F2006

15-07-2010 07:13 2306 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Oh balen Tieg. Inderdaad gewoon ergens anders proberen.

Zit ook te denken om Marius voor z'n verjaardag een ds te geven. Hij speelt nu al veel spelletjes op mijn iPhone/manlief z'n ipad. Heb van de week van little people een vliegtuig en schoolbus voor Levi gekocht. Vinden ze allebei wel leuk.

Strijkkralen misschien ook een idee, alhoewel Marius niet zo crea is (net z'n moeder). :-).
op dit moment is jimjam (tv) favo en dan af en toe een pauze buiten, balletje trappen, fietsen, skelteren, in de zandbak.

Knutselen vind ie ook wel leuk, en puzzelen, maar daar moet dan 1 van ons bij zijn, voor de gezelligheid.

Fantasieverhalen uitwerken in het echt (tenten of boten maken) en dan hele avonturen beleven.

Heb Toystory ook ff gedl, ze hebben m helemaal afgekeken! Ben nu met deel 2 bezig, mss kunnen we dan binnenkort nog naar de bios voor 3! (hork had bioscoop bonnen gekregen)

Jee, nog een weekend en dan is de vakantie alweer voorbij

Maar op zich geen ramp, woe en do alweer vrij!

Dat je terug durfde naar de garage Tieg, nadat Tessel haar blaas geledigd had...

Sil deed t in een winkel in mallorca, terwijl ie zwemluier aan had (liep er gewoon langs heen) Uit paniek trok ik m mee naar buiten, ipv aan de cassiere die het zag te vragen of ze een doekie had.. Schaamde me echt kapot..
Op vakantie bij de mini disco was een leuk liedje, blijkt dat ie al jaren bestaat... ik zit echt afgelegen van de beschaafde wereld hier...

was iig deze: http://www.youtube.com/watch?v=Yr_N-sRbIk8

krijg dr echt weer vakantie gevoel van!
Jeuj! Dit krijg ik niet bijgelezen in 5 minuten!
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Dok=druk! (What's new?)

Praktijk verhuisd, 101 dingen die misgaan regelen (energieleverancier, telefoon, levering van apparatuur en interieurspullen, mobiele telefoon kwijt-en weer gevonden achter de bank tijdens het stofzuigen 2 weken later- etc, etc)

Verder Bulgaarse familie in huis gedurende 2 weken, schoonmaakster op vakantie gedurende 6 weken, veel sociale uitjes in het weekend en dus de andere weekenden weekenddienst inhalen. Verder 2 nieuwe assistentes inwerken en veel dierenartsen spreken/laten komen om te selecteren voor mijn verlof. Verder vriendje veel weg vanwege Salsa-verslaving (oa paar dagen naar Engeland, dus alleenstaande moeder). Dat was het zo'n beetje, kort samengevat. Dus ook een beetje moe. 7 maanden zwanger intussen 10-10-10 uitgerekend.

Ik heb wel regelmatig even bijgelezen hoor, alleen weinig gereageerd.

Balen Tieg, van je fietsrek! Op MP dan maar? Ik ga met 2 kindjes in de fietskar en 1 achterop rijden. Kunnen de boodschappen/tassen achterin de kar. Ik heb dus wel een elektrische fiets hiervoor, anders val ik halverwege de berg om..

Lisa staat al een jaar op de wachtlijst voor zwemles (ik wist dat het lang zou duren, je kunt altijd nog nee zeggen) Pas geleden kon ze beginnen, maar op donderdagmiddag van 17.00-18.00u, handig.. (Not!) Ik weet alleen niet zo goed wat ik wel een handig moment vind.. Mijn enige vrije middag? Tijdens slaaptijd van 1 of straks 2 van de kinderen? Of eind van de middag als ze moe is en honger heeft van een lange schooldag? Of op zaterdag zodat de weekenden weg/zeilen/logeren/sociale bezoekjes in het gedrang komen? Hmm, moeten ze echt leren zwemmen?
Dok, staat ze ingeschreven bij de gemeente, of bij de lokale verenigingen? Bij die ene van het water in de buurt heb ik zelf jarenlang gezwommen, die was altijd goed van kwaliteit.

Fietskar durf ik niet aan, plus dat we daar in eerste instantie niet echt mee geholpen zijn. Want Tessel moet dan nog steeds voorop, en dat past dus nauwelijks meer zo. Zou dan nog eerder voor een bakfiets kiezen.

Nou ja, voorlopig kan een groot deel lopend gedaan worden, en op later moment maar met de fiets aan de hand, jongste in de doek en de andere twee in de stoeltjes. Ook niet ideaal, maar goed. Alternatief is met de auto...

Pfff, ik krijg het wat op m'n heupen geloof ik... Vanavond moest er ineens een tas met spullen ingepakt worden voor de kinderen, en ik heb het idee dat m'n haar anders zit. Misschien dat dat komt omdat ik het minder vaak hoef te wassen op het moment, maar ik voel me ook anders. Man wordt al zenuwachtig van me... :s
Waarom zie je fietskar niet zitten Tieg? Die dingen zijn veel lichter dan bakfiets, je zit er niet altijd aan vast, kunt ze nog als kinderwagen gebruiken als je ergens heengefietst bent, en als je een brede neemt voor 2 kinderen past Tessel toch wel naast baby? Zeker als je ipv maxicosi zo'n babyschaal neemt waar ze in ligt. Of Daan en Tessel in de fietskar en dan baby achterop met zo'n maxicosi-standaard?
Tessel kan anders toch ook achterop en Daan met baby in de kar (zo zwaar is ie toch niet) Kan ie gelijk op baby passen.

En als je zo hip wilt zijn, ben je dat ook wel met de Babboe hoor (tenminste hier in Vriessland wel) Kost alleen paar centen.. (of jre moet goedkopere auto nemen als jullie nog auto's kijken. Babboe staat stevig op de weg.

Nitro deed t toch ook zo?

Dok, klinkt druk en chaotisch.. Nu alles wel weer op de rit dan? Geen diefstallen meer geweest dus? De juiste uit dienst?

Zit ik ook mee, welke dag/ tijd zwemmen te doen. Maar was door vele moeders al gewaarschuwd dat als ze eenmaal op een sport gaan, het passen en meten (en vliegen) is.

Neem aan dat ze het zwemmen wel leuk gaan vnden, dus rond etenstijd is vast niet zo'n probleem toch? (als Dokman of jij bij de andere 2 kan blijven) En na het zwemmen zijn ze lekker moe, dus daarna gelijk bed in (als ze van te voren eten)

Neem aan dat t voor jullie meiden belangrijk is dat ze kunnen zwemmen, zo aan boord..

(herinner ik me ineens dat ik nog op zoek was naar zwemvesten )

En wat is watervrij? Dat ze geen angst meer hebben?
Cees, watervrij is dat ze zonder geblèr onder de douche staan (ook met hun hoofd achterover), ze hun ogen open onder water durven te houden, en durven te spetteren en spelen.

Een fietskar gaat met de stang toch over het bagagerek? Heb me er niet in verdiept hoor. Dus daar kun je dan geen fietsstoeltje meer bij hebben achterop. En als Tessel voorop al niet meer past... Baby moet dan wel in de kar, want die kan voorlopig nog niet op de fiets.

En een fietskar vind ik eng, omdat ie achter je zit en je dus niet ziet wat er gebeurt. Plus dat ik als automobilist niet verwacht dat er nog wat achteraan komt, dus ik zou als de dood zijn dat je een aanrijding krijgt

Lau, hebben jullie plannen vandaag? Anders kijken of we Daan en Nina nog met elkaar kunnen laten spelen? Of gaat 'm dat niet worden vandaag?
ok dan zijn die van mij wel watervrij.

ik vind kar ook niks hoor, om dezelfde redenen.

kan daan niet mee met zijwieltjes?
Met zijwieltjes stuur ik ze het verkeer niet in. Ik heb hier vaak zat ouders zien klungelen omdat het kind de stoep weer op moest, en dat dan niet makkelijk ging. Zelf konden ze dan ook niet afstappen (want fiets met ander kind erop), en dan bleef dat zijwieltje ergens achter haken, nee, da's niks.

Ach, we puzzelen gewoon nog even door, we hebben geen haast

Meld trouwens
Vakantie alweer voorbij......

Visje hoe gaat ie?
Inderdaad, vakantie weer voorbij, het regelende leven is weer begonnen...

't Was wel weer wennen vanmorgen... Zelf er op tijd uit, kinderen er op tijd uit, op tijd weer weg naar creche en school... Gelukkig nog maar met twee, hoewel ik echt steeds meer het idee krijg dat het niet meer lang gaat duren. Vooral omdat ik ook ineens weer heel krukkig loop, slechter slaap en meer last van m'n bekken krijg. Kind zal inmiddels wel flink ingedaald zijn, want het voelt ook behoorlijk zwaar allemaal. Nou ja, gewoon afwachten, nog maximaal 4 weken

ben niet aan het aftellen hoor

Lau, niet gezien vanmorgen? Was ook iets te veel aan het treuzelen in de klas...

Cees, jij ook weer aan de bak?

Wat een rust hier verder...
Wij hebben nog een weekje vakantie. Ben wel weer wat opgeknapt hoor Cees!

Zeg maar gewoon Vis hoor
Tieg, had je berichtje van zaterdag niet meer gezien maar we waren ook weg smiddags dus speeldate was niets geworden. Wel een goed idee dus we gaan snel even andere afspraak maken. Woensdagochtend even kopje koffie drinken als de kinders in de klas zitten? Heb dan wel Lasse bij me maar die vermaakt zich wel

Ik heb nog gekeken of ik je zag vanochtend, maar was redelijk van de vlotte dus dan zal jij nog in de klas geweest zijn. Werd gewoon weggestuurd door Nina ('ga maar hoor mam'), die had er echt zin in zeg maar

Visje wat zie je er uit zeg, zou je die baard niet eens laten laseren?

Dat is waar ook, dok heeft zo´n mooie uitrekendatum 10-10-10. Is de afspraak voor de ks al gemaakt?

Cees, hebben ze bij jullie niet een week langer vakantie dan?

Zeg, waar is Nitro eigenlijk gebleven? Of is die op vakantie?
Nitro had poosje terug toch klusvakantie?

Hier weinig wegsturen hoor, bij allebei niet Tessel zag d'r grote vriendin wel geloof ik (ik kan d'r namelijk nog niet herkennen ) maar was nog niet zo enthousiast. En Daan ging ook lekker stilletjes weer op z'n stoel zitten, moest ook nog even inkomen. Hoewel hij wel onwijs zin had vanmorgen, hij kwam wel zo z'n bed uit...

Woensdagochtend is goed, zal ik weer wat lekkers bakken?

Blegh, heb nergens zin in vandaag... Eigenlijk wil ik wel nuttige dingen doen, maar de dingen die ik dan wíl doen, die zijn dan weer onverstandig om te doen, zoals schilderen enzo. En de andere dingen daar heb ik geen zin in :s, zoals foto's of de administratie uitzoeken. Vermoeiend zo zeg, zwangerschapsverlof hebben
Ok, gezellig. Zal ik gewoon met je meelopen als we de kinderen op school gedumpt hebben of heb je langer tijd nodig? Dan kom ik gewoon wat later?

Zolang je verf op waterbasis gebruikt kan het toch wel? of was je gelijk van plan het hele huis te schilderen ofzo? Wil zelf ook graag eens aan de slag in de kamers van de kinderen, die zijn hard aan leuke nieuwe kamers toe, met wat hippe peuter en kleuterdingen. En onze slaapkamer kan ook wel een leuk kleurtje gebruiken.
Meelopen is prima hoor, of fietsen wordt het dan...

tja, ik heb wat de badkamer betreft het idee dat verf op terpentinebasis iets beter is. Sowieso omdat de verwarming daar gewoon zwaar bagger is qua verflaag. Net als de buitenboel, daar zou ik ook geen verf op waterbasis gebruiken, terpentinebasis is dan net wat steviger.

Maar dat zal wel aan mij liggen

Zolder kan ook nog wel het nodige gedaan worden, maar dat zal volgend jaar wel worden of zo. Of over een jaar of 10
Ja Jes heeft nog weekie vakantie, moet zeggen dat dat wel scheelt met haasten 's ochtends hoor. Kan ik deze week en beetje uitpluizen hoeveel tijd ik zelf nodig heb, want ik wil gewoon op mijn gemak eten voordat alle kids worden gebracht. Scheelt dat Jes zich s ochtends steeds beter redt (zelf nachtluier uit, wassen, aankleden ed) dus hoef ik alleen maar te zorgen dat alles klaar staat (ontbijt, schooltas)

Als ie niet al te veel treuzelt moet t toch te doen zijn. Als ik tegen de gastkids zeg, we gaan Jes wegbrengen zitten ze binnen no time in de bolderwagen!

Mooi Visss, dat je wat opknapt, alleen snap ik t niet waarom delen doods zijn?

Zal dr ff 1 op bed doen en kijken of ik Toystory 2 aan de praat krijg..
zwaai!

Verder weinig bijzonders hier...
Je melding staat genoteerd hoor Tieg

Nee, badkamer moet je wel van die speciale schimmelwerende verf voor nemen maar dat is vast niet goed voor zwangeren. Buitenbeits waarschijnlijk ook niet. Moet ik andere bezigheden bedenken voor je of sta je inmiddels al uitgebreid te bakken voor bij de koffie morgen?
Nee, bakken ga ik zo doen Eerst naar vk met Tessel, daarna Daan ophalen van school, en dan weer naar huis. Ouders komen vanmiddago ok nog even langs, maar het eten is al klaar voor vanavond. Ik word nog eens een superhuisvrouw... Behalve het poetsen dan
Tieg, als je je verveeld... mag he altijd bij me langskomen voor de schoonmaak ..Mischien wekt het wel de weeen op..

Hier liggen de systemen het komend half uur plat.. Jammer kan alleen nog maar op internet, wat een ellende.

Hoe vinden jullie kinders het weer op school (zover ze al weer naar school gaan). Marius vindt het heel leuk, komt ook omdat een aantal van zijn vriendjes nog in dezelfde groep zitten. Kreeg wel meteen een brief mee om je op te geven als hulpouders voor diverse activiteiten. Vorig jaar wel aan het een en ander meegedaan (was echt leuk), maar nu is veel op maandag, dinsdag en donderdag. Doen jullie veel op school aan activiteiten?
Pfff, Daan was hier gisteravond aan het stuiteren en druk, niet normaal meer. Waarschijnlijk heeft hij gisteren overdag niks gezegd, alleen maar gekeken, en is dat er gisteravond uitgekomen...

Verloskundige was prima, bloeddruk was weer laag, 110/60. Mijn bekkenklachten komen waarschijnlijk omdat het kind ingedaald is, ik hoef in ieder geval niet meer te gaan liggen. Zal man ook blij mee zijn

Qua activiteiten op school... vorig jaar ben ik een paar keer overblijfmoeder geweest, maar ik merk dat mijn geduld redelijk vlot op was. Was niet zo'n succes dus, en gecombineerd met twee kinderen zie ik dat niet echt zitten, dus dit jaar niet. Komt wel weer als Tessel ook naar school gaat. Verder heb ik nog wel wat gedaan, en als dat dit jaar weer past, wil ik dat wel weer doen. Maar dat is gewoon even kijken, of het past of niet.

enne Marlee, ik heb thuis ook nog genoeg te poetsen hoor. Maar daar heb ik dan weer géén zin in
Nina vond het super, weer naar school, die was helemaal blij. wel bekaf gisteravond, zal de eerste dagen wel zo blijven ook, maargoed, dan slaapt ze ook lekker.

Heb vorig jaar op school niets gedaan, wil ik dit jaar wel gaan doen, maar geen overblijfmoeder hoor, kan ook niet want ben alleen op woensdag vrij. Maar wil wel mee met schoolreisachtig-iets ofzo (of wat ze dan ook doen in groep 1). Ik kijk gewoon wat er gevraagd gaat worden dit jaar.

Zit ook nogsteeds in oudercommissie bij kdv van Lasse, denk dat ik dat nog een poosje blijf doen, hoewel ik de laatste maanden niet veel gedaan heb ivm ziekenhuisopnames enzo.

Tieg, ga jij donderdag ook naar die info-avond voor de kleuters?

Ik heb anders nog wel wat muren thuis die met verf op waterbasis geverfd moeten worden, dat wat voor jou dan?

Anders moet dat kind er maar gewoon vlot uitkomen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven