Meisjesnamentopic!
zaterdag 7 augustus 2010 om 18:10
Bedankt voor jullie reacties. De meesten van jullie vinden Noor wel iets mooier dan Linde, ikzelf dus ook. Rosie Rose, je kwam met de naam Nore. Die vind ik ook heel mooi! Net voorgelegd aan manlief en hij vindt Nore ook mooi. Dus misschien wordt het wel Nore en dan zijn we eruit. Het voordeel van Nore vind ik dat je de naam vrijwel nooit hoort, dat je dan minder snel Noortje zegt en dat, wanneer je wil afkorten, je uitkomt op Noor! Wat vind de rest van Nore i.p.v. Noor?
Voor Jannemaan: ik vind Fiene heel erg mooi. Het is dat mijn man die naam niet zo leuk vindt, anders was het ook een optie voor ons geweest. Ik vind Fiene veel mooier dan Fien!
Nou ga ik maar eens 'oefenen' met Nore...!
Voor Jannemaan: ik vind Fiene heel erg mooi. Het is dat mijn man die naam niet zo leuk vindt, anders was het ook een optie voor ons geweest. Ik vind Fiene veel mooier dan Fien!
Nou ga ik maar eens 'oefenen' met Nore...!
zaterdag 7 augustus 2010 om 21:37
Ik ken een Fiene die echt net geboren is! Ik had hem zelf ook op mijn lijstje staan, en bij mijn zoontje in de groep zit er ook één. Volgens mij is het wel een upcoming naam (althans hier in de randstad dan? Rasp welk deel van het land zit jij dan?)
Dit zijn de afvallers van mijn lijstje (kreeg een jochie);
Yfke,
Lovis
Cató
Fébe
Feio
Kaat
Noor
Fiene
Emily
Mia
Dit zijn de afvallers van mijn lijstje (kreeg een jochie);
Yfke,
Lovis
Cató
Fébe
Feio
Kaat
Noor
Fiene
Emily
Mia
zaterdag 7 augustus 2010 om 22:48
quote:runninggirl schreef op 07 augustus 2010 @ 18:10:
Rosie Rose, je kwam met de naam Nore. Die vind ik ook heel mooi! Net voorgelegd aan manlief en hij vindt Nore ook mooi. Dus misschien wordt het wel Nore en dan zijn we eruit. Het voordeel van Nore vind ik dat je de naam vrijwel nooit hoort, dat je dan minder snel Noortje zegt en dat, wanneer je wil afkorten, je uitkomt op Noor! Wat vind de rest van Nore i.p.v. Noor?
Nore vind ik een hele mooi naam. Stoer, krachtig, maar ook lief. Al denk ik dat je afkorten niet kan voorkomen. Er zullen genoeg mensen nog steeds Noor of Noortje zeggen. Maar da's toch niet erg? Zou ik geen probleem vinden!
@Jannemaan: ik vind Fiene erg mooi. Ik ken ook een Fien, dat vind ik de stoerdere variant. Maar Fiene vind ik wat liever klinker. Ik zeg: doen!
Rosie Rose, je kwam met de naam Nore. Die vind ik ook heel mooi! Net voorgelegd aan manlief en hij vindt Nore ook mooi. Dus misschien wordt het wel Nore en dan zijn we eruit. Het voordeel van Nore vind ik dat je de naam vrijwel nooit hoort, dat je dan minder snel Noortje zegt en dat, wanneer je wil afkorten, je uitkomt op Noor! Wat vind de rest van Nore i.p.v. Noor?
Nore vind ik een hele mooi naam. Stoer, krachtig, maar ook lief. Al denk ik dat je afkorten niet kan voorkomen. Er zullen genoeg mensen nog steeds Noor of Noortje zeggen. Maar da's toch niet erg? Zou ik geen probleem vinden!
@Jannemaan: ik vind Fiene erg mooi. Ik ken ook een Fien, dat vind ik de stoerdere variant. Maar Fiene vind ik wat liever klinker. Ik zeg: doen!
zondag 8 augustus 2010 om 09:54
Hoe meer ik 'oefen' met de naam Nore, hoe leuker ik de naam vind. Ik denk dat dat 'm gewoon wordt! Mensen zullen inderdaad wel gaan afkorten naar Noor, maar dat vind ik helemaal niet erg.
Mare en Nine of Nina zijn ook mooi, maar ik vind Nore nog veel mooier. En ook wel bijzonder, wat wij allebei leuk vinden. We hebben namelijk ook een jongensnaam uitgekozen die ik nog nooit heb gehoord. We weten nog niet of het een jongen of meisje is. Bijzondere namen zijn wel wat smaakgevoeliger, maar ach...
Mare en Nine of Nina zijn ook mooi, maar ik vind Nore nog veel mooier. En ook wel bijzonder, wat wij allebei leuk vinden. We hebben namelijk ook een jongensnaam uitgekozen die ik nog nooit heb gehoord. We weten nog niet of het een jongen of meisje is. Bijzondere namen zijn wel wat smaakgevoeliger, maar ach...