Lelijke meubels

10-08-2010 15:08 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pas geleden hebben wij een huis gekocht, aangezien we toch 'groot geld uitgaven' hebben we ook maar meteen een hele nieuwe woonkamer aangeschaft.

Nu heb ik spijt als haren op mijn hoofd. Ik vind het zo lelijk!

Wat nu? Alles op MP gooien en hopen dat we er genoeg voor beuren om een nieuwe woonkamer te kopen?
anoniem_109766 wijzigde dit bericht op 28-09-2010 17:26
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
ben wel benieuwd nu wat je zo ontiegelijk lelijk vind.

Verder, ik ken het niet. Ik koop eigenlijk alleen tweedehands en dus is het niet zo erg als een bank de deur uit moet. Zit nu wel met een veel te grote fauteuil (door verhuizing) die veel te lekker zit en waar de kat zo lekker aan kan krabben omdat ie toch maar 17,50 was.

Nu anderhalf jaar later nog steeds op zoek naar een net zo goedkope maar beter bij het huis passende fauteuil aan het zoeken. Die net zo lekker zit natuurlijk.

dus nee, geen idee wat je moet doen. Je kunt het allemaal op mp aanbieden en dan? Weer een hele set aanschaffen waar je over 2 jaar op uitgekeken bent? (je snapt, ik ben niet zo'n voorstander voor alles in 1 keer kopen bij dure meubelzaken)
Je kunt het altijd aanbieden op marktplaats en kijken wat de gek ervoor geeft.

Maak mooie foto's, kleed de boel leuk aan en gebruik vooral de merknaam/naam van de winkel waar het gekocht is, als dat meerwaarde heeft. (leen bakker: niet vermelden, Riviera Maison wel vermelden).

Heb je nog aankoopbewijzen ter inzage/geldige garantie? Vermeld in je advertentie!

Zet de formaten erbij.

Bied de spullen los aan en als set.

Veel succes!
Kun je niet je meubels verven/beitsen, zodat de uitstraling anders is?
Is het allemaal zo spuuglelijk of kan het zijn dat er maar een paar dingen zijn die het geheel spuuglelijk maken?

Haal die paar dingen dan weg en probeer het op te fleuren met wat zaken die je wel mooi vindt.

Vaak is het de combinatie van spullen, ga eens aan het schuiven, wie weet wat je daar mee bereikt.
quote:Minismama schreef op 10 augustus 2010 @ 15:08:

Mijn plan was om gewoon weer zwanger te worden zodat ik de meubels weer mooi ga vinden, maar daar is manlief het nog niet zo mee eens...

nou pluspuntje is iig, dat je het huis nog steeds mooi vind

Ik zou het gewoon proberen op marktplaats! Wie nie waagt wie nie wint toch
Apart, dat je het toen wel mooi vond, maar nu niet meer.

En heeft je man er helemaal geen zegje in gehad? (of is hij kleurenblind?).

Ik heb wel dat ik op sommige dingen uitgekeken raak, mijn smaak veranderd ook wel, maar meestal gaat dat langzamer dan twee jaar.

Maar goed, wat vind je er dan nu niet meer mooi aan? Kun je het verdoezelen met accessoires, een plaid over de bank, een likje verf?
Verven? Een aantal spullen verkopen via MP en nieuw spul kopen en dan combineren met het oude spul?
Perfectionisme is niet perfect...
haha, dat zal je leren om nog eens in 1 keer een heel bij elkaar passende meubelset te kopen Kun je niet gewoon eerst iets vervangen en dan het oude op MP zetten? Als je tegen een mooie eettafel aanloopt die kopen en oude verkopen, zelfde voor bank, salontafel, whatever. Of wil je perse weer alles tegelijk kopen?

Zelf heb ik dat nooit begrepen eigenlijk, alles bij elkaar passend, maar smaken verschillen natuurlijk.

En weer zwanger worden is natuurlijk gewoon het probleem voor je uitschuiven
Ik denk ook de meubelstukken die qua formaat mooi zijn verven, het meubelstuk waar je je het meest aan ergert zet je op MP en koop je elders (ikea?) een nieuwe voor.

Eventueel in de toekomst nog een meubelstuk vervangen.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Of wie weet meldt zich hier nog iemand met soortgelijk probleem, kunnen jullie wat meubels ruilen.
Mijn man maakt het allemaal niet zoveel uit hoe het eruit ziet, als het maar functioneel is *zucht...*

Het zijn eiken meubels. 'Stone washed oak'.
Koop een schuurmachine.
als ik google op stone washed oak krijg ik meubeles als dit:

tja...ik vind het niet lelijk, ook niet bijzonder, maar ik kan er mee leven.
quote:Starshine schreef op 10 augustus 2010 @ 15:43:

als ik google op stone washed oak krijg ik meubeles als dit:

[afbeelding]

tja...ik vond het niet lelijk, ook niet bijzonder, maar ik kan er mee leven.Ja ik vind het ook niet lelijk maar een héle woonkamer vol? Kast, salontafel, eettafel, nog een boekenkast of andere kast... arme TO.
Ik zou niet alles weer in een keer vervangen. Al onze buren hebben ook in 1x de inrichting aangeschaft (nieuwbouwwijk), en eigenlijk ziet het er nooit mooi uit, welke stijl het ook is.

In plaats daarvan met een opvallend meubel beginnen (de bank), misschien valt het dan ook wel mee hoe de rest van de meubels daarbij passen
Ja of mik de salontafel op zolder en leg er een kleed neer of 2 poefjes oid.

of
Nou, 't is allemaal te koop Starshine

Waarom nam ik ook stone washed oak, dit in gewoon oak was wat mij betreft prima geweest...
ik zou het inruilen voor dit

quote:Minismama schreef op 10 augustus 2010 @ 15:40:

Mijn man maakt het allemaal niet zoveel uit hoe het eruit ziet, als het maar functioneel is *zucht...*

Het zijn eiken meubels. 'Stone washed oak'. Nou, als je 't mij vraagt is het gewoon groen. En ik weet nu dat ik niet zo van groen hou. In elk geval niet dát groen.

Ik ben erg, ik weet het.Als het vooral 'dat groen' is dan zou ik één opvallend meubelstuk , bijv de salontafel verkopen en zo de set een beetje opbreken en de rest verven.
quote:Minismama schreef op 10 augustus 2010 @ 15:49:

Nou, 't is allemaal te koop Starshine

Die kast, dressoir, salontafel, tv kastje, eettafel...

Waarom nam ik ook stone washed oak, dit in gewoon oak was wat mij betreft prima geweest...ik heb niks nodig, sorry (ja meer ruimte, maar dat is weer een ander verhaal)
quote:Starshine schreef op 10 augustus 2010 @ 15:49:

ik zou het inruilen voor dit

[afbeelding]

Of bedenken dat die vlaag van smaakverbijstering nog veel erger had kunnen uitpakken.
Oeh, jij hebt ook mooie inrichtingen uitgezocht.

Is het ene je hoofdwoning en de ander in je zomerhuisje?
Valt het niet op te knappen? Er brocante meubels van maken bijvoorbeeld? Andere knoppen erop, verfje geven.

En inderdaad beginnen met het een en het ander te vervangen. Zelf heb ik koloniaalse meubels, maar ben toch héél blij dat het dressoir waar ik verliefd op werd (zó mooi ) rood is (en verweerd *zucht*).

Wat je zegt Borderwalk! Eigenlijk val ik nog best mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven