Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
@hiltje, balen zeg... bloedirritant he, dat wachten... Je weet zeker dat je zelfs niets meer van je wilt laten horen? Ik vind het zelf altijd wel fijn om duidelijkheid te hebben (al schijn ik er nogal afwijkende datinggewoontes op na te houden...).

@Jarala, supergoed dat je hem gemaild hebt! Kijk, het ligt allemaal weer open. Hebben jullie het al over een nieuwe afspraak?
Alle reacties Link kopieren
@ Rasa: Wow, stoer dat je dat geschreven hebt!! Terwijl je een tijdje terug niet wist hoe je het zou moeten brengen dat je hem toch wel eens zou willen ontmoeten! En een zeer goeie reactie terug van R!

Ik lees nog steeds mee hier hoor, leuk om alle verhalen te lezen van iedereen! Ook heel erg herkenbaar.. Heb er zelf wel een paar jaar date-ervaring opzitten (met tussenpozen) dus herken eigenlijk wel alle onzekerheden etc.

Zelf nog steeds misselijkmakend gelukkig met mn downloadman. Inmiddels een deel van zijn familie ontmoet, en hij mijn ouders en allebei wat vrienden van elkaar. Klinkt allemaal goed en zijn beiden door beide kanten goedgekeurd! Toch altijd wel fijn..

Kan er nog niet helemaal bij hoe goed dit voelt, maar dit IS em gewoon..

Teiltje, anyone?
Nope, ik heb geen teilte nodig. Hardstikke leuk toch voor je? Willen we natuurlijk allemaal
@Stoeltie, neuh, geen teiltje nodig. Tof joh! Echt helemaal leuk. Hoop dat ik je achterna ga, al gaat het met een slakkengang... Ach, de aanhouder wint, hahaha!
Gewoon volhouden zeg ik!

Ik heb over de afgelopen 8 jaar denk ik toch wel zo'n 80 dates gehad. Met tussenpozen, want soms was ik het zat, en soms hield ik er een vriendje aan over. Maar nooit iets wat zo goed voelde als nu!

Dus ja, het heeft wat investering aan vooral tijd gekost..;)
Impressive... ik dacht dat ik met een stuk of 30 internetdates al aardig gevorderd was... maar 80, wauw, over aanhouder wint gesproken... Jij hebt je man écht verdiend!
Hahaha, dat vind ik eigenlijk ook wel!

(jaja, ik zei al dat ik wel wat van daten wist, en dat 10 dates een beginner was.. )
Haha, geweldig: 80 dates!

Hopelijk kan ik het met minder doen

Ik ben wel benieuwd naar welke date je van deze 80 je het meest is bijgebleven en waarom....
Wat goed Stoeltie!!!!

Tachtig dates,waar heb je de moed vandaan gehaald,maar het is allemaal de moeite waard geweest.

Rasa;moedige mail,en super dat hij reageerde op de manier waarop je toch stiekum hoopt,dat biedt weer perspectief.

Over foto's gesproken;ik had ooit een date met een man die een foto bij zijn profiel had staan waarbij hij op de kop onder de motorkap zat.

Mijn advies in deze is dan ook,date noooooooit met een man die geen duidelijke profielfoto heeft.

Mijn verhaal over de downloadman is niet zo positief.

We hebben 3 maanden intensief contact gehad,veel bellen/smsen en elkaar zien natuurlijk,wat iedere keer weer geweldig was.

Kink in de kabel was zijn ex,ze woonde nog steeds met hem in 1 huis omdat ze op een woning wachtte (inmiddels is ze vandaag verhuist) en hij wilde absoluut niet dat zij wist dat wij daten.

Er moesten nog wat zaken geregeld worden,verdeling van spullen o.a.,dus ik had daar begrip voor.

Vorige week was ik een paar dagen op vakantie,toen belde hij mij ook,vroeg of ik een weekend met hem weg zou willen.

Wij allebei helemaal happy,fantasie over 48 uur niet naar buiten gaan en van elkaar genieten.

Op de dag dat ik thuis kwam een sms;ik wil even rust,laat me maar even (hij werkte 50 uren per week om maar niet thuis te hoeven zijn).

Nu hoor ik sporadisch iets,geen lieve woorden meer en hij vraagt zich niet af hoe ik mij nu voel.

Mijn geduld is nu op,ga morgen bellen of het ja of nee is.

Toch vreemd dit,normaal ben ik erg kort en rigoreus,maar deze man heeft iets met mijn gevoel gedaan wat ik in zeer lange tijd niet gevoeld heb.
Poeh Bowiefan...ik ben normaal ook wel van het actie ondernemen, maar in dit geval vraag ik me af of rust niet inderdaad beter voor hem is. Want om nu van de ene in de andere relatie te springen, ik weet het niet. Waarom noem je hem trouwens de downlaod-man? :-)
Downloadman is idd ook wel een beetje lullig....(gedownload van een datingsite).

Vanaf nu J. dan maar.
Jeetje Bowiefan.. en het leek zo leuk! Ik hoopte dat dat ik je hier niet meer zag betekende dat je helemaal gelukkig en verliefd was..

Nou ja, dat was je ook, maar dit is niet fijn.

Ik dacht dat je eerder had gezegd dat ze juist niet meer bij hem in huis woonde? Maar toch dus.

Raar hoor, dan ineens niets meer laten horen.. Ik geef je groot gelijk dat je hem morgen gaat bellen. Stoer ook, want de laatste week duidt er niet echt op dat je een positief antwoord zult krijgen.

Aan de andere kant; misschien denkt hij dat hij zeker is van jouw liefde, en dat ie dus zo 'bot' kan doen, dat hij je toch niet kwijtraakt en dat je wel op hem wacht. Als dat niet zo blijkt te zijn, zou hij zomaar bij kunnen draaien.

Ik duim in ieder geval voor je!
Je laatste stukje zou kunnen,Stoeltie.

Maar dan is hij wel heel zeker van mij,ik zou dat zelf niet zo durven doen,daar ben ik ook geen type voor.

Ex woonde eerst in een vakantiehuisje,maar dat werd te kostbaar in de vakantieperiode.

Hij heeft gezegd dat hij het mislukken van de relatie al verwerkt heeft binnen die relatie,ze leefden al een jaar of twee als broer en zus.

Soms was het voor mij heel moeilijk,om met hem af te spreken en niemand die het mocht weten (aan zijn kant dan).

Net of ik niet bestond.

Zijn buurvrouw wist het wel,heb haar een aantal keren gesproken,dit was voor mij belangrijk omdat ik achterdochtige ideeen kreeg,zij was volledig op de hoogte van alles.

Voel me verdrietig en onzeker,dacht dat ik hem kon vertrouwen.
Bowiefan, wat balen! Tjee zeg, zat je lekker samen op je roze wolk van elkaar te genieten en dan opeens dit... Vaag hoor... Ik vind dat hij je op zijn minst uitleg verschuldigd is. Jullie waren niet gewoon een beetje aan het daten, maar hadden al maandenlang intensief contact. Weet je trouwens waarom het is dat niemand van jou mag weten? Als ze al jaren als broer en zus leefden, wat kan zijn ex dit dan schelen? En goede vrienden van hem dan? Die weten dus ook van niks?

Sterkte en wijsheid!
Bowiefan, wat naar zeg! Ik zal niet snel via internet mijn oordeel geven over andermans relatie of over wat een kerel denkt en doet. Maar nu moet ik het toch even zeggen: denk je wel een beetje aan jezelf! Eerst een 'geheime relatie' en nu opeens niets horen. Dat is niet leuk voor jou. En een relatie moet wel leuk voor je zijn! Maak je niet teveel afhankelijk van wat hij wil en hoe hij wil dat het gaat. Het is ook heel belangrijk wat jij wil en hoe jij je voelt in de relatie en daar mag je best voor opkomen.

Ik heb te vroeg gezeurd. Heb wat gehoord van date. Casual en kort wat berichtjes heen en weer. En ik ben zelf gelijk weer meer relaxed. Vreselijk, die periode van wachten tot je wat hoort. Maar ik word er al iets beter in. Bij mijn eerste date leek ik echt een puber en werd ik heel moe van mezelf. Dit keer ging het al beter (en ik realiseerde me ook dat mijn bui van gisteren door iets anders kwam, en dat dit slechts zijdelings ermee te maken had).

Ik denk dat ik trouwens binnenkort ook afspreek met een andere date. Ben daar al een tijdje mee aan het mailen en is echt een hele aardige jongen. Gewoon een bakkie koffie.

Ik ga niet al mijn centen op date 1 zetten, daarvoor doet hij te casual. Wel denk ik dat ik date 1 binnenkort meevraag naar een bepaald evenement van onze gezamenlijke hobby. Is echt iets heel leuks, waarvan ik weet dat hij niet op het idee komt cq de connecties heeft. En dan zien we wel weer!
Klinkt goed Hiltje! Zowel wat betreft een date met iemand anders (kansen spreiden is goed ) als je plannen voor een vervolgdate.

Overigens heb ik een date toegezegd met de moet-je-misschien-even-in-het-echt-zien man. Er zit namelijk een theorie achter: als ik een date heb met hem vóórdat ik mn favo mailman zie, is de favo mailman date nummer 3. En 3 x is scheepsrecht, toch? :-)
Ik hoop dat in mijn geval 30x scheepsrecht is Bibine...
Hoop ik ook :-)
quote:Rasa schreef op 30 juli 2010 @ 20:51:

Inmiddels zijn we drie lange dates verder. We hebben totaal maar liefst 27 uur met elkaar doorgebracht. Maar niet eens gezoend. Bovendien heb ik zijn telefoonnummer niet. Sinds een week zit R in een ver buitenland en straks ga ik zelf ook op vakantie. We kunnen elkaar waarschijnlijk begin september pas weer zien. Op de laatste date naar elkaar uitgesproken dat we dit allebei willen.

Woensdag stuurde ik mijn eerste mail sinds onze laatste ontmoeting. Die sloot ik af met de opmerking dat ik inmiddels wel nieuwsgierig was geworden hoe het zou zijn om met hem te zoenen. Vandaag reageerde hij...hij schrijft dat hij zoenen een mooi vooruitzicht vindt...

WOEHOE!

(zie voor alle ins en outs een ander topic dat ik hier niet schijn te mogen noemen)Ìk ben zo benieuwd hoe het zal zijn in september, de spanning loopt nu wel op, zorg dat het gaan antii-climax wordt. Misschien nog nr's uitwisselen via mail, het wordt tijd!
Neuh, we zijn niet van die bellers...

Zonder gekheid, volgens mij gaat dat in dit stadium niet meer helpen, of maakt het het zelfs erger. Ik ben een slechte beller. En ja, de spanning is mega (wat mij betreft tenminste), maar daar is geen redden meer aan. Moet er nu gewoon doorheen. Kan natuurlijk dat dat zoenen een grote deceptie wordt, maar dat kan altijd. Ook als we niet zo lang hadden gewacht.
quote:Rasa schreef op 31 juli 2010 @ 12:46:

Neuh, we zijn niet van die bellers...

Zonder gekheid, volgens mij gaat dat in dit stadium niet meer helpen, of maakt het het zelfs erger. Ik ben een slechte beller. En ja, de spanning is mega (wat mij betreft tenminste), maar daar is geen redden meer aan. Moet er nu gewoon doorheen. Kan natuurlijk dat dat zoenen een grote deceptie wordt, maar dat kan altijd. Ook als we niet zo lang hadden gewacht.natuurlijk, maar nu is de spanningsboog wel heel strak gespannen. Dit wordt een maand lang je gadachten op iets anders focussen. Wat dacht je van een date met een lauwe vent, heb je wat afleiding
Hahaha, misschien is dan een warme vent een beter idee? Ik ga zelf ook nog op vakantie, dus die afleiding komt (hopelijk) wel!
Ik lees hier al een tijdje mee, ik heb heel wat pagina's terug volgens mij ook al eens gereageerd..

Toen reageerde ik als het goed is dat ik een jongen had leren kennen via relatieplanet, ik was gewoon eens benieuwd wie ik tegen zou komen en of ik leuke leeftijdsgenoten uit de buurt kon vinden (had trouwens aangegeven alleen mailcontact/vriendschap te willen). Toen stuurde hij mij dus een berichtje en zijn we gaan mailen.. Ik had al contact met andere jongens ook gehad, en in het contact met hen irriteerde ik me al gelijk aan iets/meerdere dingen. Bij hem was dat totaal niet zo.. Het viel me bijv. op dat ie zo goed NL typte e.d., en dat hij dezelfde humor had als ik, wat hij schreef beviel me wel enz.

Na een stuk of 3/4 mailtjes heen en weer hebben we elkaar toegevoegd op MSN en dat klikte gelijk heel goed... Constant webcam aan en elkaar de eerste dagen iedere dag uitgebreid spreken. Na een 2 dagen geloof ik al telefoonnummers uitgewisseld en ook gaan smsen, en na een dag of 4/5 besloten om af te spreken (afspraak was wel voor 2 weken later gepland, maar toch). Dus uiteindelijk elkaar naar 3 weken meteen gezien voor het eerst, hij is naar mijn huis gekomen (m'n ouders waren niet thuis), en normaal zou ik dat echt niet zomaar doen, maar met hem voelde het echt goed. Ik wist gewoon zeker dat het kon.

Dat is een heel gezellige avond/nacht geworden, hij is uiteindelijk ook min of meer blijven slapen (er is verder niets gebeurd) terwijl hij de volgende ochtend weer vroeg moest werken! 5 dagen later kwam hij weer, en weer een hele gezellig avond gehad, weer blijven slapen, weer niets gebeurd (wel geknuffeld) en hij ging rond een uur of 1 in de middag weer weg.

Maar die 2 avonden ging het zó relaxed en zo gewoon, alsof we elkaar al jaaaren kenden.. Zo prettig om bij elkaar in de buurt te zijn, het voelde goed. En ook zo fijn dat het zo rustig aan gaat... Dat hij gewoon bij mij op bed heeft gelegen en niets heeft geprobeerd, nergens op aan wilde dringen, zelfs vróég of hij bij me mocht komen liggen. Deze laatste afspraak was begin juni, dus alweer even geleden, maar elkaar opnieuw zien is nog niet gelukt (wel afspraak gemaakt, 2x samen besloten dat het om een bepaalde reden niet door kon gaan, en daarnaast hele druk periode gehad waardoor afspreken niet echt goed uit kwam). Wel spreken we elkaar nog steeds iedere dag via MSN of smsjes, en het contact blijft leuk en uitgebreid.. We zijn nooit uitgepraat..

En het belangrijkste; ik heb nog al wat moeilijke jaren achter de rug waardoor ik de nodige problemen heb... Hij weet dit allemaal (vind het belangrijk dat hij dat weet en daar niet later pas achter komt), en reageert zó relaxed daar op... HIj is ook geinteresseerd en het schrikt hem niet af. Dat zei ik laatst tegen hem, dat ik dat zo fijn vind en dat hij daar niet op af knapt ofzo (zeker omdat hij nog zo jong is (24) zou ik het niet gek vinden als hier geen zin in had gehad, en gewoon een ''normaal meisje'' wil als het ware). Toen zei hij dat hij dat misschien met onbekenden wel zou hebben, maar met mij niet. Dat klonk zo ontzettend lief, en dan te bedenken dat ik in feite eigenlijk ook nog vrij ''onbekend'' voor hem ben.

Dus... wordt vervolgd, haha. ;)

@ Rasa; jouw verhaal volg ik ook al een tijdje, wat leuk dat het nu zo goed gaat met jou en R! Ben heeel benieuwd hoe dit verder gaat verlopen..!

@Stoeltie; wat super dat je 'the one' hebt gevonden! Je verhalen klinkt echt super lief en zelfs wel een beetje romantisch vind ik... Hartstikke leuk voor je!
eh..hoeveel is ook al weer scheepsrecht? Ben nooit goed in hoofdrekenen geweest..haha

Bowiefan: hoe is het nu? Heb je die J. al gebeld of toch ff hem gelaten. Moeilijke situatie, wel of de niet contacten. Maar anders blijf je maar malen he. Ook jij telt mee.

Hier ook een date moment --> via een gratis datingsite. hele tijd niet zichtbaar zeg maar en sinds kort wel. Paar weken terug een man gemaild en we hebben 4 of 5 lange mails gestuurd. Vorige week elkaar gezien voor een drankje. Was gezellig. Maar dat is altijd zo 'vervelend'..het 'is gezellig'.

Ik kan me niet meer herinneren hoe het voelde om gelijk hoteldebotel te zijn geweest (ouderdom he ..ben al ver over de 35jaar).

Geef het dus de ruimte, ga hem binnenkort weer ff zien. We praten lekker met elkaar. Tuurlijk heb ik bedacht..toen wij tegenover elkaar zaten aan tafel in cafe: hoe zou hij zoenen. Dus ergens is er wel een soort van aantrekkingskracht.

Maar eh..ik weet het klinkt heel heel idioot..nu ik het wil tikken..voel ik het al aan mijn water..)maar ik wil het hier uittesten:

ik heb vaak de neiging om de verse man via internet irl eerst gadeslaan dwz kijken wat hij precies aan heeft. Immers ik vind dat je aan iemands kledingstijl kunt zien of iemand wel bij jou past. Heb dat altijd wel goed ingeschat met mijn voorgaande mannen/dates/relaties die ik niet via interenet had leren kennen maar irl had ontmoet.

Okay, deze man heb ik maar 1x gezien en ik keek naar zijn schoenen en ik moest de gedachte onderdrukken van 'oei, dat zijn geen aantrekkelijke schoenen man met die vierkante neus'.

Jammerlijk deze afwijking van mij he?
haha ik heb die afwijking ook hoor. Heb zeffs wel eens gevraagt of hij sandalen droeg, gelukkig was het antwoord......nee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven