Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Wat zijn er veel zieken hier! Mijn vriend heeft het nu ook te pakken, dus ik hoop ontzettend dat ik niet als volgende aan de beurt ben... Kan het absoluut niet gebruiken, het is megadruk op mijn werk en ik ben al moe genoeg door de zwangerschap...

Kraamzorg heb ik in de negende week al geregeld. Eén telefoontje met mijjn zorgverzekeraar en het was geregeld. Ik las ergens dat dat in de achtste week moest, maar ik heb toch maar even gewacht tot ik mijn eerste echo had en dus zeker wist dat er iets in mijn buik zat...

Ik krijg twee weken lang 5,5 uur kraamzorg per dag. De eigen bijdrage van 3,44 euro per uur vervalt omdat ik een goede aanvullende verzekering heb.

Kinderopvang wordt een veel groter probleem. Het blijkt dat kinderdagverblijven bijna allemaal om 18.00 uur dichtgaan en de uitzonderingen om 18.30 uur. Ik werk deels 's avonds en zelfs als ik een dagdienst heb, eindig ik pas om 18.45 uur. Ik werk dan ook nog in een andere stad, met 20 minuten reistijd. Ik begin 's ochtends natuurlijk ook later, maar daar heb ik niets aan omdat je je kind ook nog eens belachelijk vroeg naar zo'n kdv moet brengen. Ik was echt helemaal geshockeerd, had gedacht dat dit wel wat flexibeler zou zijn. Hoe doen andere mensen dat in vredesnaam? Niet iedereen werkt toch van 9 tot 5?

Mijn vriend heeft een uur reistijd enkele reis en is doorgaans rond zevenen thuis. Dus tja, hij is nu druk aan het solliciteren voor een baan in de regio, maar dat betekent wel dat hij zijn recht op ouderschapsverlof opgeeft (of er pas na minimaal een jaar recht op krijgt). Als hij hier al een baan kan vinden natuurlijk, en dan ook nog eentje waarbij hij 4 dagen per week kan werken want we willen het kind niet meer dan 3 dagen naar een kdv brengen. Vervelende keuzes allemaal!!

Op mijn werk weten ze nog niet dat ik zwanger ben, dat vertel ik volgende week. Overmorgen krijg ik de nekplooimeting dus ik wil dat in ieder geval even afwachten...
He Milagro,

Misschien is een gastouder iets voor jullie ipv een kinderdagverblijf. Daar zijn de tijden vaak flexibeler. Of als dat ook niet kan, misschien iemand in huis nemen voor de zorg?
He dames...

Poosje geleden weer en hoop ontwikkelingen gemist geloof ik...

Hier nog steeds alles goed eigenlijk...vandaag nekplooimeting gehad.

En volgens de echoscopiste zag het er allemaal niet verontrustend uit.

En Bowie, jij bent vandaag toch ook geweest? Of vergis ik me nou?

Nu even lekker op bed liggen, lijk wel een omaatje van 75 ;)

Groetjes Ingeding
Hallo allemaal,

Daar ben ik weer eens na een paar weken! Iedereen ziekjes, balen zeg. Ikzelf ben niet héél erg ziek geweest was alleen heel erg moe waardoor ik chagerijnig werd en alleen maar wilde slapen. Maar dat gaat allemaal wel weer goed. Voel me nu beter en wat energieker. Ook de misselijkheid is wat afgenomen en de kuidnootjes smaken lekker hoor!

Gister heb ik voor de eerste keer een echo gehad. Had om 17:20 een echo en die liep al uit tot 18:00. Hierop was wel goed te zien dat het hartje klopt en dat de baby lekker lag. Alleen konden we helaas geen meting doen omdat de baby in zo'n foetus houding lag dathet niet gemeten kon worden. Dus helaas... Ik moest savonds terug komen! Haha.. Vond ik niet erg want savonds werd er op een andere manier (vaginaal) een meting gedaan en konden we het kindje goed zien en ook werd er een duidelijke meting gedaan. Hierop was te zien dat het 10 vingertjes heeft, hersenen (wel belangrijk natuurlijk!) kaken en een goed kloppend hartje. Het was zo ontzettend mooi om te zien! Geweldig gewoon. Nu kwam er dus wel uit dat ik korter zwanger was als da ik dacht namelijk vandaag precies 12 weken. Nou ja, geen nood aan de man het scheelt namelijk maar één week.

Mooie foto's gekregen en die die ben ik nu bij iedereen aan het pronken hahaha.

Nou ja, verder gaat alles goed. Gelukkig heb ik lieve familie en vrienden die voor mij klaar staan waar het nodig is. Mijn vriend was dus gistermiddag mee naar de echo en mijn zus gisteravond. Mijn zus is ook zwanger zij is 10 weken zwanger, en loopt bij het ziekenhuis voor controles. Maar is wel erg leuk hoor. Iemand zo dicht om je heen te hebben die hetzelfde meemaakt alsdat ik doe.

@ charmant Ben blij dat mijn vriendje toch wel erg veel rekening met me houd mbt geurtjes en uitgaan.

@ de mensen met een nekplooimeting, succes en voor degene die hem gehad hebben gefeliciteerd als het goed is gegaan!

De kaarzorg, verlof en oppas is allemaal al geregeld! Had ik 4 weken geleden al volgens mij. Dat geeft je wel rust hoor!

Ik ga weer aan het werk! Want zo schiet het niet op natuurlijk!

Succes allemaal en tot snel!

Liefs Eefey
Ingeding, goed onthouden! Blij voor jou dat het erop zit en de uitslag goed was! Ik mag pas om 5u Aruba tijd dus dan slapen jullie al, zeker als je bedenkt dat ik dan op zn vroegst om 7u vanavond aan de beurt ben.

Angela, ik heb ook lieve schoonouders hoor, maar ik kan je vertellen: het maakt niet hoe lief, na 4 weken kijk je ze het vliegtuig weer in Wat dat betreft hadden we het er laatst over hier thuis, dat weinig mensen in Nederland zich maar kunnen voorstellen hoe het is om een aantal keer per jaar logees te hebben, elke keer voor minimaal 2 weken. Elke avond weer gezellig doen, op een gegeven moment ben je toch een beetje uitgepraat hihi. Het is net of je iemand net zoveel ziet als normaal over een jaar verspreid, maar dan geconcentreerd in 1 aaneengesloten periode.

Watzijn er veel zieken! Loop zelf ook weer te rommelen met mn buik hoor, last van buikvirusje denk ik.....

Nou, nu nog even werken en dan zometeen de kinderen vast naar oppasadres brengen voor vanavond.

Daahaaaag!

Bowie
Hey Bowie,

IK hoor dat dus ook van mijn vriendin Rebecca, die hier ook meeschijft. Ik kan me dat van jullie zeker goed indenken, een aantal keren per jaar logees, daar moet ik ook echt niet aan denken, haha. Al vindt Rebecca het wel erg gezellig als wij langskomen (uiteraard).

Succes met je echo! ( ik ken het inmiddels dat je lang moet wachten op Aruba, vorig jaar met mijn dochtertje heen geweest en volgens mij ook zon 2 uur gewacht en waren wij nog snel omdat we contant betaalden) Succes
Joepie!

Vanmorgen naar de verloskundige geweest, heel leuk en gezellig, en maandagavond hebben we een echo! Ben benieuwd....
Even heel kort: echo zag er goed uit, uitgebreid naar ieniemienie kunnen kijken, nekplooi gemeten en vrijdag krijg ik uitslag vd combinatietest.

Groetjes Bowie!
Zo, ik ben weer opgeknapt, gister dus weer begonnen met werken, maar vandaag alweer een dag ADV. Overigens werk ik niet ´s avonds durske, misschien kwam de verwarring doordat ik schreef ´zaternacht begonnen´, maar dat ging over het ziek zijn.

Ik doe wel naast mijn fulltime baan een deeltijd masteropleiding. Ben net begonnen en hij duurt 3 jaar. Ik probeer dat toch wel door te zetten omdat het gewoon een leuke opleiding is en ik niet altijd voor de klas wil blijven staan.

Vanmiddag ga ik kijken bij een KDV, ik ben benieuwd, het is heel kleinschalig en dat vind ik wel prettig, maar ik weet niet of dat voor de kosten uitmaakt. Zal vanmiddag dus blijken. waarschijnlijk zal het zo zijn dat ons kindje 2 dagen naar het KDV gaat en 1 dag naar vrienden, het kindje van die vrienden komt dan 1 dag bij ons.

Zal vandaag ook eens achter kraamzorg aangaan.

Willen jullie thuis of in het ziekenhuis bevallen? Ik twijfel nog. Ik vind het op zich een geruststellend gevoel geven om in het ziekenhuis te bevallen, maar ja, als je dan s nachts bevalt moet ik daar vast blijven en moet mijn vriend naar huis en dat lijkt me ook niet prettig.

Groetjes Lot
quote:Bowie68 schreef op 01 november 2007 @ 00:17:

Even heel kort: echo zag er goed uit, uitgebreid naar ieniemienie kunnen kijken, nekplooi gemeten en vrijdag krijg ik uitslag vd combinatietest. Mooi zo!

Ook ik heb de nekplooimeting gehad, vanochtend vroeg. Die zag er erg goed uit, helaas was er iets misgegaan met het bloed afnemen dus de uitslag van de combinatietest krijg ik op zijn vroegst eind volgende week. Nou ja, so be it... Ben al erg gerustgesteld door de nekplooimeting.

En er was een stuk meer te zien op de echo dan de vorige keer! Geweldig zeg, die armpjes, beentjes, hersentjes etc. Twee leuke foto's meegekregen, eentje is een soort close-up van het hoofdje en een armpje dat recht omhoog steekt

Zat toch wel in de zenuwen, heb de afgelopen week veel last gehad van pijn in mijn liezen, schaambeen en mijn zijkanten. Het zal de baarmoeder wel zijn die aan het uitzetten is, maar toch. Ik houd niet zo van dat soort pijntjes... Heerlijk om dan een beweeglijk kindje in je baarmoeder te zien.

@Lot23: ik ga in het ziekenhuis bevallen. Die keuze is gemakkelijk gemaakt omdat ik daar nu al mijn controles krijg vanwege een medische indicatie. Maar ook al was dat niet zo, dan nog zou ik voor het ziekenhuis kiezen. Ik ben erbij geweest toen mijn zus beviel. Die wilde dat thuis doen en toen ze al bezig was met bevallen, bleek er een ernstige complicatie te zijn. Dus met toeters en bellen naar het ziekenhuis. Ben daar enorm van geschrokken en heb toen mijn beslissing genomen (had toen nog niet eens een kinderwens).
Hoi, fijn om te horen dat de nekplooimetingen van bijna iedereen goed waren. Alleen Lot: hoe is het nu met jou? Dat was toch voor jou dat er een vlokkentest of vruchtwaterpunctie in de planning was nav verhoogde kans? Bij voorbaat excuses als ik het verkeerd onthouden heb. En anders veel succes. Moet je er nog lang op wachten?

We hebben zelf geen NPM gehad, maar de VK zei wel tussen neus en lippen door dat de nekplooi er goed uitzag. Tja, toch fijn om te horen. Inmiddels hebben we wel een afspraak gemaakt voor de 20-weken echo in het ziekenhuis. @Milagro: aan je uitgerekende datum te zien was de echo waar je over schrijft bij ong. 12 weken? Dat je al zoveel meer kan zien, zeg! Bij de onze van 10 weken was wel het gezichtje te zien, en vaag armpjes en beentjes, maar geen hersentjes (hij/zij zal ze inmiddels toch wel hebben, hoop ik). Wat groeien ze toch al hard, he, die embryootjes van ons...? Vanaf 3 maanden heten ze trouwens foetus, toch? Precies over een week mogen wij onze foetus weer gaan bekijken en ik heb er al veel zin in.

Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen, vanwege medische indicatie.

@Lot: over dat je man niet zou mogen blijven in het ziekenhuis: Bij mijn 1e waren m'n vliezen gebroken en het vruchtwater was vies. Dan moet je sowieso gelijk naar het ziekenhuis. De wee-en bleven uit, en dat betekende inderdaad dat ik in het ziekenhuis moest slapen en manlief thuis... (weet niet of dit overal zo is). Het was ook nog 1e kerstdag: ik voelde me toen heeeeel erg zielig en heb beroerd geslapen. Uiteindelijk was de bevalling in de nacht van 26 op 27 dec. Toen mocht mijn man wel blijven, hoor. Als je al weeen hebt, hoeft ie echt niet weg. Ik & dochter moesten toen nog een nachtje blijven (wegens controles van kind -> anders hadden we al na een paar uur naar huis gemogen). Dat laatste nachtje vond m'n man wel erg, maar ik niet.

Anyway: als alles dus 'normaal' verloopt (wat is normaal?), dan kun je in het ziekenhuis bevallen zonder dat je man naar huis hoeft.

