Dominicaanse republiek

28-07-2010 16:18 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik heb een schitterend resort gevonden op de Dominicaanse Republiek, plaatsje heet Punta Cana. We willen hier medio september naartoe. Nu lees ik net dat dat het meest actieve seizoen is m.b.t. orkanen. Wie is er geweest en wat zijn je ervaringen?

Bedankt!

mwb
Wij zijn daar ooit geweest en vlak nadat we weg waren werd ons resort volledig verwoest door een orkaan die precies daar aan land kwam. Nu is dat natuurlijk toeval, maar ik heb er wel van onthouden dat je de orkaandreiging op dat eiland serieus kunt nemen.
Maar ga je nu voor het resort of voor het land? Als je namelijk voor het resort gaat dan zou ik even verder zoeken als ik jou was... en dan naar een resort in een land met een iets mindere orkaan dreiging..

In september is de orkaan dreiging daar best serieus. Het hoeft niet te zeggen dat er daadwerkelijk iets gebeurt, maar als er een orkaan aan land komt is de kans het grootst in september...

Up to you!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
En weet je zeker dat je in Punta Cana wil zitten? Dat is resort-resort-resort.. Ik ben 4 jaar geleden geweest, naar Boca Chica - heel leuk en ook nog wat locals... Hadden wel een privéstrand, maar zo dat je toch tussen de Dominicanen zat. Over orkaangevaar.. Tja, daar moet je serieus rekening mee houden. Als je dus alleen voor zon, zee, strand en resort gaat - kies een andere bestemming!
Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties. Ik ga natuurlijk voor de mooie stranden en niet alleen voor het resort. Maar inderdaad, het feit dat het orkaanseizoen is vind ik toch wel ernstig. Dan toch maar iets anders uitzoeken........ of in een andere maand gaan

Het lijkt me wel schitterend daar hoor!
Ach gelul, orkaanseizoen oke,maar google dan even hoevaak er eentje daadwerkelijk treft. Daar hoef je echt niet je vakantie om te laten hoor.

Maar vond het je toch eng en wil je naar de carribbean, kies dan Aruba/Bonaire/Curacao,Isla Margarita, Tobago,e.o. Ligt allemaal buiten de hurricane-belt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven