Wonen in Amsterdam

zondag 15 augustus 2010 om 16:25
Mijn man werkt al een tijd in Amsterdam en hij zal daar de komende jaren nog blijven werken. Nu wonen wij totaal niet in de buurt van Amsterdam en beginnen we toch voorzichtig wat plannen te maken om te verhuizen.
Nu vind ik Amsterdam een geweldige stad om te winkelen en uit te gaan, maar wonen is een ander verhaal. We hebben drie kleine kinderen (oudsten zijn ruim drie) en een van mijn belangrijkste punten is dat het voor de kinderen ook leuk wonen zal zijn.
De eisen die we hebben:
- Kindvriendelijk
- Goede scholen in de buurt
- Winkels in de buurt, zoals Albert Heijn, drogist en dat soort zaken.
- Speelvoorzieningen voor de kinderen
- Sportclubs (voor als ze straks wat groter zijn)
- Oude woning. Het liefst gebouwd tussen 1900-1920
- Iets van een buiten. Tuin of dakterras maakt niet uit, als we maar kunnen luchten!
- Niet ver van het WTC. (Anders kunnen we waarschijnlijk net zo goed blijven wonen als waar we nu zitten. De bedoeling is dat mijn man iets meer tijd met de kinderen kan gaan doorbengen.)
Maar goed, welke buurten/straten zijn goed? Welke scholen zijn goed? Wat raad je aan?
Ik vind het zo'n brij en kom er zelf niet uit!
Nu vind ik Amsterdam een geweldige stad om te winkelen en uit te gaan, maar wonen is een ander verhaal. We hebben drie kleine kinderen (oudsten zijn ruim drie) en een van mijn belangrijkste punten is dat het voor de kinderen ook leuk wonen zal zijn.
De eisen die we hebben:
- Kindvriendelijk
- Goede scholen in de buurt
- Winkels in de buurt, zoals Albert Heijn, drogist en dat soort zaken.
- Speelvoorzieningen voor de kinderen
- Sportclubs (voor als ze straks wat groter zijn)
- Oude woning. Het liefst gebouwd tussen 1900-1920
- Iets van een buiten. Tuin of dakterras maakt niet uit, als we maar kunnen luchten!
- Niet ver van het WTC. (Anders kunnen we waarschijnlijk net zo goed blijven wonen als waar we nu zitten. De bedoeling is dat mijn man iets meer tijd met de kinderen kan gaan doorbengen.)
Maar goed, welke buurten/straten zijn goed? Welke scholen zijn goed? Wat raad je aan?
Ik vind het zo'n brij en kom er zelf niet uit!
maandag 16 augustus 2010 om 10:24
quote:pantalaimon schreef op 15 augustus 2010 @ 22:42:
In de sjieke Koninginnebuurt voor 7 ton
Jeeetje wat ben ik blij dat ik niet in de randstad hoef te wonen
Een huis van 7 ton (!!!) en dan nog niet eens een fatsoenlijke meterkast....
Spitsmuisje; heel veel succes met het vniden van jullie droomhuis!
In de sjieke Koninginnebuurt voor 7 ton
Jeeetje wat ben ik blij dat ik niet in de randstad hoef te wonen
Een huis van 7 ton (!!!) en dan nog niet eens een fatsoenlijke meterkast....
Spitsmuisje; heel veel succes met het vniden van jullie droomhuis!