Ik zou wel ff checken met je verzekering, want soms moet je bijbetalen als je zonder medische indicatie in het ziekenhuis wilt bevallen. Maarre... verder natuurlijk zoveel mogelijk doen waar je je het prettigst/veiligst bij voelt.

Zelf had ik wel graag thuis willen bevallen, maar het liep anders en als ik er nu op terugkijk, had ik het allerallermooiste moment van mijn leven niet willen missen (toen we onze dochter mee naar huis mochten nemen uit het ziekenhuis)
quote:durske schreef op 01 november 2007 @ 11:03:

@Milagro: aan je uitgerekende datum te zien was de echo waar je over schrijft bij ong. 12 weken? Dat je al zoveel meer kan zien, zeg! Ja klopt, Durske, ik ben nu 12 weken en 2 dagen zwanger. De vorige echo was bij 9 weken en 1 dag, toen zag ik eigenlijk alleen maar een soort van blob... Ze groeien inderdaad razendsnel, drie weken geleden 2,8 cm en nu 6,1! (van hoofd tot stuitje, dus zonder de beentjes!)

Jij zult volgende week vast al heel erg veel kunnen zien!

Zelf mag ik 22 november weer naar de gynaecoloog, hopelijk zit er dan weer een echo bij
Die echo bij 10 weken was die van ons inderdaad iets meer dan 3 cm... Dus 2 weken later al 2x zo groot, wauw! 'k Word erg nieuwsgierig naar onze volgende echo.

Ik moet maar weer eens in het 'dagboekje' van de vorige zwangerschap kijken, want ik ben volledig vergeten hoe die ontwikkeling ook alweer ging.
Ik wil liever in het ziekenhuis bevallen.

Vorige keer was er sprake van meconium-houdend vruchtwater, dus toen was er geen keuze, meteen naar het ziekenhuis.

Geen idee hoe het nu zal gaan hoor, maar ik vind het idee om thuis te bevallen gewoon eng. Waarom weet ik niet!

Ik ben vrij nuchter, raak niet snel in paniek, wil het liefst geen pijnbestrijding, dus het zou ook gewoon thuis kunnen, en mocht er dan iets mis zijn, ik woon vlakbij het ziekenhuis dus daar hoef ik het ook niet voor te doen.

Maar toch.. doe mij maar het ziekenhuis.

Ook omdat ons huis waarschijnlijk net verbouwd wordt als ik uitgerekend ben.

Wel interressant, want nu ik er zo over nadenk, kan ik mezelf geen goede reden geven waarom het een wel en het ander niet. Waar het denk ik mee te maken heeft, ik kan er niet zo heel goed tegen om het middelpunt van de aandacht te zijn, dan geneer ik me dood, en in het ziekenhuis liggen vaak nog meer vrouwen tegelijkertijd te bevallen en ben ik niet de enige. Ik weet het, een beetje rare gedachtengang, als we Freud er op los laten komt er vast een of ander trauma uit, maar voor mij is de gedachte dat er in het ziekenhuis aan de lopende band baby's uit komen, en dat ik gewoon maar mevrouw zoveel ben, heel geruststellend. Terwijl andere vrouwen dat waarschijnlijk verschrikkelijk onpersoonlijk vinden!

Ik ben gewoon bang dat als ik thuis zou bevallen, ik me de hele tijd zo opgelaten zou voelen ( terwijl het nota bene mijn eigen huis is!!) dat ik me niet zo op het bevallen zou kunnen richten. En in het ziekenhuis is het gewoon wat anoniemer, en kan ik me meer laten gaan. Nouja, dit is wel zo'n rare reden om in het ziekenhuis te bevallen, ik ben vast de enige, maar het is, na lang nadenken, echt het enige waar ik op uit kom!

Overigens wil ik NA de bevalling wel zo snel mogelijk naar huis, want dan wil ik juist alleen maar in mijn EIGEN bed, in mijn EIGEN huis, met mijn EIGEN spulletjes om me heen liggen!!

Ach nouja, ik heb nog wel even wat weekjes om te beslissen...
Hallo meiden,

Hoera, mijn bloeddruk is ietsjepietsje gezakt! Goed nieuws dus. Ik hoef pas over 2 weken terug naar de gyn. Ook weer het hartje van ons kindje gehoord, hij doet het goed hoor!

Charmant, ik snap je gedachtengang helemaal! Ik zou me heel opgelaten voelen als ik in mijn eigen huis zou moeten bevallen. Doe mij maar het ziekenhuis, daar ben ik zoveelste in de rij, alles is bij de hand, ik hoef me niet druk te maken over mijn bed wat vies kan worden (waar je je druk over kan maken), buren die me horen gillen, etc. Tja, nu moet ik wel vanwege mijn medische indicatie in het ziekenhuis bevallen, maar voordat ik die had wilde ik het ook al. Probleem zou kunnen zijn dat mijn vriend een bloedhekel heeft aan ziekenhuizen, en daar acuut duizelig van wordt. Maar goed, de keuze thuis/ziekenhuis had hij ook meteen gemaakt hoor, dat werd dus ziekenhuis. En inderdaad ná de bevalling het liefst als een gek naar huis, tussen mijn eigen spulletjes.

Ik heb gisteren een halfuur op mijn bed gelegen, met mijn handen op mijn buik, mijn kindje aanmoedigend om mama nu toch eens te laten voelen dat ie er is, maar nee hoor. Hij weigerde een teken van leven te geven. Ik moet nog wat meer geduld hebben denk ik....

Groetjes!
Hallo!

Nou, eindelijk weer eens kunnen inloggen op het forum! Kon deze week gewoon niet het forum op, grrrr!

Anyway: vorige week lekker in New York, nu alweer ruim anderhalve week thuis. Die mini-vakantie was errug leuk, maar ik was wel heel erg snel moe van al dat sjokken en shoppen. Dat was jammer. Maar wel leuke dingen gekocht.

Verder hier alles goed, ben nu 14 weken en 1 dag en heb geen last (meer) van kwaaltjes en ik voel me goed. Ik heb inmiddels ook het grote nieuws op het werk verteld. Ik wilde graag over de 12 weken zijn, en dat zou ik zijn na terugkomst uit New York. Inmiddels had ik ook het gevoel dat ik het qua buik ook niet langer voor me kon houden. Ik vond het best eng om het te moeten vertellen (want toch weer een hele tijd straks met verlof). Gelukkig reageerden mijn collega's heel enthousiast. Man en ik hebben er nooit een geheim van gemaakt dat we graag een tweede kindje zouden willen, dus in die zin was het ook geen megaverrassing voor ze. Maar niemand vermoedde dat het al zover was. Een collega zei wel: het viel me wel op dat je de laatste tijd zo vaak wijde kleding droeg! :-)

Volgende week weer naar de vlos, heb ik wel zin in. Weer even het hartje horen, hopelijk!

Over bevallen in ziekenhuis of thuis: bij de eerste heb ik beide opties opengelaten. Ik had me dus ingeschreven in het ziekenhuis, maar zou het van het moment af laten hangen of we daadwerkelijk naar het ziekenhuis zouden verkassen. Die hele bevalling vond ik ook zo abstract, kon me er zo weinig bij voorstellen, laat staan hoe ik me eronder zou voelen. Dus ik dacht: we beginnen thuis en dan zien we wel! Uiteindelijk ben ik thuis bevallen. Op het moment supreme ook geen moment gedacht: ik wil naar het ziekenhuis.

Ik kijk met een heel goed gevoel terug op die bevalling. Het was heel intiem, had het niet willen verruilen voor het ziekenhuis. Mijn eerste bevalling ging bovendien ook razendsnel, dus de vlos zei bij de intake van deze tweede zwangerschap ook: ' Zodra je iets voelt: BELLEN!! Want je bevalt zo snel. Je gaat ook niet naar het ziekenhuis, want daar hebben we geen tijd voor' . Nou, vond ik dat laatste wel errug overdreven. Alsof ik een wee voel straks en direct daarna een kind in mijn onderbroek heb hangen. Bovendien, als er in het vruchtwater is gepoept (ik noem maar wat) dan zullen we toch echt wel naar het ziekenhuis moeten...

Ik merkte bij de eerste (toen ik dus nog twijfelde over de locatie), dat de vlos toch wel meer neigde naar een thuisbevalling. Volgens mij had ze het jammer gevonden als we voor het ziekenhuis hadden gekozen. Niet dat we ons daar door hebben laten leiden hoor, maar dat was toen wel mijn gevoel. En die opmerking de laatste keer vond ik ook weer zo'n 'hint'.

Oh well... Maar goed, voor zover nu dus: thuis. Tenzij er gaandeweg de rit nog iets gebeurt...

Iemand vroeg ook nog of de kraamhulp en opvang al zijn geregeld? Kraamhulp dus nog niet, moet ik nog voor bellen. Voor de opvang heb ik de beeb met tien weken al ingeschreven, maar of er plek is, is maar de vraag. De baby gaat uiteraard naar het zelfde kdv als zusje. Maar daar is een heuse babyboom aan de gang, dus het is maar de vraag of er straks in september 2008 al plek is.... Hmmm, geen idee wat we anders zouden moeten doen. De twee kids naar twee verschillende kdv's for the time being vind ik heel onhandig... Familie woont niet in de buurt, dus dat is ook geen optie. Hebben jullie al alles in kannen en kruiken wat dat betreft?

Fijn weekend!
Hai,

Wij gaan bevallen in het ziekenhuis, sowieso door mijn medische indicatie maar ik denk dat ik het anders ook voor het ziekenhuis had gekozen. Gewoon voor het idee, geen rare fratsen. Als er iets mis gaat dat je direct aan het juiste adres bent. De vorige keer heb ik goede herinneringen aan het ziekenhuis overgehouden. het enige nadeel vond ik dat er net voordat ik aan het bevallen was geslagen een vrouw aan het bevallen was. Ik moest zo nodig plassen maar zat vast geschroeft met mijn infuus aan mijn bed. En maar bellen, maar ja ze waren bezig. Dat was echt het enigste nadeel. Verder alleen maar lof!

Waarschijnlijk moet ik ook een aantal dagen blijven (afhankelijk van het bloedsuikerspiegel van de baby) dan is het wel weer dat je errug weinig slaap krijgt door alle huilende baby's .

Kraamhulp heb ik inmiddels geregeld. Ik las dat iemand niks hoeft te betalen voor de kraamzorg. Ik heb mijn zorgverzekeraar gebeld en volgens haar is het wettelijk geregeld dat iedereen een gedeelte zelf moet betalen. Dus als diegene dit bericht leest: bij welke zorgverzekeraar zit je?

Het KDV heb ik ook bijna geregeld. het kindje gaat naar dezelfde als die van mijn dochter. Ik woon in een dorp en er is bij ons geen wachtlijst dus dat scheelt.

Voor iedereen: Succes met jullie beslissing over wel of niet het ziekenhuis en ik hoop dat iedereen een plekje kan bemachtigen op het KDV.

Fijn weekend!
Hoi meiden! Ben ik ook weer even. Kon vandaag bellen voor uitslag combinatietest....en dat is dan ook Aruba....."nee, we hebben nog geen mail uit Nederland gezien". Grrrrrrr..,moet via Nederland voor de uitslag, dan naar het ziekenhuislab (en ziekenhuis staakt, lab weet ik niet) en dan door naar de gyn. Maandag weer bellen dus.

Verder over ziekenhuis/thuis: ik 'wilde' de 1e keer thuis bevallen (aangepraat door vk hoor) en moest toen met persweeen van 2 hoog naar beneden, auto in en naar ziekenhuis. Dus nee.....2e keer meteen voor ziekenhuis gekozen. Beide keren vacuumpomp nodig gehad dus ik kies nu ook meteen weer voor ziekenhuis.

En kinderopvang is wel een luxe op Aruba, geen wachtlijsten en de tarieven zijn een lachertje vergeleken bij Nederland. Is ook van andere kwaliteit hoor, eerlijk is eerlijk.

morgen lekker sporten en daarna naar de kapper - dingetjes voor mezelf, heerlijk!

fijn weekend allemaal,

liefs bowie, 13+5
Hier ook absoluut een ziekenhuisbevalling. De bevalling van mijn dochter is traumatisch verlopen en ik was blij dat ik toen ook al voor het ziekenhuis had gekozen. Ik moest vijf dagen blijven en dat vond ik juist heerlijk. Ik kon goed doorslapen, want ik mocht 's nachts niet voeden, alles werd geregeld etc. Dit keer dus opnieuw, we gaan weer voor een poliklinische bevalling, maar dat kan dus anders lopen.

@ Priek: fijn dat de bd wat lager was. Altijd leuk om het hartje te horen.

Kraamzorg is aangevraagd, moet de dikke envelop nog openmaken hihi. Kdv heeft geen wachtlijsten dus dat zal ik in de komende tijd wel regelen.

Buik groet goed, iedereen op school weet het nu ook. De kinderen waren erg blij, ik krijg steeds meer vragen erover. Een voordeel is ook dat ik nu tegen ze kan zeggen dat ze veel voor mij moeten doen. Mijn bekken speelt namelijk erg op, maandag naar de ha voor een advies over welke therapie het beste is.

Fijn weekend allemaal,

Plevier

15weken precies
Nou, ook maar eens met 'regelen' begonnen... de kraamzorg moet ik nog bellen, maar het inschrijven bij het KDV verliep niet helemaal naar wens... Net als bij Valdispert heeft ons KDV te kampen met een 'babyboom'. Dat wil in ons geval zeggen dat er tot dec. 2008 geen plek is! Dit geldt voor 2e kindjes (1e kindjes maken dus al helemaal geen kans). Ik baal er best wel van. De 'oplossing' die we tot nu toe verzonnen hebben is dat we het kindje op de vrijdag wel naar het KDV laten gaan (die dag is er wel plek en zou ze in ieder geval aan ons KDV wennen), en voor de dinsdag een gastouder 'op de route' gaan zoeken... Echt niet ideaal.

Ik wil ook liever niet eerst het ene KDV/gastouder en dan later die waar m'n dochter naar toe gaat, want mijn dochter werd met 6 maanden ineens hartstikke eenkennig. Het wennen op een nieuw KDV zou in die tijd (duurde tot ong. 10 maanden) echt geen succes geweest zijn.

Ik had er nog nooit van gehoord, dat er voor een 2e kindje geen plek was op het KDV, dus het valt me nogal tegen.

Goed, moest even ventileren. Verder alles oke hoor . Donderdag mogen we weer een echo!

groetjes, Durske
Hai allemaal,

Ik lees al van alles over kraamzorg etc.Ik heb al wel bedacht welke ik wil maar nog niks aangevraagd.Ik ga het wel even doen binnenkort want ik ken er al een aantal die gelijk als mij zijn uitgerekend.En wil niet het risico lopen dat ik te laat ben met aanmelden.KDV hoef ik gelukkig niet aangezien ik maar 2,5 dag werk.Mn schoonmoeder past op woensdagmiddag op en op vrijdag past mijn moeder op.Op zaterdag werk ik ook maar dan is mijn man thuis.Ideaal geregeld dus.

Blij dat jullie NPM er allemaal goed uitzagen.We gaan er maar gewoon van uit dat we allemaal lieve gezonde schatjes zullen krijgen.

Ik las dat een aantal van jullie graag in het ziekenhuis wil bevallen en een paar in het ziekenhuis moeten.Ik wil weer heel graag thuis bevallen.Ik ben van dochter ook thuis bevallen en dat beviel (letterlijk) erg goed.Heerlijk....je eigen dingetjes en spullen.Erg fijn.Geen geschreeuw van andere dames op de achtergrond,geen verpleegkundigen en artsen die de hele tijd maar in en uit lopen.Gewoon lekker eigen.Of er moet een medische reden komen natuurlijk maar daar ga ik vooralsnog nog niet van uit want ik voel me prima.Ben alleen bek en bekaf.Nog steeds.Ik denk dat mijn kleine deze week een groeispurt heeft ofzo.Mn buik wordt echt al dikker en ik heb alleen maar honger.Ik word er niet goed van.Brood komt me ook mn neus uit want wat moet je er nou steeds opdoen!!!!!!Ik vind namelijk rosbief,filet americain,leverworst en osseworst erg lekker maar dat zijn nou precies de dingen die je niet mag eten als je zwanger bent!

Toen ik van dochter bevallen was heb ik mn man de volgende morgen om 9 uur smorgens twee harde broodjes laten halen bij de broodjeszaak.1 met file americain en 1 met rosbief.En die waren toch lèkker toen.Mmmmmm!!!!

Gelukkig vind ik het warm eten erg lekker en eet ik daar ook mn buik mee vol.Ik lust ook wel twee keer pd warm eten maar dat is toch een beetje teveel.Het is niet de bedoeling dat ik 30 kilo zwaarder eindig als dat ik begon.Ik doe het af en toe wel eens als ik chinees of iets van die strekking over heb.Dat warm ik dan de volgende dag smiddag op.

Ik ga nu ook even wat te eten pakken want ik heb honger.Probeer er echt niet langer dan 2,5 uur tussen te laten zitten want dan gaat mn maag echt knorren.

Tot snel allemaal.

Groetjes moon
Yes!!

Gisteren de eerste echo gehad, zag er allemaal goed uit, baby was zelfs bijna een weekje verder dan we dachten!! Ben volgens de echo op 15 mei uitgerekend, en ik ben zelf de 16e jarig, dus dat wordt gezellig.

Het was zo leuk, de baby was lekker met zijn/haar voetjes en handjes aan het bewegen, echt geweldig! Dus ik zit nu de hele tijd heel verliefd naar een wazig zwart-wit plaatje te staren, en ik kan niet wachten tot de 20-weken echo!

groetjes, charmant
Charmant, wat geweldig!

Wij hadden vorige week zo'n echo en het was echt heerlijk om ons kindje zo actief te zien bewegen

En we zijn op dezelfde dag uitgerekend: als het goed is, komt ons baby'tje ook op 15 mei!

Ik heb ondertussen flink achter kinderopvang aan gezeten... ik was een beetje gealarmeerd geraakt door de berichten van Valdispert en Durske over een babyboom.

Gelukkig ziet het er naar uit dat wij vanaf september 2008 (in het slechtste geval vanaf oktober) kinderopvang kunnen krijgen op de dagen die we willen. En het mooiste is nog wel dat ik een kdv heb gevonden dat tot 19.15 uur open is! Want de standaardtijden tot 18.00 zouden voor ons heel problematisch zijn gezien onze werktijden.

En in plaats van de drie dagen die ik dacht nodig te hebben, hoeven we ons kind maar anderhalve dag uit te besteden! Dinsdag de hele dag en dan de woensdagmiddag. Mijn vriend werkt nu al vier dagen per week en blijkt een extra dag thuis te kunnen werken, ik neem een dag ouderschapsverlof op en voilà! Op woensdag werk ik 's middags en 's avonds, en dan hoef ik het kind alleen 's middags te brengen, dus dat scheelt ook alweer een halve dag. Wat een opluchting: kraamzorg en kinderopvang (hoogstwaarschijnlijk) in kannen en kruiken...

Zelf voel ik me stukken beter nu de eerste drie maanden voorbij zijn. De misselijkheid is veel minder, net zoals de vermoeidheid. Als het zo door mag gaan, heb ik niets te klagen. Ik begin ook al echt te tonen, mijn buikje is heel duidelijk te zien. Vind het eigenlijk wel leuk!
Hi Milagro, top dat je een KDV hebt en ook nog met gunstige tijden! Krijgt je kleine daar ook avondeten (ook handig)? Gaat je kindje ook naar het KDV als je man thuiswerkt? Mijn ervaring is dat werken / voor een baby zorgen amper samengaan, hoogstens voor een paar uurtjes per dag (ach ja, zolang zijn werkgever het goed vindt...)

ik heb weer 'ns griep, en dochter naar KDV, dus wel even tijd voor het forum (dat dan weer wel). 'k Word die griep nu wel een beetje zat. 'k Had net het idee dat ik weer wat meer energie kreeg, maar sindsdien ben ik elke week wel een paar dagen ziek geweest. Deze keer maar eens goed proberen uit te zieken.

Mijn werk wordt ook niet echt overgenomen: dat ligt over een paar dagen gewoon op me te wachten... Fijn vooruitzicht!
Vervelend dat je weer niet lekker bent, Durske.

Ik ben steeds wel wat verkouden en af en toe wat koortsig, maar het zet niet door en ik kan nog gewoon naar mijn werk (daar zit ik nu ook... )

quote:durske schreef op 06 november 2007 @ 12:50:

Gaat je kindje ook naar het KDV als je man thuiswerkt? Mijn ervaring is dat werken / voor een baby zorgen amper samengaan, hoogstens voor een paar uurtjes per dag (ach ja, zolang zijn werkgever het goed vindt...) Euh, nee, mijn vriend denkt dat hij het wel kan combineren... .

Gelukkig is zijn werk flexibel dus hij kan die uurtjes ook 's avonds maken of in de weekenden, mocht het inderdaad niet lukken om én te werken én te zorgen. Het is ons eerste kindje, en we hebben ook geen baby's in onze omgeving, dus we moeten er nog een beetje achterkomen wat wel en niet kan. Zal ook wel van het kindje afhangen, of het veel slaapt of juist veel huilt...

Ik weet eigenlijk niet of het kindje ook avondeten krijgt op het kdv. Aan het begin is dat nog niet zo aan de orde, lijkt me, als het alleen maar melk krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven