Geld & Recht alle pijlers

Pakje aan de deur geweigerd

06-08-2010 11:15 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had net een postbode van TNT aan de deur staan om een pakje voor mij af te leveren. Ik zat mijzelf een beetje achter de oren te krabben wat ik hier mee moest, want ik dien voor ontvangst te tekenen én ik heb niets besteld. Ik vroeg de postbode of ik even mocht kijken wat in de doos zat. Dit mocht dus niet. Ik moest eerst voor ontvangst tekenen. Ik heb het pakketje daarom geweigerd.

Net met man gebeld op zijn werk en uitgelegd wat ik heb gedaan. Kreeg een beetje op mijn donder Mogelijk heeft mijn zwager een cadeautje naar mij gestuurd. Ik heb namelijk nog wel even snel gekeken waar het pakketje vandaan kwam: Zeedijk 68 te Amsterdam. Eerste reactie was Zeedijk ?! Ik heb net zitten googlen en daar zit een parfumerie.

Wat gebeurd er nu eigenlijk met de bestelling ? En wat zijn je rechten wanneer je iets geleverd krijgt, er voor moet tekenen en na het tekenen het pakketje retour afzender wilt sturen ?

Toch maar eens heel stiekum mijn zwager vragen....
Als je het weigert gaat het retour afzender.
Dus als iemand jou eens wil verrassen met een cadeautje, dan weiger jij het te ontvangen? Lullig hoor
Zending retour: pakje geweigerd

De chauffeur kon uw pakje helaas niet afleveren. De bestemmeling heeft het pakje geweigerd. Het pakje wordt teruggezonden naar de afzender. Hij/zij zal het pakje binnen enkele dagen ontvangen.
Ja, nu ik met man gebeld heb vind ik het ook zéér lullig.
Vreemd dat je weigert. Gaat inderdaad terug naar de afzender.
Was het echt een kadootje?? Oh!

Wellicht TNT bellen, of ze de bezorger nog een keer terug zouden willen sturen (heeeeeeeeeeel lief vragen!!)
Je kunt nog proberen het postkantoor te bellen om te vragen of je het nog ergens kunt afhalen ipv dat het retour gaat.
waarom heb je het geweigerd dan?
Goede reden om een bakkie te gaan doen bij je zwager, om het retour gestuurde cadeautje alsnog in ontvangst te nemen.
Waarom zou je het lullig vinden? Dan moet de verzender je maar op de hoogte brengen van zijn/haar intentie. Lullig dat je een verrassing zo moet verklappen, maar ik zou ook geen pakjes aannemen als ik niets besteld had.

Voor je het weet zit je aan een ellenlang abonnement op iets onzinnigs vast, omdat 1 of andere grapjas je heeft opgegeven.
Nope
Weiger je ook een bos bloemen als die zomaar bezorgd word??

Je kunt het toch openmaken en dan alsnog terug sturen als het een abbo blijkt te zijn op iets??
Nu gaat het dus retour afzender.

Je had het ook aan kunnen nemen, vervolgens kunnen openen en indien gewenst alsnog retourneren. Dit laatste kan kosteloos via het postkantoor.
Ik haal het pakje wel op in Amsterdam, ik kan nog wel een geurtje gebruiken, de mijne is net op . Handig dat je het adres alvast hebt gegeven .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Gut... ik ben dol op pakjes... ik weiger niet snel een pakketje.
Waarom weiger je????
Het zou echt niet in me opkomen om een pakje te weigeren, ben veels te nieuwschierig
Ik zou het ook raar vinden om een pakketje in ontvangst te nemen wat ik niet zelf besteld heb.

Je weet helemaal niet zeker of die man echt wel van TNT is en waar je die handtekening dan voor zet. Oplichters zijn heel erg gehaaid. Je wordt bij consumentenprogramma's vaak genoeg gewaarschuwd niet zomaar ergens je handtekening neer te zetten.

Als je zwager je wilde verrassen had ie beter het pakketje bij zichzelf kunnen laten bezorgen. En dan bij je op visite komen met het cadeautje. Ook leuker trouwens, vind ik, dan door een vreemde aan de deur te laten afgeven.
Vreemd dat je het hebt geweigerd. Kijk als je nou zou moeten betalen en je hebt niets besteld dan kan ik het me voorstellen.

En idd, nu gaat het gewoon retour afzender. Leuk voor je zwager dat hij bezorgkosten heeft betaald.....
Bedankt voor jullie reacties, maar ik was inderdaad bang dat ik dat ergens aan vast zat. Ik weet niet hoe dit juridisch geregeld is. Ik zal mijn zwager zo direct eens mailen en vragen of hij een pakje naar mij gestuurd heeft. Mooie blunder !
Die waarschuwingen zijn volgens mij ook meer voor het geval je gevraagd wordt te pinnen voor een niet bestelde levering.

Nu hoefde je niet te betalen, dus ik zou het wel hebben aangenomen.

Misschien kun je nog even contact opnemen met de TNT, of je het pakketje alsnog zelf ergens kunt ophalen. Is ook leuker voor je zwager.
Jeumig wat een wantrouwen. Handtekeningen van oplichters die aan de deur verschijnen? En daar een pakketje voor inleveren? Het zal mijn nieuwsgierigheid wel zijn, ik zou niet denken aan weigeren.

Pakketjes vind ik altijd een leuk cadeau, zo'n verrassing die zomaar wordt afgeleverd!
Ik zou ook niet weigeren.

Ik weet namelijk ook nooit of vriend mogelijk iets besteld heeft.

Daarbij kun je, volgens mij, nooit ergens aan vastzitten als je aan de deur je handtekening zet, er zal altijd een mogelijkheid zijn om er onderuit te kunnen.
Het wordt nu wel heel erg spannend, want ik heb mijn zwager gemaild ! Situatie uitgelegd en ik ben benieuwd naar zijn reactie.

Hij heeft ook zo'n domme schoonzus !
Heb je al naar het postkantoor gebeld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven