Full House

09-06-2010 20:21 2505 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3022 apr. '104 en 2 Bevallen!!

07-04-2010Aapjeopeenstokje308 mei '104 en 2 Bevallen!!

10-05-2010Amalia356 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1011, 9 en 6Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81295 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 1,5It's a girl!!Bengel358 feb. '113 en 2 It's a boy!!Uma2912 mrt '113 en 2 It's a girl!!5x5264 en 2

Link naar het eerste deel, een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
School vreemd was mijn wekker iphone gezet bleek mn iphone helemaal uitgevallen... Dat was hard fietsen!

Tussendemiddag zou mn ex doen... Maar die stuurde even een smsje " shit lukt niet"

en het regent zo en ik heb nog geen goed regenzeil
Huh? Ik dacht dat ik al gepost had vanmorgen? Ohnee, toen ging er wat mis

Uma, wat schrikken zeg, helemaal na zo'n nachtmerrie... Wel fijn dat je het hartje kon vinden, ga je voor de zekerheid nog contact opnemen met de verloskundige?

Viool, wat balen zeg, van die lekkage! Probleem wel verholpen nu?

Rikst, lekker handig zeg, poetsen met je goeie goed aan... Da's niet slim natuurlijk - maar ik herken het wel hoor

Rozewolk, gewoon gaan hoor. Of zelf wat bijknippen, is dat ook nog een optie?

Hier gisteren geprobeerd om de pony van jongste wat bij te punten, dat was ook een hele toestand. Uiteindelijk is het in eerste instantie gelukt om haar haren nat te kammen, waardoor het wel behoorlijk duidelijk was dat het behoorlijk lang was. Toen toch gauw de schaar gepakt, gezegd dat het geen pijn deed, en aangewezen tot hoe ver ik het zou knippen, en maximaal 3 keer. Uiteindelijk met 4 keer knippen de boel uit haar ogen, iets aan de korte kant, maar vervolgens was ze wel heel blij en trots dat ze weer mooie haren had... Raar kind, eerst de boel bij elkaar krijsen dat ze d'r haren niet geknipt wil, en vervolgens zo trots zijn en helemaal glimmen als je haar een compliment er voor geeft

Oudste was al helemaal trots op z'n korte haren, dat is wat makkelijker met 3 standjes op de tondeuze

Hier vanmorgen inderdaad weer op tijd opstaan, oudste had er wel zin in om weer naar school te gaan, dus dat ging redelijk soepel met aankleden. Eten was dan weer minder vlot, volgende keer toch de tv maar uitlaten Was er met de vakantie wel eens ingeslopen, en jongste is nogal een gewoontediertje, vooral als het haar uitkomt

Maar verder heb ik weinig zin vandaag. Ik heb op zich wel behoefte om nuttige dingen te doen (lees: het schilderen van de badkamerverwarming, de buitenboel, het afkrabben van het tapijt van de trap, dat soort dingen), maar dat is dan weer niet zo handig om dat hoogzwanger te doen. Maar de dingen die ik wél kan doen, zoals het uitzoeken van administratie, wasvouwen, foto's uitzoeken, nabestellen en inplakken, dáár heb ik dan weer geen zin in. Zwaar vermoeiend dus, dat zwangerschapsverlof. Heb het inmiddels al helemaal gehad daarmee, ik mis m'n werk gewoon Maar ik kan er ook niet zo eentweedrie naartoe om koffie te gaan drinken of zo, is ook weer zo'n gedoe...

Sorry hoor, voor het egogeklaag... ik word er zelf ook moe van
Geeft niet hoor Tieger, kan juist lekker op het forum, af en toe even ego-klagen.

Ik heb ook even ego-bericht, maar dan leuk:

Meisje heeft al 2 nachten doorgeslapen, van half 11-11 uur tot 6 uur-half 7. Ik ga er maar even van uit dat het toevalstreffers waren, en ondertussen hebben we mooi even van 2 ononderbroken nachten kunnen genieten, heerlijk.

Piiiiinkeltjeeeee......????? Waar ben je en hoe gaat het?

Uma alweer zo'n schrik, getsie. Maar super dat je het hartje zo duidelijk gehoord hebt, dat is dan weer een geruststelling. Nog een paar weekjes en je eerste trimester vol onzekerheden is eindelijk lekker om.
@lekker sardegna ! Hopen dat er meer van die nachten tussen zitten.

Ik wil nieuwe theedoeken kopen vind dat mn oude er uit zien als lorren en dat kan ik dan echt niet verdragen oh af en toe ben ik ook een muts maar ik heb het liefst dan iets fleurigs&nieuws.

@tieger wat leuk dat je je werk mist vind ik een super goed teken. Daar zou ik trots op zijn

bij mij is het vaak wat ingewikkelder.

Thuis en volledig huiavrouw wekt vaak frustratie. Alles wordt neergegooid en ik ben dan hoofdverantwoordelijk: doe immers " niks"

dat vind ik eigenlijk niet zo'n leuke job

maar werken dan mis ik echt dat huiselijke
hahaha viool, dat herken ik wel hoor. Zit ik op m'n werk, zou ik het liefste met m'n borduurwerkje lekker op de bank willen hangen. En dan mag ik de hele dag met m'n borduurwerkje op de bank zitten, wil ik het liefste weer op m'n werk zitten

Oeh, en nieuwe theedoeken... met bijpassende keukenhanddoeken? Bij de Hema hebben ze vaak wel vrolijke kleurtjes vind ik... Maar de keuken is toch nog niet klaar, of wel?

Sardegna, heerlijk, al twee van zulke nachten. Kan me voorstellen dat je er niet op wil rekenen, als dat bij de oudste twee zo lang geduurd heeft voor ze doorsliepen... hier is het erg wisselend, qua doorslapen. Vaak toch wel wat gespook 's avonds of 's nachts, met name bij oudste. Ach, man mag er nu vaak uit, die is net even wat sneller bij hem dan ik dat ben. Ik stoot hem wel aan, en hij loopt dan. Wel een goede taakverdeling zo
Ik moet nog inkomen hoor ...nog een structuur vinden. Ik overbrug half 2-half 4 met een broodje en thee etc en war in de stad lopen. Anders loop ik meer dan ik thuis zit in de tussentijd en moet ik haar in en uit de wagen halen

Trouwens bso op de maandag vinden de mensen in mijn omgeving niet normaa. ( ik werk nu nog niet op de maandag )

ik vind 8x per dag 4 dagen per week op en neer ook niet echt normaal maar goed vooral met regen en ik geef er normaal niet om ( doe t graag zelfs ) maar moet nog mn draai vinden als enigszins toch last hebbende van het snachts wakker& voeden, dat merk ik doordat ik minder " lets do it " ben. Vaag gevoel in hoofd minder actie.

Ik moet nog even kijken hoe en wat maar het gekke is, ook nadenken over zaken gaat ehhhh

minder vlot .....

Vanmiddag kraamvisite. Iemand met een heeeel af en blinkend huis dus een beetje ongemakkelijk voel ik me nu al.

Alsof je met het strand gaat met pam hoe heet ze : the beachbabe- en daar dan naast moet lopen.
Tieger de hema ( love it !!)

keuken moet nog gesloopt en beneden een nieuwe.

Momenteel heb ik fantasieen over verhuizen naar een af- huis...

Want opeens realiseer ik me weer wat een werk het is in dit tempo ..

Oh heb jii dat ook ???? Ik kan ook genieten op mn werk en ook thuis ! En ook weleens mezelf in de weg zitten, ben je bij A wil je bij B zijn.

Gelukkig heb ik dat al een paar jaar niet met mannen
Oh, ik heb dan met name het mezelf in de weg zitten hoor

Tja, bso en overblijven... 't is ook wel gemak. We hebben indertijd voor de maandag, woensdag en vrijdag als opvangdagen gekozen, want daar was nog niet zo'n wachtlijst en was de kans op een plek groter. Tja, en als je de eerste op die dagen hebt, volgt nr. 2 dat automatisch ook. Met de overgang naar de nieuwe creche voor jongste was het ook redelijk simpel: in 1 keer, 3 dagen. Uiteindelijk nog best vlot gelukt, binnen een half jaar. Voor oudste zijn we niet eens meer aan de nieuwe creche begonnen, omdat hij na een half jaar naar school zou. En voor de zekerheid toen de bso dus toch maar weer op dezelfde dagen aangevraagd, want wat als jongste niet op dezelfde dagen zou kunnen beginnen, dat is toch wel lastiger met twee verschillende organisaties, en nu is alles bij dezelfde club. De kinderen staan nu ook (en nr. 3 ook al) op de wachtlijst voor een dinsdag of donderdag, en die dan te ruilen voor de woensdag of vrijdag, zodat ze in ieder geval een lange dag minder hebben.

Net als met het overblijven, was eerst alleen op maandag (want dinsdag en donderdag is man of ik thuis). En op woensdag en vrijdag eet oudste bij de bso. Maar het was zo'n gehaast met ophalen om 12 uur, gauw naar huis, gauw eten (is toch al snel een half uur dat je er mee bezig bent), dan nog verschonen bij allebei, en dan is het al weer tijd om naar school te gaan. Even rustig spelen is dan dus niet mogelijk voor hem, of het is zo kort. En als je dan weer thuiskomt van het wegbrengen was het gauw jongste in bed, die werd er om 3 uur zo'n beetje weer uitgeplukt (echt zo laat mogelijk), en dan weer gauw naar school want oudste moest weer gehaald.

En daar komt dan straks nog een baby bij, dat leek me niet werken Man vond het nogal wat, twee extra overblijfdagen erbij, maar de rust is me ook wel wat waard. Nu kun je gewoon om half 12 eten, jongste in bed, met nr. 3 wat aanrommelen straks, en is jongste vast rond half 3, 3 uur wel weer wakker en kun je gewoon rustig met uitgeslapen kinderen naar school. En nr. 3 kan straks makkelijk in de kinderwagen of draagdoek slapen, dat is ook niet zo'n punt.

Hema heeft trouwens wel regelmatig keukentextiel in de aanbieding, is dat dan niks? Kun je daar lekker los? Wat voor een keuken willen jullie?

Op zich lijkt het me hartstikke leuk om te verbouwen, zou hier in huis ook wel los willen. Maar dan wel met een grote zak geld, een goede aannemer, en dat je dan kan zeggen "dat moet zus, en dat moet zo. En dan moet het klaar zijn!" Maar dat gaat hier waarschijnlijk niet lukken Vooral het in 1 keer af zijn, is waarschijnlijk een probleem. Oh, en die zak met geld Maar de plannen en ideeën zijn er hier ook wel, genoeg
Jaaa plannen zat ! Ik weet precies wat ik wil en oja ook nog een dure smaak ..
Is het nou zulk benauwd weer????
Hahaha, die dure smaak... komt me ook al bekend voor. Hoewel we met de verhuizing ook prima konden slagen bij onze Zweedse hofleverancier

Weer: geen idee... 't ziet er wel bewolkt uit, maar ben al even niet buiten geweest...

Zal zo eens kijken wat ik zal doen met eten. Zat te denken aan aardappelpuree, roerbakgroenten en zigeunerschnitzels. Is dat wat?
Hallo allemaal,

Uma wat een schrik idd zeg, maar wel erg fijn dat je toch al het hartje hebt kunnen horen. Wat bijzonder lijkt me dat als je dat zelf kunt doen.

Sardegna wat heerlijk dat je meisje al zo'n lange nacht heeft gemaakt. Ik hoop voor jullie dat het geen toevalstreffer was, maar dat ze dat gewoon doorzet. Dat kan makkelijk hoor!

Tieger alles nog rustig dus bij jou. En het gewone leven is weer begonnen. DAt lijkt me echt raar, als de kinderen dan zolang vakantie gehad hebben, en ze dan weer naar school moeten. Wij hebben dat volgend jaar gelukkig pas.

Viool wat naar dat je lekkage had in de vaatwasser. Is het probleem opgelost ondertussen?

Ik haal ook meestal mijn keukentextiel bij de hema. Vind ik persoonlijk prima spul.

Amalia hoe is het in Belgie? Vermaken jullie je nog daar?

Pinkeltje hoe is het bij jou, alles nog rustig en onder controle?

Rikst laat me even weten waar je bent geslaagd voor je positie kleding, want daar moet ik toch ook echt naar op zoek.

Is trouwens idd niet zo handig bleekmiddel op je kleren gooien.

RW ik weet niet wat ik zou doen, als mijn baby wat langer haar zou hebben. Hier alleen maar kinderen die tot minimaal 1,5 jaar kaal zijn. Vind het denk ik toch wel schattig, wat langer haar.

Ook bij jou weer het normale leven begonnen.

5x5 ik moet wel even wennen aan je naam hoor! MOet dan steeds aan dat spelletje van Willem Ruis denken. Dus het is wel te onthouden.

Over mezelf ga ik even verder op hyves!
hier ook lekkende vaatwasser, hele bijkeuken stond blank

nou ja, gelukkig is het niet de wasmachine, want die kan ik echt niet missen met 5 personen waarvan 1 alles onder spugende baby.
Vaatwasser maar afgesloten, de schade lijkt mee te vallen ... Geen kortsluiting en nieuw plafond komt niet naar beneden zetten maar best is het niet.

@tieger gewoon voorschotelen en kijken wat reactie is

oh zulke lieve kleertjes gehad zuucht

en net een wasje uitgehangen, een enkelt rozig en bloemig wasje hihi

Ik ben zooooo moe!! En nu nog koken. Maak lasagna. Ik wil naar bed ;-(
Vaatwasserprobleem opgelost, de afvoer bleek dicht te zitten omdat de wasmachine (staat ernaast) een andere afvoerslang heeft. Gelukkig niks aan de hand verder, alleen 2 x blankstaande bijkeuken moeten dweilen.

Meisje heeft een moeilijke avond, ze is al meer dan een uur aan het huilen. Honger heeft ze niet (drie kwartier terug voeding gehad). Ze heeft vrij weinig geslapen na haar laatste lange slaap van vanmiddag, alleen hazeslaapjes in wagen en wipstoeltje. Ik denk dat ze wat moe/overprikkeld is door het lange wakker zijn, dus nu toch maar in bed gestopt. Wel zielig hoor, zo'n rood aangelopen verdrietig meisje, maar op schoot wil ze ook niet meer. Maar even laten huilen en afwachten (ben ik niet zo goed in)

Heeft iemand iets van Pinkeltje gehoord via sms ofzo? Ik verdenk haar ervan dat ze bevallen is!
Wat is voor jullie trouwens 'even laten huilen'? Meningen lopen hierover nogal uiteen. ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Oudste liet ik nooit huilen, die pakte ik altijd op en ging ik knuffelen/wiegen/mee rond lopen. Met als resultaat dat het heel lang geduurd heeft voor hij had geleerd zelf in slaap te vallen (wilde dat alleen nog maar op de arm of in de baby-bjorn)

Middelste liet ik af en toe wel even huilen, maar na 5 of 10 minuten vond ik het echt zoooo zielig....

Toch denk ik dat als je zeker weet dat een baby geen honger heeft en wel moe is het misschien wel goed is om met af een toe een aai over het bolletje net zo lang in bed te laten (ook huilend) tot er geslapen wordt. Ik vind dat alleen zo moeilijk....
pfff, ze is stil (kwartiertje gehuild, in bed)
Ik begin me een beetje zorgen te maken over Amalia, die is hier toch nog nooit langer dan een dag niet geweest? Er zou toch niks gebeurd zijn op de terugweg van vakantie?

Meisje toch weer aan het huilen net, maar met een aai over haar hoofdje en een speentje deed ze haar oogjes weer dicht, met een snifje.

Ze zeggen dat je baby's niet kunt verwennen met aandacht (en ik geef ook veel en graag aandacht, knuffels en kusjes aan haar). Maar volgens mij kunnen ze wel aan bepaalde dingen gewend raken, zoals in igen bedje in slaap vallen. Of ben ik nu toch een beetje veeleisend, dat ik graag wil dat mijn kleine popje dat nu al 'leert'?
En waar is iedereen heen gevlucht op het moment dat ik advies nodig heb over huilende baby's??

Ik klets in m'n eentje zowat een hele pagina vol zie ik, gaat lekker.... ik val door de mand, bezorgde mama, hi hi
Oei wel een uur later, maar hier ben ik dan nog even.

Ik liet de meisjes ook niet te lang huilen hoor. Vind dat ook erg zielig. Maar zodra ze wat groter zijn, ga ik er niet meer in mee. Ik ben nl van mening, dat je die kleintjes wel kunt verwennen. Althans ze hebben het snel door. Dus als ze huilen en er kan echt niets aan de hand zijn (krampjes, vieze luier of honger), dan moeten ze soms toch even huilen om bv in slaap te komen.

Amalia zit nu toch ergens in een land ten zuiden van ons, in een heel groot huis, met een heel grote groep mensen, dus die heeft of geen verbinding, of totaal geen tijd voor ons. Hoop ik althans. Ik bedoel dat er niks gebeurt is.

Enne van pinkel snap ik ook niet. Ik hoop dat we snel wat horen van haar.hoe het is.
Baby's laat ik nooit huilen, als ze ouder zijn hooguit een minuut of 5 (hang van de soort huil af) dan ga ik altijd weer kijken.

Ja, ik mis Pinkeltje ook!
Daar ben ik weer! Niet bevallen, alles nog in orde. Ik zat wel zondagavond in het ziekenhuis, maar weer niks aan de hand. Moe word ik er van...kindje zit achter het schaambeen nu, maar niet vast (gebeurt bijna nooit na de eerste). Enfijn, dat veroorzaakte een soort menstruatiegevoel en rugpijn. Daarbij had ik de dagen ervoor elke avond harde buiken, de eerste avond om de 15/20min en de tweede avond om de 10min. Toen ik dacht: nog één keer en ik ga bellen, hielden ze op...

Had ik nog zo'n lekkere arts-assistent die me ging vertellen wanneer ik moest bellen: weeen zijn echt heel pijnlijk (tja, bij de vorige twee had ik geen pijnlijke wee tot ze de vliezen braken), bloedverlies hebt (ook nooit gehad toen, pas nadat alles gebroken was) of regelmatige harde buiken mevrouw, maar de één ontsluit al als ze om de 8 min komen en een ander om de 5 min. Dus ja....lekker duidelijk allemaal he? Ik volg gewoon mn eigen gevoel maar, ook al klopt dat dus niet altijd.

En de arts van donderdag op controle zei dat ik met zoveel harde buiken op een dag wat rustig aan moest doen, die van zondagavond zei dat een bevalling nooit opgewekt wordt door harde buiken die van teveel activiteit komen, dus gewoon lekker veel dingen ondernemen kan prima :S

ik word een beetje moe van dokters op deze manier...

Sardegna: was jij nou degene die om die puckababy vroeg laatst? Ik weet dat mijn dochter zichzelf ook wakker hield, hazeslaapjes deed en ik merkte dat ze wakker werd van haar armen die ineens omhoog zwaaiden. Heb een paar maanden de puckababy gebruikt en ze sliep als een roosje...

Tieger: wanneer komt jouw baby nou? We hadden de afspraak dat jij eerder ging bevallen he? Dus hoppa...een beetje opschieten hoor;)

Trouwens Sardegna: even laten huilen is voor mij 5 min bij zo'n kleine baby...als ik dan hoorde dat het huilen minder heftig werd, keek ik het nog 5 min aan of ze in slaap vielen. Bleef het zo hard, dan ging ik er naar toe om te troosten.
Oooo Sardegna, lastig is dat dan he? Zo'n klein huilend baby'tje...

Als ze zo klein zijn, vind ik het ook moeilijk om ze te laten huilen. Als ze wat groter zijn doe ik dat wel. Mits ze geen pijn, honger, etc hebben natuurlijk. Dan kan ik er eigenlijk ook best prima tegen om ze in hun bedje even te laten huilen. Ik vind het nl wel heel erg fijn als een kindje zelf in slaap kan vallen EN in zijn eigen bed slaapt. Maar ja, ik ben dan ook gezegend met 2 hele goede slapers. Dus wat dat betreft is het natuurlijk ook makkelijk gezegd!
Zwaai!

Pinkeltje, ik ben over twee weken uitgerekend, maar ik verwacht wel over te lopen helaas Was bij de andere twee ook zo, 4 en 3 dagen. Dus nog 3 weken geduld, oké? Is de jouwe ook weer wat meer af En lekker verwarrend, zoveel artsen, zoveel meningen...

Sardegna, bij oudste was ik zo onzeker, die huilde gewoon best veel. Was geen huilbaby, maar waarschijnlijk (achteraf gezien) reflux. Hij spuugde ook veel, dus dat zal ook niet geholpen hebben. Jongste huilde niet, dus als die dan een keer huilde, wisten we ook dat er écht wat was.

Dus ik kan je niet helpen helaas

Pfff, zo soepel als ik vorige week nog liep, zo krukkig loop ik nu Vind het nu ook gewoon niet meer leuk, schiet niet op zo Sorry voor het geklaag, ben het gewoon zat. Ben ook ineens onwijs moe, lijkt haast wel of ik 's nachts niet uitrust. Terwijl ik wel goed slaap...

Maar goed. Straks nog even cakejes bakken met jongste, mijn ouders komen vanmiddag nog even langs, de spullen van mijn broer en schoonzus brengen. Hebben we dat ook eindelijk in huis.
Ik ga ook steeds even kijken en geef een aai of een knuffel, in haar eentje laten huilen doe ik zowiezo niet. maar het werkte dus wel, ze was gister echt heel moe, niks was meer goed en toen toch in eigen bedje gan slapen. en alweer van half 11 tot 6 doorgeslapen vannacht, wat een luxe.

pinkeltje fijn dat alles nog goed is, kan me voorstellen dat je een punthoofd krijgt van die artsen en van het hele gedoe. even volhouden nog...

heb je het zwaar tieger? je bent er bijna

puckababy heb ik al, maar gebruik 'm tot nu toe alleen 's nachts.

da's waar ook, amalia zit in dat leuke vakantiehuis, ik dacht dat ze alleen op doorreis naar huis in belgie was. ben weer gerust, dank je bengel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven