Burn-out wie ook??? - deel 2
vrijdag 2 april 2010 om 20:12
bij deze... part two
Zal hieronder nog even de originele openings post plaatsen:
hoihoi,
Weet sinds aantal weken dat ik 'gezegend' ben
met een burnout/overspannen.
heb medicijnen, en ben inmiddels in mijn hoofd
iets rustiger, maar ook wel heel erg moe.
nou ja dat hoort bij een burnout, maar ik ben toch
opzoek naar mensen die het ook hebben of hebben gehad,
om ervaringen uit te wisselen e.d.
gr. Phoebe
Dat we hier nog maar weer veel ervaringen kunnen delen en steun kunnen vinden bij elkaar!!
Zal hieronder nog even de originele openings post plaatsen:
hoihoi,
Weet sinds aantal weken dat ik 'gezegend' ben
met een burnout/overspannen.
heb medicijnen, en ben inmiddels in mijn hoofd
iets rustiger, maar ook wel heel erg moe.
nou ja dat hoort bij een burnout, maar ik ben toch
opzoek naar mensen die het ook hebben of hebben gehad,
om ervaringen uit te wisselen e.d.
gr. Phoebe
Dat we hier nog maar weer veel ervaringen kunnen delen en steun kunnen vinden bij elkaar!!
zondag 1 augustus 2010 om 12:16
@ summerxx: hele goede mail! Je hebt alles duidelijk verwoord! Ik hoop echt dat je psycholoog er gehoor aan zal geven, al is het maar een korte verklaring zoals de mijne die schreef! Over dat gesprek bij het UWV... Probeer echt iemand mee te nemen die goed weet wat er met jou aan de hand is, en iemand die zich hard zal maken voor je. Ze weten het heel mooi te brengen daar en voor je het door hebt laten ze je dingen zeggen waar je nog helemaal niet achter staat. Ze weten dat je nu zwak bent en dat je van ze afhankelijk bent.
@
@
zondag 1 augustus 2010 om 16:02
zondag 1 augustus 2010 om 19:31
Gelukkig, gister iets beter geslapen! Ben vandaag naar een grote braderie geweest en tot mijn grote vreugde een uur daar kunnen lopen! Dat slechte slapen hakt er wel in... Morgen apotheek bellen of ik mijn AD op een ander tijdstip kan nemen en hoe ik dat schema dan om moet gooien, anders zit er meteen 1,5 dag tussen en ik weet niet hoe gevoelig dat werkt...
@Juliaatje super leuk, en fijn dat je zo relaxed was!! Geniet in het kwadraat !!
@Honingvogel, he wat vervelend, mensen zeggen ook vaak tegen mij of een BO gewoon 'een beetje moe' is.. Dat is een zware understatement!
@Iedereen die naar het UWV moet;..idd ALTIJD iemand meenemen die goed weet wat er speelt en die goed tegengas kan geven. Ze weten dondersgoed dat je 'zwak' bent en ze kunnen het idd leuk vertellen daar.. Ze hadden bij mij idd geen info opgevraagd maar zelfs met info van behandelaars weten ze het vaak beter.. Ik logeer zo ongeveer bij de brievenbus voor de uitslag van mijn bezwaar maar het kan nog weken duren..
Moet de komende week voor een WW intake, en neem dan ook iemand mee..voor iemand daar me 30 uur aansmeert .. Ik ga daar ook heel eerlijk zeggen dat dit tegen alle adviezen in is, es kijken wat ze ermee 'kunnen' ....
@Juliaatje super leuk, en fijn dat je zo relaxed was!! Geniet in het kwadraat !!
@Honingvogel, he wat vervelend, mensen zeggen ook vaak tegen mij of een BO gewoon 'een beetje moe' is.. Dat is een zware understatement!
@Iedereen die naar het UWV moet;..idd ALTIJD iemand meenemen die goed weet wat er speelt en die goed tegengas kan geven. Ze weten dondersgoed dat je 'zwak' bent en ze kunnen het idd leuk vertellen daar.. Ze hadden bij mij idd geen info opgevraagd maar zelfs met info van behandelaars weten ze het vaak beter.. Ik logeer zo ongeveer bij de brievenbus voor de uitslag van mijn bezwaar maar het kan nog weken duren..
Moet de komende week voor een WW intake, en neem dan ook iemand mee..voor iemand daar me 30 uur aansmeert .. Ik ga daar ook heel eerlijk zeggen dat dit tegen alle adviezen in is, es kijken wat ze ermee 'kunnen' ....
maandag 2 augustus 2010 om 14:10
Zo, ben ik ook weer.
Druk weekend gehad. Zaterdag in kamer van zoontje beetje aan het klussen geweest en zondag feestje van schoonbroer en daar zijn we met een klein clubje chinees blijven eten....wel heel gezellig.
Was gebroken gisteravond.
Vanmorgen weer 4 uurtjes gewerkt en mijn kindjes lekker daar gelaten. Die ga ik rond half 4 ophalen en dan nog even de stad met ze in.
@ honingvogel....wat fijn dat het gesprek met je baas zo goed gegaan is. En hij staat dus wel open voor veel dingen, das altijd fijn. Nu hopen dat hij er ook echt wat mee doet.
Succes met de paar uurtjes werken. Langzaam aan opbouwen hoor...heb ik ook gedaan. Ben nu voor 8 uur beter gemeld en sta 4 uur boventallig. Gaat goed tot nu toe. Maar is dan ook veel rustiger dan normaal op de groep.
@ juiaatje...dus het werken is goed gegaan vorige week.
En nu dus ook langzaam aan opbouwen. Hoeveel uur moet je deze week werken?
En een date gehad....wauw he. Wat leuk zeg.
Wanneer heb je weer een date met hem?
Wel spannend. Weet hij ook van jou burn out af of heb je dat nog maar even niet verteld?
@ brown eye....gaat het slapen al wat beter? Gaat anders ook zo opbreken.
En succes deze week met de WW intake.
Leuk je haar geverfd. Voel je je vaak al een heel anders mens.
En balen die muggenbulten...bah. Heb er nog weinig last van gelukkig. Zoontje is allergisch voor muggenbeten dus de kids spuiten we elke avond in met van dat antie muggen spul en absoluut geen licht aan als er ergens een raam open staat.
@ summer...wat een goede mail. Heb je er al iets op gehoord?
Hoe gaat het verder met je? Wachten duurt lang he.
@ kelinci...leuk een iphone.
Mijn zusje heeft er ook sinds een paar weken 1 en is niet van dat ding af te slaan....hahaha.
Hier gaat het werken dus wel goed. Maar ben wel heel benieuwd hoe het gaat na de vakantie als we weer een hele grote drukke groep hebben. Zie daar wel een beetje tegen op.
Vandaag ook een nieuw babytje in de groep van net 3 maandjes oud.....zooo lief. Heb haar de fles gegeven en lekker met haar getut op de bank...heerlijk.
Wilde eerst vanmiddag alles gaan schuren wat geschuurd moet worden op kamer van zoontje maar heb geen zin en doe het ook niet. Goed he. Normaal zou ik het toch gedaan hebben. Maar wil niet te ver over mijn grens heen gaan.
Wil van het weekend beginnen met het plafond verven en wil binnen nu en 2 weken zijn kamer af hebben. Maar of dat lukt? Hebben daarna vakantie en heb dan geen zin om te verven denk ik. Gaan veel leuke dingen met de kids doen dan.
Druk weekend gehad. Zaterdag in kamer van zoontje beetje aan het klussen geweest en zondag feestje van schoonbroer en daar zijn we met een klein clubje chinees blijven eten....wel heel gezellig.
Was gebroken gisteravond.
Vanmorgen weer 4 uurtjes gewerkt en mijn kindjes lekker daar gelaten. Die ga ik rond half 4 ophalen en dan nog even de stad met ze in.
@ honingvogel....wat fijn dat het gesprek met je baas zo goed gegaan is. En hij staat dus wel open voor veel dingen, das altijd fijn. Nu hopen dat hij er ook echt wat mee doet.
Succes met de paar uurtjes werken. Langzaam aan opbouwen hoor...heb ik ook gedaan. Ben nu voor 8 uur beter gemeld en sta 4 uur boventallig. Gaat goed tot nu toe. Maar is dan ook veel rustiger dan normaal op de groep.
@ juiaatje...dus het werken is goed gegaan vorige week.
En nu dus ook langzaam aan opbouwen. Hoeveel uur moet je deze week werken?
En een date gehad....wauw he. Wat leuk zeg.
Wanneer heb je weer een date met hem?
Wel spannend. Weet hij ook van jou burn out af of heb je dat nog maar even niet verteld?
@ brown eye....gaat het slapen al wat beter? Gaat anders ook zo opbreken.
En succes deze week met de WW intake.
Leuk je haar geverfd. Voel je je vaak al een heel anders mens.
En balen die muggenbulten...bah. Heb er nog weinig last van gelukkig. Zoontje is allergisch voor muggenbeten dus de kids spuiten we elke avond in met van dat antie muggen spul en absoluut geen licht aan als er ergens een raam open staat.
@ summer...wat een goede mail. Heb je er al iets op gehoord?
Hoe gaat het verder met je? Wachten duurt lang he.
@ kelinci...leuk een iphone.
Mijn zusje heeft er ook sinds een paar weken 1 en is niet van dat ding af te slaan....hahaha.
Hier gaat het werken dus wel goed. Maar ben wel heel benieuwd hoe het gaat na de vakantie als we weer een hele grote drukke groep hebben. Zie daar wel een beetje tegen op.
Vandaag ook een nieuw babytje in de groep van net 3 maandjes oud.....zooo lief. Heb haar de fles gegeven en lekker met haar getut op de bank...heerlijk.
Wilde eerst vanmiddag alles gaan schuren wat geschuurd moet worden op kamer van zoontje maar heb geen zin en doe het ook niet. Goed he. Normaal zou ik het toch gedaan hebben. Maar wil niet te ver over mijn grens heen gaan.
Wil van het weekend beginnen met het plafond verven en wil binnen nu en 2 weken zijn kamer af hebben. Maar of dat lukt? Hebben daarna vakantie en heb dan geen zin om te verven denk ik. Gaan veel leuke dingen met de kids doen dan.
maandag 2 augustus 2010 om 14:46
Hallo allemaal.Ik denk dat mijn man ook een burn-out heeft al zal hij het zelf niet toegeven.Hij heeft wel de symptonen volgens mij.Als hij thuis is van zijn werk slaapt hij alleen maar is lusteloos heeft nergens zin in.Tegen mij is hij saccherijnig.Word er niet goed van.Hij maakt wel plannen om dingen te gaan doen maar er komt niets uit zijn handen.het enige wat hij wil is slapen en rust aan zijn hoofd,maar dat gaat een beetje moeilijk met 2 pubers in huis die ook zijn aandacht willen.Afgelopen weekend heeft hij ook alleen maar zitten saccerijnen.Ook heeft hij vreetbuien (ongezonde dingen dus) word alleen maar dikker.Het gaat zo niet langer met hem vind ik.Of hij heeft een burn-out of een midlifecrisis ( is 47 jaar) een van de twee.Gisteren had hij een voorstel om een maand in een klooster te gaan om tot rust te komen en te mediteren.Ik zei als jij denk dat dat goed voor je is moet je dat doen.Daar zit hij nu over na te denken.Hij gaat wel gewoon naar zijn werk gelukkig wel.En daar hang hij de gezellige man uit,maar hier thuis een stuk saccerijn.De sfeer word er niet beter op.Ik zei al ga mee sporten of ga alleen sporten.Maar hij wil niks.Wie herkent dit bij zijn eigen man.midlifecrisis of burnout whatever.Als hij maar weer normaal word!!!!!!heeft er iemand tips hoe ik hier mee om moet gaan,want ik weet het langzamerhand niet meer.