Las Barettas Naranjas!

20-06-2010 15:09 2501 berichten

Copyright: Elessie
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 14-09-2010 22:14
Reden: dat zomerhoedje hebben we écht niet meer nodig
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
helleu! Sok is back, ook van een heerlijke vakantie. Ben alleen niet zo dol op 12 uur autorijden, met file. Dit keer gelukkig zonder spugend kind, heenreis was waarschijnlijk domme pech.

even details van de heenreid: eerste paar uur gingen [prima, maar na een bak druiven kotste Slof die weer uit, tot 4 keer toe.

Poek plaste een keer haar broek nat, en ik reed een keer verkeerd. Het lukte niet om op de goeie weg te komen en tot overmaat van ramp kwamen we op zo'n tolpoortje uit waar je alleen emt een abonnement terecht kon. Toen ik uit pure frustratie achteruit reed, kwam ik tegen een paaltje aan (don't be gentle, it's a rental). We hadden ook nog behoolrijk file (bij Rennes kwamen we uit op een bomvolle lokale weg met stoplichten) en waren werkelijk net op tijd bij de receptie van de comping. daar bleek Poek ook nog gespuugd te hebben. En Slof hield werkelijk niets binnen, zelfs een sapje kwam er nog uit. Toen ik hem een krentenbol gaf, zei ik nog voor de grap:'als je moet spugen, loop dan even naar buiten', wat hij ook netjes deed Slof heeft overigens de schade dik ingehaald door voornamenlijk cracottes met chocopasta te ten, dus over onderkinnen gesproken...
Doe je vandaag de details van de vakantie Sok

Mannie is auto's aan het uitzoeken om mee te nemen, schiet niet op, hij heeft er al drie Mini heeft al keurig de luiertas voor haar poppekind ingepakt en zoekt nog wat Barbiespullen uit. Pamman is aan het klagen over de hoeveelheid boeken die klaarligt, Mini heeft nu natuurlijk ook wat leesboeken mee. Maar uiteindelijk zal het toch allemaal wel passen: we hebben 2 enorme tassen en een koffer om kleren, handdoeken en wat speelgoed in te stoppen. Volgens mij kan dat makkelijk.
succes met pakken, Pam. Hoe laat vertrekken jullie? En Pamman is zeker niet zo'n lezerd? Sokman heeft qua lezen de schade wel ingehaald. Millenium deel 3 uitgelezen en heel ver gekomen in Dan Brown. Voor zijn doen heul veul.
Sok, klinkt als een traumatische heenreis. Was de rest van de vakantie beter?

Moeten die boeken ook in die twee enorme tassen en een koffer, of heb je daar een aparte koffer voor? Volgend jaar toch ook maar een ereader ?
rest van de vakantie was prima. details van de heenreis waren te smeuiig om jullie te onthouden

Poek kon alleen naar het speeltuintje, dat was al een zegen. Jammer genoeg (voor haar) waren er niet veel Nederlandse kindjes; ze maakt toch niet zo snel aansluiting met de Franse. Pas de laatste week leerde ze een NLmeisje kennen (Otje, of eigenlijk Otke) en dat was direct dikke mik, erg leuk om te zien.

verder hebben we veel gelezen, gedronken (4 uur Cidertijd), zijn we naar een kasteel geweest, een stadje in de buurt, naar het strand, gevliegerd, gezwommen in het zwembad en ik heb heel veel gewandeld. en ondanks dat ben ik (ongewtijfeld, heb nog niet op de weegschaal gestaan) weer fors aangekomen. C'est ça
Klinkt goed Sok. Moet je nu ook meteen weer werken of heb je nog even vrij?

Pamman is met de kinderen naar het zwembad. Kan ik even dóóóór. Met rondhangende kinderen en een man die zijn aandacht aan futiliteiten gaat besteden schiet het niet erg op.

Mini is vanmorgen al begonnen in haar eerste echt leesboek: Dolfje Weerwolfje. Ze vond het zó leuk, echt lief.
En die boeken.. ik heb er 4 en Mini heeft er 4. Valt reuze mee. Maar Pamman raakt nooit een boek aan en die ziet het alleen maar als ballast.

Ik ga eensch kijken of het allemaal past.
mag dinsdag weer aan de bak, dus ik heb nog één dagje.

En ik had vanmorgenw eer eens een aanvaring met Slof. dat ging in de vakantie vrolijk door. HEb zelfs één keer gegild dat ik 'm háát.

gleuf dat ik maar eens een topic over open, want ik weet af en toe werkelijk niet meer wat ik met 'm aan moet. Als hij iets niet wil,. is hij niet voor rede vatbaar, niet aanspreekbaar en niet manipuleerbaar. Afleiden: check, geen effect, hoort of ziet je niet. Rustig blijven en duidelijk uitleggen: check, geen effect. Boos worden: check, geen effect. Het enige dat werkt, is hem onder de arm/op de nek nemen en doorlopen. Na diep en heftig gesnik kalmeert hij dan na een tijdje, maar dat is niet hoe ik het wil.
Dat klinkt niet leuk Sok. Maar onder de arm nemen helpt wel dus waarom dat dan niet volhouden, ook voor je eigen gemoedsrust zeg maar. Je doet hem verder niets aan door hem op te tillen. Er zal vast een moment komen dat hij wel weer meer voor rede vatbaar wordt.

Ik heb alles ingepakt, zolder en 1e zijn gestoft, gezogen en gedweild. En Pamman is nog niet binnen of hij begint te mieren dat het nooit gaat passen Nu is hij er eindelijk van overtuigd dat het wel gaat passen, begint hij te zaniken dat het niet góed is ingepakt. Ik heb met mijn blonde hoofd de pop en barbies in een tas gedaan en volgens man gaat dan breken Dusss...
misschien wel, Pam, maar het gaat inmiddels al een jaar zo. En dat vind ik best lang, voor een fáse.

kun je Pamman niet gewoon thuislaten, Pam? Pakken doen Sokman en ik samen; ik pak wat nodig is en hij pakt het netjes in.

Slof, die tijdens de vakantie misschien 2 keer 'smiddags heeft geslapen, is nu ingestort op de Fatboy. Ziet er snoezig uit.
Volgens mij zit alles erin. Ik ga het niet vragen Beneden is alles gedaan, de sleutels zijn naar de buren, Mini slaapt zelfs al! Volgens mijn zijn we er klaar voor.
Wij pakken ook samen hoor Sok: ik pak en hij klaagt
Hij beweert dat mijn boeken niet mee kunnen. Tsssk.
quote:Pammie schreef op 01 augustus 2010 @ 21:45:

Hij beweert dat mijn boeken niet mee kunnen. Tsssk.en hoeveel shirts heeft hij ingepakt? daar kan er vast nog wel eentje af
Dan laat hij zelf maar een trui thuis. Zeurpiet.

Sok, wordt Slof niet ook een beetje zwaar om onder de arm te nemen? Geen tips verder, want die van mij is (nog) wel voor rede vatbaar.

Nino had flink krampjes vanavond. Heel typisch: hij heeft er eigenlijk vooral last van als hij ook duidelijk moe is. Snap nog niet helemaal hoe dat zou moeten werken.

(Oh ja, Sok, de werkzame - of niet, dus - stof in SabSimplex/Infacol hadden we gevonden, maar toch bedankt voor je nachtelijke post )
he, wat sneu, al die krampjes. Is hij er nu weer klaar mee, of heeft hij er nog steeds last van.

Slof wordt overigens idd te zwaar voor onder de arm; dat wordt dus geregeld ondersteboven over mijn schouders: dat houd ik nog wel.
Pfoe Sok, wat een uitdagende reis. Maar wel een lekkere vakantie gehad dus, fijn!

Ben vandaag weer huiswaarts gekeerd met de kinders. Best vermoeiend, 2 uur in de auto in je uppie met 3 vervelende kinderen. Kruimel heeft door alle hilariteit achterin niet geslapen dus die viel tijdens het eten om 6 uur al bijna om. In de normale constructie, waarbij Koekenjongetje voorin zit, ging het slapen van Kruimel beter (want dan zitten ze niet zo tegen elkaar aan geplakt), maar dat gaat niet in onze nieuwe auto, want die heeft een airbag rechtsvoor. Dat wordt dus vrij vermoeiend straks op vakantie, schat ik zo in. Maar om nou zo'n busmodel auto te kopen voor die paar keer dat we er met z'n allen in zitten, dat is ook weer zo overdreven.

Wij pakken ook wel een soort van samen, maar het gaat meestal niet zo erg georganiseerd. Dat zou ik op zich wel willen, dat het georganiseerd gaat, maar we zijn altijd te laat en de kinderen lopen er altijd doorheen. Uiteindelijk lukt het altijd wel, maar het is niet mn hobby. Ik doe meestal de kleren en aanverwante dingen, Koekerd doet de tent, de fietsen etc.

Zeg Pams, een heel fijne vakantie (en een goede reis!). Als jij terugkomt ben ik weg denk ik, dus tot over een poosje.
quote:sokje schreef op 01 augustus 2010 @ 21:55:

[...]

en hoeveel shirts heeft hij ingepakt? daar kan er vast nog wel eentje af Was het maar waar Pamman is een minimalistisch pakker.
Hé Sok, wilde nog iets aan jou vragen trouwens. Ik heb van de week in de apotheek dikke discussie gehad omdat ik Domperidom mee wilde nemen en daarvoor moest ik een vragenlijst invullen. Ik had dan wel geen recept nodig van de huisarts maar ik kon het ook niet zomaar kopen. Mijn reden (op een boot, geen arts in de buurt, 33 graden en uit voorzorg iets mee tegen kotsen) vond ze niet geldig. Helemaal niet omdat ik het voor kinderen jonger dan 12 mee wilde nemen. Ze vond ik dan maar ORS mee moest nemen

Ik vond het zó raar: doe iets op recept of doe het over de toonbank.
Knuffeltje voor Nino
Kunnen de boeken niet nog bij de kindervoetjes of zo? Anders moet je er maar op gaan zitten.

Arme Nino. Hopelijk groeit hij er snel overheen. Hoe het precies werkt met die krampjes, daar ben ik nooit achter gekomen.
We gaan vliegen Koek

Pamman had bedacht dat alles wat kapot kon in mijn koffer moest. Met als resultaat dat zijn tas maar 12 kilo woog en mijn koffer 23. Ja duh. Boeken zijn nu verdeeld over de tassen en klaar. Echt gezanik om niks dit.
Ow ja. Dan is het lastig om die boeken nog ergens anders te proppen. Maar al opgelost dus. Ik weet echt helegaar niet waar jullie heen gaan. Alleen iets met een boot. Hebbie de Domperidom wel meegekregen? Als je zegt dat het voor de BV-productie is, zou dat wel een goed reden zijn volgens de apotheek-mevrouw?
Ik heb het niet meegekregen maar ik had ook helemaal geen zin om te blijven discussiëren. Ik neem aan dat als het voor mij was geweest ze daar soepeler in was geweest. Op de vragenlijst stond als eerste vraag of het voor kinderen onder 12 jaar was, zo ja, dan mocht ze het al niet meegeven. Als zij mij dan gaat vertellen dat het beter is om alles eruit te kotsen en ik vertel dat ik daar op een boot in de hitte zonder artsen in de buurt liever iets achter de hand hebt en zij 'adviseert' dan ORS wat bij een virus natuurlijk net zo hard uitgekotst wordt (áls ze die gore zooi überhaupt al drinken) dan ben ik er wel een beetje klaar mee.
Koek, er staat een linkje in de ak met wat we gaan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven