere kant hebben we toch een bepaald reisschema in ons hoofd en zullen we daar niet heel veel van af gaan wijken dus kan je net zo goed boeken.

Weet iemand of de ticketprijzen stijgen of dalen naarmate de vertrekdatum dichterbij komt?? Zitten die vluchten vaak vol?
Bangkok airways hanteert over het algemeen vaste prijzen. Je kunt ze bij ieder willekeurig reisbureautje boeken. Vanaf Samui naar BKK geloof ik 4.000 bath in het hoogseizoen. Ongeveer 90 euro per enkele reis. Zij hebben op Samui het alleenrecht, omdat ze eigenaar zijn van de luchthaven.

Air Asia en consorten zijn van het principe: hoe later je boekt, hoe duurder de tickets. Kan uiteindelijk flink oplopen. Wordt per week steeds iets duurder, maar in verhouding nog steeds goedkoop.
Ik bedenk net dat we heen natuurlijk met Bangkok Air moeten vanaf Samui, maar terug kunnen we vanuit Chiang Mai natuurlijk wel met Nok Air vliegen

Samui - Chiang Mai is nu 11340 bath voor 2 personen. Best nog wel prijzig.

Chiang Mai - Bangkok met Nok Air is 1570 bath voor 2 personen! Dat is wel erg goedkoop!!
Tja het blijft altijd puzzelen. BA gaat rechtstreeks, maar is duur en andere routes zijn vaak wat omslachtiger.

Je kunt eventueel ook kijken om van Samui naar Phuket of Krabi te vliegen met BA en daarna met een andere prijsvechter verder. Let goed op de aansluiting, want anders ben je nog een dag onderweg.
Bedankt voor de tips!

Ja Nok Air is zeker goedkoop alleen dus wel vanaf het andere vliegveld..

Heeft er iemand ervaring met het gelijk doorvliegen als je aankomt op Bangkok en dan gelijk door naar bijv. Chiang Mai?

Onze planning is nu: (in 23 dagen)

- Aankomst op Bangkok, gelijk doorvliegen naar Chiang Mai

- Chiang Mai een paar dagen

- Terug naar BKK en een paar dagen Bangkok

- Daarna naar Kanchanaburi 3 dagen

- Terug naar Bangkok en vanuit daar met trein/boot richting Koh Samui

- Een weekje Koh Samui

- Terug naar Bangkok met vliegtuig op de één-na laatste dag.

We twijfelen nog of we Bangkok de eerste dagen doen en daarna Chiang Mai of andersom.

Als we eerst BKK/Kanchanaburi doen en daarna Chiang Mai, dan moeten we vanaf Chiang Mai naar Koh Samui en dat is zo'n lange afstand! (vliegtickets zijn te duur)

Misschien zijn er nog wel andere opties?
Met de trein van Bangkok naar Surat Thani en dan vanaf daar de boot. Is goedkoper maar ben je wel een heel stuk langer bezig lijkt me.
Nok Air vliegt ook BKK - Surat Thani, maar de nachttrein is ook prima.

'Mijn' route was: BKK - Surat Thani met Nok Air, boot naar Phangan, boot naar Tao, boot naar Chumphon en de nachttrein naar BKK. Kan natuurlijk ook omgekeerd of Samui ipv een van de andere eilanden.
Tumtummie, ik kwam zelf 13:15 aan op Suvarnabhumi en ben 's avonds om 20:00 doorgegaan met de nachttrein. Ook een optie.

(Dan wel even iets meenemen dat je kan slapen, anders wordt het een hele lange nacht in de trein.....)

De laatste dagen was ik in Bangkok, inkopen gedaan - scheelde weer slepen
@ bergamot tnx! Had ik nog niet aan gedacht en zie dat het heel goedkoop vliegen is met Nok Air naar Surat Thani!

Of is de trein echt iets wat je meegemaakt moet hebben?
Wij hebben onze route wat aangepast, de eilanden rond Phuket er uit gehaald ivm het onvoorspelbare weer en Chiang Mai toegevoegd. Lijkt me ook erg mooi om het noorden even te zien, heel anders dan het zuiden volgens mij.

Route is nu als volgt:

19 aug Phuket

20 aug Phuket

21 aug Phuket – Kao Sok

22 aug Kao Sok

23 aug Kao Sok

24 aug. Kao Sok - Chumphon

25 aug. Chumphon – Kho Tao

26 aug. Kho Tao

27 aug. Kho Tao

28 aug. Kho Tao- Kho Phangna

29 aug. Kho Phangna – Kho Samui (boot eind van de dag)

30 aug. Kho Samui – Chiang Mai (vliegen om 10:00)

31 aug. Chiang Mai

1 sep Chiang Mai

2 sep Chiang Mai

3 sep Chiang Mai – Bangkok – Kanchanaburi

4 sep Kanchanaburi

5. Sep. Kanchanburi - Jungle Rafts

6 sep. Jungle Rafts

7 sep Jungle Rafts – Bangkok

8 sep. Bangkok

9 sep. Bangkok – AMS

We hebben rondom Chumphon - Kho Tao wat ruimer gepland, wie weet lukt dat wel gewoon in 1 dag en hebben we een extra dag Kho Tao, maar ik zag dat er vanuit Chumphon alleen om 7:00 en 13:00 een boot naar Tao gaat......als we dan 's morgens nog vanuit Khao Sok moeten komen, lijkt me dat niet echt haalbaar.

Aan het einde van de dag op Phang Nga nemen we alvast de boot naar Samui omdat we vanaf daar om 10:00 naar Chiang Mai vliegen de dag erna. Samui hoeven we verder niet echt te zien.....
Hier even en snel berichtje vanuit Bangkok :-) Gisteren aangekomen en ingecheckt bij het hotel dat door het reisbureau standaard bij de vlucht zat: prima hotel! Daarna naar Kao San Rd geweest; daar had ik zelf meer van verwacht, maar het was erg leuk. Savond wilde ik graag door met de nachttrein naar Chumpon om daar naar Koh Tao te gaan, maar dat ging helaas niet door: alle vluchten, boten en bussen zaten vol. Meteen gekeken voor vandaag, maar ook dat zit er niet in. De Thai hebben blijkbaar ook vakantie en dat zorgt voor grote drukte.

Omdat ik graag in het zuiden wilde beginnen aan mijn reis en dan naar boven wilde reizen, heb ik vandaag samen met nog iemand een auto met chauffeur ( dat klinkt chiq, maar is het niet) gehuurd om ons naar Chumpon te brengen. Er zouden pas na de 27e weer plekken in trein/ bus zijn en ik had geen zin om te wachten.

Over een half uur vertrekken we, dus met een beetje geluk zit ik morgen op een Tao om te duiken....
Pollewopper, ik hoop het voor je!

Americagirl, wat trek je weinig tijd uit voor Phangan (Phang Na ligt bij Phuket en ik neem aan dat je niet dat bedoelt) en Samui. Ach dat kun je inderdaad ter plekke veranderen, want er gaan boten zat heen en weer. Verder wel een goed programma lijkt me. Chiang Mai is zo leuk!!
Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of het handig is om hotels/accommodaties van te voren te boeken of lukt dat ter plekke heel handig, dat je gewoon daar langs wat hotels gaat? Maakt het nog uit qua prijs? Zo goedkoop vind ik het niet allemaal eigenlijk (misschien heb ik nog niet goed genoeg gekeken..)
Ter plekke werkt voor mij altijd prima. Er zijn altijd veel meer en goedkopere dingen dan op internet aangeboden wordt. Moet ik wel zeggen dat ik van de low budget ben, dus het maakt me ook niet echt uit of ik warm water heb of airco. Schoon, lekker bed en eigen douche, klaar.
Ik heb eigenlijk nog een vraag...

Hoe kom je het snelst van Bangkok naar Kanchanaburi?

Ik las hier ergens dat het iets van 3 uur met de bus is, kan je er ook met de trein komen? Of duurt dat langer?

Alvast bedankt!
Ja, met de trein kan ook. Ik vond voor treinen en zo Seat 61 heel handig (link is gelijk naar info over trein naar Kanchanaburi).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven