wat moet ik nu doen?

29-07-2010 14:02 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo lezers,

ik heb even jullie mening/advies nodig.

mijn vriend en ik zijn 3 jaar samen. we hebbn een zoontje van 1 jaar.

vandaag had ik gewoon een naar voorgevoel omdat mijn vriend geheimzinnig doet met zijn telefoon dus ik wilde zijn email checken maar hij heeft er een ander wachtwoord op gezet.

toen gingen bij mij de alarmbellen rinkelen en heb op een ander mailadres van hem gekeken en ja hoor ik vond mailtjes..

hij heeft op meerdere sites berichtjes geplaatst dat hij seks wilde eenmalig. ook vond ik een berichtje naar een meid die ik ken dat hij haar graag wil zien als ik er niet bij ben omdat hij haar lekker vind.

ik ben woedend geworden en heb hem via mail alle linkjes doorgestuurd die ik heb gevonden was zelfs nog van een recente datum vorige week..

nu ben ik ook gaan terugdenken en maandag moest hij overwerken hij stuurde mij om 19.00 savonds een berichtje dat hij naar huis toe mocht en hij was pas om 22.00 thuis met het smoesje dat hij nog wat dingetjes moest doen hij was toen ook niet bereikbaar..tja dat zegt mij genoeg..

het ergste vind ik nog dat wij elke dag seks hebben dus hij komt niets te kort en hij wil graag een 2e kindje met mij.

nu probeer ik hem te bereiken want ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben maar hij laat niets van zich horen.

ook weet ik niet hoelaat hij klaar is met werken maar ik wil niet dat hij hier nog binnenkomt als ik niet van te voren weet hoe het zit heb geen zin in ruzie in huis aangezien we een kleine hebben.

wat moet ik nu doen?

het liefst flikker ik al zn spullen naar buiten maar dat is geen goede optie en als ik de deur op slot doe krijg ik ook problemen.
Elsalinde...checkt loepje....Oh ja, jij bent degene met die brave saaie vriend die ook wel eens uit de band mag springen door een envelopje of wat door zijn neus te halen, volkomen voorbijgaand aan de essentie van het desbetreffende topic waar je reageerde. Om zoiets onbenulligs je relatie op het spel zetten...tsssk.

En hier laat je al niet anders zien. Zou je ook graag willen dat je brave saaie vriend je ter vermaak alle hoeken van de kamer laat zien? Oh nee, dat gebeurt je niet want je gaat dan een assertiviteitscursus volgen waardoor je (dronken) vriend alleen al aan je Xenia-blik kan zien dat er met jou niet te spotten valt.

Omgekeerde wereld hè. Cursussen moeten volgen om je tegen een agressieve dronken vent te verweren. Kindjes dan ook maar op cursus, voor het geval je er een keer niet bent?
Het lijkt niet op de omgekeerde wereld, het is de omgekeerde wereld.

Maar geloof me, het was een kei-leuke vent, met één heel naar trekje. Door een andere opstelling van die vriendin is dat nare trekje verdwenen, en blijft er een kei-leuke vent over.

Het gaat niet over mijn vriend, maar over de vriend van een vriendin van mij. Mijn vriend is nog steeds 'saai'
Dan had die geweldige kei-leuke vent zelf een cursus agressiebeheersing moeten volgen of naar de AA moeten gaan. Als het zo'n geweldige kei-leuke vent was geweest had hij beseft dat wat hij deed, niet door de beugel kon en uit zichzelf hulp moeten gaan zoeken en niet zijn vriendin op moeten zadelen met zijn gedrag. Zo'n geweldige kei-leuke vent is het dus niet.
quote:elsalinde schreef op 30 juli 2010 @ 10:29:

Het lijkt niet op de omgekeerde wereld, het is de omgekeerde wereld.

Maar geloof me, het was een kei-leuke vent, met één heel naar trekje. Door een andere opstelling van die vriendin is dat nare trekje verdwenen, en blijft er een kei-leuke vent over.

Het gaat niet over mijn vriend, maar over de vriend van een vriendin van mij. Mijn vriend is nog steeds 'saai'

Aha, nu snap ik het......het was de schuld van je vriendin dat die kei-leuke vent dat nare trekje had! Zij stelde zich gewoon verkeerd op!

Inderdaad, dit LIJKT niet de omgekeerde wereld, dat IS de omgekeerde wereld......daarin had je dan weer wel gelijk
Mensen .. Esalinde heeft wel een punt..

Mijn vader die ook een naar trekje had toen wij kinderen jonger waren en mijn moeder nog niet zo zelfverzekerd was als tegenwoordig

Nu wij allen ouder zijn geworden , mijn moeder assertiever dmv cursussen is mijn vader ingedamd. Nu staan wij er als zelfverzekerde mensen met de houding : Kom maar op wat wil je nou ?

Terwijl wij vroeger er stonden van : ooh help wat gaat ie nu weer doen , maken dat we wegkomen ...

Door onze houdingen is mijn vader wel veranderd , dan kan je nu gaan roepen ja maar het slaat toch nergens op dat anderen voor die persoon moeten veranderen.

Sommige mensen weten exact over wie ze wel en niet heen kunnen wandelen en zullen aldoor de grenzen van die personen op zoeken. Maar vaak hebben die personen amper grenzen dmv cursussen e.d worden die grenzen duidelijker en zal die persoon ze ook duidelijker kunnen overbrengen op de ander.

Wat Esa al zei het is nooit verkeerd om zelfverzekerd te zijn en/of een assertiviteitscursus te doen. IS het niet in je thuissituatie dat je er wat aan hebt dan is het bv wel op straat o.d.
Hij had dat ene nare trekje niet door, dat is het probleem met dit soort trekjes, als je het hebt, heb je het niet door, en zoek je dus ook geen hulp. Twee/drie keer per maand te diep in het glaasje kijken is niet iets voor AA denk ik.

Ze had inderdaad ook de relatie kunnen opgeven. Heeft ze niet gedaan, ze geloofde in hem, ondanks zijn nare trekje.

Kind heeft nu geweldige papa, zij heeft nu geweldig vent. Allen zijn erop vooruitgegaan, verleden is afgesloten.
dat ene nare trekje is voor mij persoonlijk genoeg om met een relatie te stoppen.
Ach kom op. Je hebt niet door dat je je vriendin alle hoeken van de kamer laat zien? En als je agressief wordt van drank heb je wel degelijk een (drank)probleem( standaard een paar keer per maand laveloos is voor mij overigens niet af en toe, maar veel te vaak). Een verstandig mens zorgt er dan voor dat je niet zo diep in het glaasje kijkt dat je de controle over jezelf verliest. En als dat al na 1 glaasje is drink je niet.

@ Zespri, mijn stiefvader ook. En mijn moeder is uiteindelijk veranderd, jazeker. Maar op zo'n manier dat de rollen nu vrijwel omgedraaid zijn. Na al die jaren lijkt het wel of zij haar kans heeft gegrepen. Mijn vader is milder en rustiger geworden en mijn moeder hakt nu vol op hèm in, zo als hij het al die jaren bij haar deed. Prima gelijkwaardige relatie hoor.
quote:bittermoon schreef op 30 juli 2010 @ 10:45:

dat ene nare trekje is voor mij persoonlijk genoeg om met een relatie te stoppen.Precies. En bovendien; 'een naar trekje' is als iemand voortdurend zenuwachtig met z'n vingers op tafel zit te trommelen, of lullige grapjes maakt ten koste van anderen. Iemand die zich regelmatig, al dan niet onder invloed van alcohol, agressief gedraagt heeft echt niet 'een naar trekje'.
bij mij ging het ook jaren goed, hoor. en assertiviteitscursussen had ik niet nodig. totaal geen last van gebrek aan assertiviteit. heb ooit wel gezegd als dat 'nare trekje' nog 1x naar boven kwam, dat ik weg zou gaan. en ik was daar heel duidelijk in. en okay... dit ging een jaar of 4 goed. toen op een avond niet meer. op zich is er niks gebeurd, maar de dreiging was al genoeg voor me.

als me dit ooit weer overkomt, ben ik echt meteen weg. dat kan ik je wel verzekeren. leven met die onzekerheid of het weer zal gebeuren, en wanneer dan. verschrikkelijk. in een relatie moet je je juist veilig voelen. althans, dat vind ik erg belangrijk.
Ik heb de hele post gelezen; hoop dat alles goed is met Mams en haar zoontje.

Vind het een heel eng man. Gelijk de rollen omdraaien en agressief doen omdat zij in haar mail keek !!

" naar mijn vriend of het is uit" WTF?!

Misselijk word ik van zulke eng mannetjes :puke:

Hoop ook niet dat hij zich eruit lult, en na een poosje alles koek en ei is.....
Opbokken met die gast!
Zou zo graag even wat van Mams horen...
quote:elsalinde schreef op 30 juli 2010 @ 10:43:

Hij had dat ene nare trekje niet door, dat is het probleem met dit soort trekjes, als je het hebt, heb je het niet door, en zoek je dus ook geen hulp. Twee/drie keer per maand te diep in het glaasje kijken is niet iets voor AA denk ik.

.Misschien niet direct AA, maar wel een goede klant voor de Brijderstichting. Ik vind het nogal wat dat je je 2 van de 4 weekenden per maand niet kan beheersen, teveel zuipt en vervolgens agressief wordt.
Waar ik elsalinde wel enigszins in tegemoet wil komen is dat lang niet iedere relatie meteen ten dode opgeschreven is, als er dingen voorgevallen zijn.

Een afkoelingsperiode kan als gevolg hebben dat de (ex)vriend gaat beseffen wat hij kapot maakt met zijn gedrag en dat hij daarna open staat voor relatietherapie oid. Een mens kan veranderen, maar het vergt een hoop werk.
Ik zou ook zo graag iets van mams horen.....
Ik heb voor de gein even de zelftest alcohol ingevuld met in gedachte die keileuke man die maar 2 keer per maand dronken en agressief wordt.

En wat denk je? Er wordt aangeraden hulp te zoeken voor zijn alcoholprobleem.

http://www.brijder.nl/Verslaving/testce ... lcoholtest
oke even een update van mij...

gisteren is hij rustig gebleven fatsoenlijk gepraat hij heeft er spijt van dat hij dat heeft gedaan..

en ik geef hem nog 1 kans beetje zwak maar er zijn ook goede tijden geweest.

het vertrouwen is weg dat heeft tijd nodig om te herstellen

ik kijk het nu aan mocht het 1 keer fout nu gaan dan gaat hij eruit..we hebben gisteren ook een lijst gemaakt met hoe alles geregeld gaat worden als het fout tussen ons gaat dat was mijn idee..

het plan van een 2e kindje is nu weg wil eerst verder kijken hoe het gaat tussen ons.

bedankt igg voor jullie reacties!
quote:mams21 schreef op 30 juli 2010 @ 13:49:

oke even een update van mij...

gisteren is hij rustig gebleven fatsoenlijk gepraat hij heeft er spijt van dat hij dat heeft gedaan..

en ik geef hem nog 1 kans beetje zwak maar er zijn ook goede tijden geweest.

het vertrouwen is weg dat heeft tijd nodig om te herstellen

ik kijk het nu aan mocht het 1 keer fout nu gaan dan gaat hij eruit..we hebben gisteren ook een lijst gemaakt met hoe alles geregeld gaat worden als het fout tussen ons gaat dat was mijn idee..

het plan van een 2e kindje is nu weg wil eerst verder kijken hoe het gaat tussen ons.

bedankt igg voor jullie reacties!

Goed weer even wat van je te horen! Ik kan begrijpen dat je hem nog 1 kans wilt geven, maar trek die ene kans dan ook echt als grens!

Daarnaast is het ook goed dat je alvast een lijst hebt gemaakt, mocht het fout gaan tussen jullie. 1 advies, laat dit bij een notaris wettelijk maken. Je hebt nl helemaal niks aan deze lijst als hij er zich niet aan gaat houden.............Soms is het echt nodig om zakelijk te zijn binnen je relatie, dus nogmaals, laat het wettelijk bij de notaris vastleggen, zeker nu jullie een kindje hebben samen!

Succes!
Wat gaan jullie doen om het vertrouwen terug te krijgen? Staan jullie open voor relatietherapie en is hij bereid een cursus zelfbeheersing te volgen voor zijn agressieve buien?
En de dames van de sexafspraken, is dat ook klaar? Of zorgt 'ie er nu gewoon voor dat je het niet meer in de gaten hebt?
dat van de notaris is zeker een goed idee..dan staat het tenminste vast..dat gaan we regelen

over relatietherapie/zelfbeheersing: als hij nog 1 keer flipt is het over dan is mijn grens bereikt...

en voor de sexsites: alle advertenties zijn weg..en heb toegang tot zijn mail/tel

en als hij moet overwerken kan ik aan het eind van de maand zien hoeveel uur hij op welke dag gewerkt heeft thuis houd ik het ook bij en hoop maar dat het klopt..
quote:mams21 schreef op 30 juli 2010 @ 14:24:

dat van de notaris is zeker een goed idee..dan staat het tenminste vast..dat gaan we regelen

over relatietherapie/zelfbeheersing: als hij nog 1 keer flipt is het over dan is mijn grens bereikt...

en voor de sexsites: alle advertenties zijn weg..en heb toegang tot zijn mail/tel

en als hij moet overwerken kan ik aan het eind van de maand zien hoeveel uur hij op welke dag gewerkt heeft thuis houd ik het ook bij en hoop maar dat het klopt..Vrouw, wat doe je jezelf toch aan? Zie je dan niet dat je zojuist de vacatures van een gevangene en een cipier hebt vervuld in plaats van die van een tweetal liefdevolle partners? Dit is toch geen gezonde basis voor een goede relatie? Angst, wantrouwen, controleren, bedrog, dreigend geweld, de "nog 1 kans of anders" -methode..... Ik wens je sterkte, kracht en wijsheid. Mij lijkt dit verre van ideaal, maar goed.
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...

@Mams, dat moet JIJ gaan regelen voor jezelf en je zoontje. Ik zou als ik jou was niets overlaten aan een man die duidelijk niet het beste met jou en je zoontje voor heeft. Wat een ontezettend respectloze vriend heb jij zeg! Elke dag seks met jou en het nog buiten de deur gaan zoeken met voorbedachte rade (seksdatingsites gaan afschuimen; wat een armoe zeg!!!). En dit alles in de eerste 3 jaar van je relatie, hoe denkt je dat dat in de toekomst gaat? (al het huishoudgeld op aan prostitueebezoek, als de seksdates niet meer happen?).

en als hij moet overwerken kan ik aan het eind van de maand zien hoeveel uur hij op welke dag gewerkt heeft thuis houd ik het ook bij en hoop maar dat het klopt..

en als hij moet overwerken kan ik aan het eind van de maand zien hoeveel uur hij op welke dag gewerkt heeft thuis houd ik het ook bij en hoop maar dat het klopt..Dit is toch niet het idee van een relatie?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven