Las Barettas Naranjas!
maandag 2 augustus 2010 om 12:44
Overigens belde man met de mededeling dat hij misschien een half uurtje eerder thuis kwam omdat hij gisteren avond zo lekker had gevoetbald met de oudste en dat nog een keer wilde doen (wilde hier een smiley plaatsen, maar er bestaat geen combi-smiley voor blij/verbaasd/achterdochtig/voorzichtig/overrompeld). Zul je zien, moet ik in de komende weken uitkijken dat jongste geen papa-aandacht tekort komt. Nee, ik sta er echt van te kijken, dus ben maar oprecht blij.
maandag 2 augustus 2010 om 20:30
Dat is wel positief Nitro. En is ie daadwerkelijk eerder terug gekomen?
Pammie ik hoop dat jullie goed zijn aangekomen. Hoe gaat het met Pamman?
Net nog even naar de kapper geweest, ik weet niet of ik helemaal tevreden ben, ze was zo gauw klaar, morgen maar even kijken hoe het zit als ik het zelf gestyld heb.
Gek hoor, thuis zonder kinderen.
Pammie ik hoop dat jullie goed zijn aangekomen. Hoe gaat het met Pamman?
Net nog even naar de kapper geweest, ik weet niet of ik helemaal tevreden ben, ze was zo gauw klaar, morgen maar even kijken hoe het zit als ik het zelf gestyld heb.
Gek hoor, thuis zonder kinderen.
maandag 2 augustus 2010 om 22:42
ben ook benieuwd hoe het Pammie is vergaan.
Is man nog eerder thuisgekomen, Nitro? het lijkt wel een goeie ontwikkeling.
vanmiddag bij vriendin wezen lunchen met de kinderen, was erg gezellig. Kinders (die van mij en die van haar) hebben elkaar aardig vermaakt.
Vriendin deed min of meer gefundeerde uitspraak over zusnietlief waar ik wel even van onder de indruk was. Lekker cryptisch; misschien leg ik het in de AK nog wel uit.
Is man nog eerder thuisgekomen, Nitro? het lijkt wel een goeie ontwikkeling.
vanmiddag bij vriendin wezen lunchen met de kinderen, was erg gezellig. Kinders (die van mij en die van haar) hebben elkaar aardig vermaakt.
Vriendin deed min of meer gefundeerde uitspraak over zusnietlief waar ik wel even van onder de indruk was. Lekker cryptisch; misschien leg ik het in de AK nog wel uit.
maandag 2 augustus 2010 om 22:47
Ik geloof dat we nu twee kinderen hebben die het truucje "in slaap vallen" niet helemaal beheersen. Als Nino slaapt, is hij ook wel behoorlijk lang onder zeil, maar hij lijkt de wereld veel te interessant te vinden om te gaan slapen. Bovenop zijn ouders lukt het wel, en dat is ook wel erg knus.
Nitro, hoe was het uiteindelijk vanmiddag?
Sok, die is inderdaad te cryptisch voor mij
Augustus al weer. Wat gaat dit jaar vreselijk snel!
Nitro, hoe was het uiteindelijk vanmiddag?
Sok, die is inderdaad te cryptisch voor mij
Augustus al weer. Wat gaat dit jaar vreselijk snel!
dinsdag 3 augustus 2010 om 08:47
Man kon niet eerder thuis komen, hij had me ook expliciet gevraagd om het niet aan oudste te vertellen zodat die niet teleurgesteld zou zijn zou het niet lukken. Hij gaat het de volgende dagen wel verder proberen, heeft gisteren avond leuk met ze gespeeld en ik ging lekker naar de verjaardag van buurman.
Oudste heeft een verkoudheidje te pakken (beetje snot, beetje hoesten), en de herfst is nog niet eens begonnen ...
Oei, Miffy, hopen maar dat het "maar een fase" is en Nino een inslaapmodelbaby wordt.
Oudste heeft een verkoudheidje te pakken (beetje snot, beetje hoesten), en de herfst is nog niet eens begonnen ...
Oei, Miffy, hopen maar dat het "maar een fase" is en Nino een inslaapmodelbaby wordt.
dinsdag 3 augustus 2010 om 21:00
en nu weer zo'n radiostilte!
Dat Pam op vakantie is, is tot daar aan toe, maar ik ben toch niet in mijn eentje? Remma: hoe was jouw vakantie? Citro: zijn jullie nu weg of gaan jullie later pas? Miffy: ben je al een beetje van je roze wolk afgedonderd, of of zit je er nog lekker op? Nitro: is man vandaag wel wat eerder van het werk gekomen? hebben 'we' nog wat van Anky gehoord? Elessie is ook op vakantie, las ik op VOL en is Esmee ook nog ergens? En ben ik nu iemand vergeten?
Vandaag mijn eerste werkdag; viel me niet tegen; moest alleen eerst wel door 297 mailtjes heen, waarna er, nadat ik de spam verwijderd had, 44 min of meer nuttige mailtjes overbleven.
Wel jammer was dat ik direct een half uur vertraging had met de trein vanavond: bermbrandjes
Dat Pam op vakantie is, is tot daar aan toe, maar ik ben toch niet in mijn eentje? Remma: hoe was jouw vakantie? Citro: zijn jullie nu weg of gaan jullie later pas? Miffy: ben je al een beetje van je roze wolk afgedonderd, of of zit je er nog lekker op? Nitro: is man vandaag wel wat eerder van het werk gekomen? hebben 'we' nog wat van Anky gehoord? Elessie is ook op vakantie, las ik op VOL en is Esmee ook nog ergens? En ben ik nu iemand vergeten?
Vandaag mijn eerste werkdag; viel me niet tegen; moest alleen eerst wel door 297 mailtjes heen, waarna er, nadat ik de spam verwijderd had, 44 min of meer nuttige mailtjes overbleven.
Wel jammer was dat ik direct een half uur vertraging had met de trein vanavond: bermbrandjes
dinsdag 3 augustus 2010 om 21:23
Roze wolk is ongeveer zo roze als ik verwacht had, vooraf: Nino is geweldig, en af en toe heel erg vermoeiend (hij drinkt overdag ongeveer elke twee uur, 's nachts gelukkig een heel stuk minder. Da's al heel wat: er is al iets van een dag-nacht ritme). En ik ruik naar zurige melk. Weer wat materiaal voor de wasmachine, die nu erg vaak draait, want Pluis heeft besloten dat hij geen luier meer aan wil. Meestal gaat het goed, maar er zijn toch ook nog wel regelmatig ongelukjes.
Pammie, voor als je terug bent: gecondoleerd met het overlijden van oma.
Hm. Ons netwerk heeft kuren. Eens kijken of dat van de buren er meer zin in heeft.
Pammie, voor als je terug bent: gecondoleerd met het overlijden van oma.
Hm. Ons netwerk heeft kuren. Eens kijken of dat van de buren er meer zin in heeft.
dinsdag 3 augustus 2010 om 21:33
wat goed dat Pluis geen luier aanwil! Timing is wat beroerd, maar toch ook wel prettig. Hier een jongetje dat plast als hij er zin in heeft, met of zonder luier. In de vakantie had hij een zwembroek aan en ik had nog geen tijd gehad om hem een luier aan te doen. Resultaat: een plas op de grond, met z'n schoenen nog aan. Lummel.
dinsdag 3 augustus 2010 om 22:58
Restaurant is erg leuk, helemaal retro ingericht met van die seventies lampen en tafels, en het eten bestel je bij een vitrine, ze hebben geen menukaart maar iedere dag iets anders vers, erg goed eten ook...
Miffy, lekker, zo'n roze wolk, Nino klinkt als een superlieve baby. En wat knap van Pluis, al zonder luier. Mandarijn wil wel regelmatig naar de wc, maar nog niet vaak genoeg om de luier al af te doen, maar hij vind het voornamelijk stoer, naar de wc, net als zijn zus.
Ik dacht dat Esmee computerproblemen had maar ze is wel erg lang al niet geweest, misschien heb ik iets over het hoofd gezien.
En Anky, die was ook op vakantie, maar weet niet tot wanneer of hoe lang.
Miffy, lekker, zo'n roze wolk, Nino klinkt als een superlieve baby. En wat knap van Pluis, al zonder luier. Mandarijn wil wel regelmatig naar de wc, maar nog niet vaak genoeg om de luier al af te doen, maar hij vind het voornamelijk stoer, naar de wc, net als zijn zus.
Ik dacht dat Esmee computerproblemen had maar ze is wel erg lang al niet geweest, misschien heb ik iets over het hoofd gezien.
En Anky, die was ook op vakantie, maar weet niet tot wanneer of hoe lang.
woensdag 4 augustus 2010 om 12:35
Gisteren een dip-dagje gehad. Jongste had een feestje op KDV, en Oudste zag me helaas ernaartoe lopen. Hij mocht of buiten blijven spelen, of mee naar het feestje (met taart enzo), maar hij wilde naar huis en is de hele tijd mokkend voor de (glazen) ingang blijven staan zodat ik hem goed in zicht had en een slecht gevoel/geweten had. Jongste wil ook altijd alleen nog maar naar huis als ik het KDV binnenstap, dus die kleefde ook huilend en zeurend aan m'n been terwijl ik heen en weer liep om popcorn te maken. Ik heb dan zo'n leuk tafereeltje in m'n hoofd van leuke, zich prima vermakende, sociale, blije kinderen en moeders die ook even gezellig bij kunnen kletsen, maar ik ging dus maar naar een half uurtje naar huis (en kon weer niet helpen opruimen, daar voel ik me ook altijd zo bezwaard over). Thuis liepen ze dan nog lekker door te etteren (gevaarlijke dingen doen op de stoep) zodat ik ze maar binnen heb gehaald en tv kijken geschrapt heb. Oudste wilde later op die avond ook niet meehelpen opruimen, zich uitkleden of tenminste eens z'n sokken uit trekken, dus geen verhaaltje. Ik vind het dan zelf erg naar, zo'n dagafsluiting. En ik reageer ook niet heel goed (niet zeggen dat er dan geen verhaaltje voorgelezen wordt, ik zou een tweede moeten beloven als hij wel helpt ...). Het komt ook een beetje doordat ze zo laat pas slapen en ook niet meer alleen in willen inslapen. Dus weet ik dat ik vanaf een uur of acht s'avonds tot half tien heen en weer loop om kinderen te sussen of terug te leggen, en probeer daarom in de middagen werkjes af te krijgen die ik anders s'avonds deed, waardoor de overdeelde aandacht die ik vroeger voor kinderen had als we thuis kwamen erbij in schiet. Daardoor dan weer irritatie alom etc. Beetje neerwaartse spiraal. Pfff. Die avonden met niet slapende kinderen hakken er echt in.
Gisteren hoorde ik dat het blinde stel die al twee kinderen op het kdv hebben alweer een kind verwachten. Daar stond ik wel even van te kijken. Afgezien van het feit dat ze geen inkomen hebben hebben ze constant hulp nodig bij het opvoeden van hun andere twee kinderen, en laten ook regelmatig blijken dat ze die hulp ook min of meer verwachten. Ik had niet verwacht dat je onder deze omstandigheden nog een derde kind wilt, maar blijkbaar moet en zal er nog een jongetje komen. Ik bedoel, je weet toch dat je het nu al niet zonder (heel veel) hulp redt, dan laat je het toch bij twee? Het is natuurlijk mijn leven niet, maar bv. wordt ik al sinds 3 maanden constant door haar lastig gevallen omdat ze een fietsje wilde lenen wat al aan een andere familie was uitgeleend, en werd me toch geirriteerd toen die familie het fietsje wat langer nodig had ... niet normaal. Ik werd er zelfs in mijn vakantie voor gebeld. Echt zo van "Waar is dat fietsje nou". En gisteren belde ze tijdens het feestje het kdv dat een andere moeder haar kinderen maar mee moest nemen (misschien wel overnacht), want ze was in het ziekenhuis (er ging iets niet helemaal goed), en haar man is op visite bij z'n ouders in Iran. Haar ouders hebben hun handen er inmiddels min of meer afgetrokken en komen in dat soort gevallen niet. Onder zulke omstandigheden er een derde bij? Ik weet niet hoor.
Gisteren hoorde ik dat het blinde stel die al twee kinderen op het kdv hebben alweer een kind verwachten. Daar stond ik wel even van te kijken. Afgezien van het feit dat ze geen inkomen hebben hebben ze constant hulp nodig bij het opvoeden van hun andere twee kinderen, en laten ook regelmatig blijken dat ze die hulp ook min of meer verwachten. Ik had niet verwacht dat je onder deze omstandigheden nog een derde kind wilt, maar blijkbaar moet en zal er nog een jongetje komen. Ik bedoel, je weet toch dat je het nu al niet zonder (heel veel) hulp redt, dan laat je het toch bij twee? Het is natuurlijk mijn leven niet, maar bv. wordt ik al sinds 3 maanden constant door haar lastig gevallen omdat ze een fietsje wilde lenen wat al aan een andere familie was uitgeleend, en werd me toch geirriteerd toen die familie het fietsje wat langer nodig had ... niet normaal. Ik werd er zelfs in mijn vakantie voor gebeld. Echt zo van "Waar is dat fietsje nou". En gisteren belde ze tijdens het feestje het kdv dat een andere moeder haar kinderen maar mee moest nemen (misschien wel overnacht), want ze was in het ziekenhuis (er ging iets niet helemaal goed), en haar man is op visite bij z'n ouders in Iran. Haar ouders hebben hun handen er inmiddels min of meer afgetrokken en komen in dat soort gevallen niet. Onder zulke omstandigheden er een derde bij? Ik weet niet hoor.
woensdag 4 augustus 2010 om 12:49
bloody hell, wat een verhalen, Nitro!
@ dat thuisverhaal is zeker niet leuk, maar voor iedereen herkenbaar. Wel vervelend dat je het gevoel hebt dat eea niet verbetert.
@ dat blinde stel. Hoe háál je het in je hoofd, denk ik dan, om nog een 3e te krijgen. Vooral als je daardoor nog afhankelijker wordt dan je al bent. maar goed, mijn leven is het niet.
kreeg net vanmorgen verdrietig bericht van mijn toch al zo geplaagde collega. zet het vanavond wel even in AK vanwege herkenbaarheid, maar het is iig erg sneu voor haar.
@ dat thuisverhaal is zeker niet leuk, maar voor iedereen herkenbaar. Wel vervelend dat je het gevoel hebt dat eea niet verbetert.
@ dat blinde stel. Hoe háál je het in je hoofd, denk ik dan, om nog een 3e te krijgen. Vooral als je daardoor nog afhankelijker wordt dan je al bent. maar goed, mijn leven is het niet.
kreeg net vanmorgen verdrietig bericht van mijn toch al zo geplaagde collega. zet het vanavond wel even in AK vanwege herkenbaarheid, maar het is iig erg sneu voor haar.
woensdag 4 augustus 2010 om 13:41
Oje, Sok, je had het idd vaker over een collega die het niet makkelijk had (had ze niet ook ppd?), ik kan me voorstellen dat nog meer voor haar erbij jou ook wel iets doet.
Ik heb mijn hoop een beetje op ingang van wintertijd gezet, als ze dan hun inslaaptijdstip een beetje bijhouden heb ik iets meer avond over. Oudste heeft het volgens mij een beetje van jongste afgekeken, dat ge-emmer s'avonds (oudste ging ander altijd best goed slapen). En jongste zit natuurlijk ook nog met dat verplichte kdv-slaapje. Grrr. Daar valt echt niet over te praten helaas.
Ik heb mijn hoop een beetje op ingang van wintertijd gezet, als ze dan hun inslaaptijdstip een beetje bijhouden heb ik iets meer avond over. Oudste heeft het volgens mij een beetje van jongste afgekeken, dat ge-emmer s'avonds (oudste ging ander altijd best goed slapen). En jongste zit natuurlijk ook nog met dat verplichte kdv-slaapje. Grrr. Daar valt echt niet over te praten helaas.
woensdag 4 augustus 2010 om 13:44
Nitro, die dagen heb ik ook wel eens, je gaat iets doen, je stelt je er iets van voor en dan liggen je kinderen alleen maar dwars en blijft er niets over van dat leuke plaatje wat je in je hoofd had.
Dat niet slapen is trouwens slopend hoor, je hebt die avonden rust/tijd gewoon nodig.
Ik snap dat stel ook niet..onbegrijpelijk
Dat niet slapen is trouwens slopend hoor, je hebt die avonden rust/tijd gewoon nodig.
Ik snap dat stel ook niet..onbegrijpelijk
woensdag 4 augustus 2010 om 16:36
Gefeliciteerd met de uitslag van je uitstrijkje, Citro! Wordt het rode plekje nu verder nog onder controle gehouden?
Nino lijkt geloof ik in minstens 1 opzicht op zijn broer: zodra ik denk iets van regelmaat in zijn dagindeling te bespeuren, gooit hij alles radicaal om. Nu wel prettig, want zijn ritme van de laatste dagen was nogal vermoeiend (elke twee uur een uur drinken).
Nitro, van die avonden hebben wij ook veel gehad. Niet grappig, inderdaad. Wij lezen Pluis nu 's avonds een verhaaltje voor en leggen hem dan met een stapel boekjes en wat speeltjes in bed waar hij nog zo lang als hij wil in mag lezen en mee mag spelen. Hij slaapt nog steeds laat, maar wij hoeven er nu niet steeds meer heen. Werkt bij ons erg goed.
Nino lijkt geloof ik in minstens 1 opzicht op zijn broer: zodra ik denk iets van regelmaat in zijn dagindeling te bespeuren, gooit hij alles radicaal om. Nu wel prettig, want zijn ritme van de laatste dagen was nogal vermoeiend (elke twee uur een uur drinken).
Nitro, van die avonden hebben wij ook veel gehad. Niet grappig, inderdaad. Wij lezen Pluis nu 's avonds een verhaaltje voor en leggen hem dan met een stapel boekjes en wat speeltjes in bed waar hij nog zo lang als hij wil in mag lezen en mee mag spelen. Hij slaapt nog steeds laat, maar wij hoeven er nu niet steeds meer heen. Werkt bij ons erg goed.
woensdag 4 augustus 2010 om 22:01
ik moet nog een keer terugkomen bij de gyn inderdaad, en dan gaat ze er wat beter naar kijken.. het kan in theorie zo zijn dat ze bij een uitstrijkje iets missen, dat een afwijking wat meer naar binnen zit in de baarmoederhals, zeker bij het soort carcinoom dat ik destijds had (vind kanker nog steeds een k*twoord om te typen) dus mogelijk moet ze nog wat verder de baarmoederhals in (yuk) maar het is ook wel een beetje het zekere voor het onzekere, met een goed uitstrijkje ben ik er wel redelijk gerust op dat het wel goed zit..
De kinderen waren behoorlijk hoteldebotel van 3 dagen opa en oma, kostte wat moeite om ze in het gareel te krijgen en dan ging man mijn mededeling dat ze naar bed moesten ook nog zitten ondermijnen, fijn is dat, kan ik de strenge moeder spelen en hij de leuke vader
De kinderen waren behoorlijk hoteldebotel van 3 dagen opa en oma, kostte wat moeite om ze in het gareel te krijgen en dan ging man mijn mededeling dat ze naar bed moesten ook nog zitten ondermijnen, fijn is dat, kan ik de strenge moeder spelen en hij de leuke vader
donderdag 5 augustus 2010 om 09:19
Mhh. Citro, ik denk ook, goed dat ze er nog een keer goed naar kijken, maar een goed uitstrijkje zal toch wel veel waard zijn.
Naar bed ging gisteren hier iets beter (het was 9 uur en jongste sliep). Toen wist ik ook al niet wat ik ook alweer eerst wilde doen, zo opgelucht was ik. Ik ken dat gevoel ook nog goed, Mif, ga je op de volgende huil/poep/spook/eten-sessie wachten en later spijt omdat je op bent gebleven Komt goed, toch ?
Naar bed ging gisteren hier iets beter (het was 9 uur en jongste sliep). Toen wist ik ook al niet wat ik ook alweer eerst wilde doen, zo opgelucht was ik. Ik ken dat gevoel ook nog goed, Mif, ga je op de volgende huil/poep/spook/eten-sessie wachten en later spijt omdat je op bent gebleven Komt goed, toch ?