Kat wil niet in reismandje gestopt worden... Wat nu?

05-08-2010 22:30 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een lieve en heel slimme (althans, dat vind ik zelf) poes. Omdat ik eens in de zoveel tijd op vakantie ga of haar mee moet nemen naar de dierenarts, moet ze wel eens vervoerd worden. Ik heb een mooi reismandje om haar in te vervoeren. Een paar jaar terug kreeg ik haar makkelijk in mijn eentje wel in het mandje. Helaas lukt het steeds minder goed om haar in dat mandje te krijgen. Vorige week ben ik vertrokken op vakantie en vandaag teruggekomen, toen had ik de hulp van een ander nodig om haar erin te krijgen. We moesten met zijn tweeën de pootjes bij elkaar houden, want ze gebruikt haar achterpoten en staart om zichzelf af te zetten, om er maar niet in te hoeven. Dit gaat gepaard met veel ontevreden gemiauw, geknor en veel bewegen met haar lijfje en haar erin krijgen duurde een paar minuten. Daarna blijft ze bijna continu miauwen, totdat ze er weer uit mag.

Zijn er mensen die dit herkennen en ook dit probleem hebben en/of zijn er misschien mensen die me tips kunnen geven? Alvast bedankt!
MV, mooie Brit. Wij hebben er zelf ook een, geweldige kat.

Gelukkig is onze Brit en beetje dom. Tegen de tijd dat hij doorheeft dat het mandje er staat, zit ie er al in. Ik denk dat het toverwoord inderdaad "snel" is.

Onze HTK kat is gelukkig heel makkelijk. Ze gaat gewoon los in de auto mee op schoot. Nooit problemen gehad. Nadeel is wel dat je met zijn tweeen moet zijn, omdat ze anders heel de auto doorwandelt.
Mijn katten gaan er ook gewoon in, ik probeer ze an ook wel op het allerlaatste moment erin te zetten zodat ze er niet eens erg in hebben.

Maar misschien id een goed idee om het mandje ook gewoon zo neer te zetten zodat ze er ook gewoon in kunnen zonder dat er wat te gebeuren staat
Dag allemaal,

Wat fijn dat er zoveel mensen meedenken!

Momenteel staat het reismandje zonder het deurtje op een beschut plaatsje naast de bank in mijn woonkamer. Handdoekje erin en ik leg er nu af en toe wat brokjes in.

Vandaag hoefde ik haar alleen maar een duwtje tegen haar achterste te geven toen ze van de brokjes aan het snoepen was en toen zat ze er al in! Ik ga dit dagelijks doen, zodat ze eraan went om er iedere dag in te zitten. Hopelijk gaat ze er dan ook snel in liggen om te slapen...

Bedankt voor de tips!

PS Dit is Noortje... Ze heeft een eigen drinkbakje waar altijd genoeg water in zit, maar schijnbaar is mijn water lekkerder. Kunnen jullie zien wat een ondeugd het is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven