Londen

28-07-2010 14:50 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee!

Ik ga in september voor een aantal maanden studeren in Londen en ik vroeg me af er mensen zijn die me wat tips kunnen geven over locaties om te wonen. Op het internet lees ik allemaal verschillende verhalen, die elkaar allemaal tegenspreken.

Ik ben bekend met de site www.gumtree.com, maar nog niet echt succesvol geweest. Zijn er mensen die me hierin misschien kunnen helpen?

Thanks!
Ik woon in Londen, vraag maar raak!

Waar ga je studeren?

En wat is je budget voor je woning?
Mn budget is ongeveer 110-130 pond per week. Ik heb een kamer aangeboden gekregen op Hoxton Market in Shoreditch, maar ik hoor verschillende verhalen van verschillende kanten. Sommige zeggen dat het een ruige buurt is met redelijk slechte transportmogelijkheden en niet zo veilig. Andere zeggen dat het fantastisch is, maar het allemaal een beetje oude info.

In ga studeren aan de university of Westminster, maar een beetje reizen vind ik niet erg. Wil graag in een gezellige en beetje betaalbare buurt wonen:) Ideeen?
Je Uni zit dus in West End, je zal dus sowieso moeten reizen. Ik zou kijken naar in welke zone je wilt zitten. Ik zat in zone 2, dat was wel wat duurder met reizen (ik had altijd een maandkaart) maar ik vond het zelf prettig. Ik heb in Willesden Green gewoont en in West Hampstead. Ik heb bewust voor het noorden gekozen (omdat het in die tijd onrustig was in het zuiden) en aan de Jubilee line (omdat dat een betrouwbare lijn is. Zorg ook dat er nachtbussen rijden en dat de halte niet te ver lopen is van je huis.

Maar ja, collega's van mij woonden in het oosten en zuiden, en hadden nergens last van. Het is maar net waar je proiriteiten liggen.

Ik heb mijn kamer trouwens wel via gumtree.co.uk gevonden, maar toen woonde ik al in Londen. Ik ben wel een weeken heen en weer gegaan om een heel stel kamers te bekijken. Succes!
Cricklewood was trouwens niet zo'n gezellige buurt toen ik er woonde (zo'n 3 jaar geleden) maar meer weet ik eerlijk gezegd ook niet. Alleen de pub the Crown in Cricklewood was wel altijd een succes!
Ik woon in Kensington en betaal £450 inclusief en heb mijn eigen studio.

Super leuke buurt. Ik heb meerdere underground en overground stations bij mij in de buurt.

En gevonden via Gumtree. Maar dat bleek toen wel een agency te zijn. Maar ik had dat er wel voor over. Je betaald dan eenmalig £35 en ze laten je meerdere kamers/studio's/huizen zien.

Het helpt wel als je zone 2 gaat zitten, dat scheelt al heel veel geld met zone 1.

En kijk ook welke underground of overground of bus naar je university gaat. Public transport kan hier nogal prijzig zijn. Dus als je een rechtstreekse bus kan vinden, zal je dat ook veel schelen.
vivagirl, heb je ook tips om een koopwoning te vinden daar? Bijvoorbeeld een goede site of makelaar? En in welke wijken woon je leuk voor een redelijke prijs?
Shoreditch is mijn favoriete buurt, maar je moet er van houden! Veel kunstenaars, leuke restaurantjes, Brick Lane... Allemaal leuk, maar er is bijvoorbeeld geen metro in de buurt (Liverpool St. of Old St. is het dichtste bij) Daarbij zit je in de buurt van Hackney en dat is nou niet echt het summum van 'veilig London'. Bussen zijn er wel (bijv. 141 naar London Bridge) en dat is prima te doen.

Hoe woon je nu, en hoe zou je graag in London willen wonen? (Type buurt etc)
quote:flip123456789 schreef op 28 juli 2010 @ 15:49:

vivagirl, heb je ook tips om een koopwoning te vinden daar? Bijvoorbeeld een goede site of makelaar? En in welke wijken woon je leuk voor een redelijke prijs?

Geen idee, kopen gaat boven mijn budget!

Heb voor de grap wel eens gekeken en ik kon net een parkeerplaats kopen geloof ik!

Gewoon googlen en je zal genoeg makelaars vinden.

Zoveel te verder je van zone 1 af zit, zoveel te goedkoper.

Leuke wijken genoeg, ligt er net aan wat je zoekt.
quote:vivagirl schreef op 28 juli 2010 @ 15:45:

Ik woon in Kensington en betaal £450 inclusief en heb mijn eigen studio.

*breekt even in* wow, wat tof voor dat bedrag, daar zal je wel heel blij mee zijn! enjoy!
quote:El_lebel schreef op 28 juli 2010 @ 16:03:

[...]

*breekt even in* wow, wat tof voor dat bedrag, daar zal je wel heel blij mee zijn! enjoy!Ja, ik ben er erg blij mee! Het is wel klein hoor! Maar meer dan genoeg voor mij alleen.
quote:vivagirl schreef op 28 juli 2010 @ 16:08:

[...]

Ja, ik ben er erg blij mee! Het is wel klein hoor! Maar meer dan genoeg voor mij alleen.

Ook al is het een bezemkast: ik zou het doen! haha!

Nog even één vraagje: is het waar dat je op zondagavond eigenlijk niet uit kunt in London? Dat hoorde ik van een vriendin, zij kon niks vinden dat open was na twaalven (nu is het hier in NL ook niet denderend, maar je kan altijd nog wel naar cool down tot 3u ofzo)
De pubs zijn gewoon open.

Clubs weet ik niet, daar kom ik eigenlijk nooit op zondagavond!
Kunnen jullie me vertellen hoe de wijk Hackney is?
Hi Fleur, ik zou er persoonlijk niet willen wonen. Er zijn gedeelten met prachtige oude huizen, maar het grootste deel van Hackney is een en al council estates en ik vind het er niet echt veilig. Ik heb in Oost Londen gewoond in een achterstandsbuurt waar ik me veiliger voelde dan in Hackney.
Kan je daar ook met alleen een ID-kaart naartoe, want ik heb geen paspoort. (en wil wel heel graag gaan! )
Volgens mij door heel Europa met ID Card.
Ja, heb al even verder gekeken. Alle landen die bij de EU horen. Maar daar hoort Engeland ook bij. Ik twijfelde even omdat zij de euro niet hebben.
We hebben de euro niet maar verder hoort UK gewoon bij de EU.
Heb zelf in London gewoond in de wijk Bloomsbury. Erg mooie wijk en hartje London, ik kon vrijwel alles lopend af.

Ik woonde in het Helen Graham House, heb even gegoogled en zie dat het nu over is gegaan naar een nieuwe organisatie. Ach nu hebben ze wel internet op de kamers dat had ik destijds niet :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven