Burn-out wie ook??? - deel 2

02-04-2010 20:12 802 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze... part two

Zal hieronder nog even de originele openings post plaatsen:

hoihoi,

Weet sinds aantal weken dat ik 'gezegend' ben

met een burnout/overspannen.

heb medicijnen, en ben inmiddels in mijn hoofd

iets rustiger, maar ook wel heel erg moe.

nou ja dat hoort bij een burnout, maar ik ben toch

opzoek naar mensen die het ook hebben of hebben gehad,

om ervaringen uit te wisselen e.d.

gr. Phoebe

Dat we hier nog maar weer veel ervaringen kunnen delen en steun kunnen vinden bij elkaar!!
@ juiaatje...he bah, wat vervelend dat je zo een nare dienst had. Maar agressie.......dat is niet leuk. Komt dat veel voor?

En sta je dan alleen of met collega's samen.

Ik zie mezelf ook niet tot mijn 65 ste rond hobbelen in de kinderopvang. Vind bij heel veel beroepen het een gek idee om daar als 60 jarige nog rond te lopen.

En wat knap zeg 2 x een uur fietsen en nog shoppen.

Nu is dingen in de uitverkoop scoren natuurlijk wel heel leuk. Doe ik ook graag.

@ honingvogel....het boek al uit....jeetje wat snel. De andere titels klinken ook heel goed. Ben benieuwd hoe die boeken zijn.

Zal ik mijn adres even geven??? Mag je hier ook onkruid komen weg plukken en de rest in de tuin doen...hahaha. Is zo nodig hier. Hebben een grote tuin dus is bijna geen bijhouden aan.

Ik ben alweer een beetje bijgekomen van het klus weekend hoor. We doen nu iedere avond even samen iets afwerken. Gisteren gordijnen opgehangen op kamer van dochter en vanavond wat plinten erop schroeven in 1 gang beneden.

@ rendiertje.....gaat dus even wat minder bij jou.

Balen dat het gesprek bij je psych zo heftig was.....maar misschien wel goed dat alles er nu een beetje uit kwam. Is wel heel heftig......weet dat heel goed.

En lucht maar lekker je hart hier hoor. Daar zijn wij toch voor?

Hele dikke knuffel voor jou.

@ brown eye,.......dus nog steeds veel last van de bijwerkingen...vervelend zeg. Werkt nu ook niet echt mee aan je beter voelen. Nog even afwachten en hopen dat het dan wat minder word zodat je weer wat beter kan functioneren.

Klinkt goed je plan van aanpak...gaat wel heel heftig worden denk ik. Maar het komt goed. Je komt er veel sterker uit zeggen ze. Hou je daar aan vast. Je doet het voor een goed doel.....namelijk JEZELF.

@ kelinci....het zit jou ook niet mee he. De dokter die niet veel kan doen, psych die geen tijd heeft om een rapport op te stellen. Hoop dat het snel allemaal achter de rug is en je wat duidelijkheid heb.

Oh, je ouders en schoonouders ook op vakantie. Kom maar lekker vaak hier je hart luchten.

Financieel dus ook nog alles onzeker. Kunnen je ouders misschien tijdelijk even bijspringen financieel?

Het zit je echt allemaal niet mee zeg.

Snapt het uwv nou niet dat dit jouw herstel alleen maar in de weg staat en jij je alleen maar slechter ga voelen. Stelletje sukkels daar. Kan zo kwaad worden om jouw verhaal.

Een hele DIKKE knuffel voor jou en heel veel sterkte.

@ summer....het werken gaat goed hoor. Al was ik gisteren wel blij dat ik na 3 uur naar huis kon. Merk dat ik weer wat moeier word. En nu is het vakantie en is zoontjelief dus ook meer thuis wat dus inhoud dat ik minder rust heb. Das even balen.

Morgen moet ik een dienst van 5 uur achter elkaar werken....kwam zo uit op de groep. Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Moet het gewoon proberen en kijken hoe het gaat. Misschien valt het mee. Ben daarna weer 3 dagen vrij.

Dus jij bent ook allemaal weer zo moe. Heel goed om eens te kijken of je bloedarmoede heb.

Ik heb een vitamine b12 tekort en daar word je ook heel moe van. Heb nu geregeld dat ik de spuiten daarvoor om de 6 weken krijg ipv om de 2 maanden.......dat duurde te lang.

Laat je op b12 ook testen.

Ik ga straks met de kids naar een speeltuin hier. Die kost maar 1,50 per persoon om binnen te komen en je mag eten en drinken enzo zelf mee nemen. Dus lekker goedkoop uitje. Zijn de kids even bezig en kan ik rustig op een stoel zitten met een boekje....hoop ik dan.

Nu hopen dat het zonnetje blijft schijnen.

Kreeg daarnet ook een telefoontje van de GGZ. Ging over die psychotherapie. Ik heb aangegeven dat ik graag een vrouw wil omdat ik dat prettiger vind en beter alles kan vertellen.

Nu belde ze dat ze vanwege personeelstekort en vakantie nog een langere wachtlijst hadden....aaarrgh. Bij een man kan ik in september 'al' terecht en bij een vrouw duurt dat nog wel even (kon ze niet zeggen) Zat even te twijfelen maar heb er meer aan dat ik goed uit die therapie kom dus heb gezegd dat ik toch een vrouw wil. Moet dus nog heeeeel lang wachten...zucht. Zal wel november/december worden. Baal heel erg dat het zo lang duurt. Ik wil ermee aan de slag. Ik wil aan het verleden gaan werken zodat ik dat los kan laten.
.
anoniem_26533 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 20:25
Reden: privacy
% gewijzigd
Even kort; @ Summer en Sappie, shit, shit shit!!! Dat hebben jullie niet verdient! Ik weet ook niet wat te zeggen behalve dat ik met jullie meeleef!!

Zullen we afspreken dat we ons niet meer verontschuldigen voor 'ego' posts ? Denk dat we allemaal meer dan genoeg meeleven met elkaar toch!

summer....bij jou duurt het dus ook weer langer. Balen hoor. Het zit ons ook niet mee zeg.

Geeft wel aan dat we lang niet de enigste zijn die hulp nodig hebben, maar of ik daar nu blij van word.....zucht.

Ben zo blij dat ik tijdelijk bij mijn psych kan blijven. Zo heb ik toch nog iets. Anders zou het wel heel lastig worden.

Ben net terug van speeltuin. Was vanmorgen aan het regenen maar vanmiddag een heerlijk zonnetje.

Was ook niet super druk dus ook lekker voor mij. De kids maken thuis zo een ruzie samen maar je moet ze eens samen in de speeltuin zien. Mijn zoontje helpt dochtertje om overal op te klimmen en ze spelen zo leuk en lief samen. Ga elke dag denk ik maar naar de speeltuin...hahaha.
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:44
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:44
% gewijzigd
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:43
% gewijzigd
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:43
% gewijzigd
Lieve Rendiertje.. doe wat voor jou het beste voelt, maar ik sluit me aan bij honingvogel, je schrijft hier in eerste instantie voor jezelf, en alleen daardoor al heb ik ook steun aan je gehad!!! Maar volg je gevoel , en als je niet meer komt schrijven een dikke en heel veel kracht en geluk gewenst!!!
rendiertje....van mij hoef je ook helemaal niet te reageren.

Als je hier je hart kan luchten kan je dat gewoon blijven doen hoor.

Maar ik snap jouw beslissing.

Heel veel sterkte en hopelijk kan je over een tijdje hier weer komen vertellen hoe het met je gaat.

Hele dikke knuffel voor jou.

Honingvogel.......dus je komt mijn tuin niet doen? Jammer...hahaha.
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:54
% gewijzigd
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:53
% gewijzigd
@ honingvogel......ik kan ook overal een vinkje achter zetten.

Een echte perfecte burn out persoon.

En verkeerde dingen heb ik niet geleerd op school. Bij mij heeft het grotendeels met de opvoeding die ik van mijn ouders heb gekregen te maken. Mijn ouders hadden dus bepaalde dingen beter op school kunnen leren.

Over ouders gesproken....heb volgend weekend verjaardag van mijn broertje en zijn vriendin. Is al smiddags en mijn ouders werken dan dus we gaan wel en kijken wel hoe lang we blijven. Als mijn ouders komen en het voelt niet goed gaan we gewoon naar huis. Zijn we toch geweest en is de eerste confrontatie met mijn ouders ook achter de rug...want daar zie ik toch wel heel erg tegenop.

Met mij gaat het wel goed.

De 5 uurtjes die ik vandaag moest werken gingen goed. Scheelt ook dat het heel rustig was. Hadden met 4 leidsters 16 kindjes en om 12 uur kwamen er nog 2 kindjes bij. Normaal doe je dat met 3 leidsters. Lekker rustig dus en dan gaat het beter met mij.

Nu 3 dagen vrij. Morgen zwemles zoontje en zaterdag gaat het plafond in de slaapkamer van mijn zoontje. Kan ik weer gaan verven....heerlijk. Is binnen nu en 2 weken hopelijk eindelijk zijn kamer klaar.
nou 1 lichtpuntje hier... ik heb een toekenning gekregen voor ziektegeld... hoe wat waar en wanneer staat dan weer niet in de brief... Maar we gaan wat krijgen!!!
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:53
% gewijzigd
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:52
% gewijzigd
honingvogel...dus eindelijk heeft je baas gebeld. Was het een fijn gesprek?

Nu dus maandag een afspraak met hem. Inderdaad wat dingen voor jezelf op papier zetten zodat je weet dat je alles heb gezegd wat je wilde zeggen.

Spannend hoor. Succes alvast.

Zie je erg tegen het gesprek met je baas op of kan je wel alles tegen hem zeggen.
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 16:52
% gewijzigd
.
anoniem_26533 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 20:25
% gewijzigd
voor jullie allemaal. Ik lees alles wel hoor en ik leef met jullie mee, maar mijn hoofd zit te vol om te reageren. Ik ben weer net een zeef als het daarom gaat.

Ik heb vandaag van mijn psych de verklaring voor het UWV gekregen. Kort maar krachtig, hoop dat ze er genoegen mee nemen! Stuur dit bericht nu vanaf mijn iPhone, heb dat ding net vanaf vandaag en weet nog niet of ik tekst kan kopiëren, maar zal het straks even vanaf m'n laptop hier neer plakken.

Ga nu eeerst even eten. Zelfs dat vergeet ik als ik niet uit kijk
@Honingvogel: wat fijn dat je eindelijk iets gehoord hebt van je baas. Veel succes maandag, ik kan me heel erg voorstellen dat het fijn is zo'n gesprek, maar ik zou er ook weer heel erg tegenop zien. Zet van het weekend maar alles lekker op een rijtje voor jezelf en maak desnoods aantekeningen voor als je het maandag even niet meer weet! Succes

@Summerxx: Jij krijgt dus ook een oproep voor het uwv. Ik kreeg daarbij een heel pak papieren die ik in moest vullen en een vragenlijst. Als je de mogelijkheid hebt zou ik ook meteen al een rapport of advies van je psycholoog en/of huisarts meenemen naar dat gesprek. Ze weten je zo goed te overrulen en in mijn geval leek het enige doel van dat gesprek mij maar zo snel mogelijk weer aan het werk hebben ongeacht mijn situatie. Ik hoop echt dat het bij jou beter gaat lopen!!

Ik zou nog even de verklaring van mijn psych hier neerzetten:

VERKLARING

Datum: 29-07-‘10

Voor: xxxxxxx

xxxxx

xxxxx

Betreffende: verklaring omtrent werkhervatting

Geachte Heer/Mevrouw

Bij deze verklaar ik, dat mijn cliënt, xxxxx, geboren xxxxx,

wegens psychische problematiek (burn-out en angstklachten) nog geenszins in staat is haar werk te hervatten. Terug op de werkvloer zou dermate druk geven, dat de kans groot is, dat ze zal terugvallen.

Met nadruk wil ik bevestigen, dat xxxxx gedurende de individuele therapie wel is vooruitgegaan en haar huiswerkopdrachten getrouw heeft uitgevoerd; maar moeheid laat zich niet zomaar wegwuiven.

Indien u op een en ander toelichting van mij zou willen krijgen ben ik daar ten allen tijde toe bereid. Mijn telefoonnummer is xxxxxxx.

In de verwachting u hiermede voldoende op de hoogte te hebben gesteld,

verblijf ik,

met vriendelijke groet,

xxxxx

ik hoop echt dat dit voorlopig even voldoende is

Gelukkig gaat de volgende keer m'n schoonmoeder met me mee. Die laat zich niet snel iets aanpraten en die zal me ook wel flink verdedigen. Wel een fijn gevoel!
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 17:09
% gewijzigd
.

[/i]
anoniem_26533 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 20:24
% gewijzigd
Hey meiden,

Ik ben ook even 'afwezig', ik lees wel mee! Maar ik ben enorm slapeloos sinds de AD dus ik ben doodmoe... Maandag even kijken of ik het tijdstip van slikken misschien moet veranderen..

Sterkte allemaal +Fijn weekend :hug:!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven