Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
gaap! lees later een keertje bij. Ik heb vanacht tot 04.00 geen oog dichtgedaan. Uk had het vanaf gisteren avond weer enorm benauwd, hoe koorts erbij, zoooo zielig. Ik heb hem tot 2x toe ventolin gegeven, hielp bijna niets, arm ventje. Hij kon niet eens liggen, dan kreeg hij het helemaal benauwd. De hele nacht rondgelopen met hem en buiten in de frisse lucht gezeten. Rond 04.00 leek het minder te worden. De koorts is nu weg, hij heeft gewoon gegeten en heeft al weer praatjes, klinkt wel nog als een zeehondje.

Ik heb wel maar een afspraak gemaakt bij de huisarts, het is nu toch al een paar keer gebeurd. Ik vraag me af of dit al iets van een soort astma aanval ofzo kan zijn. Ik vind het zo zielig, hij hapt echt naar lucht. Zijn hele neusvleugeltjes staan dan helemaal wijd opengesperd en zijn hele ribbenkast gaat diep in en uit!
Agos, arme Uk (en arme jij). Is het geen pseudokroep of zoiets? Bij astma krijg je geen koorts toch?
Oh Golfje , wat zielig! Zelf heb ik ook de halve nacht wakker gelegen van benauwdheid dus ik weet een beetje hoe het voelt, maar ik heb er inderdaad nooit koorts bij. Als dat bij hem wel regelmatig zo is zou ik het inderdaad even laten onderzoeken wat het precies is.

Ik hoop dat jij in ieder geval de kans krijgt om nog wat bij te slapen vandaag!
ik ben bij de huisarts geweest. Waarschijnlijk heeft hij een heftig virusje gehad in combi met kroep. Maar, inmiddels is hij weer heel lamlendig, dus ik moest hem van de huisarts heel goed in de gaten houden, want bepaalde klachten kwamen overeen met een keelvirus dat zelfs levensbedreigend kan zijn. Leek het nu niet te zijn, maar moest het zeker in de gaten houden en bij herhaling of verergering absoluut de huisarts of vanavond/vanacht de huisartsenpost bellen.

Nu zegt mijn verstand dat het allemaal vast mee zal vallen en gewoon vervelend, maar onschuldig zal zijn. Maar alleen het woordjes levenbedreigend zorgt er voor dat ik nu als een waakhond zit te luisteren naar elk piepje dat uit zijn slaapkamertje komt. Vanavond slaapt de jongeman gegarandeerd naast mij, anders doe ik geen oog dicht.

Kitty: waar ben jij zo benauwd van??
Jeetje, Golfje, wat een schrik. Kan me voorstellen dat ie vannacht naast je moet slapen, goed in de gaten houden maar!!

Ik ben vanochtend bij de KNO-arts geweest en die zei dat ze aan een kant een ontsteking had zitten, waarschijnlijk al een tijdje. De druppels van de huisarts hebben dus niet echt geholpen.

Nu hele andere oordruppels gekregen en nu moet het binnen 10 dagen weg zijn.. De buisjes zaten gelukkig nog prima.
Pff Golfje, dat zijn dan net niet de dingen die je wilt horen Lekker dicht bij je houden inderdaad, is voor hem natuurlijk ook wel zo prettig nu. Hopelijk komt het niet zover dat je de huisarts nog eens moet bellen.

Lucia, wat vervelend dat er al langer een ontsteking zat. Fijn dat de buisjes nog goed zitten, maar dat voorkomt dus niet de onsteking?
De KNO-arts vond het ook belachelijk dat de HA Chica pas na een loopoor van een week oordruppels had gegeven, met haar voorgeschiedenis. Dat is de ontsteking gewoon te ver om helemaal weg te krijgen met druppels.

Als het nou weer snel terugkomt, moet ik gewoon weer naar hem komen, zei hij.

De buisjes zorgen ervoor dat het vocht makkelijker weg kan, en dus niet tegen het trommelvlies gaat drukken (wat voor de pijn zorgt), maar voorkomt niet alle ontstekingen nee.

Ze moet nou voortaan ook met oordoppen in bad, zodat er geen water en shampoo in kan komen, zodat haar oren echt even rust krijgen. Door die buisjes heeft ze natuurlijk een open verbinding en kunnen bacterien ook makkelijker naar binnen.
Hoe lang moeten die buisjes in de oren blijven eigenlijk, over het algemeen?
Ze groeien er vanzelf weer uit. Het zijn meer een soort van brede ringetjes:

Als ze er uitgegroeid zijn, gemiddeld na een half jaar, is het afwachten wat het oor doet. Vaak is het nodig om ze nog een (of meerdere keren) te plaatsen, soms heeft de buis van Eustachius zich hersteld (dat is namelijk de oorzaak van het probleem), en is het niet meer nodig. Dat voert die buis het vocht af en is een gat in het trommelvlies overbodig.
Tot zover de KNO-les
Ah, dank!
Graag gedaan!
O trouwens, heb een draagdoek besteld voor baby2:

De hoppediz timbuktu. Ben benieuwd!

leuke doek! ook in deze kleurtjes?

koppelt de kno arts ook nog terug aan de huisarts? kun je dan op korte termijn terecht bij een oorontsteking, hij zal toch ook wel wachttijd hebben?accepteert ze de oordoppen of peuter ze ze eruit.

Hier is het lamlendig met uk. Vanmiddag leek hij iets levendiger, maar zojuist heb ik ondanks stomen, zetpil, ventolin en hoestdrank een zielig benauwd ventje in bed gelegd. Ik hoor hem nu steeds blaffen en is sinds 19.00 al drie keer huilend wakker geworden van een hoestbui. Ik hoop dat hij snel in een diepere slaap valt, anders vrees ik wederom een kort nachtje. Ik heb voor morgen alvast zorgverlof geregeld, ik blijf lekker een dagje thuis bij mijn arme ventje.ik hoor hem weer, dus ik ga.
Mooi Lucia! Fijne doeken ook, van Hoppediz.

Golfje, he wat naar. Nog niet zo erg dat je de huisarts wilt bellen? Niet te lang mee aarzelen he, hij is nog maar zo klein
Golfje, hoe is het met uk?

Ik heb inderdaad precies deze doek.

De druppels die Chica nu heeft lijken te werken. Ze heeft in ieder geval heel goed geslapen gistermiddag en vannacht en als ze last heeft van haar oren, slaapt ze niet zo goed meestal. Hopelijk kunnen we de bacterie nu echt uitschakelen!

Ik voel de baby nu heel erg goed, zelfs manlief heeft het al aan de buitenkant kunnen voelen. T is weer echt een schoppertje.
Ah wat leuk Lucia! Hoeveel weken ben je nu?

En wat fijn dat de druppels lijken te werken, hopelijk is ze dan straks verlost van die nare oorpijn. En ik kan me voorstellen dat je nu alle slaap wel goed kunt gebruiken!
Ben vandaag 18 weken, schiet alweer op he!
oh leuk Lucia dat getrappel!! heb je al een buikfoto? bijna de 20 weken echo dus! leuk! Fijn ook dat de druppels aanslaan, t is maar niks zulke kleintjes die ziek zijn.

Ik heb vandaag zorgverlof. Het voelt een beetje alsof ik aan het spijbelen ben. Krijg gewoon de hele dag betaald om thuis te zitten. Oudste is gewoon naar KDV, zodat het rustig is voor uk. Hij is er ietsje beter aan. De koorts is nu weer onder de 39, maar zal straks wel weer stijgen. Hij is in elk geval iets minder benauwd. Hij snapt inmiddels ook dat het ventolin masker hem verlicht, dus hij is niet meer helemaal buiten adem van het gevecht zodra hij die toeter op zijn neus krijgt.

Gisteren voor het slapen gaan heb ik nog even op internet gezocht naar de infectie waar de huisarts het over had. Nou, daar werd ik niet vrolijk van. Hieronder de link. Gelukkig durf ik nu wel met zekerheid te zeggen dat het dat niet is. Denk dat het gewoon pseudokroep is met een luchtweginfectie erbij ofzo,alleen kroep zou hij niet zoveel koorts van hebben.

Ik ga maar eens iets in huis doen, uk slaapt. Hebben we toch een betaalde huishoudkracht vandaag. Ik krijg nl volledig doorbetaald tijdens zorgverlof.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Epiglottitis
Even bijgelezen en ik heb er weer veel van geleerd! Over buisjes had ik wel vaak gehoord maar ik wist er niet het fijne van. Nu dus wel. Met Epiglottitis en Pseudokroep was ik helemaal niet bekend. Lijkt me geen van beide prettig om te hebben maar dat eerste is wel heel beangstigend. Gelukkig dat dit het niet is Golfje! En wat is het in NL toch allemaal goed geregeld, met dat zorgverlof! Hier melden moeders zich vaak gewoon ziek..... Hopelijk is je Uk snel over die benauwdheid heen.

Zelf kreeg ik rond m'n tiende jaar last van allergieen. Eerst werd een huisstofallergie en een allergie voor katten vastgesteld. Later is de kattenallergie verdwenen maar is er hooikoorts voor in de plaats gekomen. Ik merk ook dat luchtvochtigheid en stress invloed heeft op benauwdheid.

Lucia, ik loop precies 10 weken op je achter . Maar ik heb met 8 weken al een zwangerschapsbuikje! Ik baal er wel van want ik wil het graag nog een paar weken verborgen houden. Vanmorgen was ik te laat op m'n werk omdat ik maar geen truitje gevonden kreeg dat m'n buik verborgen hield. Uiteindelijk maar een wijder t-shirt aangetrokken. Ik ben alleen heel bang dat ik het moeilijk kan verbergen voor m'n moeder en zus dit weekend. Die letten er toch al zo op!

Morgen dus weer richting NL. Ik hoor overal maar dat het zo'n slecht weer is maar de voorspelling zegt 26 graden en zon voor morgen (in Brabant). Dat klinkt voor mij toch niet zo slecht!
heel herkenbaar Kitty: ik heb bij uk vanaf 9 weken mijn positiebroeken aangehad! wij hebben het toen ook maar verteld, ook al was het vroeg.

Heel veel plezier in nederland! Hier in het zuiden is het vandaag ook lekker hoor. Het zonnetje schijnt en het is droog!
een keer is wel genoeg
Akelige link Golfje, wel goed om te weten. Heel fijn dat dat het niet is.

Lucia, jeetje, dat schiet echt alweer op. Bijna op de helft!

Kittycat, het wordt inderdaad best mooi weer morgen Je weet toch hoe dat gaat in Nederland, een paar dagen regen en het weer is belabberd volgens iedereen.

Nou, wij hebben vanochtend maar wéér schoenen gekocht, na amper 2,5 maand de vorige te hebben gebruikt. Ze zat compleet voorin met haar teen. Maat 22 is het nu geworden. Gelukkig was het uitverkoop
Gelukkig, de voorspellingen lijken dus te kloppen. Ik kan wel wat zon gebruiken na hier zo'n beetje verregend te zijn!

Ja, dat gaat snel he Wen, die schoenen. Ik ben van plan om voor Elena ook weer nieuwe gympen te gaan kopen voordat ze naar de creche gaat. Die ze nu heeft zijn ook al aan de kleine kant. Ik wil trouwens ook nieuwe broeken gaan kopen maar dat is altijd zo lastig voor haar met haar lengtemaat 92 en breedte 98/104. Het zullen wel weer joggingbroeken en leggings worden :(.
Nieuwe broeken zijn al binnen maat 86 en 92 deze keer. Bloem draagt sowieso meestal een joggingbroek of legging, vind ik fijner zitten voor haar dan die harde spijkerbroekjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven