Quiche AH
zaterdag 24 juli 2010 om 21:47
quote:Elizaar schreef op 24 juli 2010 @ 20:58:
Ik vind ze ook niet zo fantastisch, koud al helemaal niet en zoals nouschi zegt, warm zijn ze ook echt niet te pruimen. Is persoonlijke smaak natuurlijk dus misschien vindt jij ze wel heerlijk Dat zegt Nouschi niet hè
Ik vind ze ook niet zo fantastisch, koud al helemaal niet en zoals nouschi zegt, warm zijn ze ook echt niet te pruimen. Is persoonlijke smaak natuurlijk dus misschien vindt jij ze wel heerlijk Dat zegt Nouschi niet hè
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 24 juli 2010 om 21:48
Ik zeg eerst (zo laat mogelijk voor je vertrek) goed voorverwarmen, warmer dan op de verpakking staat. Koud zonder voorverwarmen vind ik ze toch soort niet gaar genoeg.
Misschien nog wat extra kruiden toevoegen en goed verpakt in folie zodat ze misschien nog lauwwarm zijn tegen de tijd dat je gaat eten. Het lijkt wel of ze 'direct koud geserveerd' machtiger zijn.
Misschien nog wat extra kruiden toevoegen en goed verpakt in folie zodat ze misschien nog lauwwarm zijn tegen de tijd dat je gaat eten. Het lijkt wel of ze 'direct koud geserveerd' machtiger zijn.
zaterdag 24 juli 2010 om 21:52
Voor morgen gaat niet meer lukken, maar als je ooit zelf een quiche maakt wil je nooit meer anders, en die zijn koud ook verrukkelijk, en nog in de smaak die je zelf wilt. Ja ik begrijp dat het niet meer voor morgen kan hoor, maar voor een andere keer.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 24 juli 2010 om 21:54
zaterdag 24 juli 2010 om 21:58

zondag 25 juli 2010 om 00:24
Haha tuffers, ik vind ze juist te nat/smeuig (heb even geen alt codes).
Laatst Quiche Loraine van AH aanbieding, maar dan toch wel wat (Italiaanse) kruiden erover en extra plakje coburger of zo.
Ik eet ook liever mijn eigen exemplaren maar soms idd geen tijd/ruimte in de vriezer.
TO hoop dat het ondanks veel negatieve kritieken op AH toch een leuke en gezellige dag wordt!
Laatst Quiche Loraine van AH aanbieding, maar dan toch wel wat (Italiaanse) kruiden erover en extra plakje coburger of zo.
Ik eet ook liever mijn eigen exemplaren maar soms idd geen tijd/ruimte in de vriezer.
TO hoop dat het ondanks veel negatieve kritieken op AH toch een leuke en gezellige dag wordt!

zondag 25 juli 2010 om 10:53
Irrab, hier eet Raol ze ook wel hoor.. Als ik geen tijd heb om zelf een quiche in elkaar te draaien en hij er echt heel veel trek in heeft haalt hij er zo 1`.. die vind hij heel goed te nassen..
Overigens laatst nog een discussie gehad. zwager had quiche gemaakt.. er zat alleen niks in behalve kaas, room en eieren.. ik zei dat het geen quiche was maar een souffle.. ( hij zakte ook nog in toen hij uit de oven kwam ) volgens hun heb ik t niet begrepen... volgens mij zij niet
Overigens laatst nog een discussie gehad. zwager had quiche gemaakt.. er zat alleen niks in behalve kaas, room en eieren.. ik zei dat het geen quiche was maar een souffle.. ( hij zakte ook nog in toen hij uit de oven kwam ) volgens hun heb ik t niet begrepen... volgens mij zij niet
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zondag 25 juli 2010 om 10:56
Biol, ik denk dat die zwager een quiche Lorraine bedoelt, zie omschrijving Wiki;
Een quiche of quiche lorraine is een hartige taart, meestal gemaakt met een deeg van meel, water en boter. De vulling bestaat uit een luchtig opgeklopte mix van eieren, ham of spek en room. Quiche wordt meestal warm opgediend.
De naam is afkomstig van het Duitse woord Kuchen (cake).
Er zijn vele recepten met verschillende groenten (prei, broccoli, champignons, ...), met vis en vlees, en met kaas, maar deze mag men niet echt quiche 'lorraine' noemen. Andere varianten zijn die met extra kaas (quiche vosgienne) en met uien (quiche alsacienne).
Een quiche of quiche lorraine is een hartige taart, meestal gemaakt met een deeg van meel, water en boter. De vulling bestaat uit een luchtig opgeklopte mix van eieren, ham of spek en room. Quiche wordt meestal warm opgediend.
De naam is afkomstig van het Duitse woord Kuchen (cake).
Er zijn vele recepten met verschillende groenten (prei, broccoli, champignons, ...), met vis en vlees, en met kaas, maar deze mag men niet echt quiche 'lorraine' noemen. Andere varianten zijn die met extra kaas (quiche vosgienne) en met uien (quiche alsacienne).
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

zondag 25 juli 2010 om 12:01