Mode & Beauty alle pijlers

Ervaringen borstvergroting

25-07-2010 00:37 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een meid van 27 met een vraagje.

Ik ben aardig tevreden over mijn lichaam en sport 3x in de week met alle plezier en smeer/scrub/masseer me een breuk om alles vooral zo lang mogelijk in de huidige conditie te houden.

Het enige wat ik mis om me 'af' te voelen zijn 'echte borsten'. Ik heb op dit moment een cup A75 en al vind ik de vorm erg mooi, het mag van mij wel ietsje meer zijn.

Ik ben de opvullingen en push-up-trucjes meer dan zat en ben hard aan het sparen voor een borstvergroting.

Ik heb niemand in mijn omgeving die hier ervaring mee heeft en ben altijd bang dat de forums (fora?) die ik via Google gevonden heb, gesponserd worden door plastisch cihirurgen ofzo en dus vroeg ik me af of iemand hier op het forum goede ervaringen heeft met een bepaalde kliniek/chirurg, of tips heeft voor me die ik mee kan nemen in mijn orientatie.

Alvast bedankt in ieder geval!
Volgens mij mag je hier geen namen noemen van artsen, maar heb je al eens in de oude topics gezocht? Zijn er best een aantal.
Hi Djeef,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik vroeg me eigenlijk af waarom je een borstvergroting wil. Niet omdat ik er een oordeel over heb hoor, maar gewoon uit interesse. Ik heb ook een 75A en daar had ik vroeger best moeite mee. Ik voelde me nooit 'echt vrouw', zeg maar. Ik heb zelfs op het punt gestaan een vergroting te laten doen (de afspraak was al gemaakt), maar toen heb ik er toch vanaf gezien. Op de één of andere manier vond ik het toch eng, teveel risico's etc. En achteraf ben ik heel blij dat ik het niet gedaan heb. Ik ben nog steeds niet tevreden met mijn borsten (ook de vorm vind ik niet mooi en mijn rechterborst is duidelijk een stuk kleiner dan mijn linkerborst), maar ik heb er geen problemen meer mee.

Denk jij dat je je er echt beter door gaat voelen als je je borsten laat vergroten? En hoe groot wil je ze dan? Ben je niet bang dat je er problemen mee gaat krijgen? Nogmaals, puur interesse, aangezien ik zelf dus ook bijna op het punt heb gestaan.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
@borderwalk: zal ff gaan spitten, thanx.

@Chryssa: thanx voor je reactie. Ik weet idd dat er risico's aan vast zitten en bovendien ben ik ook nog es bang voor naalden, dus een pretje wordt het sowieso niet...

Maar ik loop al zo lang niet happy ermee rond dat ik besloten heb nu serieus voor eens en altijd de beslissing te nemen om het definitief wel of niet te doen. Ik probeer me zoveel mogelijk te informeren, ook over negatieve ervaringen en mislukte operaties, om me een goed beeld te vormen over wat een borstvergroting nou precies inhoudt. Mijn beste vriendin heeft juist een borstverkleining gehad en heeft destijds een boek over borstoperaties gekocht met wat er mis kan gaan en die ga ik binnenkort ook es goed doorspitten.

Het enige wat ik tot nu toe zeker weet is dat ik zo niet tevreden ben met mijn lijf en dat begint nu wel dwars te zitten. Krijg veel negatieve reacties uit m'n omgeving van mensen die me oppervlakkig of gewoon een zeikerd over iets onbelangrijks vinden of vrouwen die zeggen 'dan vind je mij zeker ook niet vrouwelijk, ik heb ook bijna niks'.

Maar voor mij is het wel belangrijk, ik heb echt het gevoel dat er iets aan me mist en dat ik met grotere borsten veel beter in m'n vel zou zitten. En wat betreft de grootte, ik heb niet zoiets van 'ik wil cup C/D', meer dat als ik het zie dat ik het zo mooi vind eigenlijk. Maar als ik het globaal moet zeggen lijkt me een bescheiden C toch wel de max. met mijn lijf. (1.56 m, slank postuur)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ja, ik begrijp je best, hoor. Ik heb heel lang rondgelopen met een ontevreden gevoel wat betreft mijn borsten. Vooral omdat ze gewoon niet mooi gevormd zijn en ook nog eens significant in grootte verschillen. Het feit dat ik 'maar' een A/AA cupje heb, vond ik niet het ergste.

Maar toch, ergens besefte ik wel dat een grotere cupmaat en een beter gevormde voorgevel me waarschijnlijk niet die zekerheid zouden geven waar ik naar op zoek was. Ik bedoel, iedereen heeft wel iets waar hij/zij niet helemaal tevreden over is, maar misschien hoort dat er ook wel een beetje bij. Ik ben altijd klein en slank geweest, dus ergens had ik ook wel zoiets van dat een flinke boezem misschien niet echt bij mijn lijf past. Mijn man zegt ook dat hij het best een bizar gezicht had gevonden: zo'n klein meisje met van die flinke borsten. Jij bent nog kleiner dan ik (ik ben 1.64 m), dus een C cup is misschien best aan de forse kant voor jouw lichaam?
@Dana: Heb twee jaar lang bij een goede therapeut gelopen en geloof me, met m'n psyche is niets mis, heeft ie voor getekend bij vertrek. (Wordt overigens vergoed door de ziektekostenverzekering, dus hoef je geen cent aan te besteden)

En wat betreft m'n financiele situatie; dat ik graag mijn lopend krediet achter de hand zou willen hebben voor noodgevallen staat hier los van, heb in 'n jaar 3000 euro afgelost, dus zo onzeker is het allemaal niet. (Neem aan dat je daarop doelt)

Maar bedankt voor de 'opbouwende kritiek'
@Chryssa: je hebt gelijk dat je nooit overal tevreden over kunt zijn. Maar elke dag heel erg ontevreden begint irritant te worden zo langzamerhand.

Vind het goed van je dat jij bewust heb gekozen om het toch niet te doen en wel tevreden bent, zou af en toe willen dat ik het ook gewoon los kon laten.

Mijn ex zei ook altijd dat ik zo mooi ben en ik moet letten op wat er wel goed is aan mijn lichaam en dat anderen dat ook doen. Maar ja, het gaat me juist niet om anderen, het gaat me om wat ik vind... Met m'n srtiae en putjes hier en daar en dat klein beetje vet kan ik prima leven, maar dit blijft gewoon een heikel punt.
Ik zeg het niet om je ervan af te houden, hoor. 't Is meer mijn persoonlijke ervaring. En tevreden ben ik overigens niet, ik vind mijn borsten vaak nog steeds een doorn in het oog. Maar ik zit er niet meer mee, kan me er niet langer druk om maken. En ik wilde ook geen vergroting om wat anderen eventueel over mijn lijf te zeggen hadden trouwens. Ik heb altijd partners gehad die me prima vonden zoals ik ben en die juist fel tegen een borstvergroting waren.

Grootste punt voor mij om het uiteindelijk niet doen waren toch echt de gezondheidsrisico's. Het wordt steeds duidelijker dat er waarschijnlijk toch een verband bestaat tussen borstkanker en het hebben van implantaten, je kunt last krijgen van ernstige kapselvorming en bovendien moet je de implantaten om de zoveel jaar vervangen.

Afgezien daarvan denk ik, eerlijk gezegd, toch niet dat men gelukkiger worden van het cosmetisch laten snijden in hun lijf. Ontevredenheid en/of onzekerheid over jezelf zit van binnen en dat wordt vaak niet verholpen door de boel aan de buitenkant te laten opleuken. Want wat veranderen die grotere borsten nou uiteindelijk aan de kwaliteit van je leven? Ga je er meer door van jezelf houden? Waarschijnlijk niet, want je waardeert jezelf waarschijnlijk (en hopelijk) om wie je bent en niet om hoe je eruit ziet. Dus wat heb je dan in the long run aan die opgevulde bh?

Waarom denk je dat je jezelf mooier vind met grotere borsten? Aan welk beeld voldoe je dan? Zoals ik al zei: soms voel ik me ook 'minder vrouwelijk' omdat ik geen pronte boezem heb. Maar eigenlijk is dat onzin. En als ik naar mijn eigen blote voorgevel kijk, denk ik ook: "Mwah, ik had wel graag wat meer vooraan gestaan bij het uitdelen van de borsten". Maar als ik nou wel die flinke B cup had gehad, was ik dan iedere dag vrolijker opgestaan, met een beter gevoel over mezelf? Nee, dat denk ik niet.
Ja, daar heb je ook weer gelijk in, het is niet zaligmakend natuurlijk. En ben net op internet ook al een verhaal tegengekomen dat claimt dat 25% van de vrouwen er chronische pijn aan overhoudt... Das best wel veel en daar hoor je nooit iemand over, dus verder onderzoek waard zou ik zeggen. Verder probeer ik ook meer info. te verzamelen over het lekken van de protheses en de levensduur van die dingen. Iig een aantal brochures aangevraagd en dat boek induiken binnenkort, tot nu toe alleen maar halleluja-verhalen van vrouwen gelezen en het lijkt me sterk dat iedereen tevreden is en alle borstoperaties altijd goed gaan en geen complicaties opleveren.

Maar ja, naast al die verstandelijke dingen die ik absoluut wel wil weten natuurlijk, speelt mijn gevoel ook een grote rol; en mijn gevoel zegt nog steeds dat ik eigenlijk best wel een stuk vrolijker op zou staan met wat grotere borsten... Dilemma.
Maar waarom denk je dat dan, als ik vragen mag? Nogmaals, ik wil echt niet zeuren of je ervan af proberen te houden, hoor. Ik vind dat iedereen zelf moet weten of hij/zij plastische chirurgie laat toepassen en dat er in principe ook niks mis mee is. Maar ik vraag me toch echt altijd af in hoeverre je je gelukkiger gaat voelen als je lichaam geperfectioneerd wordt. Want uiteindelijk is dat niet hetgeen waar je voldoening uit haalt uit het leven. Je schoonheid, je lichaam, is vergankelijk. En bovendien niet wat jou een leuk, mooi mens maakt. Natuurlijk wil iedereen er goed uitzien en daar mag je ook best een beetje je best voor doen. Maar als je er prima bij loopt, wat is er dan eigenlijk 'mis' met je lijf zoals het is? Het ondergaan van cosmetische veranderingen impliceert tenslotte dat je van mening bent dat er iets niet goed is aan je lichaam. En is dat wel de realiteit? Wie bepaalt wat mooi is en wat lelijk en waarom eigenlijk?

Waarom denk je dat je jezelf mooier vind met grotere borsten? Omdat je dat zelf oprecht prefereert, of omdat de maatschappij ons verteld dat slank, gespierd, gebruind, rondborstig ideaal is? Natuurlijk zijn we geen marionetten die door het maatschappelijk beeld geregeerd worden, maar waar komt het beeld vandaan dat je gelukkiger zou zijn met een cupje groter?
Maar elke dag heel erg ontevreden begint irritant te worden zo langzamerhand.

Dit is niet iets wat jouw borsten veroorzaken; dit is wat je zelf doet. Het is jouw keuze om zo tegen je borsten aan te kijken. Je kunt er ook voor kiezen om je er niet druk over te maken.

Verder: 100% eens met Chryssa, goede postings!

Ik herken me wel jouw verhaal; heb ook een aantal jaar geleden serieus over een borstvergroting nagedacht. Uiteindelijk er vanaf gezien en ben daar nu zó blij mee! Ik heb ook al die stomme opvulbeha's, die gruwelijk zitten, de deur uit gedaan omdat ik voortaan gewoon wilde rondlopen zoals ik ben: met cup a. Wat een bevrijding.

Het is dát besluit waardoor ik nu gelukkiger ben; een operatie had me dat geluksgevoel niet gegeven.

Ik vind het nu totaal niet meer de moeite waard om mee bezig te zijn, zoveel geld aan te besteden en ernstige gezondheidsrisico's te lopen.

Ik ben blij dat ik me niet heb laten leiden door de heersende (en onmogelijke) schoonheidsidealen. Ik ben ook klein en slank; menigeen is jaloers op mijn figuur, maar een cup c kun je daarbij redelijkerwijs niet verwachten. Vrouwen met grote borsten hebben ook nagenoeg altijd elders rondingen, op de minder gewenste plekken. Je kunt niet alles hebben, hoewel media en reclame anders doen vermoeden.

Kan me er ook kwaad om maken dat bijv. H&M bijna alleen maar beha's verkoopt met enorme vullingen erin. Alsof je dat nodig hebt!! Grrr. Zo worden ons complexen opgedrongen. Doe er niet aan mee!

Probeer het mooie te zien in je borsten. Kleine borsten mogen er ook zijn, ze zijn subtiel, bescheiden, makkelijk en handzaam, strapless topjes staan leuk en niet ordinair, je bent gezond, je borsten zijn gezond... En zó belangrijk kan uiterlijk toch niet zijn??

Dus helaas, ik kan je ook geen tips geven en je moet natuurlijk helemaal zelf je keus maken.. maar ik vertel je mijn verhaal en mijn ervaring met cup a en het denken over borstvergroting.

Succes met de keus die je gaat maken en laat je in elk geval goed en grondig informeren.
Trouwens! Ik vergeet te vertellen dat ik dit zit te tikken met een vette cup C. Ben hoogzwanger en mag dan toch nog het genoegen smaken om eindelijk een een forse boezem te kunnen showen.

Nou het is best aardig hoor. Maar om nou te zeggen: dit was me het geld/de pijn/de risico's e.d. waard geweest... Nee, laat maar zitten. Op 1 of andere manier past het niet echt bij me.

(Tis natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar het komt in de buurt. )
Goeiemorgen! Op een of andere manier wordt bij dit soort vragen meteen een enorm blik opengetrokken met (vast) goedbedoelde adviezen over risico's, schoonheidsidealen, onzekerheid en wordt zelfs psychologische hulp geadviseerd aan TO! Terwijl dit niet eens de vraag is hier. TO lijkt me een intelligente vrouw die goed weet waar ze mee bezig is.

Waarom zeg ik dit? Ikzelf heb ook '2 erwtjes op een plankje' en zal in de toekomst waarschijnlijk ook een vergroting laten doen. Waarom? Omdat ik het mooier vindt passen bij mijn lichaam. En denk je dat je hier gelukkiger van wordt? Ik hoop van wel. En vind je jezelf dan niet heel oppervlakkig dat je gelukkig denkt te worden van 2 zakjes siliconen? Tja, net zoals iedereen in deze maatschappij gelukkiger denkt te worden van een nieuwe keuken, mooie kleren en soms zelfs een kind. Dat er risico's aan kleven, dat weet ik. En dat weet TO vast ook.

Met dit soort reacties krijg ik (even voor mezelf spreken) altijd het gevoel alsof ik een domme, oppervlakkige doos ben die beter naar de psych kan gaan. En dat vind ik jammer.
Zo, en dan hier iemand die ook niet tevreden was met cup 75 A en ik ben NIET naar een psych gegaan.

Goed, ik heb dus een borstvergrotende operatie ondergaan. Gel heb ik. 325 cc is er in gegaan. Ik wilde voor een C cup, maar is uiteindelijk een D cup gebleken en wat ben ik er ontzettend blij mee. Het klopt nu. Als ik in de spiegel kijk, ben ik zeer tevreden. Ik ben heel zelfverzekerd nu als het op mijn uiterlijk aan komt. En dat zonder psych.

Goed, over klinieken, ik ben bij een privékliniek geweest in Bussum en is mij erg goed bevallen.

Als tip wil ik geven: België is men kundiger, lopen voor op technieken en veel goedkoper. Kijk eens of je daar over wat info kan verzamelen. Ik kan je wel een naam geven via mail van de chirurg die mijn buikwandcorrectie ( ) heeft gedaan.
quote:Chryssa schreef op 25 juli 2010 @ 02:40:Grootste punt voor mij om het uiteindelijk niet doen waren toch echt de gezondheidsrisico's. Het wordt steeds duidelijker dat er waarschijnlijk toch een verband bestaat tussen borstkanker en het hebben van implantaten, je kunt last krijgen van ernstige kapselvorming en bovendien moet je de implantaten om de zoveel jaar vervangen.

Wat kapselvorming en vervangen van implantaten betreft heb je gelijk, dat is iets om bij stil te staan. Maar een verband tussen borstkanker en implantaten? Ja, veel vrouwen krijgen implantaten vanwege borstkanker (na borstamputatie), maar een andere link is nooit bewezen, is een fabeltje van de tegenstanders van siliconen. Daarom graag bronnen (www) als je zoiets beweert.

Sorry TO voor deze ingreep, ik kan niet zo goed tegen al die fabeltjes over siliconen, miskramen/abortussen, bh's en deo's die borstkanker zouden veroorzaken.
Zoek even naar het topic Borstvergroting II. Twee verslagen van waarom, de aanloop naar de operatie, de operatie zelf en daarna. Zit nu op mn mobiel dus kan t topic zelf niet zoeken. Ik kom later nog wel eens uitvoeriger reageren.
Ik heb in 2001 een borstvergroting laten doen, bij een plastich chirurg in het ziekenhuis. Omdat m'n ene borst altijd wat groter was dan de ander. De ene borst werd dus meer opgevuld dan de andere. Ik ben heel blij met het resultaat, al is het nog steeds 'maar' een B-cup. Precies zoals ik gehoopt had, want ik ben niet zo groot/breed.

Ik sta er eigenlijk nooit bij stil dat m'n borsten 'nep' zijn.

Slechts een deel van m'n familie/vrienden weet van de operatie.

Als iemand anders het weet, is het eerder van (door)vertellen dan dat het opgevallen is.

Ik heb nooit pijnklachten gehad maar als ik wil, kan ik gewoon een controleafspraak maken.

Ik geloof dat het 3500 euro kostte. Niet vergoedt door Unive.

De plastisch chirurgen in het ziekenhuis doen trouwens niet zómaar een cosmetische operatie. Als ze het niet bij je lichaam vinden passen of als je het voor 'je vriend' wilt, dan verwijzen ze je door naar een cosmetische privékliniek á la Schumacher of therapeut.
Borstvergroting II
En nog een topic
Even nog reageren op die chronishe pijn die 25% vd vrouwen blijft houden: dat komt vooral voor bij borstherstellende operaties. Vrouwen zijn al n borst kwijt en dan lag t ingewikkeder met zenuwen ofzoiets.
Ha, dank je Franciska, die bedoelde ik
quote:siesa schreef op 25 juli 2010 @ 08:16:

En vind je jezelf dan niet heel oppervlakkig dat je gelukkig denkt te worden van 2 zakjes siliconen? Tja, net zoals iedereen in deze maatschappij gelukkiger denkt te worden van een nieuwe keuken, mooie kleren en soms zelfs een kind.

Waarom veronderstel je dat iedereen gelukkiger wordt van een nieuwe keuken o.i.d.? En wie is iedereen? Ik herken mezelf daar totaal niet in. Het lijkt mij net zo oppervlakkig om te denken van een nieuwe keuken gelukkiger te worden dan van siliconen.

Met dit soort reacties krijg ik (even voor mezelf spreken) altijd het gevoel alsof ik een domme, oppervlakkige doos ben die beter naar de psych kan gaan. En dat vind ik jammer.Waarom krijg je dat gevoel dan, als je jezelf niet dom en oppervlakkig vindt? Je hoeft je toch niet door andermans mening te laten beïnvloeden? Als jij een borstvergroting wilt - prima. Als anderen ervoor kiezen om het niet te doen en daarover hun mening geven - ook prima toch.
Je kunt je wel degelijk zekerder voelen, wanneer je borsten helemaal naar jouw wens zijn. Ik ben er nl. zelf achtergekomen toen ik mijn borsten juist liet verkleinen. Het grootste deel van mijn onzekerheid kwam voornamelijk door het feit dat ik cup 90G moest meezeulen. Nu ik een mooie cup 90D heb, ben ik veel zekerder van mezelf, juist omdat je lichaam nu wel de juiste verhoudingen heeft.
En eerlijk gezegd word ik een beetje kriegel van reacties als 'denk je echt gelukkiger te worden door een borstvergroting?' Ik liep er zelf al jaren mee rond en ga ervanuit dat dat bij TO niet anders zal zijn. Dan zou ik zeggen: TO als jij denkt dat het jou gelukkiger maakt, dan moet je dat doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven