Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
quote:blogbabe schreef op 11 augustus 2010 @ 13:20:

[...]

Ik vind Feline een erg mooie naam. Hij staat ook op mijn lijstje met favoriete namen. Wat ik ook erg mooi vind is Phileine. Vind ik net iets aparter.Phileine klinkt misschien wel leuk, maar is door Ronald Giphart bedacht als naam voor in zijn boek. Geen bestaande naam dus en het is afgeleid van vilein. Wil je je kind echt zo noemen?
Taco

Tasso

Teuno

Thedo

Timo

Tycho

Tibo

Tiddo

Tino

Tjacco

Tjarco

Tjardo

Tjebbo

Tjerko

Tjiko

Toby

Tonio

Udo

Valentino

Vanya

Vergo

Vig(g)o

Vincenzo

Vito

Vitorio

Waldo

Wido

Wino

Wibo

Wigo

Wiko

Wubbo

Wyno

Xavi (vind ik persoonlijk wel leuk, niet?)

Yari

Yarko

Yaro

Yorgo

Yiri

Yomi

Yvo

Zino

Zaino (puntjes op de i)

zo, hoop dat er wat bij zit en wie weet mss ook nog wel voor iemand anders...
Badankt Miss shopping voor t meedenken!

Je zit in de goede richting hoor

Nima erg leuk, maar. Ha ha

Senna erg leuk. . Ook de afkorting! Maar veel voorkomend.

Jona wordt snel jo. En dat vind ik weer niks

ezra ook mooi maar weer die maar! Hi hi

denk denk denk
quote:pyridine schreef op 12 augustus 2010 @ 13:24:

[...]

Phileine klinkt misschien wel leuk, maar is door Ronald Giphart bedacht als naam voor in zijn boek. Geen bestaande naam dus en het is afgeleid van vilein. Wil je je kind echt zo noemen?Ai, ai.. zo had ik het nog niet bekeken. Dan is ie gelijk minder mooi.

Op babybytes staat dat het van het Griekse Phileo komt wat liefhebben betekent. http://babybytes.nl/namen/meisjes/Phileine
quote:blogbabe schreef op 12 augustus 2010 @ 15:29:

[...]

Ai, ai.. zo had ik het nog niet bekeken. Dan is ie gelijk minder mooi.

Op babybytes staat dat het van het Griekse Phileo komt wat liefhebben betekent. http://babybytes.nl/namen/meisjes/PhileineAch ja, het is maar wat je er zelf van maakt, zo klinkt het al veel leuker! Maar de naam bestond vroeger echt niet, en dit is echt wel de bewuste keuze van Giphart geweest.
Leuk bedacht van die man toch! Prachtige naam als jij er maar goeie associaties mee heb!

Wie het ook bedacht heeft, ik vind het een mooie naam
Ik ken ook een Philine, misschien vind je dat wat?
Dames, bedankt allemaal voor de leuke suggesties! Vind zelf chiel, Teun en Hugo erg leuk. Zoon van een overleden goede vriend heet ook Hugo, dus twijfel of we die naam kunnen gebruiken.

Manlief vindt Ruben leuk.

Feline is idd ook een mooie naam! Mijn ervaring met namen en mannen is trouwens dat hij het bij de eerste keer horen niet leuk vindt, maar als ik het vaak genoeg herhaal gaat ie het vanzelf leuk vinden!
Chiel is natuurlijk leuk, zo heet onze zoon! haha

vindt het leuk bij Gijs ook, tegenwoordig zie je het veel met een G., maar zou ik vanwege Gijs niet doen. Onze Chiel is heel tevreden met zijn naam!

Stef is ook nog een optie of Bram
Stef is ook nog een optie of Bram of

joep
@ raspberry: waar haal je al die namen vandaan hahahaha.. super bedankt iig. Er zitten wel een paar leuke namen bij!! Ook een paar afschuwelijke natuurlijk... maar dat houd je altijd !
wat vinden jullie van de naam Danio ? eerlijk zeggen natuurlijk...
quote:pyridine schreef op 12 augustus 2010 @ 16:39:

[...]

Ach ja, het is maar wat je er zelf van maakt, zo klinkt het al veel leuker! Maar de naam bestond vroeger echt niet, en dit is echt wel de bewuste keuze van Giphart geweest.Hm, ik ken een fileine en die is toch echt ouder dan het boek van Giphart.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:zonnetje82 schreef op 12 augustus 2010 @ 20:52:

wat vinden jullie van de naam Danio ? eerlijk zeggen natuurlijk...ik denk bij danio aan een heerlijke beker kwark...
Hey Zonnetje,

waar ik de namen vandaan haal...ik verzamel geboortekaartjes, en houd dus ook bij welke namen en hoe vaak enzo..je kan maar een rare hobby hebben, maar goed jullie kunnen er je voordeel mee doen...

en ze bestaan dus ook allemaal echt!

Danio heb ik de zelfde associatie als Teddy, maar wie weet over 2 jaar heet de kwark weer anders en is het helemaal niet meer aan de orde
@regina: inderdaad, als je maar vaak genoeg de naam noemt dan went hij er misschien wel aan, haha. Aan Fenne kon hij wel wennen zegt ie, maar hij vindt het een jongensnaam en kent een man die Fenneman van achteren heet, dus daarmee een associatie.... zucht... En inderdaad, Fenne wordt ook gebruikt voor jongens, maar minder vaak.

Feline vond hij te veel op Elise lijken, haha, dat zei ik geloof lavendelbloem ook al. Ik mag niet meer aankomen met eline, elin, feline, elise, lize, lies.... kortom alles wat er op lijkt.

Heb trouwens nog niemand gehoord over Tijmen/Thijmen. Daar kwam manlief zelf mee.. Ik vond het gelijk leuk, origineel, maar ook een beetje oudbollig. Al schijnt dat in te zijn tegenwoordig, oude namen. Nu krabbelt hij terug en zegt dat hij het niet mooi vindt voor een oudere jongen/man.

Pffff, Ik vind het echt moeilijk....
Oh ja, Jorn vind ook een mooie naam. Maar... als ik het uitspreek denk ik mwah, beetje lastig. Je zegt snel Jorren.

En Jorin lijkt weer te veel op Joran (van der.....)
quote:regina75 schreef op 12 augustus 2010 @ 19:19:

Feline is idd ook een mooie naam! Mijn ervaring met namen en mannen is trouwens dat hij het bij de eerste keer horen niet leuk vindt, maar als ik het vaak genoeg herhaal gaat ie het vanzelf leuk vinden!

Klopt de naam van de oudste werd eerst ook niet enthousiast ontvangen, maar nu vindt hij hem al bijna 9 jaar hartstikke leuk.

Susie, Fenne is echt een meisjesnaam hoor, zeker te weten!

Thijmen is op zich leuk, maar als je een moderene variant wil: Tieme? is dat wat?

succes, en zeg maar, wil je nog suggesties voor meisjesnamen en in welke richting moet ik het zoeken?
Susie, en Fiene? is dat wat?
Ik ken een jongen/man die Fenne heet, vind het dus echt een jongensnaam!
zonnetje, kwam ergens nog Djeno tegen...
heb het echt nog nooit als jongensnaam gehoord! dus het merendeel zal het associeren met een meisje, en anders Fenna, maar vindt Fenne zelf leuker dan Fenna...
haha raspberry, wat een geweldige hobby ! --) en idd wij zijn er blij mee hoor hihi.

Djeno, ook leuk! ik schrijf em op !

danio = idd een toetje wist ik niet

AARGGG ik wordt gek hier haha .. morgen 21 weken en nog geen naam :s
Ben op zoek naar namen met een afkorting in zich:

David-Dave

Benjamin-Ben

Lukas -Luke

Zoiets dus...

Ook mooie Engelse/Amerikaanse namen mogen langskomen...

(a la Owen, Colin etc)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven