verhuizen met klein budget?

10-08-2010 18:55 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,ik vraag me af wat verhuizen nou kost ongeveer.We hebben een huis aangeboden gekregen maar niet zoveel spaargeld.Spullen hebben we niet nodig maar we moeten wel een laminaat vloer laten leggen en natuurlijk de muren verven en witten.Er zijn 2 verdiepingen maar ik dacht als de woon en slaapkamer maar gedaan zijn en de douche en keuken, maar die zijn gewoon al netjes ,dan komt de rest vanzelf wel..Maar zal dat lukken met ongeveer 4000 euro denken jullie?Ik heb er echt geen idee van.Alvast bedankt.
Of 4000 euro genoeg is hangt toch helemaal af van de oppervlakte van je vloer en muren? Des te meer oppervlakte, des te duurder.

Vergeet ook de kosten van gordijnen e.d. niet, dat telt ook aan.

Ik zou zeggen, goed kijken en prijzen vergelijken en shoppen voor je nieuwe huis. Voorbeeldje: een rolgordijn voor een raam van 1.80 breed kost bij de IKEA 30 euro, bij een bouwmakrt tussen de 60 en de 100 euro en ga je naar een woningspeciaalzaak, dan betaal je misschien wel 200 euro.
Als je veel familie/vrienden paraat hebt staan die je vrijwillig willen helpen dan heb je daar al geen kosten aan. Of je kunt alles natuurlijk zelf doen, kan alleen iets meer tijd kosten. Maar het is kiezen of delen. Wat betreft materiaal heb ik niet genoeg verstand van, maar ik zou sowieso niet verhuizen met een klein budget.
dubbel
anoniem_99043 wijzigde dit bericht op 10-08-2010 19:08
Reden: dubbel
% gewijzigd
Hangt er vanaf hoe groot je huis is (oppervlakte) en wat je voor kwaliteit laminaat wil bijvoorbeeld en of je alles wit wil of dat je een kleurtje wil.

Ga eens kijken bij de bouwmarkt, dan kun je een goede schatting van de kosten maken.

Persoonlijk klinkt 4000 euro me trouwens ruim in de oren. Maar zoals al gezegd, het hangt af van hoe groot het is en wat je precies wil.
Het ligt er erg aan wat je zelf wilt doen en wat je wilt uitbesteden.

Als je zelf verhuisd dan kost het je hoogstens wat benzine en eventueel een huurbusje of boedelbak. Als je het uitbesteed, dan moet je denken aan zeker 1000 euro (afhankelijk van hoeveel het is en hoever de afstand tussen de 2 woningen). Dozen kun je duur kopen of huren, maar je kunt ook oude dozen ophalen bij de supermarkten in de buurt en het daar mee doen.

Laminaat heb je al vanaf ca. 5 euro per m2, met ondervloer en plinten en alles er op en eraan zit je dan denk ik op een euro of 8 per m2. Maar het kan natuurlijk ook vele male duren, als je hoge eisen stelt.

Een emmer latex kost ca. 20-25 euro en daar doe je geloof ik 20m2 mee. Het is dus even rekenen hoeveel je er nodig hebt. (Een tip: smeer eerst een dun laagje met heel sterk verdunde latex en daarna pas een goede laag. De dunne laag trekt dan in de muur, waardoor de goede laag beter en sneller dekt).

Als je alles zelf wilt doen dan zou je het met 4000 euro echt wel moeten kunnen redden.
Jahoor,moet lukken.Als je goed de krantjes in de gaten houd voor goedkoop laminaat en verf enzo..

Ik had 7000 euro maar heb heel veel nieuw gekocht(oa vaatwasser koelkast wasdroger gasfornuis en wat meubels)

Verf kan je halen bij een budget verfwinkel,die zijn heel goedkoop en zitten in veel steden wel.

Ikea is bijv heel goedkoop voor leuke gordijnen,maar misschien kan je creatief zijn en je oude vermaken met een leuke baan stof ertussen ofzo als ze niet helemaal passen.

Houd wel rekening met een maand zeker dubbele huur,internet,belasting(als je naar een andere plaats verhuist) en verzekeringen

Succes!
Ik zou zoveel mogelijk zelf verhuizen. Voor grotere spullen iemand inhuren; hoeft niet eens een verhuisbedrijf te zijn. Google eens op house 2 clean. Ik maak geen reclame maar ik heb wel goede ervaringen met hun en hun prijzen zijn schappelijk. Verder kun je zelf gaan schilderen en je laminaat zelf leggen of bij een zaak kopen die dit in de verkoopprijs heeft zitten. In plaats van laminaat zou je ook een goedkopere variant kunnen nemen, zoals novilon of iets dergelijks (is ook van prima kwaliteit en het verschil zie je soms niet eens).
Ik vind 4000 euro eigenlijk een heeeel ruim budget!

Schakel al je vrienden en familie in, huur een grote auto voor een halve dag, samen klussen & verven...het hoeft allemaal niet zo duur. Wel ben je dan altijd afhankelijk van anderen of ze je helpen. Laminaat is inderdaad heel betaalbaar tegenwoordig.
Bereken alles heel royaal; je zal zien dat je elke keer dat je aan een bouwmarkt dénkt je bankrekening al 100 euro lichter is. En je zal altijd schroefjes, kwasten, rollers, afplaktape en weet veel wat voor geldverslindende zooi nodig hebben.

Passen je gordijnen/ etc. in het nieuwe huis?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bedankt voor de reacties.Nou wij zijn helemaal niet van het dure dus dan denk ik dat het best goed gaat komen inderdaad.Heb nu ook laminaat liggen door hele huis dus misschien kan ik dat wel zelfs meenemen (voor slaapkamers)Helaas denk ik niet dat we erg veel hulp zullen hebben maar goed..dan maar zelf aan de slag(allebei 2 linker handen )Helaas ook niet in bezit van auto maar dan maar een busje huren voor paar uurtjes.Wonen op 3 minuten afstand rijden van andere huis..Ik word al iets positiever..
Een laminaat kan je zelf leggen (of met behulp van vrienden / familie) en die schaf je aan als ie in de aanbieding is bij een doe-het-zelf winkel ofzo. Gordijnen moet je ook in de uitverkoop kopen of goed prijs vergelijken (hema heeft vaak aanbiedingen en IKEA is ook niet duur). En witten kan je ook zelf doen; verkopen ze ook overal dus goed prijsvergelijk doen. Het hoeft niet duur hoor. En schaf dan ook meteen geen verhuisdozen aan maar ga alvast verzamelen bij de supermarkt (en vraag je vrienden / familie dat ook te doen).
ik denk dat ik kwasten en bakjes bij de action ga kopen die is echt goedkoop.Gordijnen van 2 slaapkamers passen denk ik best in die andere slaapkamers..al is het maar tijdelijk.Alleen in woonkamer dan maar las al iets over gratis laten maken bij de hema..
Dat moet echt makkelijk lukken! Maar...let op, verhuizen is ZO verleidelijk. Dan zie je in de bouwmarkt weer een leuk verfje, gordijntje of vind je dat die oude stoel toch echt niet meer kan in je nieuwe huis. Tenminste, zo gaat het bij mij altijd. Laminaat leggen is best makkelijk, dat kun je zelf. Of anders zoek je een mannetje via marktplaats ofzo. Witten kan iedereen. Raambekleding is wel lastig, dat valt bij mij altijd duurder uit dan ik had gehoopt. Maar als je gaat voor kant en klaar gordijnen (die je zelf met strijkspul in kan korten), dan kan het ook heel voordelig.

En inderdaad, bananendozen sparen bij de supermarkt. Die dingen zijn onverwoestbaar!
quote:ds2 schreef op 10 augustus 2010 @ 19:14:

ik denk dat ik kwasten en bakjes bij de action ga kopen die is echt goedkoop.

Van voordelige kwasten krijg je ongetwijfeld spijt. Net zoals van niet-dure niet in één keer dekkende witkalk.

Soms is goedkoop géén duurkoop, maar heel vaak wel.

Gordijnen van 2 slaapkamers passen denk ik best in die andere slaapkamers..al is het maar tijdelijk.Alleen in woonkamer dan maar las al iets over gratis laten maken bij de hema..Het is ook wel leuk om wát nieuws te kopen, toch?
En hou de krantjes van de bouwmarkten in de gaten; die stunten tegen elkaar.
Bij de Kwantum maken ze je gordijnen ook gratis.
ja ik zag het van die krantjes..ik ben nu al zo enthousiast terwijl we nog moeten kijken en dan maar hopen dat onze financieen kloppen en wij het mogen huren..spannend hoor!
Ook met twee linkerhanden kun je prima laminaat leggen! Doe jezelf een plezier en bezuinig niet op de plastic 'stoppertjes' voor bij de muren. Met een beperkt budget (valt wel mee toch, 4000 euro valt echt een hoop mee te doen hoor!) zou ik persoonlijk liever mezelf over de drempel schuppen en zèlf leggen zodat je geld hebt voor een mooi laminaat en een goede ondervloer (eh, èn een goede decoupeerzaag met laminaatzaagjes!) dan dat ik zou moeten beknibbelen op wat er aan kwaliteit in mijn huis ligt omdat ik dat geld nodig heb om de laminaatleggers te betalen.

Als je witte muren wil zou ik kiezen voor een wat duurdere latex. Aangezien je daar minder lagen van nodig hebt is dat uiteindelijk een stuk goedkoper. Oh, en als je je gebruikte kwasten en rollers is een plasticje of aluminiumfolie wikkelt en in de diepvries legt dan zijn ze de volgende dag klaar voor gebruik. Scheelt terpentine en een hoop materiaal!
Echt heel fijn alle tips die ik krijg van jullie,zit ze gelijk allemaal te noteren.
Heel veel materiaal valt te huren. Scheelt ook alweer, zeker als je man toch al niet voor zijn lol klust.
Quote:

kwaliteit van schilderwerk wordt in hoge mate bepaald door de gebruikte kwast(en) en verfrollers

.

Veel vakschilders onderkennen dat en zullen zeker niet bezuinigen op kwasten. Een ambachtelijk vervaardigde kwast van hoge kwaliteit varkenshaar is een plezier om mee te werken.

Het varkenshaar is afkomstig uit China, niet alleen vanwege de bijzondere kwaliteit, maar ook vanwege de hoeveelheid die er voorhanden is. Vijftig procent van de wereldpopulatie aan varkens leeft in China. Chinees varkenshaar is er in verschillende kwaliteiten die vernoemd zijn naar provincies in China. De kwaliteit Chungking is de allerbeste kwaliteit, komt van de beste haarbereiders en wordt driemaal gekookt.

Een varkenshaar is hol en conisch van vorm en voorzien van zeer fijne schubben. De haren hebben een zachte punt (de bles). Door de holle haren kan veel verf opgenomen worden en gedoseerd afgegeven. Ook de schubben dragen daartoe bij. Bij gebruiksslijtage zal er altijd een bles aan de punt blijven zitten. Een Chinex-haar wordt uit kunststof getrokken door Dupont. Deze haren hebben ook een conische vorm, maar ze hebben geen schubben en ze zijn niet hol. In de vezel zit een viertal minuscule beschadigingen over de gehele lengte van de vezel. Door de vezel aan de bovenzijde te beschadigen, ontstaat daardoor een bles. Ook deze bles blijft behouden bij slijtage van de kwast. De Chinex-kwasten uit de Goudhaantje serie lenen zich bijzonder goed voor toepassing met sneldrogende watergedragen verf. Deze verf heeft bij varkensharen kwasten de neiging in de holle haren achter te blijven en deze vervolgens te verstoppen. Ook kunnen deze verven agglomeraten vormen aan de schubben. Als een varkensharen kwast langere tijd in water staat, zal hij bovendien neigen tot krom trekken. Chinex kent deze problemen niet en is daarbij zeer slijtvast. Maar hij zal nooit naar je hand gaan staan.

Naast het aanbrengen van muurverven is een roller ook geschikt voor het aanbrengen van hoog- en zijdeglansverven. Met een roller kan streeploos en gemakkelijk verf aangebracht worden. Ook in de rollers zijn er verschillende types.

Schuimplastic roller:

De grote roller is uitstekend geschikt om bijvoorbeeld een muurverf, die men met een blokwitter is opgebracht direct daarna te verdelen en streeploos uit te rollen. Deze roller laat zich moeilijk schoonmaken en is daardoor minder geschikt voor herhaald gebruik. Een kleiner formaat kan zeer goed voor het aanbrengen van terpentine verdunbare (synthetisch of alkydharslakken) lakken gebruikt worden.

Vachtroller:

Deze is uitstekend geschikt om muurverven direct op de wand of plafond aan te brengen. Ook te gebruiken bij structuurverven en sierpleister. Is de structuur van de muur ruw, gebruik dan een rol met een dikke vacht, zodat ook de diepliggende delen goed met verf geraakt kunnen worden.

Structuurroller:

Deze zijn niet gemaakt om structuurverf aan te brengen, doch alleen gemaakt om met een blokwitter aangebrachte dikke structuurverf direct na het aanbrengen van een bepaalde structuur te voorzien.

Velours/mohair lakroller:

Is herkenbaar aan de zeer korte rechtopstaande haartjes die verticaal op de vacht staan. Dit type rol is uitermate geschikt voor het verwerken van vloerlakken, hoogglans en zijdeglansverven en bestand tegen licht agressieve verdunningsmiddelen als thinner, benzine e.d.

Lakroller:

Lakrollers zijn gemaakt van een zeer fijncellige schuimstructuur. Hoe fijner van structuur, hoe beter de verf zal uitvloeien. Niet bestand tegen agressieve verdunningsmiddelen. Uitstekend geschikt om de meest voorkomende hoog- en zijdeglansverven streeploos te verwerken.

Acrylrollers:

Zijn uitstekend geschikt voor de verwerking van verf op acrylbasis door de dichtere pool en verticale inplant.
hahaha jawel maar eerst alle echt belangrijke dingen doen en dan kijken of het budget het nog toelaat om iets nieuws te kopen..en zo niet..dan die maand erna.
Ik zie net dat er tegelijkertijd ook een topic over gordijnen loopt: [ HEMA GORDIJNEN GRATIS GEMAAKT, WANNEER? ] (weet niet hoe te linken) Dus hou die even in de gaten, kan heel handig voor je zijn.
Gelukkig heeft mijn pa wel wat verstand van klussen en hopelijk wil hij helpen.Laminaat wil ik eigenlijk kopen bij iemand waar het leggen gratis is.Als we het zelf gaan doen dan duurt het zo lang en is fijner als we er eerder in kunnen ivm dubbele huur..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven