Londen
woensdag 28 juli 2010 om 14:50
Hee!
Ik ga in september voor een aantal maanden studeren in Londen en ik vroeg me af er mensen zijn die me wat tips kunnen geven over locaties om te wonen. Op het internet lees ik allemaal verschillende verhalen, die elkaar allemaal tegenspreken.
Ik ben bekend met de site www.gumtree.com, maar nog niet echt succesvol geweest. Zijn er mensen die me hierin misschien kunnen helpen?
Thanks!
Ik ga in september voor een aantal maanden studeren in Londen en ik vroeg me af er mensen zijn die me wat tips kunnen geven over locaties om te wonen. Op het internet lees ik allemaal verschillende verhalen, die elkaar allemaal tegenspreken.
Ik ben bekend met de site www.gumtree.com, maar nog niet echt succesvol geweest. Zijn er mensen die me hierin misschien kunnen helpen?
Thanks!
woensdag 28 juli 2010 om 15:22
Mn budget is ongeveer 110-130 pond per week. Ik heb een kamer aangeboden gekregen op Hoxton Market in Shoreditch, maar ik hoor verschillende verhalen van verschillende kanten. Sommige zeggen dat het een ruige buurt is met redelijk slechte transportmogelijkheden en niet zo veilig. Andere zeggen dat het fantastisch is, maar het allemaal een beetje oude info.
In ga studeren aan de university of Westminster, maar een beetje reizen vind ik niet erg. Wil graag in een gezellige en beetje betaalbare buurt wonen:) Ideeen?
In ga studeren aan de university of Westminster, maar een beetje reizen vind ik niet erg. Wil graag in een gezellige en beetje betaalbare buurt wonen:) Ideeen?
woensdag 28 juli 2010 om 15:41
Je Uni zit dus in West End, je zal dus sowieso moeten reizen. Ik zou kijken naar in welke zone je wilt zitten. Ik zat in zone 2, dat was wel wat duurder met reizen (ik had altijd een maandkaart) maar ik vond het zelf prettig. Ik heb in Willesden Green gewoont en in West Hampstead. Ik heb bewust voor het noorden gekozen (omdat het in die tijd onrustig was in het zuiden) en aan de Jubilee line (omdat dat een betrouwbare lijn is. Zorg ook dat er nachtbussen rijden en dat de halte niet te ver lopen is van je huis.
Maar ja, collega's van mij woonden in het oosten en zuiden, en hadden nergens last van. Het is maar net waar je proiriteiten liggen.
Ik heb mijn kamer trouwens wel via gumtree.co.uk gevonden, maar toen woonde ik al in Londen. Ik ben wel een weeken heen en weer gegaan om een heel stel kamers te bekijken. Succes!
Maar ja, collega's van mij woonden in het oosten en zuiden, en hadden nergens last van. Het is maar net waar je proiriteiten liggen.
Ik heb mijn kamer trouwens wel via gumtree.co.uk gevonden, maar toen woonde ik al in Londen. Ik ben wel een weeken heen en weer gegaan om een heel stel kamers te bekijken. Succes!
woensdag 28 juli 2010 om 15:45
Ik woon in Kensington en betaal £450 inclusief en heb mijn eigen studio.
Super leuke buurt. Ik heb meerdere underground en overground stations bij mij in de buurt.
En gevonden via Gumtree. Maar dat bleek toen wel een agency te zijn. Maar ik had dat er wel voor over. Je betaald dan eenmalig £35 en ze laten je meerdere kamers/studio's/huizen zien.
Het helpt wel als je zone 2 gaat zitten, dat scheelt al heel veel geld met zone 1.
En kijk ook welke underground of overground of bus naar je university gaat. Public transport kan hier nogal prijzig zijn. Dus als je een rechtstreekse bus kan vinden, zal je dat ook veel schelen.
Super leuke buurt. Ik heb meerdere underground en overground stations bij mij in de buurt.
En gevonden via Gumtree. Maar dat bleek toen wel een agency te zijn. Maar ik had dat er wel voor over. Je betaald dan eenmalig £35 en ze laten je meerdere kamers/studio's/huizen zien.
Het helpt wel als je zone 2 gaat zitten, dat scheelt al heel veel geld met zone 1.
En kijk ook welke underground of overground of bus naar je university gaat. Public transport kan hier nogal prijzig zijn. Dus als je een rechtstreekse bus kan vinden, zal je dat ook veel schelen.
woensdag 28 juli 2010 om 15:52
Shoreditch is mijn favoriete buurt, maar je moet er van houden! Veel kunstenaars, leuke restaurantjes, Brick Lane... Allemaal leuk, maar er is bijvoorbeeld geen metro in de buurt (Liverpool St. of Old St. is het dichtste bij) Daarbij zit je in de buurt van Hackney en dat is nou niet echt het summum van 'veilig London'. Bussen zijn er wel (bijv. 141 naar London Bridge) en dat is prima te doen.
Hoe woon je nu, en hoe zou je graag in London willen wonen? (Type buurt etc)
Hoe woon je nu, en hoe zou je graag in London willen wonen? (Type buurt etc)
woensdag 28 juli 2010 om 16:00
quote:flip123456789 schreef op 28 juli 2010 @ 15:49:
vivagirl, heb je ook tips om een koopwoning te vinden daar? Bijvoorbeeld een goede site of makelaar? En in welke wijken woon je leuk voor een redelijke prijs?
Geen idee, kopen gaat boven mijn budget!
Heb voor de grap wel eens gekeken en ik kon net een parkeerplaats kopen geloof ik!
Gewoon googlen en je zal genoeg makelaars vinden.
Zoveel te verder je van zone 1 af zit, zoveel te goedkoper.
Leuke wijken genoeg, ligt er net aan wat je zoekt.
vivagirl, heb je ook tips om een koopwoning te vinden daar? Bijvoorbeeld een goede site of makelaar? En in welke wijken woon je leuk voor een redelijke prijs?
Geen idee, kopen gaat boven mijn budget!
Heb voor de grap wel eens gekeken en ik kon net een parkeerplaats kopen geloof ik!
Gewoon googlen en je zal genoeg makelaars vinden.
Zoveel te verder je van zone 1 af zit, zoveel te goedkoper.
Leuke wijken genoeg, ligt er net aan wat je zoekt.
woensdag 28 juli 2010 om 16:21
quote:vivagirl schreef op 28 juli 2010 @ 16:08:
[...]
Ja, ik ben er erg blij mee! Het is wel klein hoor! Maar meer dan genoeg voor mij alleen.
Ook al is het een bezemkast: ik zou het doen! haha!
Nog even één vraagje: is het waar dat je op zondagavond eigenlijk niet uit kunt in London? Dat hoorde ik van een vriendin, zij kon niks vinden dat open was na twaalven (nu is het hier in NL ook niet denderend, maar je kan altijd nog wel naar cool down tot 3u ofzo)
[...]
Ja, ik ben er erg blij mee! Het is wel klein hoor! Maar meer dan genoeg voor mij alleen.
Ook al is het een bezemkast: ik zou het doen! haha!
Nog even één vraagje: is het waar dat je op zondagavond eigenlijk niet uit kunt in London? Dat hoorde ik van een vriendin, zij kon niks vinden dat open was na twaalven (nu is het hier in NL ook niet denderend, maar je kan altijd nog wel naar cool down tot 3u ofzo)
zaterdag 31 juli 2010 om 19:34
maandag 2 augustus 2010 om 22:00
Heb zelf in London gewoond in de wijk Bloomsbury. Erg mooie wijk en hartje London, ik kon vrijwel alles lopend af.
Ik woonde in het Helen Graham House, heb even gegoogled en zie dat het nu over is gegaan naar een nieuwe organisatie. Ach nu hebben ze wel internet op de kamers dat had ik destijds niet
Ik woonde in het Helen Graham House, heb even gegoogled en zie dat het nu over is gegaan naar een nieuwe organisatie. Ach nu hebben ze wel internet op de kamers dat had ik destijds niet