Wonen in Amsterdam

zondag 15 augustus 2010 om 16:25
Mijn man werkt al een tijd in Amsterdam en hij zal daar de komende jaren nog blijven werken. Nu wonen wij totaal niet in de buurt van Amsterdam en beginnen we toch voorzichtig wat plannen te maken om te verhuizen.
Nu vind ik Amsterdam een geweldige stad om te winkelen en uit te gaan, maar wonen is een ander verhaal. We hebben drie kleine kinderen (oudsten zijn ruim drie) en een van mijn belangrijkste punten is dat het voor de kinderen ook leuk wonen zal zijn.
De eisen die we hebben:
- Kindvriendelijk
- Goede scholen in de buurt
- Winkels in de buurt, zoals Albert Heijn, drogist en dat soort zaken.
- Speelvoorzieningen voor de kinderen
- Sportclubs (voor als ze straks wat groter zijn)
- Oude woning. Het liefst gebouwd tussen 1900-1920
- Iets van een buiten. Tuin of dakterras maakt niet uit, als we maar kunnen luchten!
- Niet ver van het WTC. (Anders kunnen we waarschijnlijk net zo goed blijven wonen als waar we nu zitten. De bedoeling is dat mijn man iets meer tijd met de kinderen kan gaan doorbengen.)
Maar goed, welke buurten/straten zijn goed? Welke scholen zijn goed? Wat raad je aan?
Ik vind het zo'n brij en kom er zelf niet uit!
Nu vind ik Amsterdam een geweldige stad om te winkelen en uit te gaan, maar wonen is een ander verhaal. We hebben drie kleine kinderen (oudsten zijn ruim drie) en een van mijn belangrijkste punten is dat het voor de kinderen ook leuk wonen zal zijn.
De eisen die we hebben:
- Kindvriendelijk
- Goede scholen in de buurt
- Winkels in de buurt, zoals Albert Heijn, drogist en dat soort zaken.
- Speelvoorzieningen voor de kinderen
- Sportclubs (voor als ze straks wat groter zijn)
- Oude woning. Het liefst gebouwd tussen 1900-1920
- Iets van een buiten. Tuin of dakterras maakt niet uit, als we maar kunnen luchten!
- Niet ver van het WTC. (Anders kunnen we waarschijnlijk net zo goed blijven wonen als waar we nu zitten. De bedoeling is dat mijn man iets meer tijd met de kinderen kan gaan doorbengen.)
Maar goed, welke buurten/straten zijn goed? Welke scholen zijn goed? Wat raad je aan?
Ik vind het zo'n brij en kom er zelf niet uit!
zondag 15 augustus 2010 om 16:35
Willen jullie kopen of huren? Oud Zuid heeft inderdaad mooie straten en is voor Amsterdamse begrippen wel kindvriendelijk, maar is ook heel duur, zowel huur als koop. Zelf zou ik niet snel naar Amsterdam verhuizen met kleine kinderen, maar dat is natuurlijk persoonlijk en heeft deels dus ook te maken met de hoogte van de huren en dure koopwoningen.

zondag 15 augustus 2010 om 16:40
Buitenveldert (maar niet heel veel oude huizen) of Amstelveen.
Amstelveen is ook wel fijn wonen met kleine kinderen. Je hebt er goede scholen, veel sportclubs, het Amsterdamse bos is je achtertuin en mooie, oude huizen. Het is er wel duur. Maar goed, dat zullen jullie wel kunnen betalen, gezien je eisenlijst!
Amstelveen is ook wel fijn wonen met kleine kinderen. Je hebt er goede scholen, veel sportclubs, het Amsterdamse bos is je achtertuin en mooie, oude huizen. Het is er wel duur. Maar goed, dat zullen jullie wel kunnen betalen, gezien je eisenlijst!

zondag 15 augustus 2010 om 16:41
Sybil, we willen kopen. We kunnen genoeg betalen en daar maak ik me niet zo druk over.
Tourist, zitten er in Watergraafsmeer stukken die we beter kunnen mijden? (zoekt wat makkelijker op Funda!)
Babado, is Amstelveen niet enorm saai? Ik ken het totaal niet, maar ik heb er zo'n duf beeld bij! Overigens denk ik niet dat mijn kinderen zitten te wachten op een bruisende stad en zij zijn toch mijn belangrijkste critirium.
Amstelveen is toch niet ver van het WTC of ben ik gek?
(het zoekt zo vervelend als je ergens totaal niet mee bekend bent!)
Tourist, zitten er in Watergraafsmeer stukken die we beter kunnen mijden? (zoekt wat makkelijker op Funda!)
Babado, is Amstelveen niet enorm saai? Ik ken het totaal niet, maar ik heb er zo'n duf beeld bij! Overigens denk ik niet dat mijn kinderen zitten te wachten op een bruisende stad en zij zijn toch mijn belangrijkste critirium.
Amstelveen is toch niet ver van het WTC of ben ik gek?
(het zoekt zo vervelend als je ergens totaal niet mee bekend bent!)

zondag 15 augustus 2010 om 16:46

zondag 15 augustus 2010 om 16:48
Starshine, Alkmaar en dergelijke is echt geen optie. Mijn man heeft nu ongeveer twee uur reistijd per dag (bijna uur heen, bijna uur terug) en is elke ochtend om half zeven de deur uit. 's Avonds is hij rond half negen thuis (en dan bof ik), dus de reistijd die we wenselijk vinden ligt eerder op een half uur per dag. Niet meer in ieder geval! Anders kunnen we net zo goed blijven zitten waar we zitten en ziet hij de kinderen door de weeks nog steeds niet.
zondag 15 augustus 2010 om 16:49

zondag 15 augustus 2010 om 16:51
quote:spitsmuisje schreef op 15 augustus 2010 @ 16:48:
Pantalaimon, een miljoen redden we (helaas!) niet! We kunnen tussen de 5 en de 8 betalen.
Starshine, Alkmaar en dergelijke is echt geen optie. Mijn man heeft nu ongeveer twee uur reistijd per dag (bijna uur heen, bijna uur terug) en is elke ochtend om half zeven de deur uit. 's Avonds is hij rond half negen thuis (en dan bof ik), dus de reistijd die we wenselijk vinden ligt eerder op een half uur per dag. Niet meer in ieder geval! Anders kunnen we net zo goed blijven zitten waar we zitten en ziet hij de kinderen door de weeks nog steeds niet.Twee uur vind ik nog wel meevallen .
Pantalaimon, een miljoen redden we (helaas!) niet! We kunnen tussen de 5 en de 8 betalen.
Starshine, Alkmaar en dergelijke is echt geen optie. Mijn man heeft nu ongeveer twee uur reistijd per dag (bijna uur heen, bijna uur terug) en is elke ochtend om half zeven de deur uit. 's Avonds is hij rond half negen thuis (en dan bof ik), dus de reistijd die we wenselijk vinden ligt eerder op een half uur per dag. Niet meer in ieder geval! Anders kunnen we net zo goed blijven zitten waar we zitten en ziet hij de kinderen door de weeks nog steeds niet.Twee uur vind ik nog wel meevallen .