Zoek de fout:

28-07-2010 18:37 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat er op een forum taalfouten worden gemaakt, nou ja, komt niet altijd even intelligent over maar meestal kan ik me er niet zo druk over maken. Echter, ik lees altijd even het laatste nieuws op nos.nl. Kijk als daar nou taalfouten gemaakt worden vind ik dat wel belachelijk. Kortom, zoek de fout.

Ik ben erg benieuwd wanneer het gecorrigeerd gaat worden.

Inhoudelijk is het trouwens een triest verhaal.

Haagse laat kind (2) in hete auto

Update: woensdag 28 jul 2010, 17:20

De politie in Den Haag heeft een klein meisje uit een auto bevrijd die stond geparkeerd in de volle zon. De agenten waren gewaarschuwd door voorbijgangers.

Toen het twee-jarige meisje niet reageerde op harde klappen op de ruiten van de auto, besloten de agenten een ruit in te slaan. Het meisje was versuft, maar bleek verder in orde.

Toen haar moeder kwam aanlopen herkende één van de agenten de vrouw: enkele maanden geleden had zij haar dochtertje ook al in de auto in de zon laten zitten. Ook toen beweerde zei maar even weg geweest te zijn. De Haagse politie heeft nu bureau Jeugdzorg ingeschakeld.
quote:Ligeia schreef op 28 juli 2010 @ 19:03:

[...]

So? Al zitten er negen olifanten en een impala, een eindredacteur moet de NOS toch wel kunnen betalen?...Ja gelijk. Maar ik noem gewoon een mogelijke reden op.
quote:Ligeia schreef op 28 juli 2010 @ 19:04:

[...]

Ik wil die hele prijs niet! Om niet de flauwste te zijn, neem ik jouw (door mij gequotete) berichtje wel als opvolger... Zo makkelijk kom je er niet vanaf natuurlijk. Ik ben niet officieel danwel belangrijk en op een forum maakt het allemaal niets uit (zeggen sommigen). HEUR
Gewist.

Het modereerbeleid van!Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Nu wil ik het een beetje opnemen voor de NOS: veel nieuwssites hebben een automatische feed van het ANP. Die binnenkomende berichten worden niet allemaal gecheckt (zijn er 2 per minuut;)).

En het ANP maakt ook veel fouten. Heel veel!
Het feit dat jij een avaTor van Juffie I can see Alaska from my yard hebt maakt je antwoord compleet ongeloofwaardig
Wat betreft de aantallen: http://www.onzetaal.nl/advies/aantal.php
Laatst in de krant: mond-op-mond-reclame.. die vind ik ook altijd erg triest..
Voor de 2e keer betrapt, wat een doos van een moeder zeg!
Nu.nl is zeker geen serieuze bron? Het is ook niet zo'n spectaculaire fout.

AMSTERDAM – Ook na drie dagen van informeel praten blijft het angstvallig stil rond de kabinetsformatie. Zowel vanuit de VVD, de PVV als het CDA komt niets naar buiten over de voortgang.

© ANP

Informateur Lubbers laat woensdag aan het ANP weten uiterlijk tot zaterdag 12 uur te wachten op een uitkomst van de gesprekken.

Sinds CDA-leider Maxime Verhagen het verzoek van informateur Lubbers honoreerde om met de PVV en de VVD om de tafel te gaan, is er vrijwel niets gelekt over de gesprekken. Zelfs de locatie is voor het ongeduldige journaille een raadsel.

Alleen de Telegraaf wist woensdag te melden dat er een akkoord op handen zou zijn. Er moesten alleen nog wat bezuinigingspunten worden afgetikt en dan kon besloten worden dat er echt onderhandeld ging worden, beweerde de krant.

De 'principiële punten' waardoor Verhagen eerder weigerde te praten zouden geen sta-in-de-weg meer zijn.

Minderheidskabinet

Ook zouden de partijen neigen naar een minderheidskabinet met gedoogsteun van de PVV. Dit zou betekenen dat Wilders geen ministers levert, maar wel meepraat over het regeerakkoord.

In dat geval hoeft de PVV-leider niet hemel en aarde te bewegen om geschikte kandidaten voor het kabinet te vinden, maar hij kan hij zich richten op het vinden van Statenleden.

Deze afgevaardigden in de Provinciale Staten moeten volgend jaar gekozen worden. Deze Provinciale Statenverkiezingen bepalen indirect het aantal zetels in de Eerste Kamer.

Voor een rechtse coalitie is het van belang om ook daar een meerderheid te hebben. Anders kunnen plannen in de Eerste Kamer alsnog sneuvelen.

Een andere optie is dat Wilders geen PVV-ministers aandraagt, maar anderen zonder sterk partijprofiel namens de PVV in het kabinet laat plaatsnemen.

Geduld

Tot er een 'go' of 'no go' voor onderhandelingen wordt gegeven wacht informateur Lubbers geduldig af. Hij riep de VVD, PVV en het CDA vrijdag op samen te gaan praten om te kijken of er een rechtse coalitie te vormen is.

Eerder was deze door CDA-voorman Verhagen afgeschoten, maar volgens Lubbers bleef deze optie steeds boven de markt hangen.

Gezien het feit dat deze coalitie de meest logische is op basis van de verkiezingsuitslag moest deze daarom eerst serieus bekeken worden, vond Lubbers.

Aangezien zijn opdracht slechts het onderzoeken van een meerderheidskabinet bevatte leidt de oud-CDA-premier de gesprekken niet zelf, maar laat hij deze over aan de partijen onderling.
Ik heb trouwens twee fouten gespot in dat stukje, één er van is een stijlfout.
quote:siesa schreef op 28 juli 2010 @ 19:21:

Laatst in de krant: mond-op-mond-reclame.. die vind ik ook altijd erg triest..'Overigens komt mond-op-mondreclame zo vaak voor dat het woordenboek van Koenen het al zo'n tien jaar vermeldt als variant van mond-tot-mondreclame.' - van Onze Taal http://www.onzetaal.nl/advies/mondtotmond.php

Het kan van origine fout zijn, maar het bevindt zich al op de grens van acceptatie.

quote:Margaretha2 schreef op 28 juli 2010 @ 19:47:

Ik heb trouwens twee fouten gespot in dat stukje, één er van is een stijlfout.En in je eigen zin?
Gewist.

Het modereerbeleid van]Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Nee Yeti Man dat heb ik niet gezien, waar dan? (Mijn Nederlands wordt trouwens steeds slordiger merk ik).

Ik bedoelde dit:

quote:Margaretha2 schreef op 28 juli 2010 @ 19:45:

In dat geval hoeft de PVV-leider niet hemel en aarde te bewegen om geschikte kandidaten voor het kabinet te vinden, maar hij kan hij zich richten op het vinden van Statenleden.

en:

Voor een rechtse coalitie is het van belang om ook daar een meerderheid te hebben. Anders kunnen plannen in de Eerste Kamer alsnog sneuvelen.
quote:Margaretha2 schreef op 28 juli 2010 @ 21:36:

Nee Yeti Man dat heb ik niet gezien, waar dan? (Mijn Nederlands wordt trouwens steeds slordiger merk ik). Volgens mij moet het ervan zijn: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/266/
Ik vind dat niet zo duidelijk eigenlijk, de voorbeelden (ook hier) gaan steeds over dingen als ervan uitgaan ervan langsgeven enzovoort. Niet over "een aantal ervan", ik ben dus nog niet overtuigd. Tenminste, je zult wel gelijk hebben, maar ik begrijp nog niet waarom.

Wel schrijf ik altijd er vanuit gaan en dat is dus ook fout
''Toen haar moeder kwam aanlopen''

Ben ik de enige die het idee heeft dat er iets niet klopt?

Is het niet iets als in:

- Toen haar moeder er aan kwam?

- Toen haar moeder aan kwam lopen?

Lijkt mij hoor, is maar een gokje.

Misschien is de zin wel goed maar vind ik het gewoon een maffe zin.
anoniem_98043 wijzigde dit bericht op 29-07-2010 09:30
Reden: Vergeten toe te voegen.
% gewijzigd
Ik las gisteravond de rapportage van een collega. Daar stond het woord: prongelijk!!!! Nou ja......
quote:Margaretha2 schreef op 29 juli 2010 @ 08:59:

Ik vind dat niet zo duidelijk eigenlijk, de voorbeelden (ook hier) gaan steeds over dingen als ervan uitgaan ervan langsgeven enzovoort. Niet over "een aantal ervan", ik ben dus nog niet overtuigd. Tenminste, je zult wel gelijk hebben, maar ik begrijp nog niet waarom.

Wel schrijf ik altijd er vanuit gaan en dat is dus ook fout Haha, ik heb het gisteren voor de zekerheid nog even besproken met iemand op MSN omdat ik begon te twijfelen. We zijn toch tot de conclusie gekomen dat het om een Voornaamwoordelijke bijwoord gaat waarschijnlijk (http://taaladvies.net/taal/advies/popup.php?id=99). Vergelijk het met voorbeeld (3a) van de link.
Ik las gisteren een artikel over een loverboy waarin de loverboy in kwestie met twee verschillende namen werd beschreven. Onderaan de tekst stond: "In verband met privacy overwegingen is de naam David veranderd". Euh... Niet overal hoor.
Er stond zojuist op nos.nl weer een leuke. Wederom is de inhoud om te janken. Maar de zin de 19-jarige vrouw beviel zaterdag van een nieuw kind, daar gaan mijn haren recht van overeind staan.

Bredase baby al maanden dood

Politie-onderzoek bij woning in Breda waar zondag een dode baby werd gevonden

Politie-onderzoek bij woning in Breda waar zondag een dode baby werd gevonden

NOS Update: vrijdag 30 jul 2010, 18:58

De dode baby die afgelopen zondag in een woning in Breda werd gevonden, was al maanden geleden overleden. Vermoed wordt dat de inmiddels 19-jarige moeder de zwangerschap verborgen wilde houden. Het Openbaar Ministerie kan nog niet zeggen of het om een voldragen zwangerschap ging of een miskraam.

De 19-jarige vrouw beviel zaterdag van een nieuw kind. Dagblad BN/De Stem meldt dat de vrouw zich op een kamer verschanst had tijdens de bevalling, maar daar wil het OM geen mededelingen over doen.

Het lijkje werd zondag door de vader van de moeder gevonden in een koffer. Hij meldde de vondst bij de politie, waarop de vrouw werd gearresteerd. Ze zal zeker nog tot donderdag vastzitten.

De zaterdag geboren baby is opgevangen door Jeugdzorg. Het kind is in goede gezondheid.
Net op tv: 'Hij smaakt namelijk lekker'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven